رواية جبريل الفصل العاشر 10 بقلم صابرينا
رواية جبريل الجزء العاشر
رواية جبريل البارت العاشر

رواية جبريل الحلقة العاشرة
في العياده
……………
صدمت سميره ونور من رؤيه كريم
وكريم كاالابله لايصدق ان والدته واخته في هذا المكان المشبوه
اقترب كريم منهم وعلامات الصدمه علي وجوه الثلاثه
قطعت الممرضه خطوات كريم متحدثه
الممرضه:امضيلنا تعهد هنا ي استاذ عشان العمليه
استغلت نور الوضع وتحدثت بتهكم
نور:مش قلتلك ي مامي
شوفتي كلامي طلع صح ازاي
سميره وقد فهمت نور وتحدثت بغضب
سميره:كرررريم
انت بتهبب اي هناا صحيح الي اختك قالتهولي
نور:ومش صحيح ليه ماالممرضه بتقوله امضي التعهد
اكيد مش جاي يزور صاحبه
كريم :امي ارجوكي افهميني اناا
نور بغضب :ي خساره ي كريم
لما سمعت كلامك في الفون مكنتش مصدقه انك ممكن تعمل كدا
ومشينا وراك واتاكدنا وشوفنابعيونا
ليه تعمل كداا ي كريم ليييه
كريم :نور ارجوكي افهموني
سميره بغضب :اوعي اشوف خلقتك السودا دي تااني
اخذت سميره نور وخرجوا سريعاا من تلك العيااده
وركبوا السياره متجهين الي المنزل
في السياره
…….
كانت نور تضحك بااستفزاز شديد
سميره:يخربيتك كل دا يطلع منك انتي
داانا صدقت كلامك
نور:اومال هو انا بنت اي حد ولا اي
سميره:بس تليفون اي الي سمعتيه واي كل دا
نور:ولا سمعت ولا نيله
اول ماسمعت كلام الممرضه انو يمضي علي العمليه عرفت انو جايب واحده غلط معاها وبيتخلص من الي في بطنها ودا اكيد كلمها في الفون مش محتاجه ذكاء يعني
سميره:وافرضي بقي مكنش غلط معاها
موقفنا اي
نور بتهكم :يعني احنا كنا رايحين نقفشه بجد
غلط ولا مغلطش
كدا كدا حانصدقه عشان يضمن انو ميدورش ورانا واحنا كمان مندورش وراه
سميره:ي سلام لا دماااغ وعجبتيني وبنت بطني صحيح
الا قوليلي حااجددلك العمل امته ي بنت بطني
نور:وقت ماتحبي ان شاله تجدديه دلوقتي بس ابقي قوليلي عشان بابا
سميره:بابي ااي داانتي الي بابي
*****************************
في العياده
………………
كان كريم جالس غاضب مما حدث بشده فاوالدته عرفت حقيقته وكشف بالجرم المشهود
كريم:منك لله ي لبني
يتك القرف في معرفتك ي شيخا
بعد سااعه
……
خرج الطبيب وهو يخبر كريم
الطبيب:تمام سقطت ورجعت بنت من جديد
كريم:شكرا
والحساب اندفع
اقدر ادخلها
الطبيب:اه طبعا اتفضل
دخل كريم الغرفه
……….
في الغرفه
………..
كانت لبني تبكي باألم علي ماحدث لها
كريم:سلامتك
لبني بدموع :في حاجه تاني ناوي تاذيني بيها
كريم:انا عشان جدع معاكي
سقطتك
ورجعتي بنت تاني
يعني ولا كان حاجه حصلت
لبني:خايف من الفضيحه
كريم:خايف عليكي انتي من الفضيحه وبعدين متنسيش ي لبني انا لو عايز اقتلك حااقتلك بس انا جدع مش كداا
رجعتك بنت زي الاول
لبني بتهكم :لا طلعت جدع وراجل كمان
كريم بغضب: مشوفش خلقتك تاني
انتي فاهمه
لبني:مش حااموت واشوف خلقتك
خرج كريم من الغرفه صافع الباب بقوه
بصقت لبني مكان خروجه
لبني:اتفوووووو
*******************************
في المستشفي
…………
كان غانم بالممر ينتظر الطبيب
غانم:استر ي رب دا الولد الحيله
دا الراجل بتاعي الي حايشيلني في مرضي وتعبي استر ي رب
خرج الطبيب من غرفه الكشف
غانم : ها ي دكتور طمني
الطبيب:اتفضل معايا في المكتب ي غانم بيه
غانم بقلق :ابني حالته خطيره فهمني في اااي
اخذ الطبيب غانم الي غرفه المكتب واعطي له حبه مهدء وتحدث بعمليه
الطبيب: ابنك عمار اي علاقتك بيه
غانم:مش فاهم
الطبيب:يعني متابعه في البيت في المدرسه بتقعد معاه بتساله في اي ماله
بتقضي معاه كام ساعه في اليوك
غانم بحسره تحدث : كل وقتي في المكتب مش برجع غير علي النوم
الطبيب:اممم
ووالدته
غانم:معاه في البيت علي طول
الطبيب: معاه ومش معاه
غانم:مش فاهم
الطبيب:ي غانم بيه ابنك كان عنده الزايده وقدرنا نعمله اللازم بس
غانم :بس ااي
الطبيب : ابنك بيمارس الشذوذ الجنسي
صدم غانم مما سمع
غانم:انت انت انت بتقول ااي انا ابن راجل
لا يمكن يعمل كداا
الطبيب:ومش من يوم ولا اتنين
دا بقاله اكتر من سنه
ومع وحده الطفل بقي يمارس عادات كتيره سيئه ادت لالتهابات بشعه في الجهاز التناسلي الخاص بيه
غانم:يعني ااي
انت بتخرف صح
انا ابني لايمكن يحصله كدا
الطبيب:يعني ابنك جهازه التناسلي اتدمر قبل مايتكون اصلا ي غانم بيه
غانم:ابني دلوقتي بقي مش راجل
عامل زي العيال استغفر الله العظيم
الطبيب بتهكم :دا كله الي يهمك
انو مش راحل وبقي زي العيال التوتو ومش هامك الي وصله للحاله دي
مش هامك تعرف الي حصله
عموما دا شيء ميخصنيش
الي اقدر اقولهولك انو حايفوق كمان 3ساعات
والعلاج دا عشان يخف الالم من. العمليه
ولو احتجت طبيب نفسي لابنك اقدر اساعدك
لم يكن غانم يستمع لاي شيء
وخرج من الغرفه لا يعرف اين يذهب
***********
في الممر
………
كان يمشي ويهذي بكلمات مبهمه
غانم :خلفت الواد الحيله ولا كانك خلفت ي غانم
بقي دا حايبقي الراجل
راجل راجل اي بقي ماخلاص
بعت بناتك زمان وامهم بالرخيص وكل دا عشان في الاخر تجيب واد
الاسم راجل لكنه مش راجل
اي فاضلك تاني ي غانم
اخرتك حاتبقي ازاي ي غانم وحياتك جحيم
في عذاب اكتر من كدا في الاخره
جبروتي ونفوذي وفلوسي كل دول مخلونيش اجيب الراجل الي يشيل اسمي
افتريت كتير
ظلمت ودوست علي ناس بجذمي اكتر واولهم كانوا بناتي الي من صلبي ودمي
بس النهايه
بح
كله راح
***************************
امام شركه عامر زيدان
………..
كانت اروي تقف وهي ترتدي بنطال اسود وقميص كاروهات باللون النبيتي الغامق
وصففت شعرها جديله وهي تحكم الامساك بحقيبتها وملفها
دخلت اروي الشركه وذهبت الي مكتب المدير
اروي للسكرتيره
اروي:ممكن اقابل استاذ عامر
السكرتيره:عندك معاد مسبق
اروي:لا بس الفرع من اسكندري
السكرتيره:ششششش
بس انتي حاتحكي هنا
كتمت اروي غيظها وهي تكور يدها
اروي:مش بفهمك
السكرتيره:الاستاذ عنده اجتماع اقعدي استنيه لحد مايخلص
تركتها اروي وجلست تنتظر علي الاريكه
بعد عده دقائق
…….
وصلت مروه
مروه:عامر موجود
السكرتيره:مروه هانم اهلا
اه طبعا موجود ي افندم
مروه:طب حاادخله
دخلت مروه الي الدااخل
كانت اروي تشتغل من تلك السكرتيره الشمطاء
اروي:قاعدالي زي الغفير بتحط في بوهيه.
كاني جايه لواحده مزينه هنا مش سكرتيره
انتظرت اروي لربع ساعه
وذهبت للسكرتيره
اروي:هو الاستاذ حايتاخر
السكرتيره:بس ي بتاعه انتي قلت استني
اروي بغيظ والقت الاوراق علي وجه السكرتيره
اروي:ورحمه ابويا لاعرفك انا بتاعه
ظلت اروي تركض خلف السكرتيره
دخلت السكرتيره مكتب عامر تصرخ بصوت عالي
واروي خلفها
اروي:والله لاعرفك ي بت
اخذت اروي تضرب السكرتيره
وعامر ومروه يحاولان الفكاك بينهم
ولكن وجهت اروي لكمه للسكرتيره لكنها انبطحت وصدمت مروه
اغمي علي مروه
اروي تنحت لعامر والسكرتيره
اروي للسكرتيره :دي وقعت
السكرتيره:اه
اروي:خدي ي بت وديني ماانا سيباكي
******************
في فيلا ياقوت
………………..
كانت حبيبه جالسه امام حماها ياقوت
حبيبه:خير ي عمو
ياقوت:خير ي بنت اخويا
كنت عايز ارض العامريه
حبيبه:بتاعه اسكندريه
ياقوت :عليكي نور
حبيبه:لييه