رواية ملاك في جحيمه كامله وحصريه بقلم سارة محمد – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

رواية ملاك في جحيمه كامله وحصريه بقلم سارة محمد

البارات الاول
يجلس خلف مكتبه في شركته شارد الذهن دخل سكرتيره
السكرتير: أُويس باشا معاد الاجتماع
أُويس: تمام يا انور مازن و ماجد موجودين
انور: ايوه يا باشا
اُويس: انور انت اخويا باشا ايه بقي
انور: بس احنا هنا في الشركه
أُويس : تمام بس كلمه باشا دي مسمعهاش منك مفهوم
انور: مفهوم
ذهب انور واخذ أُويس يشرد بذهن و هو يتذكر ملامحها الهادئه الجميله
افاق أُويس وذهب الاجتماع
في غرفه الاجتماع يجلس كلا من أُويس و مازن ينتظرون حضور ماجد و باقي الاعضاء بقي ربع ساعه لبدايه الاجتماع
مازن: خالو هو لازم ماجد يبقي موجود انا مش بطمن له
أُويس: اه لازم يبقي موجود و اطمن كل حاجه هتعدي علي خير ثم قال بفخر مزيف بعدين متقوليش خالو دي بتكبرني وانا لسه فعز شبابي
ضحك مازن وقال
ماشي يا جدو
نظر له أُويس بطرف عينيه فضحك مازن بخفوت
بعد قليل حضر كلا من ماجد و اعضاء الشركه الأخري للتعاقد
جلس الجميع وبدأ الاجتماع
في مكان آخر
تجلس تلك الفتاة أمام مرأتها تهيئ نفسها لاستقبال والديها شعرت بنغزه في قلبها حاولت طمئنه نفسها
دق جرس الباب ذهبت “احلام” بفرحه عارفه ظناً منها أنهم والديها لكن خاب منها فتحت الباب وجدت ظابط
الظابط: حضرتك دا بيت رفعت الصاومي
احلام ببعض من القلق: ايوه في حاجه حضرتك
الظابط: عايز حد من اهلهم
احلام وقد زاد خوفها: اا.. انا بنتهم
الظابط بأسف : حضرتك والدك و والدتك توفو
احلام بصراخ : ايييه انت بتقول ايه ا..
وقعت احلام مغشيا عليها
استيقظت احلام في غرفتها وجدت عمها (بدر) و زوجه عمها (هدي)
احلام ببكاء و دموع: با…بابا ماما
بابا وماما فين يا عمي
بدر : البقاء الله
اخذت احلام تبكي بشده وهي تهز رأسها بعنف وهستيريا: لا لا مستحيل و شرعت في بكاء مرير
أقيم العزاء وجلست احلام تبكي بشده
في الشركه
انتهي الاجتماع وخرج كلا من أُويس و مازن و ماجد
أُيس: ماجد كل ملف في الصفقه دي اشوفه قبل ما يتسلم ليهم
ماجد: انت مش واثق فينا
أُويس: لا بس دا شغلي و مش عايز نخسر الصفقه دي ودي مهمتي
لوى ماجد فمه وقال
:ماشي يا أُويس باشا
ذهب ماجد وجلس مازن مع أُويس
مازن: خالو في حاجه ورا ماجد
أُويس: معاك حق هنشوف الموضوع دا بعدين عندي موضوع مهم دلوقت سلام
مازن: اجي معاك
أُويس: لا روح انت
ذهب أُويس و عاد مازن الي المنزل
في فيلا المغاوري
دخل مازن الي الفيلا
مازن: ريما .. ريما
ريما : ايوه يا أبيه
قبل مازن رأسها وقال
: عامله ايه ي قلبي
ريما : الحمد الله كويسه خالو مجاش ليه
مازن : وراه موضوع هيخلصه ويجي
ريما: ماشي
مازن : كنت بتعملي ايه
نظرت له ريما بطفوله وقالت
بتفرج علي القط و الفار
ضحك مازن علي طفوله أخته
مازن: طيب يلا نكمل
ريما بفرحه : بجد هتتفرج معايا
مازن بابتسامه : ايوه يلا
خلس مازن وأخذ ريما بين أحضانه وهم يشاهدون التلفاز
في بيت احلام
كانت احلام بالخارج ودخلت الي المنزل ولكن فور دخولها وجدت زوجه عمها تقول لها
هدي: علي فين
احلام: في ايه يا مرات عمي
هدي : في أن دا مبقاش بيتك يلا اخرجي بره
احلام: اخرج بره اروح فين دا بيتي
بدر: لا مش بيتك زمان جدك كتب كل حاجه بأسم ابوك البيت و الارض و ابوك كتبها بأسمك بس خلاص كل حاجه هترجعلي يوم الجنازه خليتك تمضي علي تنازل بكل املاكك دلوقت يا تخرجي من نفسك أو اجيب البوليس يخرجك
هدي : خدي شنطه هدومك اهي
اخذت احلام شنطه ملابسها وخرجت من المنزل لكن أين ستذهب الان في هذا الليل ظلت احلام تتمشي في الشوارع وقفت احلام في أحدي الطرق وجلست علي الرصيف و أخذت تبكي
وقفت أمامها سياره ونزل منها شاب يبدو أنه في العشرينيات من عمره
خافت احلام وهما بالرحيل لكن أوقفها الشاب وقال
الشاب : احلام
التفتت احلام بذعر و خوف و قالت
ااا.. حضرتك تعرفني
أُويس ببرود: ايوه و يلا معايا
احلام بصراخ : يلا معاك فين و انت مين اصلا
اخرج أُويس ورقه من جيبه وفتحها امام احلام وقال
أُويس: جوزك
احلام بصدمه فهذا توقيع والدها علي الورقه:ايييه مستحيل

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية تبديل عريس الفصل العشرين 20 بقلم جمانه السعيدي - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top