رواية معشوقتي المجنونة كامله وحصريه بقلم ابتسام محمود – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

فريده لبسه فستان كاجول واسع : وااااو سرعي يا نونه ماتسمعيش كلامها
دانيه بخوف : يا مجنونة منك ليها ايه اللي ركبني معاكم
نايا توقف الاسكوتر : انتي هتعيطي ، خلاص وصلنا حصلك حاجه، انزلي بقى اقفى هنا انتى و فيفي عقبال ما اشوف هيحصل فوق ايه
دانيه تميل تسند ع ركبتها بتعب : لا براحتك خالص، هروح اقعد في الجنينه اروق اعصابي اللى ادمرت

فريده تشوف شاب عضلات جسم رياضي طويل و داخل بنظاره
فريده تشد نايا : اوووبا انتى كل يوم بتشوفي طبق الرز ب لبن ده
نايا ترفع شفتها اللي فوق و تشاور عليه بقرف : ده رز ب البن!!
فريده بتوهان: يبقى بسبوسه بالقشطه
و تغني تعاكسه يا جامد انت اه يا واد يا معدي
الشاب بصلهم و ال٣ بنات بصو الناحيه التانيه و كملو الاغنيه : خلتنى اجى عندك و اهدي و فضلو يغنو لحد ما مشي
نايا زقت فريده : وسعى كده عطلتينى و مشيت
طلعت المختبر اللى بيعملو فيه اختراعات
*******************
دانيه بنرفزه : ايه قلت الادب اللى انتى فيها دي عجبك كده لما بص علينا
فريده بهزار: انتى هتفضلى تزعقيلى و تعملى عليا الكبيره لحد امتى ،، وسعيلى اروح ل امي
دانيه تكلم نفسها بغيظ : واحده هتموت ع كل رجالة العالم و التانيه بجنانها هتقضى ع كل العالم يارب لا اسألك رد القضاء لكن اسألك اللطف فيه
*******************
نايا تدخل للمدير بابتسامه مصطنعه وبهزار : صباح الخير يا دوك
المدير يقلع النظاره الطبيه : نعم
نايا بهزار : صباح الخيرات يا دكتور
المدير بحده : خيرات من فين يا انسه ، ايه اللى جايبك
نايا بهزار : اكيد حضرتك مش واخد بالك انا الدكتوره نايا
المدير بجديه : لا واخد بالى ،، بس الظاهر ان انتى مش واخده بالك من الساعه ، انتى يا انسه جايه دلوقتى تعملى ايه
نايا تمثل الجديه : اشتغل يا دكتور
المدير : جايه بعد الظهر و عايزه تشتغلى
نايا بمشاكسه : يا دكتور ده انا شطوره و بخلص الشغل في منت
المدير بضيق : لا انا شايف ان حضرتك تروحى ترتاحي النهارده و نشوف وشك بكره ان شاء الله ما المعمل مش هيطير خدى راحتك خالص
نايا بهزار : و الله كلك ذوقك فعلا عندك حق هو المعمل هيطير
المدير بعصبيه : امشى اطلعي بره
نايا بلامبالاه : ع فكره انا طالعه من غير ما تتحايل عليا و تبص بره المكتب اهلا دوك زيزو فينك يا راجل و تطلع من المكتب
زياد بضحك : نايا انتى مشكله حتى هنا هتفرسى المدير يا بنتى انتى ماينفعش تقعدى في مكان غير لما تشلي كل اللى فيه انتى فاكره نفسك لسه في الكليه وده محاضره
نايا : ايه لوكلوك لوكلوك لوكولك اهدا شويه هما اللى بيحبكوها اووي و انا مالى ايه يعنى اجي الشغل متأخره
زياد بضحك : ايه يعني !! و الله احنا خلصنا الكليه خلاص هي دي محاضره كمان ولا ايه ، نايا انا مش مصدق انك طلعتي بامتياز
نايا بتريقه : لا صدق و صدق قوى المكان ده محدش بيدخله غير اللى جايبين امتياز يعنى صدق يا عسل و وسع كده امشى
زياد : مجنونه بس حتة عسلية
نايا بأبتسامة ثقه : عارفه و تديله ضهرها
زياد بحب : نايا
نايا تبصله
زياد بتردد : انا ،،، معجب بيكى ،،،،و عايز اخطبك
نايا تقلب الموقف هزار لان هي بتعتبره اخوها : معجب ولا عايز تخطبنى
زياد بحب : الاتنين
نايا بجديه : بص يا زياد انا و انت مجانين ماننفعش نتجوز ولا يبقي بينا اي حاجه اكتر من صداقه حاول تركز مع و بصت ع بنت رقيقه
زياد بص للبنت و رجع بص ل نايا و قلبه مكسور : ده اخر كلام
نايا : زيزو لازم كنت اقولك الصراحه ولا كنت تحب اقولك افكر و لسه مفكرتش طيب ادينى فرصه و افضل اعلقك
زياد بتهرب من الكلام في الموضوع : شكل الجو بيقلب نكد ، خلاص انسي يا صديقتى المجنونة
نايا : حبيبي يا زيزو اخلع انا احسن الدوك لو شافنى هيعلقني
زياد : ماشي يا مجنونة

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية قلوب مشتتة كامله وحصريه بقلم سلوي عليبة - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top