مدونة كامو – رواية قدك الفصل الأول 1 بقلم منة محمد – قراءة وتحميل pdf

رواية قدك الفصل الأول 1 بقلم منة محمد

رواية قدك الجزء الأول

رواية قدك البارت الأول

قدك
قدك

رواية قدك الحلقة الأولى

قاعده تذاكر ومره واحده نزلت دموعها سيول ع خدودها
#فلاش باك
ابوها: يعني انتي مش عايزه تتلمي , وتسمعي كلامي وتشحتي
جمره: حرام عليك بقي ارحمني, انا من وانا عندي سبع سنين كل واحد بيرمي زبالته عليا ازاي تعمل في بنتك كدا , ماما قوليلي ان ده مش ابويا
ابوها: اخرسي يا بنت الكلب
جمره: ردي يمه
ابوها: انتي بت قليله الاصل وناكره للجميل
جمره: عمري ما كنت ناكره للجميل , بس انا شاكه انك ابويا ,اصل مش معقول يخلي بنته تشحت في الشوارع
ابوها: يابت اخرسي
جمره صرخت في وش امها: ولله ان ما قلت لي الحقيقه ان الراجل ده مش ابويا ماهرجع الييت تاني , مش عايزه اعيش مع واحد كل يوم بيضربني ويضرب امي لحد ما يكسر عضمنا
ابوها: كدا مش عايزه تعيشي معايا يبقي غوري في ستين داهيه, ده انتي تربيتك هلاك للاكل واللبس روحي اشتغلي في بيوت الدعاره
جمره: اه هروح ومش هعيش معاك
اعتماد قلبها أتمزق علي حال بنتها المسكينة وراحت تزقها: جمره روحي ماطرح ما تروحي
جمره ببكاء: يمه تعالي معايا
اعتماد : بقولك امشي انتي
ابوها: ماتغوري يا بت
جمره صرخت فيه: انا مش بتكلم معاك
ابوها رفع ايده يضربها: اه يابنت الشيطان
حارث: هتمد ايدك ع طفله قدام القسم
ابوها: واحد بيربي بنته مال القسم دلوقت
جمره تبكي بشده: انا مش بنتك
ابوها فقد اعصابه وصرخ باعلى صوته : يابت هكسرك
حارث كتفه : هرميك في الحبس لو عايز تنام ع البورش اسابيع
ابوها بصلها بغيظ وقال: انتي حظك حلو لو جيتي بيتي تاني هـ موتك من الضرب
حارث: واقف تهددها وهنا _ بصلها بعطف_ عايزه تعملي محضر عدم تعرض
ابوها بخوف: خلاص سيبني همشي يله بينا يا اعتماد
جمره بصت لحارث وهي بتعيط: متشكره ع وقفتك معايا
#باك
جمره قفلت الكتاب محتاجه ترمي نفسها على سريرها ..محتاجه تضم مخدتها لصدرها وتعصرها بين ايديها زي ما قلبها عصره باللالم وفعلا رمت نفسها واطلقت العنان لدموعها
………..قصص منه محمد كاتب…………..
اعتماد: يا جمره , اه من البت دي غاويه مشاكل, البت مطبختش حاجه اكلها , عشان كدا اختفت
جمره طلعت من الحمام بترفع البنطلون: في ايه يمه, ليه عماله تزعقي وتعلي في صوتك
اعتماد: اه ياني منك البسي الاول واطلعي ساعديني في القهوه بسرعه
جمره: يعني هو ينفع تزعجيني وانا في بيت الراحه , بجد بتبقي حاجه تغيظ يمه في لحظه مميزه زي دي , ياريت بلاش تخرجيني عن مشاعري وبوقي والا معدتي هيجلها اسهال وادخل واقعد طول اليوم في الحمام هتعملي ايه وقتها
اعتماد: انتي بت عفاريت , بقولك تعالي ساعديني في القهوه الزباين كتير , وانا مش ملاحقه طلبات , وانتي بتمثلي وتتظاهري بحجه الحمام , انا نفسي افهم ايه الي عجبك في الحمام ومخليكي مقضيه كل وقتك فيه
جمره بتريقه والش: ابدا بغير من القذاره
اعتمام: يا بنت العبيطه هو فيه حد بيغير من القذاره
جمره: وانتي عارفه القذاره بتيجي منين
اعتماد: نابعه من جوايا, يا بنتي انتي مفكره اني مش امك والله خلفتك من بطني
جمره: والمصحف الشريف مصدقاكي بس جوزك ده بصراحه مش متأكده منه
اعتماد بعصبيه عليها: جوزي ده يبقي ابوكي , مفيش طريقه اخلفك بيها لوحدي , يله اتحركي ساعديني فالحه بس تناقري فيا , وتطلعي روحي شوفي طلبات الزياين
جمره: قلتي ايه زباين , اسمعي انا مش هقف اخدم عليهم, دول رجاله شمال وعنيهم زايغه
اعتماد: يابنتي امال اقف لوحدي, انا مش معايا ولد وابوكي في السجن, وكل مره اقولك نفس الكلمتين , وانتي مفيش منك اي منفعه غير لسانك الطويل واخلاقك الزباله
جمره تأفأت بغيظ : خلاص هتهزقيني رايحه
………………قصص منه محمد كاتب……………
في عربيه البوكس بعد ما جالهم اخباريه عن قهوه اعتماد انها بتاجر في الحشيش
حارث اتكلم في الاسلكي : بلاغ لجميع القوات , احنا قريبين من الهدف , خليكم مستعدين كلكم
العسكري بحترام: حارث بشا خليك هنا , خلينا احنا نهتم بالمهمه
حارث: اوكيه اهجموا عايز كل فرد جوه القهوه دي
جمره كانت في الحمام ولما حست بالدربكه قامت لبست طرحه ولفت وشها وهي خارجه تتسحب بهدوء حارث لمحها ولسه بيحاول يشنكلها وهو بينزل من العربيه كانت هي قفلت عليه الباب وطلعت تجري بسرعه الصاروخ وهو طلع يجري وراها من حاره لحاره لحد ما لفت من ناحيه تانيه وهي بتجري وتبص وراها لقت نفسها خبطت في صدر حد عريض لقته هو
حارث مسكها: انتي رايحه فين؟
جمره بتحاول تفلت بأعجوبه من مسكه ايده الي متبته ع ايدها بكل قوه وهو غضبه زاد بشده ومسك اكتروضغط علي دراعها لدرجه ان صوابع ايده غرزت فيها
حارث: بتحاولي تفلتي يا عجوزه يا لئيمه , دي خدعه قديمه اثبتي مكانك ( بص لـ ايدها الي من غير تجاعيد وقالها_ الله انتي طلعتي شابه صغيره حلو جدا
جمره اخدت كف ايده بخبث وحطتها بسرعه ع صدرها وهو بحلق فيها بصدمة ..لانه متوقعش أنها جريئه اوي كده
حارث : انتي سكرانه
جمره: انت الي منحرف بتمسك صدر البنات
حارث: انتي مجنونه هو انا مسكت حاجه
جمره صرخت انه متحرش والناس اتلمت عليه ونزله فيه ملامه كانت هي جريت وهو بيحاول يشوفها لحد ما زقهم وطلع يجري وراها لحد ما قدرت تسحب جلابيه رجالي من ع حبل غسيل ولبستها وطلعت اتشعبطت في سقاله مع العمال وهو فضل يلف بعيونه عليها وهي كل شويه تحدف عليه ميه وهو يبص يشوفها تلف بجسمها بسرعه لحد ما زهق ورجع لمكان البوكس
العسكري: مش قلت لك يابشا تستنانا هنا, الي زيك مينزلش مستواه للناس دي , وحضرتك دي مهمه صغيره بالنسبه لك مش هتقدر تنجزها , انا هنا انجزها, شوفتهم مش طبيعين
اعتماد لحارث بعصبيه ونرفزه: انتم ليه مسكنا هشتكيكم كلكم
العسكري :يعني مش عارفه ان الحشيش ضد القانون
اعتماد: انت شوفتني ببيع ولا بشربه , ما تمسكهم هما انا مالي , انا لاحراميه ولا بتاجر في المخدرات , ده انا ست شقيانه وغلبانه
حارث بجديه: يله اركبي البوكس معاهم وبسرعه
…………..قصص منه محمد كاتب……………..
جمره راحت تاني يوم القسم تدفع الكفاله وتخرج امها ودخلت لقتها عامله دوشه هي واهل الحاره الي ممسكوين معاها
جمره جريت عليها: ماما
اعتماد للصول: دي بنتي جمره
جمره: امسك الكفاله يا حضره الصول , جايه اطلع امي وقاريبي الي معاها
اعتماد ضربتها في دراعها: ليه جايه لي متأخره يا جمره
حارث بصلها بتدقيق ونطق اسمها بهمس: جمره
جمره ارتكبت من نظرته عليها وقالت وهي بتعلي صوتها : عرفت لما كنت في المدرسه وكنت في الحصه , وجيت هنا ع طول, اه كنا فين يا حضره الشاويش هدفع الكفاله وهرجع للمدرسه عندي امتحان لازم ارجع اكمله شهل شويه

1 2الصفحة التالية
نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية لعنة ارسلان الفصل الحادي عشر 11 بقلم اسماء ايهاب - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top