رواية احببتها بقسوة الفصل الثاني والعشرين 22 بقلم ايمي – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

الحلقة 《22》
فى منزل سلمى الجديد
تدخل سلمى بفستانها وتتفاجئ
سلمى : هو انا دخلت محلول شموع ولا ايه 😂
احمد: ظريفة اوى 😂ثم ينحى ليحملها
سلمى: انت هتعمل ايه
احمد: هشيلك
سلمى : يشيلك عفريت يارب انا هعرف اطلع لوحدى 😂🙂
احمد: انا غلطان
—–☆☆☆☆☆——،،
فى منزل سيف الروينى دخل سيف مكتبة واغلق على نفسه وظل يبكى طوال الليل 😪
—-☆☆☆☆▪︎—،،،،،
فى منزل فريد النمر
دخلت ملك غرفتها وبدلت ملابسها وذهبت لتنام
—-☆☆☆☆☆——–
فى منزل احمد وسلمى
احمد بيضحك
سلمى: ممكن تبطل ضحك .😂😂😂
احمد : مش قادر شكلك مسخرة وانتى متلغبطة بالفستان
سلمى: طيب تعالى شيل الفستان
احمد ببرود: آسف😂
سلمى : انت جبت البرود ده منين
احمد : منك ياروحى ❤️
سلمى تضربه فى كتفه وتصرخ فى وجهه : هتموتنى ناقصه عمر منك لله ايه البرود ده ثم تطلع على السلم للطابق العلوى وبينما هى تصعد تتكعبل فتسقط على السلم
احمد وهو يضحك ويقترب منها :قولتك اشيلك 😂😂
سلمى : وانا قولت لا
احمد: طيب حاسبى القطة إللى وراكى
سلمى تحضنه: وبخضة فين القطة
احمد: بضحك عليكى 😂😂
سلمى : تضربه فى كتفه نزلنى ي احمد
احمد : ماشى بس لما نوصل
——☆☆☆☆☆—‐—
فى منزل فريد النمر
موبايل ملك بيرن
ملك : ايوه ي أمجد
أمجد: انتى نمتى ولا ايه
ملك : ايوه
امجد: طيب معلشى انى صحيتك بس انزلى
ملك : انزل فين
امجد: انزلى تحت عاملك مفأجاة
ملك : مش هينفع
أمجد: هتنزلى ولا اطلعلك
ملك : خلاص هنزل😂😍
—-☆☆☆☆——-
احمد : اتفضلى
سلمى : ايه ده
احمد : مفتاح اوضتك
سلمى : وانت فين أوضك
احمد يشير إلى غرفة اخرى
ماشى: غور
تدخل سلمى غرفتها ولكنها تتفاجئ
سلمى: هى دى اوضتى ولا أوضة أينشتاين😂
احمد: ليه مالها.
سلمى : ايه كمية الكتب دى
احمد: واضح ان الهانم ناسية ان عليها امتحانات نص السنة كمان اسبوعين
سلمى : بس
احمد : بس ايه ويستكمل كلامه هتدخلى أوضتك مش هتخرجى منها خالص غير لما انا اقول وهتذاكرى وهتتغيرى
سلمى : انت اتجننت انت هتحبسنى
فيا بابى اصلا مكنشى بيحبسنى وبعدين انا حرة أدخل اوضتى اخرج منها بمزاجى مش بمزاجك
احمد: أولا انا مش بابى انا جوزك ثانيا الدخول والخروج بحساب وكمان صحابك مش هتشوفيهم غير فى الويك ايند
سلمى: ده تحكم وانا مش هقبل بيه وتهم لتترك المنزل
احمد: راحة فين
سلمى : ملكشى.دعوة
احمد.: ادخلها غرفتها بقوة وسك عليها بالمفتاح : ورينى بقى هتخرجى ازاى ياسلمى لما نشوف اخرتها معاكى ثم ذهب غرفته
-‐———-☆☆☆☆☆▪︎▪︎《》
أمام منزل فريد النمر
نزلت ملك الى امجد
امجد: ايه اللى انت لبساه ده 🤔🤨
ملك : فى ايه انت بتزعق ليه 😂😂
امجد: هو اخوك مشى وانت هتصيعى😂
ملك : احترم نفسك اية هتصيعى دى😂😂 بعد اذنك انا طالعة
امجد: فى حد ينزل الشارع ببيجامة
ملك: وكأنها أدركت ماترتدى فتسكت ثم تكمل
ملك: انت إللى رنيت وقولتلى انزلى
أمجد: انا غبى ارتحتى 😂😂
ملك : متشتمشى نفسك😂🙂
امجد: خلاص اتفضلى
ملك: ايه ده
أمجد: هدية بمناسبة مرور سنة على اول مرة شوفتك فيها😂
ملك: مجنون
أمجد: مجنون بس بحبك يالا اطلعى بقى يخرب بيت حلوتك 😂
ملك: حاضر
—–☆☆☆☆☆——
فى منزل احمد وسلمى
دخل احمد غرفته وقلبه كاد أن يتقطع ولكنه تذكر حديثه مع والد سلمى والوعد الذى اعطاه ثم غيرهملابسه وذهب لينام ولكن كيف ينام وسلمى حزينه فى الغرفة المجاورة
—-☆☆☆☆—-‘
فى الغرفة
تجلس سلمى على سريرها تبكى مما سمعت ولكنها مسحت دموعها وارادت ان تغير ملابسها ولكنها لم تستطيع فك سوستة الفستان فظلت مستيقظة طوال الليل
ذهب احمد إليها ونظر إليها من خلف الباب كان يود أن يحتضنها يقول لها انها يعشقها ولكنه لابد أن يجعلها تتغير اولا
——☆☆☆–☆☆☆☆–
فى الصباح
فى منزل ريهام
ريهام تتحدث فى التيلفون
ريهام: هنتجمع عندى وهنروح لسلمى
نوران : ماشى وانا هكلم خالد لو فاضى
هايدى : اتفقوا على اى ميعاد وانا موافقة
كامليا: كمان ساعتين على الظهر كدة
زينب : بلاش الظهر فارس هيكون لسه مخلصشى تصوير
ريهام: ومال فين سارة
كامليا: سارة عندها محاضرات
ريهام: طيب وانتوا فى البيت ولا فين
زينب : انا فى المعهد
نوران: وانا فى الجامعة
ريهام: طيب انا هرن على سلمى اقولها اننا هنروح ليها بعد الظهر
كامليا : اشطا
ريهام : سلام
—-☆☆☆☆☆—،
فى منزل فريد النمر
أمجد على التيلفون
امجد: قدامك خمس دقايق البسى وأجهزى وهعدى عليكى
ملك : هنروح فين
امجد : عند احمد وسلمى
ملك : ثوانى هكون جاهزة
امجد انا عارف الثوانى 😃😂😂
ملك: لا مش هتأخر
——–☆☆☆☆☆☆☆《》
فى منزل احمد.وسلمى
استيقظ احمد.على صوت موبايل سلمى
وكانت ريهام ترن عليها فلم يرد
خرج احمد من غرفته وذهب إلى غرفة سلمى التى لم تتوقف على البكاءاحمد : انتى لسه مغيرتيشى
سلمى : لم ترد
احمد بقسوة مستطنعه: بتعيطى ليه
سلمى: تنظر إليه ولم ترد
احمد يمسك يداها بقوة: انا بكلمك
سلمى تمسح دموعها : عاوز ايه
احمد: بتعيطى ليه
سلمى : مفيش ولا العياط كمان ممنوع
احمد يضغط على يداها بقسوة اتكلمى با اسلوب احسن من كدة معايا
سلمى تزداد بكاء ثم تقول: انت اتجوزتينى ليه
احمد وهو يخفى الحقيقة: علشان مبحبش حد ياخد حاجة ملكى وانتى ملكى ثانيا علشان انتى كنتى هتقتلينى
سلمى : طيب كنت بلغ عنى وسيبنى
احمد : مش احمد النمر إللى يسيب حقه
سلمى با انكسار : وسلمى الروينى ربنا هيجيب لها حقها منك
الباب بيدق
احمد : انا هنزل افتح الباب
سلمى : غور
احمد : قولتى ايه
سلمى : مقولتشى
احمد: هعديها المرة دى وبعدين هتتحاسبى
احمد : ايه ده ملك
ملك : وحشتنى ياباشا اومال فين سلمى
احمد: فوق
امجد: وانا خلاص نسيت صحبك 😂😂
احمد : وانا اقدر تعالى خش
ملك : طيب انا هطلع لسلمى
احمد: غورى يا اختى انتوا الاتنين شبه بعض😂😂
ملك: ما تحترم نفسك يا ابنى ايه غورى
وتصعد الى سلمى
ملك: مالك ياسلمى فيكى ايه
سلمى : المتخلف اخوكى كان حابسنى وواخد منى الموبايل وتحكى لها كل شئ
ملك : بجد
سلمى : اومال هتضحك عليكى بقولك ايه ساعديني والنبى لا احسن الفستان هيموتنى 😂
ملك : حاضر
سلمى : انا عاوز الموبايل بتاعى
ملك: مش هنعرف نجيبه بس هو ليه عمل كدة
سلمى :لأنه مجنون ده مش طبيعي ده عقله مش موجود. اصلا
ملك بتضحك
سلمى: انتى بتضحكى
ملك؛ : ايوه اصل شكلك حلو وانت متعصبة
سلمى : انا لازم اكلم البنات
ملك : غيرى الفستان وهنكلمهم من معايا بس قوليلى يا سلمى انا من ساعة ما دخلت وفيه حاجة لفتة انتباهى
سلمى : ايه هى
ملك : ايه كمية الكتب دى كلها هو انت هتفتحى مكتبة
سلمى : لا الباشا عاوزينى اذاكر ومش هخرج من الأوضة غير بإذن وقال اية لازم اتغير كمان هو انا كدة وحشة محسسنى انى قطعة صلصال عايز يشكلها ع مذاجه😂
ملك : ربنا يقويك عليه
سلمى يارب
—–☆☆☆☆☆—،-،،،
فى الطابق السفلى
أمجد.” : منك لله يا اخى حرام عليك إللى بتعمله ده 😂😍
احمد: انا وعدت اونكل سيف انا هخلى سلمى تتغير
امجد: هى كدة مش هتتغير هى كدة هتروح منك فكر فى كلامى يا احمد فكر يااحمد سلمى كدة بتخسر سلمى للابد
—-☆☆☆☆☆☆☆☆—-
ملك : ايوه يا نوران
نوران: ازيك يا ملك
ملك : سلمى عايزة تكلمكوا
نوران : هى فين ده ريهام قالت إنها مش بترد واحنا قلقنا
ملك: اهى
سلمى: هو ده كل إللى حصل
نوران: ايه ده هو اتجنن
ملك : شكله كدة
نوران طيب احنا شوية وهنكون عندك
—-☆☆☆☆——-
بعد فترة الباب بيدق
امجد: شوف مين على الباب ياعم
احمد؛: من قبل ما افتح عارف شلة المجانين 😂😂
يفتح الباب
هايدى : انت اتجننت انت ازاى تعمل كدة انت فاكرها سايبة 😂😂
زينب : احنا هنرفع عليك قاضية وهنعملك محضر 😂
احمد يبتسم: عملتوا قبل كدة والنتيجة ان اتجوزتها 😂
سارة: انا كنت ببقى واقفة معاك انما المرة دى غير كل مرة 😂
خالد: طالما مش بتحبها اتجوزتها ليه 😂😍
فارس : طيب مادام مش هتسعدها ليه اتجوزتها
مراد: سيبوله يجماعة فرصة ان يتكلم
كامليا: هيتكلم يقول ايه
احمد: طيب اتفضلوا
ريهام: فين سلمى
احمد: فوق لو عايزين تطلعولها

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية تزوجت صعيدي الفصل الثاني عشر 12 بقلم اميرة جمال - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top