رواية ملاك في جحيمه الفصل الخامس عشر 15 بقلم سارة محمد – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

رواية ملاك في جحيمه الفصل الخامس عشر 15 بقلم سارة محمد

البارات الخامس عشر
رجع حمزة للمنزل
أُويس: كنت فين
حمزة: كنت بخلص موضع
أُويس: أحلام هعمل معاها ايه دلوقت ها
حمزة: اهدا هتروح تجبها واللي خطفها تعمل فيه اللي انت عايزه
أُويس: انت انت ازاي بارد كده
حمزة:انا مش بارد بس انا واثق من كلامي
جلس حمزة علي الكنبه و جلس أُويس بجانبه
عند أحلام
دخل شخص ما وقف الجميع فور رُأيته
الشخص: مين دي
احد رجاله بخوف: دي دين قديم لعمار بيه
دخل عمار في هذه اللحظه
الشخص: مين دي يا عمار
عمار:دي دين قديم يا شيطان(لقب)
الشيطان(لؤي): عارف تبع مين انت اديانك كتيرة
عامر: دي بنت اياهم كانت مع أُويس المغواري بس ليا دين قديم معاها كانت أحلام مغشيا عليها في هذه الاثناء
عامر: بعد اذنك يا شيطان
امأ له لؤي وجلس علي احد المقاعد بعد فترة من الوقت استفاقت أحلام
لؤي: اهلا اهلا عينك حلوه
أحلام بغضب: اخرس أُويس مش هيسيبك مستحيل يسيبك هيقتلك
لؤي: يقتلني ههههه ليه انت زيك زي اي واحدة بيتسلا بيها
أحلام بغضب : اخرس انا مراته
قام لؤي بفزع وقال
: ايه مراته
احلام: ايوه و هو مستحيل يسيبكم
عند حمزة
أُويس: انا مش فاهم انت بارد كدة ليه دي مراتي مراتي انت فاهم يعني ايه
حمزة بحدة: أُويس اهدا أنا عاؤف انا بعمل ايه لولا اني واثق انهم هيطلبونا نروح نخدها دلوقت مكنتش قعدت كده
أُويس: ا… رن هاتف حمزة
ابتسم حمزه ل أُويس و اجاب
حمزة: اهلا اهلا
الشيطان(لؤي): اهلا يا حمزة عندي امانه ليك.
حمزة: الامانه اتهانت يا شيطان
لؤي: تقدر تيجي تاخدها هبعتلك العنوان مكنتش اعرف انها تبعك مستحيل اخونك يا حمزة جميلك عليا ميتردش
حمزة: تمام يا شيطان بس اللي هان الامانه يبقي ف ايدي
الشيطان: اكيد يا حمزة
قفل لؤي مع حمزة
أُويس: قالك ايه
حمزة: بعت العنوان أُويس انا مستحيل أاذي حد فيكم مهما كان سبق وقلت لك انا حاميكم بنار و اللي يقرب منكم لازم يدوق النار دي
تنهد أُويس وقال : عارف يا حمظة كنت تحت ضغط اس…
ضمه حمزة الي احضانه و ربت علي ظهره
حمزة: وانا مقدر اللي كنت فيه يلا نروح
حمزة: انا و أُويس هنروح ل أحلام انتو روحو للشركه تمام
الجميع: تمام
ذهب كلا شخص الي وجهته
عند أحلام
لؤي بغضب: فكوها يا بهايم فكوها
فكها الرجال العاملين لديه وعلي وجههم علامات الخوف
احضر لؤي الشراب و الطعام ل أحلام و احضر المعقم و طهر لها جروحها
لؤي: كُلي
نظرت له احلام بخوف
لؤي: كُلي متحافيش مستحيل أاذيكي أُويس هيجيلك دلوقت
تناولت احلام الطعام فقد كانت جائعه للغايه
في الشركه
سُكر: اتفضل
زياد: لا بقي انت كل دقيقه تدخلي تجيبي لي ملف
سُكر: حضرتك امبارح سبت ملفات و ملفات النهارده وكمان حضرتك متاخر كل دا اتراكم عليك
زياد: و هو كان بمزاجي تنهد ثم اكمل والله مفيش غيرك اللي بيهون عليا يا قمر انتِ
قمر: احترم نفسك يا بشمهندس
زياد: حد يشوفك و يفضل ساكت
امسكت سُكر الملفات امامها و القتهم علي زياد و خرجت للخارج
زياد بصدمه : ي مجنونه
خرج زياد للخارج وجد سُكر تجلس في مكتبها
بغضب مصتنع: انت ايه اللي عملتيه دا
سُكر: عملت ايه
زياد: عملتي ايه انك ترمي الملفات علي مديرك دا مش حاجه
سُكر: انت اللي مش محترم
زياد: والله طب مخصوم منك الشهر دا
ادمعت عيون سُكر ولم تتكلم رأي زياد دموعها فقال بسرعه
: اهدي انا بهزر
سُكر: تمام مفيش مشكله
ابتسم لها زياد و قال
تعالي علي مكتبي عشان تساعديني
امأت له سكر و ذهبت معه الي المكتب
عند أُويس وحمزة في السيارة
أُويس: حمزة هو المكان بعيد
حمزة: لا مش بيعد اوي
امأ له اويس بعد عدة دقائق سمع كلا منهم صوت رصاص و الرصاص يخترق السيارة…

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية الانتقام الٱمن الفصل السادس 6 والأخير بقلم زينب محروس (الرواية كاملة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top