رواية حنين الزين الفصل الخامس عشر 15 بقلم حنين محمود
رواية حنين الزين الجزء الخامس عشر
رواية حنين الزين البارت الخامس عشر

رواية حنين الزين الحلقة الخامسة عشر
حنين: حبيبي عامل ايه وحشتني
زين: امم حبيبي ووحشتني قولي ياحنين هببتي ايه
حنين: بقا كدا يازين يعني اقولك وحشتني وحبيبي وتقولي هببتي ايه لا انا زعلانه
زين: وانتي وحشتيني بس انني ملكيش فلجو دا فاقولي عملتي ايه ياحنين
حنين:طيب بما اني اتكشفت يعني احممم انا نزلت ورحت لرقيه
زين: نزلتي؟
حنين: نسيت اقولك والله
زين: نسيتي تقوليلي امم تمام
حنين: خلاص معلش والله اخر مره
زين: لما تيجي تمشي ابقي رني علي مراد او عز اخوكي يروحوكي متروحيش لوحدك
حنين: يعني مش انت الهتروحني
زين: وهتفرق فأيه
حنين: والله نسيت خالص يازين معلش حقك عليا
زين: ودلوقتي افتكرتي يعني ان ليكي زفت راجل تقوليلو انك نزلتي صح
حنين: انت بتزعق ليه يازين قلتلك اني نسيت مقتلتش قتيل يعني
زين: تمام سلام عشان معيا شغل
قفلت حنين بديق ورقيه جتلها
رقيه: مالك ايه الحصل
حنين: اتخنقنا
رقيه: عشان نزلتي من غير ما تقوليلو
حنين: اه بس بجد كنت ناسيه انا لسه مش مقتنعه اني مخطوبه الموضوع جديد عليا
رقيه: خلاص تعالي ساعه كدا ونقوم نروح الشركه جبيلو ورد كدا وصالحيه
حنين: الموضوع مش مستاهل هو كبر الموضوع يارقيه
رقيه: ياروحي بصي هو خاف عليكي لاحد يدايقك ف الشارع وهو مش معاكي او يحصلك حاجه
حنين: طيب ماشي تعالي بس نقعد شويه وبعد كدا نروح الشركه
رقيه: خلاص ماشي يلا
بعد ساعتين
حنين: تفتكري هيعجبو
رقيه: دا تحفه يابنتي
حنين: بجد
رقيه: اه والله تعالي يلا بس نطلب اوبر
حنين: اوكيه يلا
فلعربيه حنين بهمس: رقيه انا خايفه بصي بيبصلنا ازاي
رقيه: وانا كمان طب بصي رني علي زين وافضلي اتكلمس معاه لحد ما نوصل علي الققل يبقا معنا علي التلفون
حنين: ايوا صح
حنين فضلت ترن علي زين كتير اوي بس مردش
حنين: مش بيرد
رقيه: طب ارن انا علي مالك
رنت رقيه لاكن مالك كان فأجتماع ومش معاه الفون
رقيه: بردو مش بيرد
حنين: طب خلاص خلاص ربنا هيسترها ان شاء الله
رقيه: لو سمحت مش دا طريق المكان الريحينو
السواق: طريق مختصر ياأنسه
رقيه: مدام لو سمحت
السواق بص علي جسمها
حنين بنبره حاده: بص قدامك وسرع شويه عشان متأخرين وبعدين طريق ايه المختصر دا مكان مقطوع
السواق: بقولك ايه يا انسه ولا مدام انتي انا عارف شغلي كويس مش هتعميني شغلي
حنين بصتلو بقرف
بعد عده دقايق وقف السواق فحته مقطوعه
رقيه: وقفت ليه
السواق: هجيب حاجه من الكشك دا
نزل وحنين ورقيه بصو لبعض بخوف
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هنا: الو يابابا
مالك: ايه ياحبيبت بابا
هنا: مش هترجع بقا
مالك: اخر الاسبوع دا ياهنون وعاملك مفجأه هتعجبك
هنا: بجد اي هي
مالك: هخليكي تقعدي مع روكا مش انتي بتحبيها
هنا بفرحه: يعني هخرج
مالك بأبتسامه حزن عليها: اه ياروحي هتخرجي وهنخرج كلنا ونروح الملاهي واي حته انتي عيزها
هنا: انت بحبك اوي يابابا
مالك: وانا كمان ياروح قلب بابا
قفل مالك وبص علي تلفونو لقا ان رقيه رنت عليه كتير رن عليها مره مردتش رن تاني ردت
مالك: ايه يارقيه في حاجه رنيتي عليا كتير
مجهول: لا انا مش المدام
مالك وهو بيقوم: انت مين وتلفون رقيه بيعمل ايه معاك
معتز: لالا عيب كدا يامالك مش عارف صوتي دا احنا حبايب بردو
مالك: انت مينن
معتز: انا معتز والمدام معيا هي وصحبتها خطيبت زين بيه
مالك بزعيق: اقسم بالله يامعتز لو لمست منهم شعره واحده لاكون دافنك
معتز: تؤتؤتؤ هدي اعصابك كدا هما بس هيشرفو معنا شويه ناخد العيزينو وهيرجعولكو
مالك: هقتلك لو جيت جنبهم هقتلكك سامعع
معتز: ما تتحدنيش عشلن انت عارف ان مش هيفرق معيا وهعمل العايزو
مالك: عايز ايه وتسيبهم
معتز: اخر صفقه اختوه انت وصاحبك تلزمني يأما قول علي روكا وحنون يارحمان يارحيم وبيني وبينك كدا هما بصراحه جامدين اوي
وعاجبني
مالك بعصبيه: هعملك العايزو بس ايش ضمني انهما معاك
معتز: افتح الواتس كدا
فتح مالك الواتس لقي رقيه وحنين مرمين فلأرض وهدومهم متقطعخ نسبياً
مالك: تسيبهم ومتجيش جنبهم نهائي انت سامعع واناهعملك العايزو
معتز: موعدكش بصراحه
قفل معاه ومالك هيتجنن رن علي زين
زين: ايه يامالك
مالك بزعيق: حنين ورقيه اتخطفو ازاي تسيبهم لوحدهم ازاييي
زين: اتخطفو ازاي يعني مش فاهم
ومين قالك
مالك حكالو الحصل
زين وهو بيخرج من مكتبو بسرعه:عشان كدا كانت بترن علياا انا غبيي مالكك انزل حالاً لازم نجيبهم
مالك: انا فلمطار اصلا هو انا لسه هستناك تقولي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حنين الزين)