رواية وداد الادهم الفصل العاشر 10 بقلم سمسمه
وداد الادهم
*البارت العاشر*
خديجه اتصدمت وبصتله بصدمه ولسانها عجز عن الرد
خديجه عيونها اتجمع فيها الدموع :انت انت
زين شد منها حاجته :اهدي ي خديجه وحيات اي حد عندك أهدي مش شرط انا وضمها
خديجه زقته جامد وبصتله بصه احتقار ونزلت جري
وزين كان هينزل وراها ولبس هدومه
……..
أسر :انتي ي زفته هتجيبي الرقم ولا لا
ليل:تدفع كام
اسر:هاتي ي ليل
ليل:طيب متزقش خد01…………
اسر خرج من.عند ليل
………
عند أدهم ووداد
أدهم :دودي تعرفي حبيتك انتا
وداد وهي في حضنه :فكرني
أدهم :يوم ماوقفتي عربيتي خطفتيني وخطفتي قلبي
وداد :خايفه علي زين ووداد ياسين عرف الله أعلم مين تاني هيعرف
ادهم:زين بيحب خديجه
وداد قامت اتنفضتت من حضنه:بيحبها يالهوي
ادهم:متبعديش عن حضني تاني فاهمه وكمان هو بيحبها بجد ونفسي اشوفهم مع بعض بس لازم خديجه تعرف الحقيقه
وداد:هتتدمر ي أدهم
ادهم:امال هنجوزها لزين ازاي هو بالنسبة لها اخوها
وداد:تقولها انه مش ابنك
ادهم:وداد لاحظي انك بتجرحي في زين لمجرد انه مش من صلبي
وداد:انا مقصدش كدا علفكرا
ادهم:وداد انتي بتتعمدي تجرحيه
وداد:انا ي زين انا عمري مافكرت اعمل كدا انا اعتبرته ابني
ادهم :انا بحب زين زي خديجه وانتي مصره تخليني اجرحه
وقام ادهم وغير هدومه
وداد:انت رايح فين انا اصلا متكلمتش
ادهم:نازل شغلي ي وداد
وداد:انا بتكلم علفكرا وانت اصلا اللي فتحت موضوع جوزاهم
ادهم :وابنك الزفت ده جرحه برضو
وداد :انت مش لاقي حاجه تقولها
ادهم وهو بيلبس جزمته:سلام ي وداد
ادهم.نزل من غير نقاش ومردش علي اي حد نده عليه
……..
عند خديجه منهارة في العياط وافتكرت كل موقف عمله معاها زين وبتصلي رقعتين وبتسجد وتدعي
…….
ليل:امم الو
أحمد :عامله اي
ليل:الحمد لله وانت
احمد:مش كويس
ليل بقلق :ليه خير مالك
احمد:قلبي
ليل:ماله
احمد:بيحبك
ليل:هاا
احمد:بيحبك
ليل:أحمد
احمد:ي روح أحمد وقلب أحمد من جوا
ليل:انت كل ماتكلمني تقولي كلام عيب
احمد :ههههههه ده عيب لا فيه حاجات اكتر عيب هتسمعيها مني لما نتجوز
ليل قفلت في وشه من الكسوف
وأحمد ضحك بصوته كله
……..
زين خلاص جاب آخره
ونزل خرج بره البيت خالص
…….
ادهم مضايق جدا من نفسه انه زعل وداده وقرر يصالحها بطريقته الخاصه
……
تليفون بيرن
سهر ردت :الو مين معايا
اسر:اللي وجعه قلبه
سهر:افندم حضرتك مين
اسر:مش عارفه صوتي أخو صاحبتك
سهر بهمس:أسر
اسر:يالهوي علي الرقه عكس الطبيعيه خاالص
سهر :عاوز اي ي اسر وجبت رقمي منين
اسر:من ليل ومش عاوز حاجه بشوفك يلا سلاام
…….
ياسين بيقلب في صفحه امل علي الفيس
ولقا بوستات حب وبعدها حزينه كتير جداا
ومنهم
*ليتني كل شئ تحبه انت**عيونه تحكي عمر جديد لقلبي وضحكته جنه مايحس بنعيمها غيري*
*البارت العاشر*
خديجه اتصدمت وبصتله بصدمه ولسانها عجز عن الرد
خديجه عيونها اتجمع فيها الدموع :انت انت
زين شد منها حاجته :اهدي ي خديجه وحيات اي حد عندك أهدي مش شرط انا وضمها
خديجه زقته جامد وبصتله بصه احتقار ونزلت جري
وزين كان هينزل وراها ولبس هدومه
……..
أسر :انتي ي زفته هتجيبي الرقم ولا لا
ليل:تدفع كام
اسر:هاتي ي ليل
ليل:طيب متزقش خد01…………
اسر خرج من.عند ليل
………
عند أدهم ووداد
أدهم :دودي تعرفي حبيتك انتا
وداد وهي في حضنه :فكرني
أدهم :يوم ماوقفتي عربيتي خطفتيني وخطفتي قلبي
وداد :خايفه علي زين ووداد ياسين عرف الله أعلم مين تاني هيعرف
ادهم:زين بيحب خديجه
وداد قامت اتنفضتت من حضنه:بيحبها يالهوي
ادهم:متبعديش عن حضني تاني فاهمه وكمان هو بيحبها بجد ونفسي اشوفهم مع بعض بس لازم خديجه تعرف الحقيقه
وداد:هتتدمر ي أدهم
ادهم:امال هنجوزها لزين ازاي هو بالنسبة لها اخوها
وداد:تقولها انه مش ابنك
ادهم:وداد لاحظي انك بتجرحي في زين لمجرد انه مش من صلبي
وداد:انا مقصدش كدا علفكرا
ادهم:وداد انتي بتتعمدي تجرحيه
وداد:انا ي زين انا عمري مافكرت اعمل كدا انا اعتبرته ابني
ادهم :انا بحب زين زي خديجه وانتي مصره تخليني اجرحه
وقام ادهم وغير هدومه
وداد:انت رايح فين انا اصلا متكلمتش
ادهم:نازل شغلي ي وداد
وداد:انا بتكلم علفكرا وانت اصلا اللي فتحت موضوع جوزاهم
ادهم :وابنك الزفت ده جرحه برضو
وداد :انت مش لاقي حاجه تقولها
ادهم وهو بيلبس جزمته:سلام ي وداد
ادهم.نزل من غير نقاش ومردش علي اي حد نده عليه
……..
عند خديجه منهارة في العياط وافتكرت كل موقف عمله معاها زين وبتصلي رقعتين وبتسجد وتدعي
…….
ليل:امم الو
أحمد :عامله اي
ليل:الحمد لله وانت
احمد:مش كويس
ليل بقلق :ليه خير مالك
احمد:قلبي
ليل:ماله
احمد:بيحبك
ليل:هاا
احمد:بيحبك
ليل:أحمد
احمد:ي روح أحمد وقلب أحمد من جوا
ليل:انت كل ماتكلمني تقولي كلام عيب
احمد :ههههههه ده عيب لا فيه حاجات اكتر عيب هتسمعيها مني لما نتجوز
ليل قفلت في وشه من الكسوف
وأحمد ضحك بصوته كله
……..
زين خلاص جاب آخره
ونزل خرج بره البيت خالص
…….
ادهم مضايق جدا من نفسه انه زعل وداده وقرر يصالحها بطريقته الخاصه
……
تليفون بيرن
سهر ردت :الو مين معايا
اسر:اللي وجعه قلبه
سهر:افندم حضرتك مين
اسر:مش عارفه صوتي أخو صاحبتك
سهر بهمس:أسر
اسر:يالهوي علي الرقه عكس الطبيعيه خاالص
سهر :عاوز اي ي اسر وجبت رقمي منين
اسر:من ليل ومش عاوز حاجه بشوفك يلا سلاام
…….
ياسين بيقلب في صفحه امل علي الفيس
ولقا بوستات حب وبعدها حزينه كتير جداا
ومنهم
*ليتني كل شئ تحبه انت**عيونه تحكي عمر جديد لقلبي وضحكته جنه مايحس بنعيمها غيري*