رواية ملاك في جحيمه الفصل الثاني 2 بقلم سارة محمد – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

رواية ملاك في جحيمه الفصل الثاني 2 بقلم سارة محمد

البارات التانياحلام بصدمه : أيييييه مستحيل انت اكيد بتكدب الورقه دي مزوره
أُويس: نقدر نروح نتأكد هي مزوره ولا لا ثم أكمل حديثه بجديه اكبر الساعه ١٢ اكيد مش هتباتي في الشارع
نظرت له زينب بخوف و ريبه من اين له تلك الثقه
أويس و هو ذهب للسيارة
: يلا
ذهبت احلام معه فليس لديها خيار آخر
وصل أُويس ومعه احلام الي الڤيلا
دخل أُويس و ورائه احلام وجد أُويس مازن ينزل من أعلي الدرج
أُويس: ريما فين يا مازن
مازن: نامت يا خالو
أماء له أُويس ثم اردف مازن وهو يشير إلي احلام
: أُويس مين دي
أُويس: مراتي
احلام بغضب طفيف: انا مش مراتك
تجاهل أُويس كلامها وقال وهو يشير إلي أحدي الغرف : دي اوضتك
صعدت احلام الي الاعلي وجلس مازن و أُويس مع بعضهم
مازن: مراتك هو انت اتجوزت امته
أُويس: من شهرين
مازن : ازاي يا خالو
أُويس: بعدين هتفهم كل حاجه
أماء له مازن وجلسو لانهاء بعض الملفات
في غرفه احلام
دخلت احلام الغرفه واعجبتها بشده تبدلت ملابسها و نامت علي سريرها و أخذت تفكر في تلك الحياه التي دخلتها كيف هي متزوجه لقد بدأت تقتنع بأن اباها زوجها له ثقته عاليه بأن الاوراق ليس مزوره لكن لماذا و كيف لوالدها أن يُسلمها له و الكثير من التساؤلات في عقلها نفضت احلام تلك الأفكار و استسلمت للنوم حقا مرهقه
عند ماجد
ماجد وهو يتحدث الي أحد الرجال
: تمام حلو اوي كده بس انا مش هظهر في الصوره
الرجل: اكيد يا باشا متخافش
أشار له ماجد بيده ليرحل
رحل الرجل
ماجد و هو يحدث نفسه : كده هتخسر ي أُويس هتخسر جامد اوي
في اليوم التالي
استيقظت احلام ونزلت للاسفل وجدت أُويس يجلس في الرسبشين نظرت له احلام ثم تابعت طريقها لخارج الڤيلا
أُويس : رايحه فين
احلام بتأفف: رايحه جامعتي
أُويس: امم مش المفروض تستأذني مني الاول
احلام: لا مش هستأذن انت مين عشان استأذن منك انا قريب همشي من البيت دا
أُويس: تمام مفيش جامعه
رحل أُويس وظلت احلام واقفه مكانها ببعض من الصدمه
أكملت احلام طريقها لخارج الڤيلا كادت أن تخرج لكن أوقفها احد الحراس
الحارس: اسف يا هانم بس أُويس باشا مانع خروجك
احلام بعصبيه: يعني ايه مانع خروجي هو بيتحكم فيا ليه
الحارس: اسف يا هانم دي أوامر
دخلت احلام لداخل الغرفه مره اخري وصعدت للاعلي لمكتب أُويس فتحت احلام الباب بقوه ودخلت
أحلام : ممكن افهم انت مانع خروجي ليه و انت مين عشان تمنع خروجي كانت تتحدث بصوت مرتفع
قام أُويس من مقعده واقفل الباب وقف أُويس أمام احلام
أُويس: صوتك ميعلاش وانت بتكلميني
تراجعت احلام للخلف قليلا وتقدم أُويس ظلت احلام ترجع للخلف حتي أصبح الحائط خلفها و أُويس أمامها
وضع أُويس يده علي الحائط خلفها وأكمل
: انا مين انا جوزك أخرج ورقه عقد القران من جيبه وأكمل
: ودي تثبت منعت خروجك ليه عشان اللي عملتيه من شويه انا مش كيس جوافه عشان تخرجي من غير اذني
كانت احلام في عالم آخر ابتسم أُويس وقبل خدها أفاقت احلام ونظرت له ثم انصرفت مسرعه الي غرفتها
أُويس و هو يتحدث لنفسه : هتعذبيني معاك
دخلت احلام غرفتها وجلست علي السرير اخذت تتذكر ما حدث وهي تبتسم هي لا تعلم ما هذا الشعور لكنه أسعدها ظلت احلام تجلس علي السرير وهي شارده الذهن
حتي فُتِحٓ الباب
ريما: اعاااااا انت مين
جاء أُويس و مازن علي صراخ ريما
أُويس: في ايه بتصوتي ليه
ريما وهي تشير الي احلام : مين دي
أُويس: مراتي
ريما بصدمه : مراتك
أُويس : اه مراتي
نظرت له ريما وقالت وهي تضع يدها في خصرها : انت اتجوزت من غير ما تقولي
قرص أُويس أنفها وقال : لا لسه الفرح
أبتسمت ريما وقالت : و الفرح امته
أُويس: لا دا لسه كتير عليه
احلام: فرح ايه علي فكره انا مش مراته
ريما: انا مش فاهمه انت مراته ولا لا
قال أُويس واحلام في صوت واحد
أويس: اه. احلام:لا
نظر أويس و احلام الي بعضهم
اخرج أُويس الورقه من جيبه وقال
: دي ايه
احلام : دي مزوره
امسكها أُويس من يدها و قال
: تعالي نروح نشوف هي مزوره ولا لا
سحبت احلام يدها منه
احلام: انا هروح عند واحد انا عارفه عشان مش واثقه فيك
أويس ببعض من التوتر : ..تمام
ذهب أُويس واحلام
ريما: انا مش فاهمه حاجه هي دلوقت مراته ولا لا
نظر لها مازن وقال
: مش عارف بس اكيد مراته خالو مش هيقول حاجه مش صح
ريما: هنعرف بس يجي خالو
وصل أُويس و احلام الي الرجل و فحص الورقه
الرجل:*****

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية عائلة آخر جنان الفصل التاسع عشر 19 بقلم مروة طارق - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top