رواية بقايا الماضي الفصل العاشر 10 بقلم شمس علاء – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

البارت العاشر
.
..
.
في قصر خالد الشرقاوي.
وداد : ايه يا بنات بتوشوشو بعض ليه.
أسيل : بنفكر نقتل يا وداد .
وداد : لا واللهي طب ما تخدوني معاكوا.
أسيل : ناخدك فين يا حجه هو احنا ريحين رحله مدرسيه .
ايه : بس يا أسيل يا حببتي اصل يا ماما احنا خارجين .
وداد : هتروحو فين .
أسيل : ريحين النادي يا ماما و سلمي و خطيبة ادهم هيرحوا هما كمان يعني هنتعرف عليها .
وداد : تمام و متتأخروش .
ايه : طب احنا هنطلع نلبس بعد ازنك.
وداد : اتفضلي .
******************************
في مبني مكافحة المخدرات.
يزيد : معقول كل دا حصل و عرفت ازاي .
ادهم : عرفت بقا .
يزيد : يعني انتا عايز تفهمني انك متجوزها عشان تحميها .
ادهم : ايوا .
يزيد : مش مصدقك .
ادهم : انت حر .
ادهم سرح او كان بيمثل انو سرحان .
يزيد : ادهم انت سرحان في ايه .
ادهم بخبث : بفكر في العريس الي متقدم لسلمي.
يزيد قام وقف مره وحده : نعم يا اخويااا.
ادهم : في ايه يالا .
يزيد : معلش ممكن تقولي العريس متقدم لمين عشان انا اطرش .
ادهم ببرود : لي سلمي .
يزيد بعصبيه : وهي وفقت .
ادهم مكمل في بروده : لسه هقولها .
يزيد بعصبيه : ادهم بطل برود .
ادهم : وانت ايه الي معصبك .
يزيد بتلقائيه : عشان بحبها .
ادهم بابتسامه : كدا انا وصلت للي انا عايزه .
يزيد : ادهم سلمي لو اتخطبت لاي حد ولا حتي فكرت انك تسألها هتزعل .
ادهم : لا ياراجل.
يزيد : ايوا و انا هتأدملها بعد ما تكتب كتابك .
ادهم : تمام معنديش ادني مشكله.
******************************
في اكبر شركه لسلسلة الشرقاوي للمعماري .
عز في تيليفون : حياة عايزك حالا .
حياة باستغراب حاضر يا فندم .
حياة خبطت علي الباب ودخلت .
حياة : نعم .
عز : اول شئ كان في ملف هنا و انا مش لقيه و تاني شئ الحسابات مش مظبوطه انا عايز افهم في ايه .
حياة : حضرتك الملف انتا اخدوا من ايدي امبارح وبعدها انا مشيت و انا لسه وصلي من ساعه ودا الميعاد الي حضرتك جيت فيه لكن الحسابات انا معرفش عنها حاجه ممكن تسألك مدير الحسابات .
عز : ابعتيلي مدير الحسابات و ابعتيلي الي بيراقب حركة الشركه من كاميرات المراقبه .
حياة : حاضر يا فندم .
بعد شويه .
عز بعصبيه : انا عايز اعرف الحسابات مش مظبوطه ليه .
– والله يا فندم انا ظبتها الاسبوع الي فات و حطتها علي مكتبك امبارح .
عز بصوت عالي : يعني انتا عايز تفهمني ان مكتبي حد بيدخله و انا مش موجود دي مش شركه دي مهزله و انتا هتفدل كتير تشوف الكاميرات .
الشخص بخوف : يا فندم الي ظاهر عندي ان كاميرات مكتب كضرتك هي الوحيده الي متعطله .عز : اااازاي دا يحصل انتو بتشتغلوا في محل هدوم انتو بتشتغلوا في شركة الشرقاوي اتفضلوا اطلعوا برااا .
حياة : مستر عز .
عز : نعم .
حياة : عايزا اقول لحضرتك حاجه .
عز : مش وقته يا حياة .
حياة : حضرتك دا بخصوص الملف .
عز : ماله .
حياة : معايا .
عز : نعم ازاي .
حياة : حضرتك انا لاحظت ان في حد بيدخل المكتب بعد ما بنمشي .
عز : عرفتي ازاي .
حياة : كان قبل كدا حضرتك مشيت بدري وانا كنت في الشركه بس مش في مكتبي بعدها طلعة بفتح باب المكتب حسيت ان في حد كان بيجري و انا بفتح باب المكتب و لما دخلت شوفت خيال حد تحت المكتب و ملفات حضرتك علي المكتب انا كنت مرتبها و لما شفتهم مكنوش بنفس الترتيب و حصل نفس الحاجه اليوم التاني واتأكدت لما حضرتك قولتلي علي اهمية الملف فاعطيتك الملف المزيف و الاصلي معايا و الي كنت متوقعاه حصل لاكن الحسابات انا معرفش عنها حاجه.

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  مدونة كامو - رواية خيانة أخ الفصل الرابع 4 بقلم مصطفى جابر - قراءة وتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top