رواية لفت انتباه الفصل التاسع 9 بقلم امنية الريحاني
الفصل التاسع
.
.
ماجد: بحبك يا ريم
ريم: انت بتقول ايه !!! انت اكيد بتهزر صح؟
ماجد: لا يا ريم مبهزرش انا فعلا بحبك
ريم: ماجد انت متأكد من الى بتقوله ده انا مش حمل اى صدمات تانية
ماجد: طب احلفلكبايه انى بحبك ومستعد اجىمعاكىدلوقتىلباباكى واطلبك منه حالا
ريم: انا مش مصدقة الى بسمعه طب امتى وازاى ؟
ماجد: عايزة تعرفى امتى يا ريم من اول يوم جيتيلىفى العيادة وانتى فيه حاجة مخليانى مشدودلك حاجة كده جوايابتوجعنى لوجعك وبتفرحنى لفرحك عايز اشوفك مبسوطة وبس حتى لو كان انبساطك انى اساعدك تلفتى انتباه حبيبك ليكى.ريم: ماجد انا ماليش حبيب غيرك صدقنى انت الشخص الى كنت بحاول الفت انتباهه عشان يحس بحبى
ماجد: انا عارف يا ريم وحقك عليا انى تعبت قلبك معايا
ريم: طب كنت بتبعدنى عنك ليه يا ماجد وليه كنت عايزنى اروح لدكتور غيرك ليه كل ما كنت بتقرب واحس انك خلاص جنبى وحاسس بحبى ليك الاقيك فجاة بعدت
ماجد: كان غصب عنى ياريمصدقينىمكنشبايدى
ريم: طب فهمنى ليه وايه الى كان بيبعدك عنى؟
ماجد: هقولك يا ريم اوعدك انى مش هخبى عنك اى حاجة بس مش دلوقتى
ريم: طب ودلوقتىعايزنى برضه ابعد.
ماجد: دلوقتىعايزاخبيكى جوايا بعيد عن كل الناس عايز اعيش معاكىفى عالم خاص بينا انا وانتى وبس عايزكتفضلى جنبى ومعايا لحد اخر العمر
ريم : يعنى انت عايز….
ماجد: عايز اتجوزك يا ريم عايزك تبقى برى وامانى والحضن الى ارمى جواه كل همومىعايزك تبقى شريكة عمرى الى فاضل
ريم دموعها بتنزل من الفرحة ومش عارفة تتكلم
ماجد: مالك بس ياريم لزمتها ايه الدموع دى
ريم: حاسة انى بحلم يا ماجد مش مصدقة انك معايادلوقتى وانت بنفسك الى بتقولى الكلام ده ماجد انا اكيد مش بحلم صح؟
ماجد: لا يا حبيبتى مش بتحلمى وعشان تتاكدى اتصلى بباكى حالا وحدديلىمعاه ميعاد اجى اطلبك فيه منه
ندى بتيجى وبتقطع كلامهم
ندى: ها اظن انا عملت معاكم الصح ها ايه الاخبار يا ريم
ريم بصتلها بخجل وسكتت
ندى: طب تمام انا كده اطمنت ان الدنيا تمام ممكن بقى نروح
ماجد بص لريم: لا ما هو من هنا ورايح ريم مسؤلة منى انا الى هروحها
.
.
ماجد: بحبك يا ريم
ريم: انت بتقول ايه !!! انت اكيد بتهزر صح؟
ماجد: لا يا ريم مبهزرش انا فعلا بحبك
ريم: ماجد انت متأكد من الى بتقوله ده انا مش حمل اى صدمات تانية
ماجد: طب احلفلكبايه انى بحبك ومستعد اجىمعاكىدلوقتىلباباكى واطلبك منه حالا
ريم: انا مش مصدقة الى بسمعه طب امتى وازاى ؟
ماجد: عايزة تعرفى امتى يا ريم من اول يوم جيتيلىفى العيادة وانتى فيه حاجة مخليانى مشدودلك حاجة كده جوايابتوجعنى لوجعك وبتفرحنى لفرحك عايز اشوفك مبسوطة وبس حتى لو كان انبساطك انى اساعدك تلفتى انتباه حبيبك ليكى.ريم: ماجد انا ماليش حبيب غيرك صدقنى انت الشخص الى كنت بحاول الفت انتباهه عشان يحس بحبى
ماجد: انا عارف يا ريم وحقك عليا انى تعبت قلبك معايا
ريم: طب كنت بتبعدنى عنك ليه يا ماجد وليه كنت عايزنى اروح لدكتور غيرك ليه كل ما كنت بتقرب واحس انك خلاص جنبى وحاسس بحبى ليك الاقيك فجاة بعدت
ماجد: كان غصب عنى ياريمصدقينىمكنشبايدى
ريم: طب فهمنى ليه وايه الى كان بيبعدك عنى؟
ماجد: هقولك يا ريم اوعدك انى مش هخبى عنك اى حاجة بس مش دلوقتى
ريم: طب ودلوقتىعايزنى برضه ابعد.
ماجد: دلوقتىعايزاخبيكى جوايا بعيد عن كل الناس عايز اعيش معاكىفى عالم خاص بينا انا وانتى وبس عايزكتفضلى جنبى ومعايا لحد اخر العمر
ريم : يعنى انت عايز….
ماجد: عايز اتجوزك يا ريم عايزك تبقى برى وامانى والحضن الى ارمى جواه كل همومىعايزك تبقى شريكة عمرى الى فاضل
ريم دموعها بتنزل من الفرحة ومش عارفة تتكلم
ماجد: مالك بس ياريم لزمتها ايه الدموع دى
ريم: حاسة انى بحلم يا ماجد مش مصدقة انك معايادلوقتى وانت بنفسك الى بتقولى الكلام ده ماجد انا اكيد مش بحلم صح؟
ماجد: لا يا حبيبتى مش بتحلمى وعشان تتاكدى اتصلى بباكى حالا وحدديلىمعاه ميعاد اجى اطلبك فيه منه
ندى بتيجى وبتقطع كلامهم
ندى: ها اظن انا عملت معاكم الصح ها ايه الاخبار يا ريم
ريم بصتلها بخجل وسكتت
ندى: طب تمام انا كده اطمنت ان الدنيا تمام ممكن بقى نروح
ماجد بص لريم: لا ما هو من هنا ورايح ريم مسؤلة منى انا الى هروحها