رواية عشق الوقح الفصل الثاني والعشرين 22 بقلم مايا النجار (الرواية كاملة)

 رواية عشق الوقح الفصل الثاني والعشرين 22 بقلم مايا النجار

رواية عشق الوقح الفصل الثاني والعشرين 22 بقلم مايا النجار

رواية عشق الوقح الفصل الثاني والعشرين 22

(بارت الثاني وعشرين من عشق الوقح بقلم مايا النجار)

بونجور عليكم يا بنات بعتذر عن التاخير بس انا والله تعبانه و كتبت بارت بالعافيه المهم انا دلوقتي بقي يجلي تحذير علي البيدج بسبب تم اللي بتكتب كتير و الملصقات الكتير فياريت بلاش نعمل كده علشان والله ده بيقلل تقييم البيدج و بيجيلي عليها تحذير فانا بقول بلاش يا بنات هستني رايكم و توقعاتكم في بوستاتكم علي الفيس و هسيب اللينك من تحت علشان اللي حابب يدخل مشاهده سعيده عليكم 💋♥️ 

تغلق شغف عينيها بدموع لينظر إليها مختار ويقول بصوت عالي:

ايه الكلام البايخ ده انت جاى تستعبط يالا علي ذمة مين 

فاروق ببرود وهو يضع يده في جيب بنطاله 

شغف بنتك انا متجوزها من حوالي يومين كده 

يقول مختار بغضب اكثر وهو ينظر الي شغف. الكلام الي بيقوله الواد ده صح يا بت انتي 

تهز شغف رأسها بخوف شديد ليقترب منها مختار بغضب ويرفع يده ليصفعها ولكن يمسك فاروق يده بقوه ويقول بغضب. 

ولا عاش ولا كان اللي يرفع ايده في وش مرات فاروق الخطاب يا مختار باشا 

مختار بغضب. 

انت بتمسك ايدي انا يا كلب والله لهندمك باقي عمرك وانتي يلي مفكره انك استغفلتي ابوكي والله لهحرق قلبك عليه 

أمسك فاروق يد شغف ليأخذها معه ولكن يقول مختار بغضب وهو يسحب شغف.

انت واخدها رايح فين يالا اطلع بره جوازكم ده ميدخلش ذمتي اصلا اطلع بره و حسك عينك حد يعرف بلي حصل وغير كده انت متجوزها من غير علم ابوها جواز باطل يعنى وملهوش اى معني يبقي احسنلك تاخد بعضك كده ومشوفش وشك قريب من بنتي تاني يلا اطلع بره 

فاروق ببرود وهو ينظر الي شغف التي كانت تبكي بصدمه ويقول: 

والله يلى بتقول باطل اعرف راسك من رجلك اولا شغف كبيره و عاقله علشان تتجوز بنفسها ومش محتاجه واحد يبقي وكيلها 

مختار بغضب. 

انت يالا متجننيش اطلع بره ملكش بنات عندى غور بره يلا 

تتدخل نوال قبل ما يقول فاروق شئ وتقول وهي تمسك يد مختار. مختار حبيبي ممكن بس نتكلم دقيقه مع بعض دقيقه بس 

مختار بغضب. هو ده وقته يا نوال خليني في اللي مفكر انه لقى كنز عيله هبله وغنيه ضحك عليها بكلمتين باسم الحب و بعد كده اكوش علي كل فلوسها سهل اهو ويكون طلع بمصلحه 

فاروق بغضب. انت يا راجل انت انا ساكت بس علشان بنتك و علشان انت راجل كبير بس غير كده انا كنت سففتك التراب اظبط حالك علشان انا مش هسكت كتير

مختار بغضب. والله لاكون قتلك يا زباله و

تقطع حديثه نوال التي قالت بترجي. مختار وحياتي خلينا نتكلم بس دقيقه دقيقه وبعد كده اعمل اللي انت عايزه 

ينظر اليها مختار وينظر الي فاروق ويقول بصوت عالي. علي اوعي تخلي حد يطلع من هنا لحد ما ارجع 

كان يوجه حديثه الي الحارس الذي كان علي الباب وذهب إلى غرفه توجد في الاسفل ومعه نوال ينظر فاروق الي شغف التي كانت تبكي ويسحبها الي حضنه وهو يقول. بس يا حبيبي بس مفيش حاجه اهدي 

شغف بدموع وغضب. انت ازاي تقوله اننا متجوزين انت قولت انه هيبقي سر بيني انا وانت

 انت كدبت عليا يا فاروق 

فاروق ببرود. ولا كدبت عليكي ولا زفت انتي مسمعتيش هو قال ايه عايز يجوزك يا روح امك وواقف بيقولك ابن صاحبه عاوزاني احط جزمه في بوقي واسكت كنتي عاوزاني اعمل ايه يا شغف 

شغف بدموع. متعملش كده كنت انا هتكلم معاه بس انت الي واخد كل حاجه عافيه انا مش عارفه ازاي وافقت علي كل ده 

فاروق بجمود. ايه يا بنت الهادي هتندمي دلوقتي بعد ما مشينا نص الطريق عايزه تخلعى دلوقتي معنديش اي مانع بس في وقتها تنسي حد اسمه فاروق دخل حياتك 

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية وغابت شمسها الفصل الحادي والعشرين 21 والاخير بقلم مايسة ريان - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

تنهار شغف من البكاء وهي تضع راسها علي كتفه رفع فاروق راسه الي الاعلى وهو يفكر ماذا سوف تقول نوال الى مختار وهل ستقنعه ام ماذا 

في الداخل كان يجلس وهو يفرك في يده بغضب لا يعرف كيف لابنته أن تتجرأ علي فعل ذلك ليسمع التي تقول.

مالك متعصب كده ليه انت نسيت ان البنت دي مش بنتك ما تتجوز ولا تغور سيبها تمشي من وشنا بدل ما تفضل معانا كاتمه علي نفسنا كفايه علي كده مش هى عايزه تتجوز الواد اللي بره خلاص تروح معاه وانت تجوزها له بنفسك هو في احسن من انك خلاص هتخلص من بنت سهير يا مختار

مختار بغضب.

انتي بتقولي ايه يا نوال انتي عارفه لو الواد ده طلع نصاب ايه اللي ممكن يحصل البت دي في حاجات باسمها يا نوال 

تنظر اليه نوال وتفكر قليلا وتقول بخبث مصطنع. خلاص تقولها انها ملهاش عندك حاجه ومتجيش في يوم تطلب منك حاجه و لو حصلها حاجه انت ملكش دعوه بيها 

ينظر اليها مختار بتوتر كيف سوف يتركها لا تهون عليه برغم من كل الذي يحدث ولكنه هو الذي قام بتربيتها رآها وهي تكبر امامه هل يتخلى عنها هل يتركها سوف تذهب بعيد عنه ينفى برأسه وهو يقول. لا يا نوال افرضى الواد كان بيلعب بها فعلا البت كده هتضيع

نوال بهدوء.

هي عاوزاه يا مختار احنا مالنا بقي سيبها يمكن هو يبقي العوض ليها يمكن يبقي عكس ما انت شايف خليها تخوض تجربتها مع نفسها ارجوك يا مختار كفايه ظلم في شغف اخلي سبيلها بقا

مختار بغضب.

ايه الكلام الفاضي ده هو انا قايد فيها النار يا نوال 

نوال بغضب.

انا مقولتش كده بس كفايه خليها تمشي من هنا وانا اصلا تعبت من قعدتها معانا ليه انا استحمل بنت جوزي خليها تمشي من هنا ولا انت عجبك انك شايف نسخه من سهير قدامك

 قدامك الحل دلوقتي يا مختار شغف هتروح مع فاروق بعد ما انت تجوزها له رسمي يا طلقني دلوقتي حالا 

مختار بغضب.

خلاص يا نوال خلاص انا هخليه ياخدها علشان ترتاحى خالص عايزه حاجه تانيه انا هقفل ام الموضوع ده دلوقتي 

 أنهى حديثه وذهب للخارج رأى فاروق فقال:

انت يا يلا طالما عايزاها يبقي تاخدها وانت ماشي ومش عاوز اشوف وشها هنا تاني انا مش هخلي واحده ضربتني في ضهري في بيتى اكتر من كده علي كلم المازون خليني اخلص من القرف ده 

ينظر اليه فاروق بجمود وينظر الي شغف التي كانت في حضنه وتنظر الي مختار بصدمه وقهر من حديثه الذي دخل قلبها مثل الرصاص قدميها لم تحملها يضغط فاروق على خصرها ويضمها اكثر وكأنه يقول لها انا معك ولن اتركك ابدا تشعر شغف بالأمان والطمأنينة وبالفعل مر الوقت وتم عقد قران فاروق علي شغف ينظر فاروق الي شغف وكأنه انتصر علي الجميع لقد اخذها اخيرا وتحت رضي والدها نوعا ما اما مختار الذي في داخله صراع بين أنه سوف يرتاح بان شغف سوف تذهب ولن يكون لها وجود في حياته هي ووالدتها وبين أنه كيف سوف يتركها يوجد في قلبه ألم بسيط وجع لا ينكره هو لا يريد ان يجعلها تذهب ولكن الكبرياء يمعنه ان يبوح بهذا يفيق علي فاروق الذي نهض ويمد يده الي شغف التي كانت تنظر إلى الأرض برغم أنها اصبحت زوجته ولكنها مقهوره بانها هانت بهذا الشكل تنظر إلى فاروق وتنظر إلى مختار الذي برغم الصراع الذي بداخله ولكن نظرة الجمود و الجبروت لن تتغير تمسك يد فاروق وتذهب معه بعد ما اخذت القليل من اشيائها ينظر مختار لشغف وهي تتبعد عنه خطوه بخطوه تذهب شغف وتختفي من امامه ولا يبقي لها وجود مثل ما كان يتمنى

تركب شغف السياره ويضع فاروق اشيائها ويركب ينظر اليها وهي تبكي وهو سوف يمسك يدها ولكن تبتعد هي عنها وهي تقول بدموع وصوت عالى:

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية حطام فريدة كامله وحصريه بقلم زيزي محمد - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

ابعد عني 

يهز فاروق راسه وهو يعلم ما الذي تمر به هي الان لذلك لم يغضب منها او يتحدث معها يقود السياره بسرعه كبيره وهو يسمع صوت بكائها ويقف بعد فتره امام المنزل ينزل من السياره ويسحبها معه ويصعد بها الي الشقه التي سوف يعيشون بها يدخل ويغلق باب ترتجف شغف وهي تسمع صوت باب ينغلق عليهم ينظر اليها فاروق ويسحبها من خصرها وهو يقول:

قالبه وشك ليه يا عروسه 

شغف.

فاروق ابعد عني دلوقتي سبني 

فاروق ببرود وهو يمسح على وجهها.

مش هبعد غير لما تقوليلي مالك مفيش حاجه اهو انتي بقيتي معايا ومراتي خلصت عايزه ايه تاني 

شغف بدموع.

شوفت انا هونت عليه ازاي ده سبني هو ازاي يعمل معايا كده يا فاروق ازاي 

فاروق بهدوء.

والله ما يستاهل دمعه منك يا عمر فاروق ميستهلش اقفلي باب ابوكي ده خالص هو كده صفحه في حياتك و خلصت انسي يا قلبي

تبكي شغف بقوه وهي تقول.

مش هقدر يا فاروق مش هقدر ده بابا ازاي انساه

فاروق بعشق.

خلاص مفيش بابا غيري انا يا شغف هتنسي مع الأيام وهتعدي بس كفايه نكد 

شغف.

انا مش بنكد علي فكره بس مقهوره أنه سبني بسهوله كده 

فاروق بهدوء.

المفروض تكوني حاطه حاجه زي كده في بالك يعني بقولك ايه ولا يعني ولا زفت اقفلي علي السيره دي انا جبت اخري من النكد اللي عشت فيه تعرفي اني عامل حته اوضه تشرح القلب تعالى افرجك عليها 

شغف.

لا انا مش عاوزه افضل هنا كان نفسي يتعملي فرح زي البنات 

فاروق بهدوء.

زيطه علي الفاضي يا قلبي 

شغف ببراءة.

انا عاوزه فرح مليش دعوه يا فاروق والنبي نصبر يومين حتي هنعمل حاجه علي الضيق بلاش يبقي فرحنا عالساكت كده 

فاروق بغيظ.

خلاص يا شغف هكلم الشباب يظبطوا حاجه علي الضيق كده علشان نخلص دلوقتي 

شغف.

دلوقتي ايه يا فاروق لا خلينا بعد كام يوم

فاروق بهدوء وهو يخرج الهاتف. 

لا يا حبيبي انا عاوز اخلص من كله النهارده 

قال حديثه ويدق علي سراج الذي رد عليه ويقول له فاروق ماذا يريد منه ويغلق الهاتف ينظر إلى شغف ويهبط علي شفتها بدون مقدمات تتفاجأ شغف يرفعها من الأرض وهو يتعمق في القبله أكثر ويسير بها الي الغرفه وهما يغرقان في بحر العشق لا يشعرون بشئ ابدا يدق الهاتف لكي يقطع عليهم هذه اللحظه تبتعد شغف بفزع ليسب فاروق في المتصل وتقول شغف بخوف. شوف مين

فاروق وهو يقربها منه مره اخرى. لا سيبك منهم خليكي معايا انا 

شغف بهدوء. فاروق يمكن حاجه مهمه شوف بليز يلا 

ينفخ فاروق بغضب ويمسك الهاتف يري والدته يفتح عليها ويقول. ايه ياما 

صباح بصوت عالي. هو في ايه يا فاروق فرح مين تحت انت بتحضر لايه يا ابني 

فاروق ببرود. فرحي انا ياما انا كتبت علي شغف وهنعمل فرح علي القد كده علشان نعلن بس 

صباح بغضب. نععععععم يا حبيبي اتجوزت من غير علمي فاكر نفسك ملكش ام يا فاروق انا مت يا حبيبي 

فاروق ببرود وهو ينظر الي شغف التي كان علي وجهها علامات التوتر وهي تسمع صوت صباح العالى. بعيد الشر عنك يا ام فاروق بس كل حاجه جت مره واحده ملحقتش اقولك 

صباح بغضب. ملحقتش تقول ايه طب انا دلوقتي اقول لأهلي و الشارع ايه لما يسالوني ليه فرح علي طول وليه ما قلتلهمش 

فاروق بهدوء. قوللهم خوفنا من الحسد ياما قولي ايه حاجه خلي الليله تعدي وحياة ابوكي 

صباح. ماشي يا فاروق ماشي يا ابني اعمل اللي انت عايزه براحتك اوي سلام يا ضنايا 

قالت حديثها واغلقت الهاتف فقالت شغف بتوتر. هي مش موافقه صح صوتها عالي اوي 

فاروق بهدوء وهو يقبل وجهها. لا يا حبيبي هي بس زعلانه علشان مقولتلهاش مش زعلانه خالص و صوتها فين اللي عالى هي طبقة صوت امي كده اتعودي عليها بس اوعي تبقي زيها 

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  مدونة كامو - رواية إرث وعريس الفصل السابع والخمسين 57 بقلم أسماء ندا - قراءة وتحميل pdf

شغف بغيظ.

ابعد عني يا فاروق مش كفايه ضحكت عليا و خلتني اتجوزك 

فاروق ببرود. 

فين ده الي ضحكت عليكي مش انتي روحتي للمأذون بكامل وعيك يبقي فين ده 

شغف.

والله انت قولت هتفرجني علي الشقه مش هنروح المأذون 

فاروق ببرود.

لا بطلي كدب انا يا بنتى مش جبتك هنا في الشقه 

شغف بصراخ.

بعد ايه مش بعد ما اتجوزتني انا مش كدابه انت اللي قاسي

فاروق بغضب.

تعرفي لو عليتي صوتك كده تاني والله العظيم هقطع لسانك فاهمه 

شغف بزعل.

وسع كده انا مش عاوزاك خلاص 

ينفخ فاروق بغضب ويقول.

ما هو بمزاجك صح يلا روحي البسي خلينا ننزل نقعد تحت شويه و نطلع ومش عاوز وجع دماغ ها انا عارفك وملكيش دعوه بحد و تلبسي كويس يا شغف انا بقولك اهو 

شغف بغيظ.

خلاص مش هنزل يا فاروق ده ايه ده 

فاروق.

يكون احسن والله بقولك ايه تعالي بس افرجك علي السرير والله النوم عليه احسن من النزول تحت مية مره يلا 

شغف بصوت عالي.

انت سافل كده ازاي عييييب وبعدين خلاص انا غيرت رأيي يلا بينا ننزل تحت 

فاروق بهدوء. 

طب يلا البسي احنا اتكلمنا كتير يلا كفايه خلينا نخلص

تهز شغف رأسها وتذهب تاخذ ملابسها وتذهب الي الحمام ينظر خلفها فاروق ويتنهد بثقل على الرغم بأنها معه ولكن يخاف من شئ يخاف ان يحدث بيهم شئ ويفرقهم القدر لا يطمأن ابدا لا يعرف لماذا يشعر بأن هذا اليوم لن يمر بسلام تخرج شغف وهي ترتدي 

ينظر اليها بوقاحه يريد ان يأكلها من شدة جمالها يراها وهي تفرد شعرها وتضع القليل من مستحضرات التجميل ليقول بغضب. متحطيش من الزفت ده 

شغف بهدوء.

مش هكتر والله حاجه بسيطه بس 

فاروق بنفس الغضب.

ولا حاجه بسيطه ولا زفت شيلها من قدامك بدل ما اقوم اخبطك علي دماغك 

تنهض شغف من الكرسي وتقول بغضب.

ايه الطريقه دي بقي ده مش أسلوب 

ينهض فاروق بغضب ويقول وهو يسحبها. هو انا مش قولتك صوتك ميعلاش قولت ولا مقولتش من اولها كده هتخليني اطلع جناني عليكي 

شغف بدموع.

طب سبني كده ولا هنزل ولا زفت انا مش عارفه مالك ومالي من وقت ما دخلت وانت عايز تنكد عليا وخلاص 

فاروق.

هو علشان بقولك بلاش تحطي الزفت ده ابقي بنكد عليكي يا شغف 

شغف بدموع.

ايوه يعني المفروض اني عروسه ازاي انزل من غير مكياج 

فاروق بعشق.

مش محتاجه يا عمري الي بتحط ده بتحطه علشان محتاجه لكن انتي قمر من غير حاجه 

شغف.

مش هتضحك عليا على فكره والله هحط حاجه بسيطه خلاص سبني بس النهارده والنبي يا فاروق والنبي

يبعد عنها فاروق وهو أصبح يضعف امامها وتذهب شغف تضع القليل من مستحضرات التجميل وبعد فتره نزلوا الي الاسفل وهما يمسكان يد بعض تنظر شغف الي الاشياء التي قال فاروق الي سراج ان يفعلها بابتسامه و انبهار لكن تسمع التي تقول بغضب وقهر. اتجوزت يا فاروق ضعيتني وبعد كده هتتجوز دمرت حياتي و جاي تكمل حياتك يا فارووووووووق 

تنظر شغف الي صاحبه الصوت وتتذكرها هي نفس الفتاه التي قالت لها ان تبتعد عن فاروق ليقول فاروق بغضب. بت انتي مش ناقص هبل انا اتوكلي علي الله يا نجلاء 

تخرج نجلاء سكينه من ملابسها وتقول بشر وغل. بتسبني انا علشان دي يا فاروق بتسبني انا طب و ديني لهوريك 

تنهي حديثها بشر شديد وترفع السكين الي الاعلي ينظر اليها فاروق وهو لا يعرف ماذا سوف تفعل ولم تمر ثواني و كان الجميع يصرخ بصوت عال ووووو

https://www.facebook.com/groups/2011741556301545/?ref=share&mibextid=NSMWBT

كده بارت خلص رأيكم و توقعاتكم في بوستاتكم علي الفيس و دلوقتي اقولكم استنوننننننننننننني في بارت جديد بقلم مايا النجار باي بااااااااي

رواية عشق الوقح الفصل الثالث والعشرين 23 من هنا

رواية عشق الوقح كاملة من هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top