رواية صراع الأخوة الفصل الثالث 3 بقلم مصطفى محسن (الرواية كاملة)

رواية صراع الأخوة كاملة عبر روايات الخلاصة بقلم مصطفى محسن

رواية صراع الأخوة الفصل الثالث 3 بقلم مصطفى محسن

رواية صراع الأخوة الفصل الثالث 3

رانيا قعدت قدام دينا، وبصتلها بثبات وقالت: “أنا عايزة أعرف كل حاجة حصلت في الشركة قبل ما بابا يتوفّى.”دينا قالتلى وهى متوترة: كل حاجة عن الشغل؟” رانيا قالتلها: “مش شغل وبس… كل حاجة.” دينا وقفت من مكانها وقالت بحدة: “أنا معرفش غير الشغل… وبس.

رانيا مسكت إيديها وقالتها: “أرجوكي يا دينا… لازم تساعديني.” دينا قالتها وهي بتبص حواليها بتوتر: “إنتي كده هتضيّعي مستقبلي.” رانيا قالتلها: “أوعدِك… والله أوعدِك… مفيش حد هيعرف حاجة عن اللي هتقوليها.

دينا قعدت تاني وتنهدت بعمق وقالت بصوت واطي: أنا هحكيلِك كل اللي أعرفها… بس بالله عليكي… ما تضيّعيش مستقبلي.” رانيا قالتها: “متخافيش… والله ما هقول لحد إنك قلتي أي كلمة.

دينا تنهدت وقالت وهي بتبص حوليها: “من حوالي خمس سنين… جت بنت اسمها سارة قدمت على شغل في الشركة، وعملت مقابلة مع أستاذ سامي… اللي هو والدك. وتم رفضها لأنها ما نجحتش في أي اختبار. وقتها الأستاذ أحمد… أخوكي… دخل في الموضوع. وبعدها بأيام قليلة… تم قبولها في الشركة.

بعد فترة… الموظفين بدأوا يلاحظوا إن فيه علاقة عاطفية بين الأستاذ أحمد وسارة. وبعدها كلنا اتفاجئنا بزواج أستاذ سامي الله يرحمه… من سارة، والغريب في الموضوع… إن أحمد كان مبسوط جدًا.

كان أكتر واحد مبسوط في الشركة.” أكملت وهي بتفرك صوابعها: “بعد الجواز بكذا شهر… أستاذ سامي طلب مننا اجتماع طوارئ… وأعلن فيه إن رئيس مجلس الإدارة الجديد هو… أحمد سامي.

دينا قالت: “كلنا اتصدمنا… إزاي الأستاذ أحمد يكون هو رئيس مجلس إدارة الشركة؟! إحنا شايفين خلافات كبيرة بين الأستاذ سامي الله يرحمه… وبين أحمد. وكان دايمًا واضح إن العلاقة بينهم مش كويسة. عشان كده كلنا كنا مستغربين جدًا من التغيير المفاجئ ده.

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية بقلبي اراك فرعونا الفصل الثالث 3 بقلم زينب سمير - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

رانيا كانت قاعدة قدام دينا بتسمع الكلام وهي مش قادرة تستوعب، وقالت بنبرة صوت مصدومة: “هو بابا اتجوز إزاي من غير ما نعرف؟ ومن غير ما حد يقولنا حتى في الشركة؟”.

دينا بصت في الأرض وقالت بصوت واطي: “الأستاذ سامي الله يرحمه… قال إن أي موظف هيجيب سيرة الجواز مع أي حد… هيكون آخر يوم ليه في الشركة.

رانيا قالت وهي مش قادرة تتنفس: “أنا عاوزة أشوف سارة… تعرفي عنوانها؟” دينا رفعت عينيها وقالت بصراحة: “معرفش… بس هحاول أجيبهولِك من قاعدة البيانات عندنا في الشركة.

 رانيا رجعت الشقة وقعدت قدام عاطف وقالت بنبرة كلها توتر 

: “أنا فهمت كل حاجة.” عاطف رفع حاجبه وقال: “فهمتي إيه؟” رانيا قالته: “فهمت إن أحمد هو السبب في اللي حصل كله.

عاطف قالها: “فهميني… وقولي كل حاجة.” رانيا حكتله كل اللي حصل في الشركة… وكل اللي اتقال لها… بس من غير ما تقول اسم دينا عشان ما يحصلش ليها مشكلة، كانت بتحكي بكسرة نفس.

عاطف قال وهو بيبعد نظره عنيه: “إحنا مش عاوزين مشاكل يا رانيا… سيبك من الموضوع ده.” لكن رانيا كانت شايفة الصورة بطريقة مختلفة، وقالت بإصرار واضح: “أنا مش هسيب حقي… مهما كان.

عاطف قالها وهو بيقرب منها: “أحمد مش سهل… وممكن يعمل حاجة تأذينا في حياتنا، ده شخص ما بيبقيش على حد رانيا بصت لعاطف بثقة وقالت: “لو كان هو أحمد سامي… فأنا رانيا سامي. وبكرة… الأيام هي اللي هتثبت مين فينا اللي هينتصر في الآخر.

انتظروا الجزء الرابع بكرة ان شاء الله

#قصص_رعب_حقيقية #قصص_رعب #رعب #صراع_الأخوة #مصطفى_محسن

رواية صراع الأخوة الفصل الرابع 4 من هنا

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية المخطوفة والقاسي الفصل الخامس 5 بقلم رباب وولاء الجهيني - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

رواية صراع الأخوة كاملة من هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top