مدونة كامو – رواية في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد) الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم جنات – قراءة وتحميل pdf

رواية في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد) الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم جنات

رواية في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد) الجزء الثاني والعشرون

رواية في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد) البارت الثاني والعشرون

في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد)
في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد)

رواية في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد) الحلقة الثانية والعشرون

محاسن لسه هتقلع ديما طرحتها سمعو خبط جامد على الباب .
محاسن:هى البت دى نست حاجه هنا ولا ايه .
محاسن خرجت تفتح الباب واتصدمت لما شافت رجاله كتير واقفين قدامها .
محاسن:خير يا باشا انتو مين ؟؟
رفعت:بوليس الاداب يا حلوة .
محاسن:يالهوى بوليس اداب ايه يا باشا احنا هنا فى السليم .
رفعت:اسمك ايه يا وليه ؟
محاسن بخوف:محاسن يا باشا .
رفعت:هنشوف اذا كنتو فى السليم ولا لأ …. ادخل يا بنى فتشو البيت ده وهاتو اى حد تلاقيه جوا .
وليد ضابط تانى مع رفعت شايف محاسن اللى عينيها على الاوضه اللى فيها ديما ومرعوبه .
وليد دخل الشقه وبيبص فى كل ركن فيها بتركيز .
العساكر خرجو ومعاهم البنات والرجاله .
رفعت:فين السليم ده يا محاسن هانم !
محاسن:يا باشا دول بناتى ودول رجالتهم يا باشا .
رفعت:لا والله … خدها يا بنى على البوكس معاهم .
وليد قرب من الاوضه ولسه هيفتح الباب محاسن جرت عليه بسرعه وخوف:الاوضه دى فاضيه يا باشا .
وليد:ولما هى فاضيه خايفه ليه كدا ؟!!
محاسن:لا مش خايفه يا باشا وانا هخاف من ايه .
رفعت:خدها يا بنى على البوكس .
العسكرى قرب من محاسن واخدها ونزلو .
وليد فتح الاوضه اللى فيها ديما وشايف بنت نايمه على السرير … قرب منها بهدوء واتصدم لما شافها .
رفعت دخل:مالها دى كمان مريحه حبتين … هات يا بنى كوبايه ميا لما نفوق الهانم دى .
وليد بحده بص لرفعت:لا محدش هيقرب منها .
رفعت:وده ليه ان شاء الله !!
وليد:انت عارف دى مين ؟
رفعت:وانا هعرف الاشكال دى منين انا !
وليد:دى الدكتورة ديما مرات الرائد ادم .
رفعت ضحك بشر:ونبي حلو يبقي ناخد الهانم ونتصل بسياده الرائد يجى يستلمها من القسم .
وليد شده وخرجو من الاوضه وقفل الباب:انت بتستعبط يلا … مين هيسمحلك تعمل كدا اصلا …. لو مفكر انت بطريقه دى هتقدر تنتقم من ادم تبقي غلطان لانك لو فكرت تعملها هيكون اخر يوم فى عمرك …. وبعدين دى دكتورة محترمه .
رفعت:وهو انا كنت اتبليت عليها … ولما هى محترمه بتعمل ايه فى شقه زى دى !
وليد:اكيد فى لعبه …. اه لو ناسي تعالى افكرك انها حفيده الفهد .
رفعت بلع ريقه بخوف .
بقلم الكاتبة جنات
ــــــــــــــــ★ــــــــــــــ
عند ديما فى الاوضه اللى بدات تفوق من تأثير المنوم لانها مشربتش كتير من العصير .
ديما مسكت راسها بتعب من الصداع اللى حاسه بيه وبدأت تبص حوليها ومستغربه المكان اللى هى فيه .
ديما قامت قعدت بتعب وافتكرت انها كانت جايه تشوف مدحت .
الباب اتفتح ودخل وليد اللى ديما اتصدمت لما شافته لانها عارفاه كويس لانه صديق ادم ومراد .
وليد:انتى كويسه يا دكتورة ديما ؟؟
ديما:انا حاسه بصداع رهيب … هو انا فين ؟
وليد لسه هيرد الباب دخل رفعت:الهانم اخيرا فاقت يلا عشان نروح القسم .
ديما اتصدمت وقامت من على السرير بسرعه:قسم ايه !!!
وليد:اهدى يا دكتورة ديما انا هفهمك كل حاجه .
ديما عيطت:انا فين انا مش فاهمه حاجه .
رفعت:انتى فى شقه دعـ***ــارة يا دكتورة .
ديما كان الكلام بالنسبه ليها زى القنبله مش مستوعبه ابدا اللى سمعته .
وليد:دكتورة ديما اهدى عشان نعرف منك كل حاجه وايه اللى جابك هنا .
ديما بخوف:انا عايزة ادم .
وليد:انا كلمته والله وهو جاي فى الطريق متقلقيش كلها ساعه ويكون هنا … وكل حاجه هتتحل ممكن تهدى بس …. تعالى نخرج برا احسن .
ديما اخدت شنطتها اللى كانت على السرير جمبها ومشت معاهم وهى مش مصدقه اللى بيحصل ولما خرجت وشافت الصاله … هى دى نفس الصاله اللى كانت قاعده فيها ومعاها هنا … ازاى تبقي شقه مش مظبوطه .
ديما نزلت معاهم .
وليد:رفعت روح انت مع البوكس وانا هنا هتصرف .
رفعت:تتصرف ازاى يعنى …. هى مش هتيجى معانا .
وليد:امشي يا رفعت احسنلك الوقت
رفعت شاور على البوكس:يلا مع بنات يا دكتورة .
ديما اتصدمت من كلامه وبصت على البنات اللى فى البوكس اللى كلهم جسمهم ملفوف بملايات ودموعها نزلت بقهر .
وليد بحده:رفعت صوتك مش عايز اسمعه …. يلا يا دكتورة حضرتك هتركبي معايا اتفضلى .
ديما اتحركت معاه ودموعها مش بتقف .
بقلم الكاتبة جنات
ــــــــــــــــ★ــــــــــــــ
فى القسم .
ديما قاعده فى مكتب وليد ودموعها نزله زى الشلالات على وشها ورفعت قاعد قدامها .
العسكرى دخل وحط قدامها كوبايه عصير .
وليد:اتفضلى يا دكتورة اشربي عصير اللمون عشان تهدى شويا .
ديما هزت راسها بلا .
وليد:طيب ممكن تشرحيلى حضرتك كنتى بتعملى ايه فى الشقه دى .
ديما مسحت دموعها:كنت راحه اشوف حاله كانت عندى .
وليد:حد تعرفيه يعنى .
ديما هزت راسها باه:كان عندنا فى المستشفى وكنت عملتله عمليه وخرج بس بنته كلمتنى وقالتلى انه تعبان جدا عشان كدا روحت على العنوان اللى هى بعتته ليا فى مسدج .
رفعت بسخريه:وهى كل الحالات بتروحى لحد عندهم البيت يا دكتورة .
ديما بصتله بخوف ورجعت بصت لوليد:انا قولتلها انى هبعتلها اسعاف تجيبه لحد المستشفى بس هى قالتلى انه رافض يسيب بيته ونفسه يموت فى سريره عشان كدا مقدرتش اتاخر وروحتلهم .
وليد:ولما روحتى الشقه ايه اللى حصل ؟
ديما:بنته كانت هناك وهى اللى فتحتلى ولما سالت على اختها الكبيرة وهى عمو مدحت الحاله … قالتلى ان اختها راحت تجيب علاج وعمو مدحت كان فى الحمام …. قدمتلى عصير على ما يخرج من الحمام وانا شربت شويا منه ومن وقتها وانا مش فاكرة اى حاجه خالص .
ديما عيطت اكتر ومش فاهمه اللى حصل معاها .
وليد:طب ممكن الرقم اللى كلمتك منه بنته .
ديما هزت راسها وطلعت فونها وعطيته لوليد اللى اخده وشاف الرقم والمسدج .
وليد بص لرفعت وعطاه الرقم ورفعت خرج من المكتب .
بعد شويا وديما مش قادرة تبطل عياط ابدااا .
الباب اتفتح بقوة ودخل ادم اللى اول ما شافته ديما جرت عليها وعياطها زاد اكتر .
ادم اخدها فى حضنه:اهدى يا ديما انا معاكى يا حبيبتى اهدى .
ادم بص لوليد اللى بحركه منه بيحاول يطمنه .
ادم بعدها عن حضنه ومسح دموعها:اهدى يا حبيبتى انا هتصرف .
ديما بخوف:انا عايزة امشي ونبي يا ادم انا خايفه اوى .
ادم:هنمشي يا حبيبتى متخافيش .
فون وليد رن برقم رفعت اللى رد عليه:وانت مستنى ايه بدام عرفت هى مين روح هاتها على القسم .
وليد قفل وبص لادم:متقلقش يا ادم كل حاجه هتتحل اتفضلو .
ادم قعد على الكنبه وديما اللى ماسكه فيه بخوف .
وليد:الدكتورة شرحتلى كل حاجه يا ادم … الظاهر كدا انه كان كمين عشان يوقعو الدكتورة فيه وملحقوش .
ادم بص لديما بخوف ومش عارف مين ممكن يفكر يعمل كدا فى مراته .
الباب خبط واتفتح لما وليد اذن بدخول وكان الفهد واسر .
ديما جرت على حضن ابوها واسر ضمها لحضنه:اهدى

1 2الصفحة التالية
نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية قرارات أزهار الفصل الثاني 2 بقلم ٱية شاكر (الرواية كاملة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top