مدونة كامو – رواية جبريل الفصل الثالث عشر 13 بقلم صابرينا – قراءة وتحميل pdf

رواية جبريل الفصل الثالث عشر 13 بقلم صابرينا

رواية جبريل الجزء الثالث عشر

رواية جبريل البارت الثالث عشر

جبريل
جبريل

رواية جبريل الحلقة الثالثة عشر

في مكتب عامر
…………
ضغط عامر علي الزر وتحدثت
عامر:اروي تعالي لوسمحتي
بعد عده ثواني دخلت اروي وهي ترتدي بنطال اسود وقميص كاروهات ازرق
كان عامر سيتحدث لكن لفت انتباهه ملابسها
عامر :قلتلك كذا مره انتي واجهه للمدير ولازم تلبسي حاجه اشيك من كدا
اروي: ماانا لابسه اهو حد قالك اني قالعه
ومش عاجبهم لبسي ليه انشاء الله مايولعوا هو انا بلبس في بيوتهم
عامر وهو يكتم غيظه تحدث
عامر: دي واجهه شركه ولما يلاقوا السكرتيره بالشكل دا دا غلط علي الشغل
اروي بتهكم :ومالو ابقي ارقصلهم بالمره
عامر:بتقولي اااي
اروي:مبقولش حاجه هو انت ي تتعارك معايا ي ع اللبس ي علي الورق دي شغلانه مايعلم بيها الا ربنا
كنت عايزني ليه انجزز
عامر:هو مين شغال عند مين
اروي:ي عم اخلص انا روحي في مناخيري وانت سايبلي حجات قد كداا
عامر:غوري ي اروي غوري ي شيخا سديتي نفسي
ي شيخا والله ماانتي عامله حاجه يلا
اروي: هو غلبه وخلاص
عكننه كل يوم ي عم انت عندك مزاج تتعارك علي لبسي وشكلي وفي الاخر غوري
تركها عامر تتحدث وهو يعبث بهاتفه دون اهتمام لها
تركته اروي وذهبت للخارج تتحدث بكلمات مبهمه
كان عامر يضحك وهو يتحدث بالهاتف
عامر:الووو
ايات:انت مش حاتبطل
عامر:دكر بت الجذمه وعجباني
ايات:اتعاركت زي كل مره ولا ااي
عامر:هو كدا بحب اسمع طوله لسانها
ايات:مش قلتلك لما الحب يدق بابك حاتتجنن وتنسي
عامر:بس هي مش طيقاني او انا بالنسبه ليها عادي
ايات:ماانت طول مانت بتتعارك معاها حاتكره شكلك ي عم بالراحه علي البنت
عامر:ي بنتي دي دكر دكر والمصحف دكر
دي جايلالي بقميص وبنطلون الشركه حتي شعرها عملاه كحكه
والنبي اتنيل احبها ازاي
بس قمررر بت الجذمه بعشقها وكله كوم والعلقه الي عطيتها لمروه والسكرتيره كوم تاني
بت ناشفه كداا دكرر
تعالت ضحكات ايات
ايات:يخربيتك انت بتشكر ولا بتذم فيها
عامر ببلاهه :مش عارف بس دكر بردو
ايات:مجنون
عامر:المهم عامله اي لسه تعبانه
ايات:كله جاي عليا ي عامر
عامر:فضي نفسك بكراا ومتروحيش المدرسه عشان حااعدي عليكي ونروح مشوار حاترتاحي كتير قووي فيه
ايات:تمام حااستناك
اغلق عامر الهاتف وهو يضحك
اما اروي فكانت تشتعل من الغيظ والخبث بوقت واحد
اروي في سرها :حاوريك الدكر دي حاتلاعبك علي صوابعها ازاي
********************
في مكتب نعناعه
…………..
كان نعناعه جالس مع مصعب
فاخذ نعناعه الكتاب ووضعه امام ونظر بااعين مصعب ووجد بهما قلق وتراجع لكن نعناعه اراد ان يشعل فتيله الحماس به لكي لايتركه ولا يتراجع ابدا
نعناعه:متردد ليه ي ابن سعاد
مصعب:مش متردد
نعناعه:اومال عنيك بتقول تحاول مع البنت يمكن ترضي
مصعب:مش عارف
نعناعه:اما حااخليك تتجوز اختها وهي تجيلك راكعه طالبه الرضا ترضي
لمعت بااعين مصعب شعله الانتقام
فهو رجل كالباقيه يريد تعويض لجراح كرامته
مصعب:لا كدا الحوار كبير فهمني
نعناعه وهو ينظر للكتاب بمعني اما تقبل للابد او ترحل للابد
مصعب وهو ياخذ الكتاب وتحدث
مصعب:معاك علي العهد اذا ايات في الاخر حاتكون ملكي
نعناعه:بصباص لابوك ي واد
شوف ي ابن العرجا
ايات عندها اخت من ابوها غلاويه شويه بس اي
امها معاها فلوس متعدش
مصعب:وانت عرفت كل دا ازاي
نعناعه:مااختها هي الي عملت العمل
مصعب:لا مش قصدي
قصدي علي امها
نعناعه:بص هو زمان امها جت عشان تعمل لغانم وتتجوزه
مصعب بتهكم : ي سبحان الله واتجوزته ومعاها عيال
نعناعه:ي واد
مصعب:حاتجوزني اختي
نعناعه:لا مكان لا لمشاعر ولا للدين
دا شغل
مصعب:يعني حااستغل العيله واتجوزها وواحده وواحده اتمكن من فلوسهم وايات كدا كدا بالي شربتهم مسيرها يوم وتقع مش كدا
نعناعه:بتفهم زي ابوك
مصعب:حلووو ابدا امته
نعناعه:والله خير البر عاجلو
مصعب:هي حلوه
نعناعه:يعني
مصعب:واكيد مش بنت
نعناعه:كله بيترقع محدش خلصان
مصعب:كله يهون عشان ايات
****************************
اليوم التالي
**************
في فيلا عامر
……….
هبط عامر درجات السلم بهدوء ووجد مروه وعمته باانتظاره
عامر:صباح الخير
ردت مروه وعمته :صباح النور
وتحدثت العمه بحب مزيف
العمه:عامر اي رائيك تاخد مروه معاك الشغل
عامر وهو يرفع حاجبه
عامر:غريبه
ومن امته وانتي بتحبي تشتغلي ي مروه
مروه:انت عارف بقي اني زهجانه ومش بعمل حاجه فقررت اني استثمر وقتي واشتغل
عامر:طيب عدي عليا النهارده وحاشوفلك شغل مناسب لمؤهلاتك
العمه:وليه تعدي عليك ماتروحوا سوا هو انتوا بعاد عن بعض يلا بقي اسيبكم انا
تعلقت مروه بيد عامر
مروه :يلاا بيناا
***************************
في شقه اروي
********* كانت اروي تتحدث مكالمه فيديو مع عائشه اختها
اروي:اووووف ساعديني
عائشه:انتي غريبه والله معندكيش فستان يوحد ربناا
اروي:لا جبت امبارح جيب وبلوزه
عائشه:الوانهم اي
اروي بفخر :اسود طبعااا
عائشه:ياليلتك الطين ياعامر
اروي:بقولك اي انا اصلا بعمل كدا عشان اثبتله اني مش دكر زي مابيقول واني قمررر
عائشه:امممم طيب روحي البسيهم كداا وتعالي نشوف حااعلمك تحطي الميك اب ازاي
بعد عده دقائق
ارتدت اروي جيب سوداء قصيره تصل الي الركبه وبلوزه سوداء بسيطه تناسب جسدها وتركت شعرها للعنان
عادت لتهاتف عائشه
عائشه بتصفير :ااي الحلاوه دي
اروي:حلوو عليااا
عائشه:هو اسود اه بس جاحد
اروي:اعمل اي في شعري واحط الميكب اي يليق
عائشه:ميك اب اي انتي عايزاها يتحرشوا بيكي
انتي اديهااا احمر
اخرجت اروي الادوات وكانت عباره عن بودر وكريم اساس وروچ
اروي:ودوول اعمل بيهم ااي
عائشه:بصي هو صوباع روج احمر حاتليطي بيه وشك كله
حطي علي خدودك وامسحي
اخذت اروي تفعل ماتامره بها عائشه
عائشه:ي حلاوتك بالاحمر ي عثل
يالا بقي روحي الشغل
اروي:حااروح البس الكوتش بقي
عائشه:نعم ي اختي كوتش ااي
اروي:اومال ااي
عائشه:ليه مجبتيش جذمه كعب ومشيتي تترقعي كدا في الارض
اروي:لا انا جبت كوتش اسمر ااي جااحد
عائشه:روحي ي ختي روحي شكلك حاتقعدي معانا كتير
اروي:بتقولي ااي
عائشه:لا ي بيبي بقول باكل لب كتير سلاام ي اختي
اغلقت اروي المكالمه وهي تنظر لنفسها بالمراءه فكانت جميله بحق
اروي بحزن وضعت العدسه اللاصقه لتغطي لون عينها التي تمقته لانه يذكرها بوالدها
اروي:اما وريتك ي عامر انا دكر انا دكر
طيب
**************************
في الشركه
……………
وصل عامر ومروه المكتب
فاتعجب عامر من عدم وجود اروي
مروه:هي فين السكرتيره دي ازاي تتاخر لحد دلوقتي انت لازم تطردها من هنا
عامر:اطردها عشان اتاخرت شويه
مروه:اه طبعا دي واجهه ولازم تتطرد لما تتاخر وبعدين احنا مش محتاجينها في حاجه انا موجوده وامسكلك الشغل
عامر:اتفضلي جوا ي مروه لحد مااشوف حاجه تناسب مؤهلاتك
دخلت مروه وهي تشعر بالغضب من اروي
مروه في سرها :واحده واحده حااكرشها من هناا بس رزقها عليا
ظلت مروه قرابه النصف ساعه تتقرب من عامر وهو منشغل بتلك المتاخره
في الخارج
كانت تمشي بصعوبه
اروي:وبعدين بقي دا عاشر واحد يبصلي وبعدين الزفتا الجيبه دي ضيقه

1 2الصفحة التالية
نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية عاشق زوجتي الفصل الثامن 8 بقلم صباح عبدالله فتحي - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top