رواية ملاك في جحيمه الفصل الثالث 3 بقلم سارة محمد
البارت الثالث
فحص العامل الأوراق
العامل : الاوراق سليمه مش مزوره
اطمأن أُويس فقد كان يظن أن احلام اتفقت معه ليقول إن الورق مزور
أويس: اتفضلي الورق مش مزور
أحلام: لا انت اكيد كداب كانت تتحدث بعصبيه مما جعل الناس يلتفتون لها
أمسك أُويس زراعتها وضغط عليه
أُويس: وطي صوتك يا هانم و الورق مش مزور و انت اللي مختاره أننا نيجي هنا يعني اكيد مش متفق معاه يلا علي البيت
أحلام : ابعد عني انا مستحيل ارجع معاك
أُويس: مستحيل ترجعي صح
احلام: اه مش هرجع هفضل هنا ومش هتحرك من مكاني
أُويس: تمام
حمل أُويس احلام
احلام : نولني انت بتعمل ايه
أُويس : بعمل ايه مش قلتي مش هتحرك من مكاني خلاص انا هحركك اقترب من أذنها وقال
مش أويس المغاوري اللي كلامه ميتسمعش انت فتحتي علي نفسك أبواب جهنم
كان أُويس قد وصل إلي السياره وضع احلام بداخلها وصعد هو الآخر
أحلام بصراخ : انت ازاي تشلني كده و انا قلت لك مش هرجع معاك ابدا انا مش عايزاك
أُويس بصوت جهوري: احلاااام صوتك ميعلاش وانت بتكلميني كلمتي هي اللي تتنفذ تيجي معايا أو لا دا مش بمزاجك انت بتاعتي يعني مجبوره تبقي معايا مفهوم
صمتت احلام و دموعها فقط تنزل بصمت و صل أُويس الي الڤيلا صعدت احلام بسرعه الي اعلي
مازن: أُويس في ايه هي مراتك ازاي و ليه هي مش موافقه
أُويس: انا اتجوزتها بوكاله ابوها وهي مكنتش تعرف ابوها توفي عمها طردها من البيت وانا اخدتها
ريما : انا هطلع لها
صعدت ريما الي الاعلي و جلس أُويس علي الاريكه بتعب جلس مازن بجانبه
مازن: خالو الصدمه كبيره عليها فتره و هتروق
نظر له أُويس وامأ له بهدوء
أُويس : يلا نروح الشركه مينفعش نسيبها كده
أمأء له مازن وذهبو الي الشركه
في غرفه احلام
دقت ريما الباب
احلام : اتفضل
دخلت ريما وجلست بجانب احلام الباكيه
ريما: انا عارفه الصدمه عليك كبيره و خالو مصعبها عليك اكتر بس استحملي خالو طيب و بيحبك اكيد متجوزكيش من فراغ متعانديش معاه حاولي تديله فرصه لو مرتحتيش انا معاك وهفضل معاك متخافيش من اي حاجه
أحلام: كل حاجه كانت معايا و في لحظه ضاعت مني و دلوقت متجوزه من واحد معرفش غير اسمه معنديش أصحاب كله راح
ريما: انا صاحبتك انا كمان لوحدي نبقي أصحاب انت ف كليه ايه
هدأت احلام وقالت
:تجارة انجلش
ريما: انا فنون جميله
ضحكت احلام وقالت
: انا لحد دلوقت مش عارفه اسمك
ريما : هه اسمي ريما
احلام: اسمك جميل
ابتسمت لها ريما وظلو يتحدثون مع بعضهم
في الشركه
أُويس: انور نادي هُيام
ذهب أنور لاستدعاء هُيام مديره قسم الماليات
أُويس: اربع ف المئه ناقصه من ميزانيه الشركه راحو فين
هُيام: حضرتك ماجد باشا بيخاد ميزانيه اعلي مش محسوبه هي اللي عامله النقص دا عشان الصفقه الجديده
أُويس: بعد كده كل حاجه تتسجل مش عايز ملف يبقي ناقص
هُيام: حاضر بعد اذنك
خرجت هُيام من المكتب جلس أُويس لإكمال عمله بعد بعض الوقت دخل مازن مكتب أُويس
مازن: أُويس يلا نروح
أُويس: لا هفضل هنا شويه
مازن: ماشي علي راحتك
خرج مازن وشرد أُويس بذهنه يتذكر اول مره رأها فيها يتذمر ملامحها ضحكتها كل شئ يخصها تنهد أُويس بتعب وصلت عدة رسائل لأويس فتحها صدم مما يراه احلام تقف مع شاب تضحك معه هل هذا هو سبب رفضاها له أخذ أويس متعلقاته و خرج مسرعا
في الڤيلا
ريما: خلاص هو خالو هيجي دلوقت اتكلمي معاه و اتفاهمو
احلام: تمام شكرا يا ريما
ريما: مفيش شكرا بينا
دق جرس الڤيلا
ريما: خالو جه يلا انزلي
نزلت احلام الي الاسفل دخل
احلام: أُويس
نظر لها ولم يتحدث صدمت احلام مما رأته فذراعه مجروحه جرت احلام عليه
احلام بخوف وهي تضع يدها مكان الجرح : ايه دا مين عمل فيك كده
دفعها بعيدا عنه و.