مدونة كامو – رواية جبريل الفصل الرابع عشر 14 بقلم صابرينا – قراءة وتحميل pdf

رواية جبريل الفصل الرابع عشر 14 بقلم صابرينا

رواية جبريل الجزء الرابع عشر

رواية جبريل البارت الرابع عشر

جبريل
جبريل

رواية جبريل الحلقة الرابعة عشر

في منزل عبد الرحمن مالك
######
عامر :تعالي ي ايات
جلست ايات بالقرب من عامر
وعبد الرحمن يتحدث ببشاشه
عبد الرحمن:مالك ي بنتي بس في اي
ايات بااقتضاب :مفيش
عبدالرحمن:هو انا وحش كدا عشان تهربي بعيونك داانا قد جدك حتي
تطلعت له ايات
عبد الرحمن :اعوذ بالله اعوذ بالله اعوذ بالله
ايات بخوف:اي في ااي
عبد الرحمن :قربي مني ي بنتي اقرالك قران
ايات بصوت عالي :عامر انت جايبني هنا ليه هو في ااي انت فاكرني ملبوسا ولا ااي
عبد الرحمن :وليه بتقولي ملبوسا الا لو كنتي عارفه وراضيه انك ملبوسااا
ايات بغضب:اه عارفه
وراضيه اني ملبوساا
اخذت حقيبتها وفرت هاربه من المنزل
خرجت منه وهي تغلق الباب بقوه
شعر عامر بصدمه من رده فعل ايات
ولم يستوعب ماقالته للتو
عامر :مالها ايات وازاي عارفه داا انا مش فاهم حاجه ي عبد الرحمن فهمني
تحدث عبد الرحمن والحزن علي وجهه
عبدالرحمن :مسكينه البنت دي
عامر:طب فهمني
عبدالرحمن :من عاشر القوم 40يوم
عامر:صار منهم
عبدالرحمن:البنت دي شارباه
والدتها كانت حامل فيها وشارباه وكمان شاربته من قريب وبتشوفهم
او بتتخيل بيهم في اوضتها في الحمام
عامر:وهي عارفه
عبدالرحمن: اه
عامر: وليه مش عايزه تتعالج
عبدالرحمن:الله اعلم بس حقيقي ايات متبهدله متبهدله جامد ولازم تتعالج ي عامر
عامر:مش حااسيبها حااعالجها غصب عنهاا
استئذن عامر من عبدالرحمن وتاسف عما حدث من تلك الصغيره
وذهب للمنزل
*************************
في فيلا جبريل
************
كان جبريل جالس في غرفه الطعام برفقه والده ووالدته
فتحدث ياقوت
ياقوت:جبريل انا حااسافر العامريه
جبريل:خير ي بابا
ياقوت:حبيبه الله يرحمها كان نفسها ابنيلها ميتم بااسم اخويا
وانا حاانفذ امنيتها وابنيه واسميه علي اسمها واسم اخويا
جبريل:انا حااروح بنفسي اشرف علي البناء ي بابا
ضرب ياقوت السفره بقبضه يده بغضب
ياقوت:مش مكفيك انك السبب في موتها كمان مش عايزني انفذلها اخر طلب طلبته في حياتها
صرخت سهر بغضب
سهر:يااقوت كفايه سيبه في حاله
ابتسم جبريل بحزن وتحدث بمراره
جبريل:ياقوت بيه عنده. مشاعر واحاسيس انا في حلم ولا حقيقه
عموما ي باقوت باشا حلال عليك الفلوس
زمان كنت عايزني اتجوزها عشان فلوسها وانا اتجوزتها لاني حبيتها
بس دلوقتي طظ
مفيش حاجه يتبكي عليها
اذا حبيبه راحت حاابكي علي مين غيرها
*************************
في فيلا ياقوت
……………….
كانت نور تتصفح الحساب الشخصي لمصعب وارسلت له طلب صداقه
نور وهي تبعث بخصلات شعرها
نور:ي تري حايقبله ولا لاء
بس انا دفعت لنعناعه وقالي حايحصل ويحبني يمكن يكون بيكدب عليا بس يكدب ليه ماايات اهي بقت عامله زي الفرخه الدايخه لونها اتخطب وجمالها بهت بقت جثه ماشيه من غير روح حتي ضحكتها اتمحت
انا بعت طلب صداقه واديني مستنيه يمكن يقبل ولو رفض حايكون ليا كلام تاني مع نعناعه الكلب
اه ي مصعب
مسيرك حاتكون ليا انا وبس
ملك لنور غانم الصايغ
***************************
في الشركه
*********
كانت اروي تعمل باانهماك شديد ولم تنتبه لتلك الواقفه امامها بصحبه الكلب
مروه بعنجهيه تحدثت
مروه:انتي
انتي
اروي وهي ترفع احدي حاجبيها وقد شمرت ذراعيها
اروي:ي نعم
وبعدين اي الزفت دا الي انتي شيلاه
مروه:دا سونسون
اروي:نعم ي ختي بردو جايبه الكلب دا معاكي ليه
مروه بغضب :متقوليش علي سوني كدا
اسمه سونسون وانا بدعله وبقوله ي سوني
اروي بغضب :بقولك اي ي بت سوني انتي انا روحي في مناخيري ومش طايقه حد
مروه بغضب:انتي بتتكلمي معايا كدا ازاي ي بتاعه انتي وبعدين انا هنا خطيبه صاحب الشركه
اروي:والله خطيبه صاحب الشركه
بنت الساعي
الكلب ابن الكلب دا يطلع براا
وانتي هنا زيك زيي حاتشتغلي تحت ايدي ودا شغل مش جنينه حيوانات هنا
مروه بغضب :متقوليش عليه حيوان دا سوني
اروي بتهكم :بنت سوني صح
مروه:بتقولي ااي ي بتاعه انتي
اروي بغضب وهي تنوي ضرب مروه وذهبت لها
ولكن جاء سريعا وحال بينهم
عامر :اروي في ااي انتي ماشيه هنا عافيه ولا ااي
اروي بغضب :والله ي استاذ انا هنا سكرتيره مش خدامه عند سونسون
عامر وهو ينظر لمروه
عامر:مروه دا مكان شغل هنا
مروه بدموع مزيفه : انا كنت ماشيه بس هي الي اتطاولت عليا في الكلام وشتمت سونسون
اروي بغضب :والله ي بنت سونسون انتي مش مشكلتي انك سهتانه وكدابه
عامر وهو يكتم ضحكاته من طريقه اروي ولكنه اراد اثاره غيرتها قليلا ليري مخالبها الشرسه
عامر:اروي اياكي تتطاولي علي مروه بعد كدا
دا اخر انزار ليكي
اروي بغضب : لازم تفهم انا هنا سكرتيره مش خدامه عند حد
ومش حااسمح لحد هنا يهني مين ماكان يكون ومش حااقعد ثانيه هنا في المخروبه دي
اخذت اروي حقيبتها وفرت من امامهم لتخرج من تلك الشركه وقد قررت انها لن تعود مره اخري
عامر بغضب تحدث…
عامر:مروه روحي لو سمحتي ومتجيش الشركه تاني مع الكلب
مروه بحزن :حتي انت بتقول علي سونسون. كلب
عامر وهو يرفع حابيه
عامر:لا انا عندي مراره واحده ومش حمل عمليات دلوقتي خالص
امشي الله يرضي عنك انا مش قاضيلك
تركها عامر ودخل الي المكتب وسرعان ما اخرج الهاتف الاخر وبعث لها برساله
*هو انتي مش حاتبطلي ابدا طوله اللسان الي فيكي دي **
ابتسم عامر علي ماحدث وتحدث
عامر: ي تري ي اروي بتحبيني ولا واخداني عند
مهما حصل حااتجوزك لاني حبيت القطه ام لسان طويل الي بتخربش اي حد دي
اغلق عامر الهاتف وابتسم
عامر: اول ماتيجي بكرا حااقولك كل حاجه واصالحك ي حبيبتي
***********************
في شقه اروي
…………
وصلت اروي شقتها والقت حذائها وملابسها في كل جانب بغضب
وكانت ستدخل الغرفه لتنام لكنها وجدت رساله مبعوثه لها
ظهر الغضب علي وجهها حين قراتها وبعثت رساله له
* ي اخي انا زهقت منك ومن مروه ومن الزفت الي شغاله عندي يتكم نيله وانتوا طلعتوا كلكم ولاد سونسون حيلوا عني انا سايبلكم الدنيا وراجعه بلدي
تحدثت اروي بغضب
اروي:هو فاكر نفسه مين
فاكرني هبله يعني
يبعتلي رسايل حب وغرام ويتعامل معايا بقله ذوق وعنجهيه انسان منافق كداب
لو بيحبني يصارحني
وانا حاارفضه
كانت اروي تشعر بالغضب الشديد مما يحدث لها
لكنها سمعت صوت هاتفها يهتز
ووجدت اسم المتصل عائشه
عائشه :الوو
انفجرت اروي بها غاضبه
اروي:هو فاكر نفسه مين ابن سونسون داا
هاا فاكر نفسه مين داانا كنت حااقل منه ومنها بنت سونسون دي
عائشه:اي ي بنتي انتي قصدك مين
اروي:في غيرهم عامر ومروه
عائشه:انتي بتغيري ولا ااي
اروي:اذا كان بيحبني مبيقولش ليه
مبيعبرش بالفعل ليه
انا تعبت ي عائشه تعبت
انا ابان حجر صوان مش عايزه علاقات مش عايزه حب مش عايزه حد
بس مهما الواحد قويه محتاجه واحد يقولها ي بيبي
عائشه

1 2الصفحة التالية
نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية أنت ادماني الفصل الثالث عشر 13 بقلم سارة محمد - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top