مدونة كامو – رواية في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد) الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم جنات – قراءة وتحميل pdf

رواية في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد) الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم جنات

رواية في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد) الجزء الحادي والعشرون

رواية في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد) البارت الحادي والعشرون

في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد)
في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد)

رواية في قبضة الفهد 3 (عشق الاحفاد) الحلقة الحادية والعشرون

حياه طلعت السطح وكان فى اوضه دخلتها وماكنش فيها حد ولسه هتخرج وقفت لما سمعت صوت جاد:منورة الشركه يا باشمهندسه .
حياه لفت وشافته قاعد على كنبه فى ركن فى الاوضه:منورة باصحابها يا باشمهندس …. اسفه ماكنتش اعرف ان حضرتك هنا .. فى موظف قالى ان ديالا وحنين هنا .
جاد:عادى ولا يهمك يا باشمهندسه .
حياه:انا هروح اشوفهم عن اذنك .
حياه لفت لاقت الباب مقفل بتفتحه لقيته مقفول من برا .
حياه:الباب كان لسه مفتوح مين قفله .
جاد:لا اصل الباب ده فيه مشكله بيعلق اوقات .
حياه باستغراب:بيعلق ازاى يعنى !!! …. طب ممكن تكلم اى حد يجى يفتحه … او انا هرن على ديالا .
حياه طلعت فونها ولسه هترن بس وقفها كلام جاد:بس انا مش عايز الباب يتفتح ابدااا وعايزك تبقي دايما قصاد عينى يا حياتى .
حياه بصتله بصدمه ومش مستوعبه اللى سمعته:هااا … حضرتك قولت حاجه ! .
جاد قرب خطوة منها:ايوا قولت وانتى سمعتينى يا حياتى انا .
حياه اتصدمت ومش مصدقه اللى بتسمعه .
حياه لفت وخبطت على الباب بقوتها كلها:افتحو الباب ده … افتحوو .
جاد:محدش هيفتح ولا حد هيقرب من الدور كله الا بامرى انا وبس .
حياه بصتله بصدمه:انت بتعمل كدا ليه …. انت مين اصلا ؟؟ …. انا حاسه انى معرفكش .
جاد قرب خطوة كمان:انا الحبيب المجهول يا حياتى .
حياه عينيها افتحت على اخرهم:لا لا مش معقول …. ده كان رياض وهو مات خلاص .
جاد قرب كمان خطوة منها:ماكنش رياض يا حياتى …. كان انا .
حياه رجعت لورا بخوف:مش معقول …. مستحيل .
جاد:مافيش مستحيل معايا يا حياتى .
حياه بعصبيه:متقولش حياتى دى تانى انت فاهم .
جاد:لا مش فاهم .
حياه فتحت فونها وايديها بتترعش:انا هكلم فهد … هخليه يجيلى بسرعه .
جاد بعد عنها وقعد على الكرسي ببرود:كلميه … وانا وحياتك عندى اكرر اللى حصل معاه امبارح بس مش هتبقي مجرد حادثه بسيطه
حياه الفون وقع من ايدها من الصدمه .
جاد كمل كلامه بكل برود:الله اعلم المرة الجايه مش هيدخل فى عمود كهربا …. اممم لا ده احتمال تدخل فيه عربيه نقل … تفتكرى هيحصله ايه ؟؟
حياه بصوت مهزوز:انت السبب ؟
جاد هز راسه:ايوا انا …. عارفه ليه ؟
حياه جسمها كله كان بيترعش مش عارفه من الخوف ولا من الصدمه والكلام اللى بتسمعه .
جاد اتكلم بغيظ:انا اقولك عملت كدا ليه ….. عشان قرب منك يا حياه … كان قريب منك طول الحفله وبتتكلمو وتضحكو والحب اللى كان باين جوا عينيه ليكى … حتى انتى كمان كانت عينيك هطلع قلوب .
جاد قام من مكانه:وكل مرة هشوفه قريب منك هأذيه يا حياه …. شوفى انتى بقااا عايزة حبيب القلب يموت ولا يفضل عايش .
حياه:انت مجنون …. انت مش طبيعى .
جاد:انا مجنون اه بس بيكى يا حياتى .
حياه:حتى لو كنت مجنون اكيد مش هتوصل انك تقتل .
جاد ضحك بصوته كله:مانا نسيت اقولك انا اللى قـtــلت رياض يا حياتى …. وقريب اوى فهد هيكون مكانه .
حياه عيطت .
جاد قرب منها عشان يمسحلها دموعها .
حياه زقته بقوة:اياك تلمسنى انت فاهم … اياك تقرب منى .
جاد بعصبيه:انتى ملكى انا وبس انتى فاهمه .
حياه:لااااا انا مش ملكك انت فاهم انا لفهد وبس ومتفكرش انى هخاف منك وهابعد عنه …. انا لو قولت لجدو او فهد هتروح فى داهيه .
جاد:عارفه لو الكلام ده وصل لحد من عيلتك ….. مش هقــtـل فهد بس لا هقـــtـلهم كلهم ووقتها هتبقي لوحدك يا حياه … اظن انتى بتحبي عيلتك واكيد مش هتضحى بيهم كلهم عشان اروح انا فى داهيه .
جاد قرب وفتح الباب:اتفضلى يا حياتى وفكرى كويس فى كل حد فى عيلتك مش فهد بس .
حياه اخدت فونها من على الارض وخرجت من الاوضه ودموعها زى الشلال على خدها ….. حياه مسحت دموعها ونزلت بسرعه وقابلت حنين وديالا .
حنين:انتى كنتى فين يا حياه …. مالك يا حياه انتى تعبانه ؟
حياه هزت راسها اه .
ديالا:طب تحبي نروح لدكتور ؟
حياه:لا انا عايزة امشي .
حنين:طيب تعالى نمشي .
حياه مشت مع حنين والخوف جواها كان كبير على كل حد فى عيلتها .
بقلم الكاتبة جنات
ــــــــــــــــ★ــــــــــــــ
البنات رجعو على القصر .
وكانو تمارا ومريم وجنه وزينه قاعدين فى الريسبشن .
تمارا:حمدلله على السلامه يا حلوين .
حنين:الله يسلمك توتا .
زينه بصت لحياه اللى وشها مخطوف وشكلها تعبانه وقامت من مكانها وقربت منها:مالك يا حياه انتى كويسه يا حبيبتى ؟؟
حياه بصتلها:تعبانه شويا بس يا ماما .
تمارا:مالك يا حبيبتى ؟
حياه:اليوم بس كان طويل وانا تعبت هطلع ارتاح عن اذنكو .
مريم:ارتاحى شويا يا حياه على ما الاكل يجهز .
حياه هزت راسها باه وطلعت على اوضتها .
جنه:هى مالها يا حنين ؟!
حنين:والله ماعرف احنا كنا كويسين … خلصنا شغل فى الشركه وروحنا على شركه جاد عشان حياه كانت نست شنطتها امبارح فى الحفله وقابلنا ديالا واتفرجنا على الشركه وبعدها انا روحت الحمام وهى كانت بتكلم فهد ولما رجعنا من الحمام مكناش لاقينها وفضلنا ندور عليها وبعدها لما لاقتها كانت بشكل ده وقالت انها تعبانه .
الفهد دخل وسمع كلامها:مين اللى تعبانه !!
كلهم بصو على الفهد اللى دخل مع ادم .
حنين:حياه يا جدو فجأه تعبت .
الفهد:اطلبي ليها الدكتورة بدام تعبانه يا تمارا .
تمارا:هى قالت هترتاح شويا يا فهد لو فضلت تعبانه اكيد هنطلب الدكتورة .
الفهد هز راسه .
مريم:انا هدخل اجهز الغدا على ما الكل يوصلو .
جنه:هاجى معاكى يا ماما.
مريم:يلا .
بقلم الكاتبة جنات
ــــــــــــــــ★ــــــــــــــ
حياه دخلت اوضتها وكان فهد قاعد على السرير .
فهد اول ما شافها ابتسم:حمدلله على السلامه يا حبيبتى .
حياه:الله يسلمك … انت عامل ايه الوقت يا فهد .
فهد:كويس يا حبيبتى … انتى شكلك تعبانه مالك ؟
حياه:تعبت شويا من الشغل .
فهد:انا قولتلك بلاش شغل وانتى حامل يا حياه .
حياه:انا كويسه يا فهد متقلقش انا هدخل اخد شاور واكيد هابقي كويسه .
حياه اخدت هدوم ليها ودخلت الحمام وبعد شويا خرجت وكانت مريم طلعت ليهم الاكل واتغدت مع فهد .
وبعدها فهد قعد على السرير واخدها فى حضنه وحياه غمضت عينيها لان حضنه المكان الوحيد اللى بتحس جواه بالامان بس فجأه افتكرت كل كلمه قالها جاد ليها وجسمها اتنفض وبعدت عن فهد اللى استغرب بعدها عنها .
فهد:مالك يا حياه ؟!!
حياه:ابعد عنى يا فهد …. متلمسنيش لو سمحت .
فهد:اهدى يا حياه فى ايه مالك هى اول مرة اخدك فى حضنى .
حياه:لالا مش عايزة انام فى حضنك ابعد عنى لو سمحت …. انا تعبانه وعايزة انام .
حياه اتحرك ونامت على طرف السرير وهى بتفتكر كل كلمه لجاد والخوف والرعب اتمكنو منها .
فهد اتعصب من طريقتها وخرج من الاوضه بعصبيه .
تمارا شافته وهو متعصب:مالك يا فهد انت كويس

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  مدونة كامو - رواية صرخة روح الفصل الخامس 5 بقلم جمال المصري - قراءة وتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top