رواية ملاك في جحيمه الفصل العاشر 10 بقلم سارة محمد – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

رواية ملاك في جحيمه الفصل العاشر 10 بقلم سارة محمد

البارات العاشر
أُويس: أحلام اهدي متخافيش انا عارف ان الصور مش حقيقه اهدي
أحلام: لا…انا..ا
أُويس: لا ايه في ايه
أحلام: الصور حقيقه ا…
أُويس بغضب : نعمممممم حقيقه ازاي يعني ايه حقيقه الصور دي حقيقه يعني ايه انطقي
أحلام: انا … انا
أُويس بغضب وامسكها من شعرها : انت ايه انطقييييي بقولك انطقيييي
اجهشت احلام في البكاء و لا تستطيع التحدث
أُويس: قسما بربي يا أحلام لو منطقتي لاقتلك انطقييييي ازاي الصور دي حقيقه الصور الو*** دي حقيقه ازاي انطقي
أحلام: انا… ا… انا كنت… انا كنت مخط…. مخطوبه ..كنت مخطوبه …ليه ب…بس ..بس انا مكنتش بحبه ..هو كان قريب بابا و.. و اتخطبنا رغبه من بابا و أبوه …بس بعدها فشكلنا
أُويس وقد هدأ قليلا : الصور دي ازاي حقيقه الوضعيات دي حقيقه
أحلام وهي تهز رأسها بنفي بعنف : لا لا لا مش حقيقه انا مكنتش بقابله كتير
أخذ أُويس يقلب في الصور وكلما رأي صورة ضغط علي شعر أحلام أكثر توقف أُويس عند أحدي الصور و هو يري هذا الشاب و هو يمسك بيدها
أُويس: الصورة دي حقيقه
هزت احلام رأسها بمعني نعم وهي تتألم
أُويس بغضب: انت ازاي تسمحيله يمسك ايدك كده ازاي
أحلام ببكاء: غص… غصب عني والله
نظر أُويس لها وهي تبكي بشده زفر أُويس بضيق وأخذ يجول بعينيه في أنحاء الغرفه هدأ أُويس قليلا ثم تذكر الصور فضغط علي شعر أحلام أطلقت احلام صرخه موجعه انتبه أُويس ليدة فتركها بسرعه جلس أُويس بجانبها وضمها لصدره بحنان
أُويس: أحلام أحلام اسف اهدي ي حببتي اهدي اسف اسف ي وردتي اسف اهدي انا اسف
علت شهقات أحلام وأخذ أُويس يربت علي ظهرها بحنان وهو يردد أسفه بندم
كان حمزة يجلس في مكتبه عادت ريما الي الڤيلا أحد الخدم
ريما هانم حمزة باشا عايزك في مكتبه
استغربت ريما من استدعاء حمزة لها لكنها ذهبت الي مكتبه طرقت ريما الباب ودخلت للداخل
ريما: حضرتك عايزني يا خالو
حمزة وهو ينظر لها بنظره لم تفهتما ريما
: اقعدي ي ريما
جلست ريما وهي مستغربه
حمزة: ريما انت وعلي بتتكلمو في الجامعه
ريما بتوتر : لا…قاطعها حمزة وهو يقول
: من غير كدب
نظرت ريما للاسفل ببعض من الخجل ف حمزة يمنع هذا حتي تتم خطبتهم و يتحدثون أمامه
: ايوه ي خالو كلمني النهاردة
جلس حمزة أمامها وهو ينظر لها بنفس النظرة
حمزة ببعض من الحدة : ريما انا عارفه الكلام ممنوع لحد الخطوبه و بعد الخطوبه الكلام بحدود لحد كتب الكتاب صح ولا غلط
ريما بخجل و دموع: صح
حمزة بنفس الحدة وصوت عالي : طالما هو صح يبقي بتعصي كلامي ليه
ريما و ازداد دموعها : اسفه مش قصدي هو كلمني وانا…وانا انا اسفه
ضمها حمزة إليه بحنان وقال ريما اهدي ي حببتي انا خايف عليك انت غاليه عليا بخاف عليك ي ريما لازم احميك دموعك دي متنزلش الالماس غالي ي جميل
ضحكت ريما علي مغازله خالها
ريما وهي تمسح دموعها كالاطفال: متزعلش مني ي خالو
ابتسم حمزة علي طفولتها وقال
: مقدرش ازعل منك
ذهبت ريما الي أحضانه وأخذ حمزة يمسد علي ظهرها بحنان حتي نامت بين أحضانه حملها حمزة و ذهب بها الي غرفتها و وضعها علي سريرها
في غرفه أُويس
هدأت احلام قليلا تحدث أُويس بهدوء و قال
: أحلام انا اسف بس انت لما قلتي ان الصور حقيقه اتعصبت و الدم علي في عروقي أحلام لفظك لمصطلح الكلمه كان غلط انت لما قولتي الصور حقيقه انا كل اللي جه فبالي أنك كنتي ف الوضعيات دي انا اسف اتعصبت عليك وضربتك سامحيني يا وردتي
نظرت له احلام بدموع قبل أويس عينيها ثم وجنتيها وطبع قبله رقيقه علي شفتيها أسف ي وردتي سامحيني ابتسمت له أحلام وقالت من وسط دموعها مسمحاك نظر لها أُويس بامتنان وقبلها من وجنتيها برقه طرق باب الغرفه
أُويس وهو يمد يده باسدال : البسي دا
ارتدت احلام الاسدال
أُويس: ادخل
دخل حمزة للداخل
حمزة: لو سمحتي ي أحلام ممكن تسيبينا شويه
أحلام: اه طبعا
خرجت احلام للخارج
تنهد حمزة وجلس علي الكنبه
حمزة وهو يشير إلي جانبه: اقعد
جلس أُويس بجانبه
حمزة: انا مش زيه يا أُويس
قاطعه أُويس وقال
: انا عارف انك مش زيه ومتأكد من كدا حمزة انسي الانتقام كفايه اللي حصللنا
حمزة بابتسامه: أُويس انا مستحيل انسي بس انت خليك معايا هنبقي
بخير
أُويس: انا معاك دائما
احتضن كلا منهم الاخر بحنان اخوي
مضي يومان يتم ترتيب حفل خطوبه ريما وحفل زفاف حمزة فقد قرر أن يقام الزفاف بدون خطبه لأنهم يعرفون بعضهم البعض وافقت هُيام علي هذا تحسنت علاقه أُويس مع احلام ابتعد علي عن ريما احتراما لرغبة حمزة لازال مازن علي هدوئه و زياد و ريان مع بعضهم في عالم الاخر مع بعضهم لم تمر الايام دون تفاهتم وضحكهم
حان موعد الزفاف
ريما : حلو الفستان ي أحلام
أحلام: حلو اوي قمر
ريما: طيب شكلي حلو احط ميكب
أحلام بضحك : لا شكلك كدة قمر متحطيش ميكب واهدي شويه مش كدة
مودة وهي تأكل : ي بنتي شكلك كدة قمر متقرفناش بقي
ريما: كُلي انت بس و انت ساكته
مودة: استفدت ايه من الحب الأكل هو الحياة صح ي أحلام
أحلام بضحك : صح صح
كانت هُيام تنظر لهم وهي تتمني أن لو كان لها صحبه مثلهم ابتسمت هُيام بحزن وشردت في يوم وفاة والدتها و هي من ذاك اليوم وهي وحيدة استفاقت أحلام علي صوت العامله وهي تقول
: أنا خلاص خلصت
نظرت الفتيات لها و بهرو بجمالها فقد كانت جميله للغايه
أحلام: ماشاءالله جميله أوي ي هُيام
ابتسمت لها هُيام بود
ريما وهي تدور حولها
: لا بس بجد تجنني خالو عقله هيطير
ضحك الجميع قالت أحدي العاملات بأن الرجال قد. وصلو أخذ حمزة هُيام في سيارته للعرس و نزلت ريما و ركبو مع علي و أُويس ومازن و زياد و ريان كانو ينتظورنهم هناك في القاعه وصلو الي القاعه و التفت أنظار الجميع حولهم انتهي الفرح أخذ حمزة هُيام الي منزله و رجع الجميع الي بيته
حمزة : ادخلي برجلك اليمين ي عروسه
دخلت هُيام بخجل وقف حمزة أمامها وقال
: امم المفروض بيقولو ايه فاللخظه دي اه افتكرت المفروض اقولك مبروك ي عروسه صح بس انا مش هقولك كدة انا هقولك
حمزة: اهلا بكِ في جحيمي
هُيام:؟؟؟؟

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  تعليق على رواية سهر كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم دينا محمد علي بواسطة jojo - قراءة وتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top