رواية معشوقتي المجنونة كامله وحصريه بقلم ابتسام محمود – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

باااك
فاق مهيمن ع ايد امه ع كتفه
حنان تطبطب عليه و تبص لمريم : ايه يا مريم ما انا معاكي
مريم بدموع : ماما انا خايفه ع ابيه اكتر ما اكون خايفه من اي حاجه تانية
مهيمن بحنان : مريم يا قلبي ماتخفيش عليا .. انتى بس ادعيلي و انا هرجعلك بالسلامه ان شاء الله و يمسحلها دموعها ويهرب ينزل بسرعه

حنان اخدت مريم في حضنها

مهيمن في العربيه يحط ايده ع راسه و يغمض عينه
فلاش باك
مريم تفوق و تصوت و كانت في مستشفى و الكل حاول يهديها لكن كان عندها حاله هستريه من اللى شافته
مهيمن مقدرش يقف و يتفرج ع اخته طلع بره الاوضه و الدكاتره حاولوا يدوها مهدئ
فون مهيمن يرن
يرد بسرعه : عرفت مكانه؟
: ايوه يا باشا بعد ساعه هيكون في المطار
مهيمن قفل و نزل يجري بس صاحبه قابله ع السلم
محمد : انت رايح فين و بتجري كده ليه
مهيمن : من هنا للمطار ياخد وقت قد ايه
محمد : تقريبا نص ساعه او اكتر لو في زحمه
مهيمن بحده و عصبيه : انا لازم الحقه نزل يجري
محمد نزل وراه
مهيمن ركب العربيه وكان زي المجنون شويه الطريق يقف و شويه يمشي و عدي من الوقت ساعه الا ربع

و ع بوابة المطار الطريق كان واقف خالص نزل مهيمن من العربيه و فضل يجرى و كانه بيسابق الوقت و محمد وراه
دخل مهيمن القاعه و كان زي المجنون لمحه عند شباك التحقيق من الشخصيات
موظف الجوازات : نتمنالك رحلة سعيدة تقضي وقت ممتع ان شاء الله و بيرفع ايده عشان يختم الجواز
مهيمن بسرعة البرق يشد الباسبور و يقطعه : من جهة هيقضي وقت ممتع هو هيقضي و ضربه بالراس و فضل يضرب فيه
محمد يحاول يبعد : كفايه كده اقبض عليه و يالا
مهيمن يزق محمد : انا لازم اقتله
الضو بضحك مستفز : اضرب كمان بس عمرى ما هنسي نعومة جسم اختك
مهيمن في الوقت ده نسي كل حاجه و ضربه تحت الحزام بكل قوته
الضو فضل يصوت لحد ما طلعت روحه
محمد بحده : انت مجنون ازاي عملت كده
مهيمن بوجع : مجنون !! كل النار اللى جوه قلبي دي وتقولي مجنون ، ع العموم معايا اذن بالقبض عليه و احضاره ميت او حي
بااك
يفوق مهيمن ويتحرك بالعربية
***********************
اما في بيت نايا بيت مكتمل و شيك جدا بنت دايما تلبس فساتين كاجول و بيتها في مكان راقي
هاله ام نايا تدخل ع نايا الاوضه و تفتح الشبابيك : اصحي يا نايا اصحي بقى كفايه نوم حد في اول يوم شغل ليه ينام لحد العصر يا بت قومي، اشوف فيكي يوم زي ما انتي مطلعه عيني
نايا بنوم ترفع ايدها للسما : يارب يارب اقول ايه بس ، انتي ام انتي حرام عليكى حد بيصحي حد كده اعتبريني بنتك
هاله بنرفزه : يا بت هتشلينى قومي ، صحيتك اربع مرات زي ما الناس بتصحى و انتي ولا انتي هنا
نايا تقوم تربع رجلها و بمشاكسه : ان شالله عشره ،، بس ماتفتحيش الشباك كده ،، و تقوم ترفع صباعها السبابه في وش مامتها و تقول شكلك عايزه ابن الجيران يشوفني ،، انتي ام انتي ها ها
هاله كانت بترجع بضهرها و تقول بنرفزه : يااااااالهوي منك يا بت اسكتي هتشلينى
نايا تمثل الزعل : لا اوعي تقولى كده يا ماميتو بعد الشر عليكي .. و تقول بهزار انتي جميله و زي الحصان اهو و ركبتها الهوا و طلعت تجري
هاله بعصبيه : ماشى يا نايا ، يا رب خليها تتجوز و تمشى من قدامي البت دي يارب ابعدها عني شويه اخد نفسي ياااارب
نايا ترجع الاوضه : ماميتو انتي بتدعيلي،، يا حبيبتى يا ماميتو
هاله بصويت : اااااه يا فرستي منك يا رب ادعي عليها ب ايه دي
نايا بضحك و تغني : امايا ياما ،، بحبك ياما ،، ادعي اتجوز ياما
هاله تمسك ازازه و ترميها بيها
نايا تطلع تجري و تدخل التواليت و تاخد شور و تخرج تقعد ع السفره : ماما الساعه كام
هاله تقول بقرف و ضحكه صفرا : الساعه واحده ، كده كويس معاكى ولا تدخلي تكملي نوم
نايا بخضه : يالهوي الشغل
هاله بتريقه : يا فرحتى بيكى اول يوم شغل وصاحيه الضهر
نايا بتمثيل الزعل : ماميتو ليه مصحتنيش بدري ليه ها
هاله تحط ايدها ع دقنها بغيظ : لا والله ،، ده ع اساس اني كنت بلعب جولف،، ترفع ايدها للسما و تقول يارب يا نايا يا بنت بطني اشوفك في الجيش و تصحي من الفجر و تتمرمطي و يطلع عينك زي ما مطلعه عيني
نايا بمشاكسه وضحك : جيش مين يا حاجه انا وحيده ،،اقصد بنت قولي بس اتجوز و انا همشي من قدامك خالص و مش هخليكي تشوفيني
هاله بتصميم : لا جيش ، جيش يا نايا
كرم اخو نايا يطلع من اوضته و بضحكته اللى مش بتفارق وشه و جماله الرجولي : ايه صوتكم واصل لاخر الشارع مالكم يا بشر
هاله بصوت عالي : اختك الهانم لسه فاكره تنزل الشغل
كرم بضحك : مش معقول دي منظر واحده اول يوم ليها شغل
نايا تعوج و ترفع شفتها اللى فوق : خليك في حالك يا لذيذ
كرم بهزار : و انا مش هخلينى ،،يارب يرفدوكي و تتعقدي و تجيلي اعالجك
نايا بحده : انت يا عم الدكتور النفسي ارحم نفسك انت جاي تطلع عليا عقدك ..والله ده انت مجنون مش عارفه ازاي واحد مجنون بيعالج مجانين
كرم يشاور ع نفسه : انا مجنون و الله ما انا سايبك
هاله بغيظ : يالهووووي جتها نيله اللى عايزه خلف زيكم
نايا تقف عند باب الشقه و تقول بضحك طااااه اسيبك تدعيلي و اروح ع الشغل اللى مش عارفه هروحه ازاي دلوقتى
قفلت الباب و نزلت ركبت الاسكوتر (نوع موتيسكل )
*******************
في بيت نضال ملازم اول في الشرطه و مطلوب للقوات خاصه
ساره ام نضال : نضال يالا الفطار
نضال متوتر بيفكر ازاي يستعد للمرحله الجديده
ساره : نضال بكلمك يلا
نضال يبصلها : بتكلمينى يا حاجه
ساره : اه يلا الفطار
نضال : لا مش عايز انا هنزل عشان اتأخرت و قام سرحان وماشي
ساره تضرب ايد ع ايد : الباب من الناحيه التانيه
نضال يخبط راسه ب ايده : اه صح ده من الناحيه التانيه،، دعواتك ياما
ساره : ربنا يقويك يابني
نزل نضال و هو ساكن في قريه زراعيه قريبه من اسكندريه
*******************
في مقر مركز القوات الخاصه في اسكندريه
اللواء يحيى : ازيك يا مهيمن
مهيمن بجديه : تمام سيادتك
اللواء يحيى : مهيمن انا مقدر اللى انت فيه بس فيه فرقه جديده جايه تتدرب و انت اكتر واحد بتعرف تدرب انا محتاج الرجالة دي قريب اووى،، و عايز اسد زيك يدربهم
مهيمن بجديه : و انا تحت امر سيادتك ، تؤمر بأي حاجه تاني
اللواء يحيى : لا اتفضل
مهيمن قام : بعد اذنك
***********************
نايا كانت راكبه ع الاسكوتر و وراها صاحبتها دانيه و فريده
دانيه كانت لابسة بنطلون و تشيرت : يا بت اهدى شويه هنعمل حادث
نايا بثقه : انتى مش عارفه انتي راكبه مع مين
دانيه بخوف : ما النصيبه اني عارفه ، اهدى بقى عبووو شكل اللى يركب معاكي تاني

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية ملك وخالد الفصل التاسع 9 بقلم سلمى أيمن (الرواية كاملة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top