رواية غاليه الفصل السابع 7 بقلم منة محمد
رواية غاليه الجزء السابع
رواية غاليه البارت السابع

رواية غاليه الحلقة السابعة
ندى برجاء :مامتي انا بقالي نص ساعه حايسه مع اعضاء جروب قصص منه بليز سبيني شوي لتفتح وتعلقني!!!!
سندس : لا يعني لا قومي حوسي في البيت ولا روحي العبي سله
ندى بملل :طيب سله سله الشكوى لغير الله مزله
سندس : والله انا الي هشكيك لله بقالي تلات سنين بشجع فيك لو بشجع بقره كانت بقت من محترفين السله فالعالم
ندى : احمق تشجيع كل الجيران فكروني حولا من كتر ما بتقوليلي في التشجيع ياحولا السله يمين ياحولا السله شمال ياحولا ويمكن ده السبب الرئيسي بأن ماتقدملي عريس لحد دلوقت
سندس : يابت اتكسفي مانفتحش اي موضوع الا وجبتي سيره العريس .. وطالما احمق تشجيع دوري بقي ع مين يشجعك
(ندى من عمر 14 سنه لحد عمر الــ 17 كانت بتعاني من ادمان للنت وده اثر على دراستها وحتى نومها وتعبت امها لحد ما قدرت تسيطر عليها وتنشلها من ادمانها وفرت لها كل الالعاب في البيت ووبقت تشاركها فيها علشان ماتملش )
……………………………..
غاليه مرميه فاللمستشفى كانت شلة الشر بيحتفلوا بنجاحهم الشيطاني على طريقتهم الخاصه
سحر : يعني مش ناويه ترحميني من اول ما دخلنا المكان وهو ورانا
منال بدلع : خاليه يتعب شوي واذا مالقيتش احسن منه هاخد رقمه
مى : هتعملي ايه برقمه مش انتي بتحبي فارس
منال : وخالد مكانه فين من الاعراب لما كنتي بتكلمي فلان وعلان ياروحي
سحر : ايوا ايوا يله اقلبو على بعض ويبدء مسلسل الفضايح
مى بقهر حاولت تخفيه :لا قلبنا ولا فضايح منال حبيبتي وبنهزر مع بعض
سحر بخبث : ايوا قلتولي بنهزر بنهزر
منال : ايوا بنهزر ويله خلونا نكمل شوبنج وبعدها نروح لكافيه
سحر : قصدك نكمل معاكسه
منال : ههههههههههه ههههههههههههه ايوه هو ده عارفين عيبكم ايه
مي: ايه؟!
منال : ان محدش فهمني خلاص انا مالي بالناس
سحر كملت بالنيابه عنها: انا عاوزه اعيش حياتي زي ما هي عاوزه اعيش اجرح اضايق الهدف الي احدده ومحدش يقدر يدوس لي علي طرف مظبوط
منال: مظبوط لان انا منال حامد المحمدي مش اي بنت
……………………..في المستشفى…………………
فارس بقلق : هاا يا دكتور طمني
الدكتور : عندها هبوط في الضغط وعوضناها بمحاليل واضح انها ماكنتش بتأكل وتنام كويس لكن اتوقع سبب الاغماء صدمه عاطفيه وضغط نفسي شديد او حد زعلها او سمعت خبر مش كويس؟
فارس : لا يا دكتور محصلش حاجه.. طيب والجرح اللي في راسها
الدكتور :كانت وقعتها شديده شوي لكن الحمدلله مااثرتش عليها وبخصوص الجرح محتاج اربع غرز لكن ممكن اسألك ايه سبب الكدمات اللي في جسمها ؟
فارس: اعتقد بسبب الوقعه
الدكتور : الكدمات اللي في جسمها مستحيل يكون سببها واقعه الاغلب اثار ضرب
فارس بعصبيه : دكتور قلت لك وقعه ودلوقت اقدر اخدها
الدكتور : مع اني افضل تفضل هنا الليله بالمستشفى بس اذا مصمم تقدر تاخدها بعد ساعه يكون خلص المحلول
فارس بحزم : لا افضل اخدها دلوقت… ممكن اشوفها
الدكتور : اكيد بس اتمنى ماتتعرضش لاي توتر
طلع فارس من عند الدكتور وراح للغرفه اللي فيها غاليه و فتح الباب بهدوء ودخل
كانت نايمه ووشها شاحب وراسها ملفوفه بشاش والكدمه والجرح اللي بشفتها واضحه جدا
وبدءت توضح اثار صوابعه على فكها فضل يتأملها ويفكر برغم اللي عملته سبحان الله و رغم كل التشوهات الي فيها لكن لسه ملامحها محتفظه بجماله الطبيعي لكن للاسف جمال خارجي ومن الداخل هي في منتهى البشاعه والقذاره
غاليه ماكانتش نايمه كانت مغمضه عيونها بس حست بيه وعرفته من ريحة برفانه
و بدون ماتفتح عيونها : ليه جبتني للمستشفى ليه ماسبتنيش اموت
فارس بقسوه :انتي ولا تهميني المهم ماتموتيش في بيتي!
ضغطت على عيونها بكل قوتها علشان تمنع دموعها تنزل وبرغم كدا خانتها واتسللت على خدها
وجعت قلبه و قلبه بيلين لضعفها بس عقله بيحتقرها وكأن الي قدامه مشهد تمثيل من ابرع ممثله
غاليه بتجاهد تسيطر على نفسها : هخرج من هنا امتي؟
فارس بأيجاز : بعد مايخلص المحلول وبعدين مستعجله علي ايه؟
غاليه سحبت الابره من ايدها وضغطت على مكان الابره اللي نزف : خلص المحلول يله
فارس بصدمه : مجنونه انتي؟
ماردتش عليه وقامت من السرير ووقفت وحاسه ان الارض تحت رجليها اتحولت للف والدوران و جسمها قبل مايوصل الارض داخت
فارس رافعها بين ايديه ورجعها على السرير
واتكلم بعصبيه : غاليه بلاش تصرفات الاطفال دي
غاليه بقوه بصوتها : ماتقولش غاليه واسمي ما تقلهوش علي لسانك
فارس بسخريه : كنت عارف انك بتملي من تمثيل دور الضعيفه المغلوبه على امرها وهتكشفي عن وشك الحقيقي بس مفكرتهوش بالسرعه دي
سابها وراح نادى ممرضه ساعدتها تلبس ووصلتها للعربيه
كانو طول الطريق ساكتين اول ماوصلو للبيت اتحاملت غاليه على نفسها طلعت من العربيه ودخلت للبيت اول ماوصلت الصاله
سندت نفسها على طرف الكنبه وبصت للسلم الطويل اللي قدامها وكل تفكيرها ازاي هتطلعه بدون ماتنهار
عرف فارس من نظراتها بتفكر في ايه
فارس : دارين .. دارين (دارين المشرفه على الخدم ومسؤله عن البيت في غياب فارس عمرها 50 سنه)
دارين : امرك استاذ
فارس : خدي المــ .. (كان بيقول المدام بس بترها) خديها طلعيها لوحده من الاوض فوق وطلعيها بالاساسنير
اخدتها دارين فوق ودخلتها غرفه كبيره وفخمه اول ماااعدت طلبت من دارين تسيبها لوحدهاا
كان كل تفكيرها تكلم امها وترجع لبيت اهلها على الاقل ذلهم ولا ذل فارس ليها مسكت فونها واتصلت على البيت
جيهان بلهفه كل مارن التلفون على بالها كريم:الوووووووو
غاليه : ماما سامحيني طلعت قبل ما…
جيهان بكل عصبيه : عاوزه ايه متصله بينا تاني ليه
غاليه ببكى : امي محتجالكم عاوزه ارجع لكم
جيهان بعنف : نعم احنا ماصدقنا تغوري من خلقتنا تقولي ارجع
ابراهيم بغضب وهو داخل عليها : مين ده اللي هيرجع؟؟؟؟؟
جيهان بستهزاء : المحروسه بنتك بتقول عاوزه ترجع ورمت السماعه عليه)
ابراهيم : غاليه
غاليه : نعم يا بابا
ابراهيم بتهديد : اسمعي لو شفتك راجعه هقطعك وارميك للكلاب تنهش فيك انسي ان عندك اب والبيت ده اياكي ثم اياكي تفكري ترجعيلو
قفل السماعه من غير مايسمع ردها
غاليه كان هدوئها غريب يمكن بتحاول تستوعب التهديد وبعدها انفجرت بنوبة بكاء كانت بتبكي زي الاطفال وصوت بكاها سمعه العالم
فارس جه جري على صوتها : اتجنيتي ولا ناويه تفضحينا
غاليه من كتر العياط كلامها غير مفهوم : قالي .متجيش … هيقطعني .. ماعنديش بيت ..
و .. قفل
فارس عرف انها مكلمه اهلها من الموبيل اللي في ايدها ومن الكلام اللي حاول يفهمه منها وبكل قسوه هو استغربها من نفسه :ده اقل عقاب ليك ايه كنتي مستنيه ياخدك بالاحضان بعد الي عملتيه
غاليه صرخت فيه : قولولي ايه الذنب الي عملته ..ده المذنب وهو عارف ذنبه بينكره .. لكن انا والله لااعترف بس قولولي ايه هو ذنبي
خرج فارس من