رواية موجوع قلبي الفصل الثالث 3 بقلم شروق مصطفي
ومشت من غير كلام
اتجهت للبحر في مكان زي قعدات كده
وقعدظقفت وشها للبحر بتشكيله وتطلع خنقتها وتشكي همومها وبتفتكر حياتها وهي عايشه مع والدها وذكرياتهم الجميله
كانت ابنته وصديقته وكل حاجه
وماسكه تليفونها وبتقلب فصوره وتبتسم وتدمع حست بتعب من اثر الحادثه قامت ومشت رجعت البيت ونامت *****
مايا طبيعتها بتحب الضحك والهزار الضحكه مكنتش بتفارقها لحد وفاه والدها انعزلت وفضلت السكوت واكتر اوقاتها بتهرب بها بالنوم


هو رجع لعربيته بيقول لنفسه غريبه اوي البنت دي شكلها حزينه ليه كده ومنكسره وتايهه كده
*حس بانجذاب غريب تجاهها لكن مش لاقي تفسير*
لامحها وهي قعده لوحدها حزينه
حمزه كلمه :انا وصلت انت فين وايه حصل طمني
صقر: تعالالي ع الشاليه حريح شويه وننزل ع موقع نشوف العمال لما اشوفك ححكيلك
حمزه: خمسه واجيلك
صقر قبل مايمشي لامحها لما قامت
مشي وراها مش عارف ليه؟
لحد ما وصلت البيت
وعرف مكانها
ولف بعربيه ومشي ع شاليه
رجعت البيت كعاده
مديحه :مالك وشك مخطوف كده ليه واصفر
مايا: لا عادي مفيش حاجه شويه ارهاق بس
طيب يلا جهزتلك الاكل تعالي ناكل سوا
مايا: لا مش قادره والله اكل حدخل انام ولما اصحي حاكل
مديحه:كل يوم كده يابنتي الصبر يارب من عندك
دخلت تنام وكعاده بتذهب ف ذكرياتها وتنام تحلم ب بباها وتنام كتييييررر****
في الشاليه صقر رجع ولاقي حمزه قاعد بياكل
حمزه كعادته بيحب الاكل جدا وبيحب الهزار والضحك مرح جدا
حمزه: تعالي تعالي حماتك بتحبك انا جبتلنا اكل لاقيتك اتاخرت قولت استناك برده
صقر: لا واضح استنتني اوي
حمزه: ع خفيف كده المهم ايه حصل وانا بكلمك اتعصبت ليه كده حد حصله حاجه مش تركز وانت بتسوق ياعم
صقر :انا مركز هما ال بيستعبطو بس بسيطه مره دي متقلقش
حمزه: طب يلا بينا ع موقع*****
راحو موقع وتممو ع العمال ونفذو خططهم وتصاميمهم وخلصو شغلهم ورجعو الشاليه يرتاحو وينامو
صقر قبل ماينام راجع ال حصل في الحادثه وشاف اد ايه وشها برئ وخجلها حتي عزه نفسها لما رجعتله فلوس
نفض افكاره ورجع يقول كلهم بيبقو كده في الاول وبنتخدع في الاخر ونفض افكاره
ونام بعد كده
عند مايا
قامت من نوم تدور ع الاكل قعدت تاكل علي اد نفسها بس
وعملت مشروبها المفضل نسكافيه وقعدت في فرانده مامتها دخلت تقعد معاها شويه
مديحه : وبعدين يعني امتي حتفوقي من ال انتي فيه ده حتي شغلك بعد مدوختي عقبال مالاقتيه سبتيه فجأه
يابنتي عاوزه اطمن عليكي قبل ما اموت فوقي بقا لحياتك
يعني انتي شايفاني انا مبسوطه بحالك ده
انا لو حصلي حاجه حتعملي ايه لوحدك لازم
تسندي علي حاجه انزلي دوري علي شغل لحد مايجيلك ابن الحلال واطمن عليكي ساعتها اطمن ان ليكي ظهر يحميكي ويحافظ عليكي
مايا:
بعد الشر عليكي ياحبيبتي مقدرش اعيش من غيرك مش فاضلي في الدنيا دي غيرك انتي انا عايشه بيكي انتي يا امي متقوليش كده تاني لو سمحتي
اخدت نفس طويل وخرجته : انا نفسيتي تعبانه اوي
عارفه الامان ال كنت حاسه به معاه واي حد يتعرضلي او يكلمني نص كلمه كان هو يوقفله و يجبلي حقي هو سندي و ظهري انا بخاف انزل وامشي لوحدي
ظهري اتكشف انا حاسه اني انكسرت اوي يا ماما
بس انا محتاجه شويه وقت بس
بس ححاول والله ارجع لحياتي تاني واحده واحده
اتجهت للبحر في مكان زي قعدات كده
وقعدظقفت وشها للبحر بتشكيله وتطلع خنقتها وتشكي همومها وبتفتكر حياتها وهي عايشه مع والدها وذكرياتهم الجميله
كانت ابنته وصديقته وكل حاجه
وماسكه تليفونها وبتقلب فصوره وتبتسم وتدمع حست بتعب من اثر الحادثه قامت ومشت رجعت البيت ونامت *****
مايا طبيعتها بتحب الضحك والهزار الضحكه مكنتش بتفارقها لحد وفاه والدها انعزلت وفضلت السكوت واكتر اوقاتها بتهرب بها بالنوم
هو رجع لعربيته بيقول لنفسه غريبه اوي البنت دي شكلها حزينه ليه كده ومنكسره وتايهه كده
*حس بانجذاب غريب تجاهها لكن مش لاقي تفسير*
لامحها وهي قعده لوحدها حزينه
حمزه كلمه :انا وصلت انت فين وايه حصل طمني
صقر: تعالالي ع الشاليه حريح شويه وننزل ع موقع نشوف العمال لما اشوفك ححكيلك
حمزه: خمسه واجيلك
صقر قبل مايمشي لامحها لما قامت
مشي وراها مش عارف ليه؟
لحد ما وصلت البيت
وعرف مكانها
ولف بعربيه ومشي ع شاليه
رجعت البيت كعاده
مديحه :مالك وشك مخطوف كده ليه واصفر
مايا: لا عادي مفيش حاجه شويه ارهاق بس
طيب يلا جهزتلك الاكل تعالي ناكل سوا
مايا: لا مش قادره والله اكل حدخل انام ولما اصحي حاكل
مديحه:كل يوم كده يابنتي الصبر يارب من عندك
دخلت تنام وكعاده بتذهب ف ذكرياتها وتنام تحلم ب بباها وتنام كتييييررر****
في الشاليه صقر رجع ولاقي حمزه قاعد بياكل
حمزه كعادته بيحب الاكل جدا وبيحب الهزار والضحك مرح جدا
حمزه: تعالي تعالي حماتك بتحبك انا جبتلنا اكل لاقيتك اتاخرت قولت استناك برده
صقر: لا واضح استنتني اوي
حمزه: ع خفيف كده المهم ايه حصل وانا بكلمك اتعصبت ليه كده حد حصله حاجه مش تركز وانت بتسوق ياعم
صقر :انا مركز هما ال بيستعبطو بس بسيطه مره دي متقلقش
حمزه: طب يلا بينا ع موقع*****
راحو موقع وتممو ع العمال ونفذو خططهم وتصاميمهم وخلصو شغلهم ورجعو الشاليه يرتاحو وينامو
صقر قبل ماينام راجع ال حصل في الحادثه وشاف اد ايه وشها برئ وخجلها حتي عزه نفسها لما رجعتله فلوس
نفض افكاره ورجع يقول كلهم بيبقو كده في الاول وبنتخدع في الاخر ونفض افكاره
ونام بعد كده
عند مايا
قامت من نوم تدور ع الاكل قعدت تاكل علي اد نفسها بس
وعملت مشروبها المفضل نسكافيه وقعدت في فرانده مامتها دخلت تقعد معاها شويه
مديحه : وبعدين يعني امتي حتفوقي من ال انتي فيه ده حتي شغلك بعد مدوختي عقبال مالاقتيه سبتيه فجأه
يابنتي عاوزه اطمن عليكي قبل ما اموت فوقي بقا لحياتك
يعني انتي شايفاني انا مبسوطه بحالك ده
انا لو حصلي حاجه حتعملي ايه لوحدك لازم
تسندي علي حاجه انزلي دوري علي شغل لحد مايجيلك ابن الحلال واطمن عليكي ساعتها اطمن ان ليكي ظهر يحميكي ويحافظ عليكي
مايا:
اخدت نفس طويل وخرجته : انا نفسيتي تعبانه اوي
عارفه الامان ال كنت حاسه به معاه واي حد يتعرضلي او يكلمني نص كلمه كان هو يوقفله و يجبلي حقي هو سندي و ظهري انا بخاف انزل وامشي لوحدي
ظهري اتكشف انا حاسه اني انكسرت اوي يا ماما
بس ححاول والله ارجع لحياتي تاني واحده واحده
فصول الرواية: 1 2