رواية مغامرات عائليه الفصل التاسع عشر 19 الجزء الثاني 2 بقلم أماني السيد (الرواية كاملة)

رواية مغامرات عائليه الفصل التاسع عشر 19 الجزء الثاني 2 بقلم أماني السيد 

رواية مغامرات عائليه الفصل التاسع عشر 19 الجزء الثاني 2

 بارت 19

تميم بصدمة : كارما بتاخد منه ؟!!

فريدة بقلق : ليه ؟ ده شريط ايه بالزبط ؟! 

تميم : ده منوم قوي جدا 

فريدة بذهول : و ليه كارما تاخده ؟! 

تميم : ما اعرفش … بس ده مش بيتاخد غير بوصفة طبية و تقيل جدا عليها ممكن يأثر على تركيزها 

فريدة بغضب  : و الله لاوريكي يا كارما 

اتجهت بسرعة الى اوضة كارما و تبعها تميم …. فتحت الباب بعنف 

كارما بفزع : في ايه ؟ 

فريدة بغضب : ممكن افهم ده بيعمل ايه في اوضتك ؟

كارما : انتي ازاي تمدي ايدك على حاجتي ؟! 

فريدة : ده الي فرق معاكي ؟! انا لقيته جنب سريرك بالصدفة … ليه بتاخدي منه ؟! 

كارما بانفعال : ملكيش دعوة … هاتي من ايدك 

فريدة : ردي على قد السؤال .. ليه بتاخدي منه ؟! 

كارما بغضب : و انتي مالك ؟! ما تحشريش نفسك بحياتي انتي مش امي عشان تزعقيلي كدة 

فريدة : انا اختك الكبيرة و مش هسمحلك تدمري نفسك .. ده مش كويس عشانك و تميم قالي انه هيأثر عليكي 

تميم : فريدة اهدي مش كدة 

فريدة : مش ههدى دي فاكرة نفسها كبرت خلاص و عايزة تعمل الي هيا عايزاه من غير علم حد فينا 

كارما بغضب : و انتي مالك ؟!!!! ما تركزي بنفسك .. ايوة انا كبرت و هعمل الي نفسي فيه .. مش من حقك تتحكمي بيا و لا تأمريني .. انا مش شغالة عندك 

دلف زياد باندفاع و وراءه فارس و غادة وحلا 

زياد : في ايه ؟ ليه اصواتكم عالية ؟ 

فريدة : بص لقيت ايه باوضة كارما 

زياد باستغراب : ايه الدوا ده ؟ كارما انتي تعبانة ؟ 

كارما ببكاء : انتي ليييه عايزة تكبري الحكاية ؟! دي حاجة خاصة بيا 

فريدة بغضب : لا مش حاجة خاصة .. لما تكوني بتاخدي حاجات مش عارفة تأثيرها عليكي لازم اتدخل و امنعك 

فارس بشهقة : يلهوي .. انتي بتتعاطي يا بت ؟! 

تميم : اخرس يا فارس .. فريدة انتي زودتيها اوي .. مش كدة 

زياد : بالراحة طيب … فهموني في ايه ؟! ايه الشريط ده يا كارما ؟؟

فارس : زي كل الافلام يا مخد..رات يا حبوب منع حمل 

زياد بغضب : فارس اخرس مش عايز اطحنك دلوقتي 

فارس : ما الاوفر ده ما بيتعملش الا عشان كدة الله 

غادة : فارس اتلم و و ركز بالكلام الي بتقوله 

حلا و هي تأكل : طب ما تخلصونا و تقولو ايه الشريط ده 

زياد : انتو ايه الي جابكم ؟!  اطلعو برا  

فارس : مش لما نعرف البت دي بتتعاطى ايه الاول 

تميم : بطل سخافة يالا .. ده منوم مش اكتر .. بس فريدة كبرت الحكاية 

زياد باستغراب : منوم ؟! 

حلا : منوم .. طب هات واحدة اجربها و الله بقالي يومين مش بعرف انام كويس 

زياد بحدة : اطلعو برا .. عايز اتكلم مع كارما لوحدنا 

فارس : جاتك خيبه سيبنا الاكل على امل ان الحوار كبير و يستاهل .. امشي يا مزتي نكمل اكلنا 

خرج فارس و حلا 

زياد : قولت اطلعو برا .. مش سامعة يا فريدة ؟ 

فريدة : مش هخرج قبل ما افهم ليه بتاخد منه

زياد : عايزة تفهمي الحكاية تقومي تفرجي كل البيت عليها ؟! اطلعي برا يا فريدة

فريدة : ما هيا الي مش عايزة تقول الحقيقة 

زياد : هي حرة .. ملكيش دعوة بيها دي حياتها الخاصة و زي ما ليكي حياتك هيا ليها حياتها .. تميم خودها و اخرجو لو سمحت 

تميم : امشي يا فريدة و ما تكبريش الحكاية اكتر .. بعدين نتكلم بالموضوع ده 

فريدة بغضب : ماشي 

خرجت مع تميم و بقي زياد و غادة مع كارما

زياد : حبيبتي اهدي و ما تعيطيش .. تعالي نقعد و نتكلم مع بعض بهدوء 

كارما ببكاء : انا معملتش حاجة غلط اقسم بالله 

زياد : طب اهدي .. انا مش بحقق معاكي .. انا اخوكي و عايز مصلحتك يحبيبتي .. احنا طول عمرنا صحاب و بنقول لبعض كل حاجة مش كدة ؟!

هزت رأسها و هي تبكي 

غادة : خودي اشربي مية و اهدي عشان تعرفي تتكلمي 

جلست على السرير و اخذت منها الكوب

زياد : احكيلي يحبيبتي ليه بتاخدي الدوا ده ؟! 

كارما بتوتر : عشان .. عشان مش بعرف انام بالليل 

غادة باستغراب : ليه ؟ بتخافي من حاجة ؟ 

كارما ببكاء : اه .. بخاف من الضلمة .. بخاف و انا لوحدي .. من يوما اتجوزت فريدة و انا مش بعرف انام .. بفضل افتكر ماما و بابا .. بفتكر اني مليش حد اجري على حضنه و استخبى بيه .. و لو نمت بشوف كوابيس و بخاف اكتر .. عشان كدة قولت اخد حاجة تساعدني انام من غير ما افكر كتير 

سحبها زياد الى حضنه و قال : حقك عليا يحبيبتي .. انا السبب بالي بيحصل ده .. انا الي سيبتك لوحدك 

كارما : انت ملكش ذنب ده نصيبي .. بس انا مش قادرة اتعود على الوضع ده 

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية خادمة الألفي الفصل الثامن والستون 68 بقلم زهرة الندى – مدونة كامو - قراءة وتحميل pdf

غادة بهدوء : كرملة .. الخوف و القلق حاجة طبيعية  .. بس الدوا مش حل .. ممكن تكوني بتأذي نفسك من غير ما تحسي 

كارما : و الله عارفة بس لما كنت باخده كنت بعرف انام .. على الاقل مش بشوف كوابيس 

زياد : طب منين جبتي الدوا ده ؟! مين الي قالك عليه ؟ 

كارما : واحدة صاحبتي قالتلي ان مامتها بتاخد منه و بتنام على طول فقولتلها تجيبلي منه 

غادة : يعني بتسرقه من مامتها ؟! 

كارما بتوتر : معرفش 

غادة : ده ذنب يا كارما .. صاحبتك بتسرقلك دوا من مامتها العيانة يعني هتاخدي ذنبها 

كارما : بس انا ما قولتلهاش تسرق 

زياد : بقالك قد ايه بتاخدي  منه ؟! 

كارما : حوالي شهرين تلاتة كدة 

زياد : طيب من النهاردة هتوقفيه تماما عشان صحتك يا حبيبتي 

كارما : و الله من ساعة ما رجعتو ما اخدتش منه تاني عشان دينا بقت تنام عندي 

زياد بابتسامة : دينا مش بتتغير طول عمرها جدعة 

غادة : ربنا يجبر بخاطرها  … بصي يا كرملة لما تحسي انك مدايقة اقري شوية قرآن و صلي .. و قبل ما تنامي اقري سورة الملك و المعوذات صدقيني هترتاحي .. بعد الفرح هناخدك معانا لشقتنا و هنفضل جنبك على طول .. اوعدك مش هنسيبك ابدا 

زياد : و يا ستي لو خوفتي بالليل تبقي تيجي تنامي وسطنا 

كارما بابتسامة : افهم من كدة انك مش زعلان مني 

زياد : شوية بس .. عشان عملتي حاجة من غير ما تقوليلي 

كارما : بس انت مكنتش هنا عشان اقولك 

زياد : طب دي ارد عليها اقولها ايه ؟!

غادة : عندها حق .. مش من حقك تزعل اصلا 

زياد : خلاص مش زعلان .. بس زي ما اتفقنا الدوا ده مش عايز اشوفه عندك تاني 

كارما : اوك 

غادة : بس لازم تكلمي الست صاحبة الدوا و تعتذري و تصلحي الغلط ده 

زياد : انا هكلمها 

غادة بحدة : زيااااد 

زياد : قصدي اني هحل المشكلة دي مش اكتر عشان ما تاخدش الذنب 

كارما : ده ذنبي انا و انا الي لازم اعتذر .. مفيش داعي تتخانقو .. بس عشان خاطري يا زياد تكلم فريدة .. دي ممكن تقول لجدو و يزعل مني 

زياد : ما تقلقيش يحبيبتي .. مش هتقول حاجة 

كارما بضيق : بس فريدة بقت عصبية اوي و بتطلع كل جنانها عليا 

زياد : معلش انا هكلمها .. المهم انتي دلوقتي ما تفضليش زعلانة كدة

كارما بحب : ربنا يخليك ليا .. انت احسن اخ بالدنيا 

حضنته بقوة و انضمت لهم غادة 

غادة : ربنا يخليكم لبعض يحبيبتي .. بس ما تحضنيش جوزي اوي يا بت 

كارما : ده اخويا قبل ما يكون جوزك احضنه براحتي بقا

غادة : هيا فترة بسيطة و تيجي عندي و ابقى اتحكم بيكي بمزاجي .. هوريكي الحربقة على اصولها 

كارما : كلام .. انتي ما بعرفيش تأذي نملة 

زياد : انتو هتفضلو حاضنيني كدة ؟! طب اتكلمو من غير ما تخنقوني بس 

غادة : انت مش وش احضان اصلا .. وسع كدة 

زياد : على فين ؟ 

غادة : هروح اطمن على حبيبة 

زياد  : انا كمان هروح اشوف اوس

كارما : ما تنساش تكلم فريدة 

زياد : حاضر يا حبيبتي 

طبع قبلة على جبهتها و خرج مع غادة 

زياد بزفير : ما كانش لازم اسيبها هنا لوحدها كدة 

غادة : بصراحة انا توقعت من فريدة انها تحتويها و تاخد بالها منها 

زياد : برضو فريدة ظروفها صعبة و عندها مليون حاجة تعملها .. و انتي نفسك شايفة اسر تاعبها ازاي 

غادة : احنا مش لازم نسيب لارا و كارما كدة .. هما محتاجين لوجودنا جنبهم

زياد : عندك حق 

غادة : دول اخواتنا الصغيرين يا زياد و ليهم حق علينا .. الاتنين حاسين بنقص و مش فاهمين هما عايزين ايه بالزبط 

زياد : طب ايه الي لازم نعمله دلوقتي ؟ انا بجد متلخبط 

غادة : لازم نهتم بيهم شوية … ايه رأيك لو خرجنا احنا الاربعة مع بعض نتفسح شوية و نشتريلهم الي نفسهم فيه 

زياد بابتسامة : اوك .. ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي  

غادة : و يخليك ليا يروحي 

حضنته واغمضت عيناها و هو ابتسم بسعادة 

فارس من وراهم  : ممنوع الاحضان

زياد : و انت مالك .. خليك بالطفسة بتاعتك 

فارس : ما تجيبش سيرة مزتي على لسانك .. و انتي يا بت اجري شوفي وراكي ايه 

غادة : اتلم يا فارس .. و الله هقول لماما 

زياد : سيبك منه ده رخم

فارس : مش ارخم منك 

***********************

بعد عدة ايام 

كان اوس يحمل كنان و يجلس بجانب حبيبة النائمة و يتحدث لطفله 

اوس بهدوء  : دي مامتك .. شايف تعبتها ازاي .. عارف لو زعلتها هعمل بيك ايه ؟! .. دي الحب الابدي يا كنان .. يعني انا و انت عايشين عشان ندلعها و ناخد بالنا منها مش العكس 

قاطعه صوت طرق الباب .. دلفت سحر 

سحر بابتسامة : هيا لسا نايمة 

اوس : اه 

سحر : طب انزل لجدك عايزك  

استيقظت حبيبة على صوتهم و قالت : في ايه ؟ 

اوس : كملي نوم يا حبيبتي .. انا هنزل اشوف جدي 

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  مدونة كامو - رواية هوس مجهول الفصل الخامس 5 بقلم فونا - قراءة وتحميل pdf

حبيبة : لا خلاص نمت كويس .. هو جدو عايز ايه ؟

اوس : معرفش هنزل اشوف 

طبع قبله على رأسها و وضع كنان بجانبها ثم خرج 

سحر : هاتي الواد يا حبيبة .. هاخده عندي و انتي قومي خودي شاور و ارتاحي شوية 

حبيبة بابتسامة : ماشي يا طنط 

خرجت سحر تزامنا مع دخول حلا و غادة و دينا 

دينا بحماس : المية رجعت لمجاريها يا حبيبة 

حبيبة : يعني ايه ؟ 

دينا : زوما اتصالح على مراته و دلوقتي هما في الهانيمون 

حبيبة : طب الحمدلله .. والله تستاهلي لقب الملاك الحارس بجد 

حلا : المهم انتي طمنينا .. لسا تعبانة ؟!

حبيبة : لا الحمدلله خفيت 

حلا : غريبة توقعتك تقرفينا 

غادة : اتلمي يا حلا .. ربنا يديها الصحة 

جلست حلا على السرير و قالت : انتو مش هتعملو سبوع لقلب خالته ؟

حبيبة : اكيد هنعمل يا حلا 

جلست غادة بجانب حبيبة و قالت : الا قوليلي يا حبيبة .. احساس الامومة عامل ازاي ؟ 

حبيبة بابتسامة : بصراحة احساس جميل .. بس انا لسا مخضوضة و خايفة بصراحة 

دينا : من ايه ؟ ما انتي و الواد زي الفل اهو 

حبيبة : عارفة بس يعني تخيلي ان ده بيبي صغنن معتمد عليكي بكل حاجة .. على قد ما الاحساس حلو على قد ما هو مسؤولية كبيرة 

دينا بابتسامة : دي احلى حاجة بالامومة .. انتو عارفين .. انا مستنية اتجوز بفارغ الصبر عشان ابقى ام .. عايزة اخلف تلات ولاد و تلات بنات .. و يا رب يكونو توائم 

حلا : ليه كل دول ؟! و الله هتمشي بالشارع تقطعي شعرك من زنهم 

دينا : عادي … يزن معايا و مش هيسيبني .. انا عايزة اعمل عيلة كبيرة كدة كلها عيال .. مش عايزة اخلف واحد بس يبقى من غير اخوات زيي 

غادة : و انا كمان عايزة اخلف كتير .. حتى زياد عايز كدة .. مفيش احلى من العيال 

حبيبة : اوك بس يكون في مسافة .. عشان كل واحد ياخد حقه 

حلا : فعلا .. البت دي جات بعدي على طول و سرقت كل الحنية و الدلع ليها لوحدها 

حبيبة : و الله روحي قولي الكلام ده لماما مش ليا 

حلا : دي بتقول عليكي جاية بالغلط 

دينا بضحك : بالغلط ؟ حد قالها تلبس احمر و تدلع ؟ 

غادة : سافلة .. اتلمي عيب الكلام ده 

دينا : ما هيا الي بتقول كدة انا مالي ؟! 

حلا و هي تحضن حبيبة : بهزر يا بت ما تتقمصيش .. ده انتي احلى حاجة حصلتلي بالدنيا دي 

حبيبة : ايوة كدة اعترفي .. لو انا ما اتولدتش كان زمانك قاعدة تكلمي نفسك 

حلا : ااااه يا حبيبة من يوما اتجوزتي و انا قاعدة بكلم نفسي اصلا 

غادة : باين من تصرفاتك .. ده انتي محسساني ان اوس ضرتك 

حلا : ما هو الي خطف الدلوعة بتاعتنا .. لو ما قربلهاش كنت هحترمه عادي 

حبيبة : و الله انتي ظالماه .. ليه بتعامليه كدة حرام عليكي 

دينا بضحك : اوعي يا بت تكوني بتغيري عليها منه 

حلا : اه .. ما هي طول عمرها بتعتبرني الراجل بتاعها .. ليه من ساعة ما رجع طنشتني ؟! 

غادة : طب ركزي انتي بالراجل بتاعك و سيبك منها .. فارس قاعد برا لوحده و مش عارف يعمل ايه 

حلا : يخرابي ؟! المز بتاعي زعلان و انا مش عارفة ؟! 

دينا : مز ؟! ده زبالة 

حلا : اتلمي يا منفسنة .. هروح اشوفه و اجرب اتسهوك زي البت دي يمكن يتبسط شوية 

ركضت للخارج بسرعة 

دينا : دول لو اتجوزو مصيبة .. تخيلو يبقى عندنا نسخ منهم 

غادة : ربنا يستر بقى

حبيبة : دينا .. انتي بتقابلي يزن ؟ 

دينا : لا .. الراجل ده مش هجيبها لبر ابدا .. و انا مش هعبره تاني خليه يتجنن بقى 

غادة : دينا ما تبقيش اوفر .. مش كل حاجة بتقريها بالروايات بتاعتك يبقى لازم تحصل معاكي 

دينا : و النبي ما تتكلميش ع الاوفر عشان ما نفتحش القديم و تتبهدلي 

*******************

على البلكونة 

لارا : بصي الواد بيسبلها ازاي 

كارما بضحك : مصطفى طلع رومانسي اوي بصراحة 

لارا : حتى المعفن مصطفى ارتبط يا كارما .. شكلنا هنعنس خلاص 

كارما : ما تستعجليش على رزقك يختي .. بكرا هتلاقي حد مناسب و فيه كل حاجة انتي عايزاها 

لارا : بصي بصي .. قطف وردة و حطها على شعرها .. ده قدييييم 

كارما بضحك : ده متأثر اوي بأفلام ابيض و اسود بجد 

لارا : الحركة دي بطلت من ايام عبد الحليم حافظ .. اقسم بالله لو البويفريند بتاعي عملها معايا لاضربه على وشه 

كارما : يا ستي كل واحد و ليه طريقته بالحب .. بكرا لما تحبي بجد هتعملي حاجات عمرك ما توقعتي تعمليها 

لارا : و انتي عرفتي منين ؟! حبيتي قبل كدة ؟ 

كارما : لا بس بشوف البنات هنا بيعملو ايه .. يعني دينا بقت غريبة اوي و حساسة بعد ما حبت يزن .. و حبيبة اول ما اوس رجعلها اتقلبت .. حتى حلا ليها تصرفات غريبة 

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية هاجس مذاقه حلو الفصل الثامن عشر 18 بقلم بسملة محمد - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

لارا بشك  : كرملة .. مش عليا الكلام ده .. انتي عندك بويفريند و انا مش عارفة ؟! 

كارما : اقسم بالله مفيش من الكلام ده 

لارا : طيب صدقتك .. بس اشمعنا اتكلمتي على حلا و دينا و حبيبة .. ايه بالنسبة لفريدة و غادة ؟! 

كارما : برضو هما الاتنين اتغيرو .. بس لاحظت على حبيبة و دينا اكتر .. و استغربت من حلا 

لارا : اساسا غادة طول عمرها بتحب زياد يعني مش هنعرف نلاحظ الفرق .. حتى فريدة و تميم من و هما صغيرين عارفينهم لبعض 

كارما : لارا .. هو انتي ليه بتكرهي حبيبة و حلا و دينا ؟ 

لارا : مش بكرهم .. بس تصرفاتهم مقرفة .. حبيبة دايما بتتسهوك .. و حلا دايما بتضرب و بتشخط و بتهدد …. و دينا بحبها اكتر وحدة رغم انها بتتفلسف كتير 

كارما : لامتى يعني يا لارا ؟ دول زي اخواتنا .. و حبيبة و حلا بيحبوكي اوي و بيخافو على مصلحتك .. فاكرة الي عمله ناصر ؟ 

لارا : ما تفكرينيش بالحكاية دي ارجوكي 

كارما : بس لازم تفتكري وقفتهم جنبك .. حلا طحنت نادر من غير ما تاخد بالها انه مش ناصر عشان خاطرك .. و حبيبة فضلت تطبطب عليكي .. حرام تفضلي تدايقيهم كدة 

لارا : و الله ؟! ما لسا من كام يوم حلا نزلت فيا ضرب عشان خاطر حبيبة 

كارما : طب و الله انتي الي غلطتي 

لارا : اقفلي السيرة دي .. بصي مصطفى بيعمل ايه 

كان مصطفى يمسك بيد ليلة و يمشون في الغيط بهدوء 

ليلة : بس بيتكم هادي اوي بصراحة .. فين الجو الي قولتلي عليه ؟

مصطفى : اصبري بس .. صدقيني هيعملو مصيبة و نشوف ايام لوز 

ليلة بضحكة : بابا نسيني خالص 

مصطفى : يا ريت ينساكي على طول عشان تفضلي معايا 

ليلة بخجل : مش بدري ع الكلام ده ؟ احنا لسا قدامنا الطريق طويل 

مصطفى : هما كلهم 4 سنين و بعدها اتقدملك على طول 

ليلة : بس انا وقتها هبقى لسا بالجامعة 

مصطفى : معلش ع الاقل نتخطب رسمي 

ليلة : سيبها للايام .. ممكن تحب وحدة غيري و تنساني يا مصطفى … محدش ضامن الدنيا ممكن تعمل ايه 

مصطفى : مستحيل .. مش هحب غيرك .. هفضل مستنيكي لحد ما تكبري .. و لو عايزة نتحوز بعد الجامعة معنديش مانع 

ليلة بضحك : لسا بدري ع الكلام ده .. انا مستنية اسمع اخبار بابا و ماما الاول 

مصطفى : و الله باباكي مأمن عليكي هنا و راح يجدد شبابه مع مامتك

ليلة : لو هتقل ادبك هنده لحلا 

مصطفى : ايييه ده ؟! انتي انضميني ليهم 

ليلة : ايوة .. بصراحة حبيتهم جدا .. حتى حبيبة مكنتش طايقاها بس مع الوقت حسيت انها كويسة و شبهي 

مصطفى : حبيبة و غادة اطيب بنتين بالبيت ده .. و اسهل حاجة بالدنيا انك تضحكي عليهم 

ليلة : ما تقولش كدة على بنات عمك عيب 

مصطفى : اكدب يعني ؟! 

ليلة : على فكرة انا اول ما شوفتهم مع زياد و اوس حسيتهم مغرورين جدا .. بس بعدين حبيتهم اوي 

مصطفى : و البنتين الي هناك دول ايه وضعهم  ؟ 

ليلة : كارما اوك طيبة .. بس لارا حاساها غلوية و بتغير 

مصطفى : كل الي بتعمله ده ع الفاضي .. صدقيني هيا طيبة بس دبش 

ليلة : حسيت كدة برضو 

*************************

كان فارس يجلس و يشاهد التلفاز بصمت و يلف جسده ببطانية 

حلا : مالك يا فارس ؟ ليه مكتئب كدة ؟ 

فارس : مفيش 

جلست بجانبه و قالت : لا انا اول مرة اشوفك كدة .. مالك ؟! 

فارس : زهقت .. و حاسس اني مكتئب و شوية و هولع بالبيت كله 

حلا : و مين سمعك .. انا كمان زهقت 

رفع يده و قال : طب تعالي نكتئب مع بعض 

حضنته و غطاها معه .. امسكت طبق الشيبس و بدأت تأكل و تشاهد التلفاز بصمت 

اتت دينا و قالت : الله الله ايه الرمانسية دي يا عيال ؟!

فارس : اسكتي يا دينا مش ناقصين 

دينا : ايه يالا ؟ مش خايف حد يشوفكم كدة ؟!

فارس : معايا عقد يثبت انها مراتي 

دينا : بس ده فعل فاضح في مكان عام .. هجيب ضبوطتي يقبض عليكم متلبسين 

حلا : اسكتي يا دينا .. هيا حبيبة تولد و انا الي اكتئب ؟! 

استنشقت دينا الهواء 

دينا باستغراب : انتو شامين حاجة ؟! 

فارس : لا .. مليش بالكار ده 

دينا : انت فهمت ايه يا متخلف ؟! .. في ريحة غريبة 

حلا و هي تستنشق : اه و الله .. ريحة حاجة محروقة 

فارس : طب تفتكرو منين الريحة دي ؟! 

حلا : من فوق .. شكلها فريدة حرقت حاجة و هي بتعمل الاكل 

فارس  بفزع : اسر .. يمكن لوحده 

حلا  : لا اسر و كنان مع طنط سحر 

دينا : انتو هتقعدو تتناقشو ؟! .. تعالو نشوف في ايه 

مجرد ان صعدو للاعلى حتى صرخت فريدة بصوت عالي 

فريدة : اعااااا البيت بيولع .. الحقني يا تمييييم 

دينا بخوف : فارس اكسر الباب …….. يتبع 

مغامرات عائلية 2 

همس كاتبة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top