رواية عائلة آخر جنان الفصل الثاني والعشرين 22 بقلم مروة طارق – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

رواية عائلة آخر جنان الفصل الثاني والعشرين 22 بقلم مروة طارق

هبة قاعدة في النادي مع وليد ………………….وليد مش مركز معاها ومركز مع منار بس اللى قاعدة لوحدها ………….
هبة : اللى واخد عقلك
وليد :………………
هبة : انت يا عم
وليد : …………….
هبة : وووووليييييييييييييد
وليد : عايزة ايه يا هبة ؟
هبة : ما تروح تكلمها بدل ما انت هيمان كده من بعيد لبعيد
وليد : ازاي يعني وهب بتكلم اسلام
هبة : عادي دي من بنات امريكا مش هيفرق معاها ماهي بتكلم هاني اخويا وبتخرج معاه وعادي
وليد اتعدل وباصلها : انتى بتتكلمي جد ؟
هبة : اه والله تحب اوريك بعنيك هي بس بتخاف شوية من اسلام انت عارف اسلام شخصية
وليد : عارف
هبة بتقرب من وليد وبتهمسه : بس جنبك هو ولا حاجة وكلنا عارفين انه قدامك بيقلب فار
وليد : عندك حق
هبة : قولى بقى انت عامل ايه في كليتك
وليد : عادي
هبة : ايه يعني مش ناوي تنجح
وليد : وانجح ليه ما انا مرتاح كده
**************************************************
مروة بتدور على هاني في النادي ………
هاني يجي من وراها …………
هاني : اتأخرتي ليه ؟
مروة : حرام عليك خضتني
هاني : معلش اصلك اتأخرتي
مروة : لا عادي ولا اتأخرت ولا حاجة
هاني : يا بنتي بطلى مكابرة شوية بقى واعترفي بغلطك
مروة : اوك
هاني : ماشي يا تقيل يلا ندخل الحفلة
مروة : حفلة ايه دي
هاني : حفلة النادي عاملها يلا ندخل
مروة : اوك
***************************************************
خالد وناهد يدخلوا من باب الفيلا …………………..
ناهد : دادة فهييييييمة …….. يا دادة
فهيمة تيجي من المطبخ بفرحة : يا الف حمدالله عالسلامة حمدالله عالسلامة
ناهد وخالد : الله يسلمك يا دادة
خالد : دادة نادي على الباقي وطلعوا الشنط
فهيمة : حاضر
تنده فهيمة على باقي الشغالين وياخدوا الشنط ويطلعوا ………….
ناهد : اومال الولاد فين يا دادة
فهيمة : مروة في النادي ومهند معرفش فين مبيقولش ومحمد ومحمود وسهر في الشركة مع نورهان وسمر في المجلة
خالد : لغاية دلوقتي ؟
ناهد : راحوا الشركة ليه دول؟
فهيمة : مش عارفة
تنزل سارة وراها احمد يجروا على ناهد وخالد ………
سارة : بابا ماما وحشتوني
يسلموا عليهم وياخدوهم بالحضن …………
خالد : عاملين ايه ؟
سارة : كويسين الحمدلله
احمد : مش كنتوا تاخدونا معاكوا الاقصر واسوان
ناهد ك ان شاء الله يا حبيبي نعمل رحلة لينا كلنا ونطلع مع بعض
سارة : طيب عن اذنكوا يلا يا احمد
احمد : يلا
سارة واحمد يروحوا جنب السلم يفتحوا الباب اللى تحت السلم اللى بينزل على اوضة بيتحط فيها الكراكيب ………….
ناهد : رايحين فين دول ؟
خالد : مش عارف انا هنزل اشوف ايه الحكاية
نزل خالد وناهد الاوضة اللى متوقعين انها مليانة كراكيب كتير …………
نزلوا لقوا الاوضة متغيرة نضيفة جدا وبيها اجهزة كمبيوتر وكاميرات مراقبة وجزء كأنه معمل ……….
خالد : ايه اللى حصل ده في الاوضة ؟
سارة بتنكز احمد : مش قولتلك تقفل الباب كويس
ناهد : يا حبيبتي باب ايه مين اللى عمل كده ؟
سارة : انا واحمد ده يا بابا المعمل اللى قلتلك تعملهولى وانت طنشت
احمد : اظن ان انتوا مش محتاجين الاوضة دي في حاجة
سارة : وعلى فكرة شوية شوية انا هخلى الاوضة دي محدش يدخلها غيرنا ومن على الباب من فوق هحط نظام امن ماشي
خالد : عيالك اتجننوا يا ناهد
ناهد : هههههههههههههههههه
*******************************************
خالد وناهد في الاوضة بتاعتهم…………..
خالد : ايه اللى الولاد عملوه ده
ناهد : عملوا ايه يعني ؟ انا مش شايفة انهم عملوا حاجة غلط
خالد : انا مقلتش انهم عملوا حاجة غلط بس انتى شوفتي طريقتهم كأنهم عايزين ياكلوني مثلا
ناهد : هههههههههههههههههههههههه سيبك بقى من سارة واحمد انا المهم عندي سهر ومحمد ومحمود
خالد : مالهم ؟
ناهد : لا ولا حاجة يا خالد
خالد : مالك قفشتي ليه ؟
ناهد : ده على اساس انك مسمعتش هما فين
خالد : عادي يعني تلاقيهم راحوا زيارة لنورهان ومعاذ
ناهد : يمكن
خالد : بقولك ايه تصبحي على خير انا تعبان وعايز انام
ناهد : وانت من اهله
**************************************
سمر قاعدة لوحدها على شط البحر ………….. سرحانة مش حاسة بحاجة حواليها …….
سمر بتكلم نفسها : يفرق ايه ده عن غيره….. اصلا زيه زي اي راجل….. لا يختلف عن اي راجل انا قابلته في حياتي كلها …. بس متجوز ……… مخدوع ………. طب واحساسي اللى اتحول لحب ………. حب من طرف واحد ………. ويمكن يكون من طرفين ……. بس مينفعش ……….. مش انا اللى ابقى في الضل ابدا ………. انا هسافر وابعد عن البلد دي ………. بس دي احسن بلد عيني وقعت عليها ………….. بحرها مدهش ……….. ناسها طيبين ………… الجو كله حنية ………… امريكا بلد باردة مشاكلها اكتر من عدد سكانها ……….. وبعدين بقى يا سمر
**********************************************
سهر ومحمد ومحمود ومعاذ ونورهان في مكتب معاذ ……..ز سهر بتتكلم في التليفون …..
نورهان : متهبألى احنا كده جاهزين بمجرد ما تيجي الباشمهندسة نعرض عليها دراسة الجدوى الكاملة
معاذ : تمام وانا هدعم المشروع عندها
سهر تخلص تليفونها وتيجي …………….
سهر : ماما وبابا رجعوا هما في البيت دلوقتي
محمود : حلو اوي كده بكرة نعرض عليها المشروع
محمد : تمام بكرة الصبح على طول
سهر : وبعد الضهر هنروح نزور طنط جميلة مامتك يا معاذ
معاذ بابتسامة عريضة : دي احلى مفاجأة
سهر : طيب يلا نروح دلوقتي بقى عشان اتأخرنا
***************************************************
فريد قاعد في اوضة المكتب في المجلة …………… نايم على الفوتية اللى في مكتبه ……… الدنيا ضلمة ……….
فريد بيكلم نفسه : انا ايه اللى عملته في نفسي ده ……….. ليه كده يا سلمى ندمتيني على اليوم اللى فكرت اعينك فيه في الشركة …………… اطلقها طيب ………. وسمر …. ياريتني قابلتك قبل ما اقابلها ……………. انا مقدرش اعمل فيكي كده …….. انا بحبك اه بس مقدرش اقولك واحسسك انك جيتي في وقت غلط ……… وقت بتعالج فيه من مراتي …….. بس انا متأكد انك مش كده ………….. انتى احسن واحدة قابلتها في حياتي …. بس مينفعش اسيبك تضيعي مني …………. كلها شهور وتسافري …….. انا مقدرش ابعد عنك …….. انا اتعودت عليكي …… انا لازم اتصرف …… لااااازم
*********************************************************
سلمى قاعدة في اوضتها بتهري وتنكت في نفسها …………..
سلمى : لا هو هيفضل كده بعيد كتير ……….. لازم نشوف حل لازم ………. انا خلاص مش قادرة ابعد عم معاذ اكتر من كده ………. انا هطلب الطلاق وهو غصب عنه يطلقني ……..والمؤخر بتاعي يعيشني ملكة ………. وارجع تاني لحبيبي …….. بس هو فييييييييييين بقاله يومين غايب ………….. ما هو انا مينفعش اسيب معاذ كتير كده انا واثقة انه بيحبني …….. انا لازم اتطلق بسرعة عشان بنت ناهد متلفش عليه ……. ولو مطلقنيش اخلعه ……… لا ما انا لو خلعته هخسر المؤخر ………… لازم يطلق لااااااازم

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية سبر اغوار قلبي ولكن الفصل الرابع 4 بقلم نورهان سامي - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top