رواية وداد الادهم الفصل الثالث عشر 13 بقلم سمسمه – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

رواية وداد الادهم الفصل الثالث عشر 13 بقلم سمسمه

البارت الثالث عشر****
وداد الادهم ***
تأني يوم وهو يوم جمعه
الرساله نزلوا يصلوا معادا زين طبعا اللي مش موجود
..
عند أمل اللي اتغيرت اكتر وقست اكتر
كانت بتلبس ولبست بنطلون اسود رياضي فوقه بلوزه بكم بيضه
وخلاها شكلها جميلة اكتر..
عند خديجه
شكلها بقا حزين اكتر بتحاول تبين أنها كويسه
بس .!بس اتعلقت ليه وبوجوده
مفتفداه جدا مسكت موبيلها وفتحت شات واتس بينهم
افتكرت كلامه معاها وهزاره فضحكت
ففتحت الاكونت بتاعه علي الفيس ولقته منزل لينك أكونت الصراحه بتاعه
ففتحته ع الاقل تكتب اللي نفسها فيه من غير مايعرفها
……
وزين كان نازل يصلي وسمع صوت وصول رساله ليه
وفتحها
اشتاقت لمن لا يشتاق لي
اشتاقت لنظرة عين لا تشتاق لنظرة عيني
حقا اشتاقت له …ولهمساته ولمساته…اشتاقت لنظرة عين تنسيني كل ما موجود في الحياة
اشتاقت لحضن مرتاح في بعدي
اشتاقت لمن لا يشتاق لي*******.
وهنا انتهت الرساله ومع كل كلمة قلبة يدق ويقوله هي
ونزل يصلي
……..
عند ليل
باترن ع أحمد
وعند أحمد نايم جمل باباه وقام من جمبه عشان يرد
احمد:اممم
ليل:لسه نايم
احمد:هصحا اهو
ليل:قوم عشان تصلي
احمد:حاضر ي ست البنات سبيني بقا اخد دوش عشان الحق الصلاة
ليل:اوك.سلام
احمد:سلام
……
ووداد واقفه في المطبخ بتعمل الغدا بكل حب لزوجها واولادها
بس زعلانه ع زين وقالت هتكلمه النهاردة
وبدأت نحضر السفرة
وداد:ي خديجه ي ليل ي امل انزلوا يلا
وخديجه وليل وآمل نزلوا وبداوا يحضروا السفرة مع وداد
…….
ادهم:السلام عليكم
كلهم:وعليكم السلام
وداد:ادخلوا يلا عشان تاكلوا
آسر :الحقيني بالأكل بقا عشان هموت من الجوع.
وداد:تعالي ي قلب أمك اقعد كل
وقعد أسر وبدا ياكل بجوع شديد ومهموش اي حد
وداد:اقعدوا يلا
ادهم:لما قلب أمه يخلص الأول وداد:هههه اقعد ي أدهم يلا انت وياسين
ياسين ياسين
وياسين كان في حته تانيه تماما وبيبص لامل فعلا اتغيرت وشكلها مش هتسامحه
بس حلوة اوي مش شكلها بس كل حاجه فيها حلوة
وداد:ياسين
ياسين :أيوه
وداد؛ اقعد يلا
واتجعموا كلهم
مع نظرات كل واحد لتاني
وداد :زين كويس ي أدهم
ادهم:كويس ي وداد
وداد:عاوزه اكلمه
ليل:بابا هو زين مشي ليه
ادهم:مخنوق شويه ي ليل من البيت والشغل
ليل :طيب
…………
وقاطعهم صوت الجرس
وقام ياسين يفتح واتفاجي بي
نهي وكريم
ياسين:نهي!!
نهي:سربرايز
كريم:اسف
ادهم :اتفضل ي كريم مين اللي معاك دي
نهي:إزي حضرتك ي اونكل .انت اونكل ادهم صح شكل حضرتك صغير خالص علفكرا
آسر؛ نهي
ادهم:مين دي ي أسر
ياسين:بابا دي نهي زميلتي في الجامعه
ادهم:طب ادخلوا اتفلضوا ودخلوا الريسبشن
ادهم:ورا اصحابك ي ياسين يلا وداد:هي البنت دي كانت بتقولك انك صغير خالص هي بتعاكسك
ادهم :دي قد بناتك ي وداد هتغيري منها
وداد :اه منها ومن كل الناس
أدهم ضحك بصوته كله وده خلاه وسيم اكتر :طب تعالي سيبي الولاد لوحدهم وتعالي انا وانتي لوحدنا
…….
ياسين اخد كريم علي جمب
اي اللي جاب نهي هنا
كريم:هي اللي اصرت احنا كنا خارجين عادي متزودنيش مضايقة ونبي ي ياسين
ياسين :بتغير عليها
كريم:اوف ياسين لو سمحت سبني
وراح كريم لنهي
…..
امل بصوت منخفض:أسر هي مين نهي دي
اسر:دي زميلتنا في الكلية
أمل :وأي جايبها هنا
آسر :بتتلزق في ياسين
آمل :ليه
آسر :بتحبه
امل :بتحبه!!!
آسر :اي ي مزه اضايقتي ليه
آمل :ها ولا حاجه مش متخيله بس ان فيه حد بيحب ياسين
آسر :أمم طب انا هقوم اشوفهم بقا.
وآمل قامت معاه
ودخلوا مع بعض
نهي قامت حضنت أسر
وآمل بتبص بقرف ليها .
نهي:مين دي ي اسور
آمل :آمل
نهي:اه وتقربي اي ليهم يسكر
قاطعتها خديجه:قريبة بابا ي نهي
نهي:هاي ي خديجه
نهي:تشرفنا ي أمل
آمل :ميرسي يسكر
كريم :هاي
آمل :هاي كريم اخبارك
كريم:الحمدلله و انتي
آمل:تمام
خديجه :تشربوا اي
نهي: اي حاجه
ليل:اتفضلوا.
…………
عند زين
كان قاعد بيراجع نفسه وبيفكر في خديجه
وحشته اوي
بيحبها اوي مبيحسش بالأمان غير معاها هي اتحرم من أمه وابوه ومبيحسش غير بالامان معاها هي
………
عند ياسين
نهي :تيجوا نلعب كورة
آسر :معنديش مشكله
ياسين:اوك
كريم:فريق شباب وفريق بنات
وفعلا نزلوا الجنينه يلعبوا
ونهي بتحاول بكل الطرق تقرب لياسين
وهما بيلعبوا كريم خبط أمل ووقعها
وصرخت آمل
….

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية حفيدة الدهاشنة الفصل السادس والعشرين 26 والاخير بقلم سامية صابر - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top