رواية لعنة الحب والكبرياء الفصل الثالث عشر 13 بقلم ياسمين عادل – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

رواية لعنة الحب والكبرياء الفصل الثالث عشر 13 بقلم ياسمين عادل


( الحلقة الثالثة عشر )– وقف مشدوها لبضع ثواني يحاول استيعاب ما يحدث حتي شعر بشئ ما غير طبيعي وعندما رأي عينيها التي اغرورقت بالدموع أفاق من شروده ع ألم حاد اعتصر قلبه لدموعها ….
أدهم : أنتي ايه اللي جابك هنا .. وعرفتي اني هنا أزاي
جيدان بضحكة من زاوية فمها : قولي انت ايه اللي بتعمله هنا
رودي ببرود : وانتي مالك بيعمل ايه هنا ؟ واحد مش مستريح معاكي وراح لغيرك ايه اللي مزعلك
أدهم محدقا ف صدمه : أنتي بتقولي أيه يارودي .. انتي اتجننتي !
رودي : مش دي الحقيقه يادوما
أدهم : الحقيقه اني طلعت مغفل لما فكرت اساعدك ومجاش ف بالي انك هتستغلي ده أسوء استغلال ..
جيدان انتي فاهمه غلط انا …..
جيدان : أنت ايه ؟
انت خدعتني وكذبت عليا .. بعتلي الحب وعرضته علي غيري .. طب ليه انا مأسأتش ف حاجه عشان تعمل معايا كده
أدهم مقتربا : انتي بتشكي ف حبي ليكي .. والله انا مجتش هنا الا عشان احل مشكله و …. .
جيدان مشيرة بيدها : أقف عندك .. حافظ ع المسافه اللي بينا ومتتعدهاش
أدهم محدقا : أنتي بتقولي أيه ؟؟ جيدان انتي واعيه لكلامك معايا
جيدان بحده : اه واعيه .. واعيه جدا .. كنت عايز تكدب عليا لحد أمتي
جني : جيدان براحه واسمعي منه مش كده
أدهم : استني انتي ياجني .. سيبيها تقول كل اللي نفسها فيه .. كملي
رودي بتأفف : أووووف بقي .. هي محكمه وجايه تعملي علينا قاضي
أدهم مشيرا بيديه للتحذير : والله لو ما سكتي هعمل معاكي اللي عمري ما عملته مع بنت
رودي : ………..
جيدان : انتي متستهليش حكمي .. لاني اكبر بكتير من اني انظر ف قضية واحدة زيك
– اقترب ادهم منها وامسكها من ذراعها وقربها اليه ….
أدهم مضيقا عينيه : انتي جيتي هنا ازاي .. وازاي عرفتي مكاني
جيدان متملصه من قبضته : سييييب ايدي .. كنت فاكر الحكايه هتفضل مستخبيه ومش هكشفها
ادهم غير مصدق : انتي بتستعبطي يا جيدان .. انتي مصدقه اللي بتقوليه .. ده انتي اقرب واحده ليا وعارفاني كويس ازاي تفكري فيا كده ؟
جيدان : خدعتني وعرفت تضحك عليا
أدهم رافعا حاجبيه : خدعتك !
جيدان بحده : اه خدعتني .. ليه ليييييييه بتعمل ايه هنا تقدر تقولي
أدهم بغضب : انتي صوتك ميعلاش عليا ومش من حقك تتهميني وانتي مفيش ف ايدك دليل .. ولا انتي قافشاني ف السرير وانا مش واخد بالي
جيدان : الدليل معايا يابشمهندس يامحترم .. ولحد هنا والعلاقه اللي بينا انتهت
جني بحده : جيداااان كفايه عك بقي كفاايه
أدهم : ……………..
– خلعت جيدان دبلته من يديها ومدت يدها له بينما تسمر أدهم مكانه غير مصدق لما يحدث .. بينما حاولت جني التدخل ف الامر ولكن منعتها جيدان بحده .. اما رودي فقد كانت نشوة الانتصار تعلو تقاسيم وجهها ..
أدهم بصدمه وصوت متقطع : أاا انتي بتقلعي دبلتي من ايدك !!
جيدان : ……………….
أدهم ناظرا لعينيها مباشرة : انا سيبلك فرصه تصلحي فيها اللي عملتيه دلوقتي .. البسي الدبله ياجيدان
– اسقطت جيدان الدبله من يدها واسقطت ورائها دمعه ساخنه تكاد تحرق قلبها ونظرت له مرة أخيرة وخرجت ع الفور
جني راكضه خلفها : جيدان … جيداااااان
رودي مقتربه من أدهم : أدهم .. متزعلش نفسك دي واحده مش واثقه فيك
أدهم : ………….
رودي بدلع : دوما .. انت سامعني
– شرد أدهم في دبلته الملقاه ارضا وفي تلك الحبيبة التي عاشت معه سنين وتكاد تكون قد تربت تحت كنفه ورعايته .. ثم وجه نظراته الناريه لرودي وأمسك بذراعها بقوة ألمتها ..
أدهم بنبرة مغتاظه وهو يجز ع أسنانه : انتي اللي ورا مجيتها هنا … صح ؟
رودي : ………
أدهم بصراخ : أنطقي
رودي بأنتفاضه : ااا انا معرفش حاجه
أدهم بحده : فين مالك !؟
رودي : آآ اا آ
أدهم محدقا : يعني بتضحكي عليا .. بتجرجري رجليا لهنا
رودي : أا ادهم انا بحبك ليه مش حاسس بيا
أدهم بغضب شديد : بتحبينييي .. امال لو بتكرهيني هتعملي فيا ايه .. انتي دمرتي حياتي .. أنتي ضيعتي مني جيدان .. حب عمري وطفولتي .. بنتي اللي مربيها ع ايديا .. ضيعتي نفسي .. ليه .. لييييييييييييه انا كنت جاي اساعدك ليه تحطميني .. للدرجه دي جواكي سواد
انا بكرهك . بكررررررررهك
– دفعها أدهم بشده لترتطم بالحائط وتسقط ارضا فالتقط سترته وهاتفه وامسك بدبلتها بين يديه وانطلق مسرعا للخارج …بينما ظلت رودي مكانها ولم تتحرك
أما جيدان فقد انطلقت للخارج واستقلت سيارتها وسارت بها بسرعه رهيبه وملامحها جامدة لا روح فيها ..

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية عشق وانتقام الفصل الرابع 4 بقلم ولاء – مدونة كامو - قراءة وتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top