رواية نيران ونائل كاملة (جميع الفصول) للقراءة وتحميل pdf بقلم مريم مصطفى

الحلقة الثامنة

طيب عشان خاطر الست سيهام واستاذ محمد قررت إني انزلكم بارت كمان النهاردة
نوفيلا نيران
البارت الثامن
بقلم/مريم مصطفي
ليقوم من مكانه ويتجه إلي نيران ليمسكها من معصمها
عبدالحميد:يلا روحي للشارع اللي انتي جاية منه
ليقوم نائل من مكانه بسرعة ويتجه إليه
نائل:انت شكلك نسيت مين هو نائل السيوفي ياعبدالحميد بيه
صدم الجميع من وقوف نائل علي قدمه وكانت الصدمة الاكبر من نصيب فاطمة وعبدالحميد والحاجة
الحاجة بدموع:انت واقف علي رجلك ياحبيبي
نائل:للأسف ياعبدالحميد انت اللي عجلت بالإنتقام ودا مش ذنبي
عبدالحميد:كنت بتستغفلنا ياابن أخوي ومفهمنا انك مشلول
نائل:معلش دي لسه اول صدمة
عبدالحميد:ليه هو فيه صدمات تاني
نائل:ياجدع هو احنا لسه عملنا حاجة الا صحيح اخبار عملية أول امبارح اي
تحول وجه عبدالحميد إلي الوان الطيف:عملية اي
نائل:اقول ياعبدالحميد ولا أقولك مش انا اللي هقول الفيديوهات هي اللي هتقول
ليقوم بتشغيل هاتفه ليظهر فيديو لعبدالحميد وهو يقوم بإحدي صفقات السلاح ويظهر وجهه وصوته جيدا ليفصله نائل
نائل:اي رأيك كدا ياعبدالحميد بيه وتحب أوريك الصدمة الأكبر بقي ولا بلاش
الحاجة:في اي تاني يانائل اخس عليك ياعبدالحميد صحيح انك واطي بتاجر في السلاح
نائل:لسه ياأمي الصدمة الجاية أكبر امسكي أعصابك
أميرة:هو فيه اكتر من كدا لتكمل كلامها بسخرية ياعمي
نائل:فيه الصدمة الاكبر بقي وإن عمكم المبجل هو اللي قتل أبوكم
اميرة:نائل بس بابا مات موتة ربنا
نائل بسخرية:كان بيتحطلو السم اللي بيموت بالبطئ
ليسود الصمت بين الجميع وخاصة والدة نائل التي صدمت مما حدث أكثر من الجميع
لتقوم من مكانها وتتجه إليه
الحاجة:كان بيعاملك بما يرضي بس انت متستاهلش لتضربه علي وجهه صدم الجميع من فعلتها
الحاجة:الالم دا مبردش ناري بس هونها لتضيف بصرامة نائل اطلب الشرطة
ليرد عبدالحميد:ايوا قتلته كان واخد كل حاجة حب ابوي وكل حاجة هو اللي ورثه وعطاني شوية ملاليم وعايزني اسكت بعد دا كله وأنا برضو اللي دبرت الحادثة لنائل وكنت عايزه يموت بس مماتش بس ع الأقل اتشل بس ياخسارة طلع كله اونطة
الحاجة:نائل اطلب الشرطة بدل مااجوم من مكاني واجتلو
ليأتي صوت الضابط من خلفهم
الظابط حسن:أنا موجود وهو اعترف ومعانا فيديوهاته خدوه ياعساكر
فاطمة:أبويا معملش حاجة انتو ازاي تقولو علي كبيركم كدا
أميرة:اخرسي هو عمره ماكان كبيرنا كبيرنا كان أبويا وبعد ماابوكي قتله كبيرنا بقي نائل هو كبيرنا وانتي يلا اتكلي ملكيش مكان مابينا احنا مبنربيش عقارب
حمدان:أميرة لمي لسانك
أميرة:لا مهلمش وانت فاكر انك تقدر تكلمني ولا اي
في لمح البصر كان حمدان يجذب اميرة من حجابها
حمدان:لما تكلميني يبقي تحترمي نفسك
ليقترب نائل ووائل وحسن منه

نائل:انت اتجننت بترفع ايدك علي اميرة السيوفي
حمدان:ربي أختك قبل ماتتكلم مع أبوي
في هذا الوقت لكمه حسن في وجهه
حسن بحدة:مابلاش انت تتكلم عن التربية عشان الكل عارف عمايلك الوسخة ليشير لأحد العساكر خدوووه ع البوكس جنب ابوه
ليذهب العساكر ومعهم عبدالحميد وحمدان بينما ظلت فاطمة تندب حظها
نيران بهمس:نائل حرام سيبها ملهاش حد
نظر لها نائل باحترام:فاطمة تقدري تخليكي هنا
كادت اميرة ان تتحدث ولكن نيران شدت علي يدها ونظرت لها لتطمئنها
&&&&&&&&&&&&&&&&&
في المساء اجتمعت العائلة جميعها حتي فاطمة كانت معهم
نائل:امي إن شاء الله فرحي انا ونيران بعد يومين وأنا اتصلت علي اهلها وعلي بكرا الصبح هيكونو هنا
صدمت نيران مماسمعت وابتسمت بحب لمن سرق قلبها
أميرة:الحمد لله واخيرا هيبقي عندنا فرح
وعد:ايوا خلونا نتبسط بقي ونهيص
نيران:ايوا صح لازم نهيص نائل ممكن اتصل بورد تيجي تقعد معانا اليومين دول
نائل:انتي بتستأذني انتي تعملي اللي انتي عيزاه
وعد:احم احم نحن هنا
وائل:تمام وأنا كمان هقولكم حاجة مهمة أوي بكرا
نيران بفضول:اي هي
وائل:بقول بكرا
الحاجة:طيب انا هطلع أنام
وعد:وانا كمان عشان نبقي فايقين
لينسحب الجميع
نائل:يلا بينا احنا كمان ولا اي
نيران:يلا انا هموت من التعب
ليصعدو إلي غرفتهم
تقدمت نيران ولكن يد نائل جذبتها إليه واحتضنها
نائل:تعالي هنا رايحة فين
نيران وهي تحاول ان تخرج من احضانه:عايز اي
نائل:وحشتيني
نيران:وحشتك اي انا معاك من الصبح
ليقبلها من خدها بتمهل ثم خدها الاخر
نيران:بس بقا
نائل:لأ انتي وحشتيني
نيران:طيب ياسيدي وحشتك خلاص عرفت وانت كمان اوعي بقا عايزة أنام
نائل:ياشيخة فصلتيني غوري يانيران نامي
&&&&&&&&&&&&&
في غرفة اخري كانت تشتعل بنار الغل والحقد
فاطمة:هيعملو فرحهم علي جثتي انا هوريهم هعمل فيهم اي اما بوظت فرحتهم مبقاش انا فاطمة
لتفكر في امر ما وتقوم بالإتصال بأحد الارقام لياتيها الرد وتطلب شئ سيغير امورا كثيرة
&&&&&&&&&&&&&&&
أتي الصباح محملا بأحداث جديدة
ليضج المنزل بالحركة تجهيزا لإستقبال عائلة نيران وورد صديقة نيران التي اتت من الصباح الباكر لتدلف العائلة وسط ترحيب الجميع
الحاجة:نورتونا والله
أحمد:دا نورك ياحاجة
وبعد السلامات جلس الجميع وسط فرحة عارمة ستحولها فاطمة إلي حدث أليم في حياة نيران
أميرة:اي ياجماعة الصمت دا شغلي يابت وعد الصب
ليفعلو المهرجانات ويبدأو الغناء معها
امجد وهو يهمس لنائل:كنت عايزك في موضوع ضروري
نائل:تعالي معايا في المكتب
ليذهبو إلي المكتب
&&&&&&&&&&&&&
نائل:ها ياعم عايز اي
امجد:بصراحة أنا كنت عايز اطلب ايد اختك وعد
نائل:ياجدع مش تقول كدا
امجد:اخلص يانائل شوفلي رأيها
نائل:حاضر
ليسمعو صوت صراخ يأتي من الخارج
ليتوجهوا إلي الخارج ليجدو الجميع مصدوم مما فعلته فاطمة ونيران تبكي بحرقة علي الأرض
ياتري فاطمة عملت اي لنيران
ووعد هتوافق علي امجد ولا لأ
مفاضلش غير بارتين والنوفيلا تخلص بحبككم جدا ويارب البارت يعجبكم

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية الخادمة فريد بيه وريماس - البلورة الوردية (جميع الفصول) للقراءة والتحميل pdf - روزان مصطفى

رواية نيران ونائل الفصل التاسع

ليسمعو صوت صراخ يأتي من الخارج
ليتوجهوا إلي الخارج ليجدو الجميع مصدوم مما فعلته فاطمة ونيران تبكي بحرقة علي الأرض
نائل:نيرااااااان انتي اتجننتي يافاطمة رشيتي عليها اي وريني
ورد بثبات:مفيش داعي رشت مية نار ولازم نلحقها قبل ماتشوهها أكتر
لتصمت نيران مرة واحدة
نائل:نيران ردي عليا
الحاجة:نفس عرق ابوكي الو***
فاطمة:وانتي فاكرة إني كنت هسيبكم تفرحو عادي كدا وأبويا وأخويا في السجن
ورد:احنا لسه لحد دلوقتي حرق درجة اولي فابسرعة عايزة الحاجات دي دا غير إن الحرق في رقبتها يعني الحمد لله مفيش اي تشوه هيحصل في الوش
“ورد دكتورة جلدية”
&&&&&&&&&&&&
نقع الجرح في ماء بارد لمدة خمس دقائق أو أكثر.1
تناول عقار اسيتامينوفين أو إيبوبروفين لتخفيف الألم.2
تطبيق ليدوكائين (مخدر) مع جل الصبار أو كريم لتهدئة الجلد.3
باستخدام مرهم مضاد حيوي وشاش فضفاض لحماية المنطقة المصابة.4
تأكد من أنك لا تستخدم الثلج ، لأن هذا قد يؤدي إلى تفاقم الضرر.5
&&&&&&&&&&&&
بعد أن انهت ورد عملها
ورد بعملية:المسكن دا تاخده وهتبقي كويسة بإذن الله
نائل:شكرا بجد ليكي أنا هسيبها ترتاح وانتي خليكي معاها متسبيهاش
***********
نزل نائل إلي أسفل ليجد والدته تحاول تهدئة والدة نيران وأحمد والد نيران ينظر إلي الفراغ
نائل:أنا آسف وهي هتاخد جزاءها دلوقتي
ليكمل:وعد احكيلي اي اللي حصل
وعد:احنا كنا واقفين وبنهزر كلنا ونيران واقفة بتضحك ولقينا فاطمة نزلت وقعدت وبعدها جت قربت منا وهي مخبية ايديها ومرة واحدة رشت منها علي نيران احنا من الصدمة وصويت نيران معرفناش نعمل اي
نائل بصوت مرعب:فاطمة
لتاتي فاطمة ببرود
لم تدري الا وهي تقع علي الأرض من شدة الصفعة التي دوت علي خدها
نائل:تعرفي انا غلطت لما خليتك قاعدة معانا بس ملحوقة نيران وهتخف وهترجع احسن من الأول انما انتي بقا هتدخلي السجن مع ابوكي وأخوكي عشان تبقي تعرفي انتي بتغلطي مع مين يابنت عبدالحميد
في نفس الوقت هاتف حسن
نائل:حسن تعالي بسرعة
&&&&&&&&&&&&&&
بعد مرور نصف ساعة أتي حسن ومعه اثنين من عساكره
نائل بثبات:فاطمة رشت مية نار علي مراتي
حسن بصدمة:اي طيب ممكن أشوف الدكتورة
كان هذا مع دلوف وائل ببعض الأدوية التي طلبتها ورد
وائل:اي دكتورة
حسن:الدكتورة المعالجة
وائل بغيرة:عايز منها اي
حسن:هعرف منها اللي حصل
قاطعهم نزول اميرة وهي تجري
أميرة:نيرااان فاقت
ليجري الجميع إلي اعلي بينما نظرت لهم اميرة بضحك
حسن:ياأنسة ممكن تيجي ثواني
أميرة وهي تنظر لفاطمة بغل
حسن:ودوها ع القسم يابني
أميرة:خير
حسن وهو يجلس ويضع قدم فوق الاخري:احكيلي بقا اي اللي حصل
روت له أميرة كل ماحدث وهو ينظر إليها بإعجاب ملحوظ لتقاطع تفكيره اميرة
اميرة بحدة:انا خلصت ياأستاذ
حسن:تمام وآسف لوتعبتك معايا
اميرة:لأ عادي ولا يهمك عن اذنك
صعدت اميرة إلي اعلي بينما ذهب هو وهو يفكر في تلك الجنية التي سلبته عقله
&&&&&&&&&&&&&&&
في الأعلي
كان الجميع يجلس حول نيران ونائل يحتضنها بشدة
نيران بضحك:والله انا كويسة
وعد:البركة في ورد هي اللي عملت كل حاجة
نيران:ورد دي حبيبتي
وائل بمزاح:طبعا الست نيران بوظت المفاجئة بتاعتي
نيران:اوبس نسيت اي هي بقا
وائل:لما تخفي
نيران:لا انا خفيت والله
نائل بهمس:طب اهدي عشان الجرح كيوجعكيش وانا مبحبش أشوفك بتتألمي
لتتحول وجنتيها للون الاحمر من اقترابه الشديد منها
وائل:خلاص طالما خفيتي اقول
ليقترب من ورد ويقول بصوت عالي:انا وورد هنتجوز مع نائل ونيران وهنعمل فرحنا معاكم مش هنسيبكم
نائل:ياأخي لازقلي في كل حاجة كدا
وائل:حظك
نائل:طيب ياأمجد وانت مش عايز تقول حاجة
أمجد:اها لا قول انت
وائل:ياعم اخلصو انتو هتتعازموا
أمجد:انا عايز اتجوز وعد
صدمت وعد مماسمعت:اي انا معملتش حاجة والله العظيم
لينفجر الجميع من الضحك
لتتذمر وعد
نائل:ها موافقة
لم ترد وظلت تنظر للأرض بخجل
نائل بخبث:شكلها مش موافقة
وعد:لا انا موافقة
لتخجل كثيرا من اندفاعها في الكلام
&&&&&&&&&&&&&&&&&&
بعد مرور يومين عادت نيران إلي حياتها الطبيعية وبدأ الجميع التجهيز لاكبر مناسبة في البلد ليعم النشاط جميع الارجاء
بينما في منزل نائل السيوفي كان يجلس حسن ينتظر نائل
نائل:خير ياحسن
حسن:بص انا جاي عشان حاجتين

نائل:الأولي
حسن:عمك خد إعدام وابنه ١٥سنة وبنته ١٠سنين
نائل:حلو التاني
حسن بتردد:التاني أنا جاي عشان اطلب ايد اختك أميرة
نائل بصدمة:اميرة الصغيرة
حسن:اها والله هي
نائل:تمام هاخد رأيها وارد عليك
لينتهي هذا اليوم وياتي اليوم التالي وهو يوم الحنة وعقد القران للبعض منهم
وماذا عن راي اميرة في الجواز من حسن هنشوف كل دا في البارت الأخير

رواية نيران ونائل الفصل العاشر والأخير

حسن بتردد:التاني أنا جاي عشان اطلب ايد اختك أميرة
نائل بصدمة:اميرة الصغيرة
حسن:اها والله هي
نائل:تمام هاخد رأيها وارد عليك
&&&&&&&&&&&&&&
لينتهي هذا اليوم وياتي اليوم التالي وهو يوم الحنة وعقد القران للبعض منهم
في صباح هذا اليوم
استيقظت نيران لتجد الغرفة فارغة لترتدي ثيابها وتتوجه إلي الأسفل لتجد الجميع يجلس لتبتسم بسعادة لفرحة أسرتها والبسمة المرسومة علي وجوههم
نيران بابتسامة:صباح الخير
نائل:صباح الجمال
لتجلس بجوار الفتيات ويظل الحديث دائراً حتي يتحدث نائل موجهاً الحديث لأميرة
نائل:أميرة انتي جايلك عريس
أميرة:عريس اي دلوقتي أنا لسه صغيرة
نائل:مش لما تعرفي هو مين الأول
وعد بفضول:مين هو
أمجد:وانتي مالك هو جايلك انتي ولا اميرة
وعد:أختي وبطمن عليها
نائل:حسن صاحبي
وعد بتهكم:الظابط
نائل:اها ومالك قلبتي وشك كدا
وعد:لأ عادي بس هو شافها فين أصلا
نائل:بصي ياأميرة خدي وقتك وردي عليا
أميرة:تمام
نائل:أمجد انت ووائل تعالو معايا هنظبط حاجات
الحاجة:وانتو يابنات جومو جهزوا نفسكم لليلة وشوية والبنات هيوصلوا
نيران:تمام يلا بينا يابنات
&&&&&&&&&&&&
صعدوا الفتيات للأعلي
نيران:النهاردة عايزين نفرح لان اليوم دا مش هيتكرر
ورد:أكيد عايزين نعمل حاجة مختلفة
وعد:أنا عندي فكرة كدا كدا الحنة بنات بس ومعظمهم حبايبنا فااحنا هنتجنن عادي
لتروي لهم فكرتها وهي تبتسم بخبث
ورد:الله حلوة أوي الفكرة دي اصبري هتصل بالميكب ارتيست تجيب الحاجات معاها
نيران بقلق:مش عارفة خايفة من النتيجة
وعد:يابنتي متخافيش الحاجات دي مبتحصلش غير مرة واحدة في العمر خلينا ننبسط
نيران:خلاص تمام
&&&&&&&&&&
وبدأ الجميع بالتجهيز لتلك المفاجأة التي ستبهر الجميع وخاصة أزواجهم
حل المساء ليبدا الضيوف بالحضور ودخول الرجال في اماكنهم المخصصة ودخول النساء في مكانهم المخصص
والدة نيران وهي تامر الخدم:ودي دي هناك وخلي بالك عشان ميحصلش مشاكل
الخادمة:حاضر
الحاجة:طب ارتاحي انتي واقفة علي رجلك من بدري
والدة نيران:والله ماتعبانة دا أنا مبسوطة ليهم من قلبي ودا مودي الوجع
الحاجة:ربنا يفرح قلبك وقلوبهم
&&&&&&&&&&&&&
في الأعلي
نيران:احنا كدا جاهزين يلا البسوا بقا الحاجات دي خلونا ننزل
ورد:يلا
وعد:أنا مبسوطة ومتشوقة إني اشوف ردة فعلهم
ورد ونيران:واحنا كمان
اميرة:انا عن نفسي هموت وأشوف ردة فعلهم
&&&&&&&&&&&&&
لتنزل الفتيات ليصدم الجميع من ارتدائهم لملاحف سوداء طويلة وطرح طويلة
ليدخل الشباب برفقة الشهود والمأذون ويصدمو من مظهر العرائس ويتم عقد قران وعد وأمجد وورد ووائل وسط ذهول الجميع من هؤلاء المجانين
وبعد انتهاء عقد القران
تصيح أميرة بصوت عالي
اميرة بضحك:نرجو من جميع الرجال التوجه لخارج القاعة ليتم الإعلان عن المفاجأة ماعدا العرسان
ليقف نائل وبعده وائل ومن ثم أمجد ومازال يظهر علي وجوههم الصدمة لتبدأ العرائس في نزع هذا الرداء الأسود ليظهروا بساري هندي
كانت نيران ترتدي ساري باللون الأسود الذي اظهر صفاء بشرتها وكانت يتسم بالحشمة لوجود وائل وتركت لشعرها العنان
أما ورد فكانت ترتدي ساري باللون الاحمر مما جعلها آية في الجمال وتركت شعرها وكان نفس التصميم مثل نيران
أما وعد فكانت ترتدي أميرة كانت ترتدي ساري باللون الوردي وتركت شعرها ونفس التصميم
واميرة أيضا نفس الشئ
كل هذا وسط اندهاش الجميع لتأمرهم ورد بتشغيل الاغاني
لتبدأ بأغنية حبيتك بالتلاتة
“مالي حاسة بارتباك وبحالة مش عادية عقلي اتجنن معاك مش عارفة اي اللي فيا قوم فض الإشتباك أو خبي عنيك شوية دا انا واقعة فيك بجد من كلمتين يادوب بلاقيني في حتة تانية مبشوفش فيك عيوب وبراقبك ثانية ثانية ازعل هتقوم حروب مش واحدة لا تمانية هو انت أي حد”
لترقص الفتيات بفرحة لتتحول حالة الإندهاش الي سعادة من أجل هؤلاء الفتيات التي الفرحة كانت تظهر علي وجوههم جميعا لينضم الجميع ماعدا نائل الذي وقف مكانه بهيبة ووقار وهو ينظر إلي نيران التي ترقص بسعادة مع أمجد وورد وكأنه يستعد لفعل شئ ما معها
انتهت هذه الليلة ع الجميع بفرحة ليغيروا ثيابهم ويجلسوا مع الجميع
ليتحدث نائل بثبات:نيران تعالي عايزك
نيران بقلق:حاضر
ذهبت نيران خلفه
وائل:ورد تعالي
ورد باستغراب:حاضر
&&&&&&&&&&&
عند نائل
بمجرد دلوف نيران الي الغرفة جذبها من يديها بشدة ووضعها بينه وبين الحائط
نائل بعصبية مكتومة:سيبتك تفرحي وترقصي وانا ساكتلك سيبتك تفرحي براحتك
نيران:انا عملت اي طيب
نائل بثبات انفعالي:هو مش المفروض ان حضرتك محجبة والنهاردة نازلة من غير طرحتك لا وكمان ببتاع مفصل جسمك وعيزاني اقف اتفرج كاميليا انا بقي
نيران:دي حنة بنات بس
صح نائل بها بعصبية:وبالمسبة لوائل اي
احست نيران بخطأها:أنا آسفة بس هو مش معقول هيسيب عروسته ويبصلي
نائل:عارف بس ان شفتك بالمنظر دا تاني هزعلك وهيبقي ليا ردة فعل وحشة شعرك دا ميظهرش غير ليا فاهمة ولا لأ
نيران:حاضر
نائل:طب يلا روحي بقا عشان هتنامي مع البنات النهاردة
نيران:ماشي
&&&&&&&&&&&&&&
عند وائل
دلفوا إلي الغرفة ليجلس وائل وهو ينظر إلي ورد
وائل:تعرفي لولا انك كنتي فرحانة كنت هنكد عليكي
ورد:اي الهجوم دا ليه كل دا
ليمسك وائل بيديها بقسوة واليد الاخري تجذب حجابها وتمسك بشعرها:عشان اللي مبيناه دا قدام نائل وأمجد دا وعمالة تترقصي
ورد:طب مانت رقصت معايا
وائل:عشان مكسرش فرحتك وقسما عظما ان بان قدام حد تاني هتزعلي
ورد بضحك:حاضر
وائل بغل:متضحكيش
ورد:حاضر
وائل:يلا روحي
&&&&&&&&&&&&&
ذهبت الفتيات لغرفه واحدة ليناموا سويا كنوع من التوديع قبل الزفاف
لينتهي هذا اليوم ويأتي اليوم المنتظر الذي ينتظره الجميع حتي يجتمع العشاق تحت سقف واحد
&&&&&&&&&&&&&&&&&&
في صباح اليوم التالي استيقظ الجميع بنشاط فاليوم زفاف أبناء السيوفي ليامر نائل بدبح العجول وتوزيعها علي جميع البلدة ويشتعل المطبخ بالحماس فالطبخ فأكبر الرجال من البلاد الاخري سياتوا لمجاملة أبناء السيوفي
بينما العرائس جاء اليهم الفتيات من مركز التجميل بفساتين الزفاف التي أوصي بها نائل للفتيات التي تشبه بعضها
&&&&&&*&&&&&&&&
وكانت عبارة عن فستان من اللون الفضي وبه فصوص تشبه الالماظ وله ذيل طويل من الخلف ويتسع من منطقة الخصر وعليهم الطرحة الطويلة ليشبه فساتين الملكة
&&&&&&&&&&&&&&
ليتم الإستعداد علي اكمل وجه وترتدي كل منهما فستانها ليشبهوا الملكات فكل منهم ملكة علي عرش حبيبها لتهبط العرائس إلي اسفل ليفاجئو بالعرسان يرتدون الزي الصعيدي وهي الجلباب الصعيدي المميز ليظهروا في اجمل طلاتهم ليكون هناك قسم للنساء وقسم للرجال
احتفل الجميع بفرحة عارمة وخاصة العرائس وانطلقت الزغاريط والتهاني لفرحة ابناء السيوفي وعمت السعادة أرجاء المكان لينتهي هذا الزفاف الذي سعد الجميع به ويتوجه كل ملك لاخذ ملكته ومنهم من ينتظر الرد من ملكته المستقبلية
أخذ نائل نيران وصعدوا إلي غرفتهم وهكذا فعل وائل أما امجد فأخذ وعد إلي غرفتها حتي يسافروا غدا إلي منزلهم
&&&&&&&&&&&&
عند نائل
نائل بسعادة شديدة:انا مش مصدق اخيرا بقينا مع بعض انتي كنتي حلم بعيد والحمد لله اتحقق وبقيتي ملكي كنت خايف متبقيش ليا بس الحمد لله دعائي استجاب وبقيتي ليا
نيران:الحمد لله
ليقترب منها نائل ويقبل جبينها
بس نسكت هنا بقي
&&&&&&&&&&&&
عند وائل
وائل:من اول مرة شفتك فيها وأنا بدعي ربنا إنك تكوني من نصيبي مكنتش بقدر اشيل عيني عنك ولما قلتلك إني بحبك كان نفسي انتي كمان تقولهالي
ورد:مين قال اني مبحبكش انا من اول مرة شفتك فيها وأنا معجبة بيك بس ديني بيأمرني بغض البصر
وائل:مكنتش بقدر عشان كدا اتقدمتلك واتجوزتك بسرعة عشان مكنتش هقدر امنع نفسي إني ابصلك وكفاية كلام بقي
ليقاطعها وهو يقبلها باشتياق
لتصمت شهرزاد عن الكلام غير المباح
&&&&&&&&&&&&
عند أمجد
أمجد:بصي انا مش هقول حاجة غير إنك سرقتي قلبي من أول مرة شفتك فيها تصدقيني لو قلتلك انك الوحيدة اللي قدرتي إنك تخلي قلبي يدق
وعد بفخر:طبعا دا أنا وعد السيوفي
أمجد بضحك:ياجامد
وعد:تصدق لو قلتلك إني ببادلك نفس المشاعر من أول مرة شفتك فيها بس كنت بقول انك عمرك ماهتبقي ليا بس شفت قدر ربنا تبقي انت نصيبي
امجد:حياتي ياناس تعالي بقا اعترفلك بحقايق أكتر من كدا
وعد بخجل:بس بقا
لياخذها إلي بحور عشقهم ويغرقها بهم
&&&&&&&&&&&&&
“كم عشقت هذه القصة التي ستكون انت بطلها وأنا بطلتها لنروي قصة عشق لم ولن تنتهي قصة دامت وستدوم إلي اجل غير مسمي”
مريم مصطفي
&&&&&&&&&&&&&
لتنتهي هذه الليلة علي العشاق جميعهم وهو فرحون لان القدر دعمهم ووقف معهم حتي تحقق حلمهم وأصبحوا نصيبا لبعضهم البعض منهم من كان يري الأخر حلما بعيدا صعب المنال ولكن القدر ساندهم حتي حققوا احلامهم
*****************
بعد مرور ثلاث سنوات
كان القصر ممتلئ ويوجد حركة كبيرة فاليوم هو زفاف اميرة السيوفي
نيران:ياحمزة تعالي هنا ياولد تعالي هنا
نائل وهو يحمل حمزة:في اي يانيران
نيران وهي تمسك بطنعا:ابنك مغلبني ومش راضي يقعد ياكل زي ابن عمو وائل لتضيف حمزة لوزر
لينظر نائل إلي ابنه صاحب العامين وهو يضحك:مغلب ماما ليه ياولد
نيرات بغل:انت بتضحكله طب روح اكله بقي عايزة اطلع لأميرة
نائل:هاتي وأنا هوريكي هيجي ياكل من ايدي ولا لأ
نائل وهو يمسك الملعقة:خد ياحبيبي

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية جريمة الجزار (جميع فصول الرواية) للقراءة والتحميل pdf - محمود الامين

لينزل حمزة من علي يديه ويجري بسرعة:ديدو ديدو
ناىل وهو ينظر للسقف:اي الإحراج دا
نيران:هاهاهاي عشان تعرف
نائل وهو يحتضنها:أهم حاجة متتعبيش نفسك عشان اللي في بطنك
نيران بحب:حاضر
&&&&&&&&&&&&
ورد:وائل وائل
وائل:اي ياحبيبتي
ورد:انت جيت امتي معلش كنت في المطبخ مع ماما واتفاجئت دلوقتي من أم سعد انك جيت
وائل:لا ياحبيبتي ولا يهمك انا جيت قعدت مع حازم علطول
ورد:طبعا حبيب أبوه
وائل:وبعدين انتي ازاي تقفي في المطبخ وانتي حامل والدكتورة قالتلك متتعبيش نفسك
ورد:عادي والله انا كويسة وبعدين دا يوم يعني مش حوار المهم انا طالعة عشان ابقي مع أميرة وماأسيبهاش
وائل:ماشي
&&&&&&&&&&&&&&&
صعدت ورد ونيران إلي اعلي ليجدوا اميرة ترتدي الفستان وكان عبارة عن فستان من اللون الأبيض يتسع من منطقة الخصر وضيق من عند الصدر لتكون آية في الجمال بحجابها وأدوات التجميل البسيطة لتظهر في اجمل طلاتها
ورد:اي القمر دا
نيران:ماشاء الله ياقلبي شكلك حلو اوي
وعد ببكاء:مش قادرة اصدق كبرتي ياميرو وبقيتي عروسة وهتتجوزي وتسيبنا
نيران بضحك:طب بس بدل ماتولدي دلوقتي ببطنك دي
(توضيح دا أول حمل لوعد لان هي وأمجد اجلو الموضوع شوية)
وعد:لسه في السادس الدور والباقي عليكم انتو اللي في التامن
ورد:متفكرنيش
&&&&&&&&&&&&&
ليحل المساء وسط فرحة الجميع وحزن البعض منهم علي فراق أميرة
لتنزل تميرة لتأسر عيون حسن التي ظلت عليها طوال الليلة والذي رفض ان يتوجه للرجال في الخارج وظل بجوارها
نيران وهي تحتضن اميرة:من يوم ماجيت هنا وانتي موجودة متعودتش علي فراقك هتوحشيني أوي
لتأني بعدها ورد
ورد بدموع:هتوحشيني أوي واحتضنتها
وعد:انا عيطت كتير كفاية بقي هتوحشيني اوي ياصغنن
اميرة وهي تحتضنها:إنتوا أكتر
لياتي بعدها نائل
نائل:مش مصدق إنك كبرتي والنهاردة فرحك ليوجه كلامه لحسن:تعرف إن زعلتها هزعلك
حسن:وأنا اقدر دي قلبي
لتنتهي هذه الليلة ويتم توديع اميرة بالدموع
نيران بدموع:هتوحشني أوي
نائل:ياروحي دي معانا اي وقت تعوزيها روحيلها
نيران:بجد
نائل:اها طبعا
نيران:بحبك
&&&&&&&&&&
ورد:البيت هيبقي وحش من غيرها
وائل:نبقي نجيبها
ورد:ياريت
وائل:احنا عندنا كام ورد
ورد:حبيبي
&&&&&&&&&
وعد:مش مصدقة ان الصغنونة بتاعتنا اتجوزت خلاص
أمجد:عقبال ولادنا ياقلبي
وعد:مش لما أجيب دا الأول
أمجد:ان شاء الله نجيبه ونجيب عشرة كمان
وعد:بحبك
&&&&&&&&&&&&&&&
في منزل حسن
دلف حسن وبعدها أميرة
حسن:ياااااه اخيرا بقيتي من نصيبي أنا مش مصدق نفسي انا مستني اللحظة دي من زمان
أميرة:كان لازم أخلص دراستي عشان أبقي متفرغة ليك
حسن:حبيبي ياناس اللي بيفكر فيا وهمه علي مصلحتي
أميرة:بس بقا بطل تحرجني
حسن:أموت في الفراولة اللي بتظهر علي خدودك دي بحبككك
أميرة بخجل:وأنا كمان
ليقترب منها وهو يهمس باجمل كلمات الغزل ليجتمع عشاق اخرين وقصص رويتها أنا لكم لنجمع كل من دق قلبه للأخر
تمت بحمد الله
نوفيلا نيران
بقلم/مريم مصطفي
(سندريلا الإبداع)

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية جريمة عادل (جميع فصول الرواية) للقراءة و تحميل pdf بقلم محمود الأمين

تمت..

لتحميل الرواية كاملة pdf : اضغط هنا

لمناقشة الروايات على جروبنا على الفيس بوك (اضغط هنا)

للحصول على فصول حصرية وطلب روايات على تليجرام أنضم إلينا (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top