رواية معشوقتي المجنونة الفصل العاشر 10 بقلم ابتسام محمود – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

بعد ربع ساعه
مهيمن يقرب ع الترابيزه و يشد كرسي و يقعد يقلع نضارة الشمس و يقول باستغراب : نايا
نايا بتمثل الاستغراب : ايه ضااااه كابتن مهيمن
مهيمن بابتسامه : صدفه مش متوقعه
نايا بلا مباله : اخر حاجه كنت اتوقعها انى اشوفك
مهيمن يرفع حاجبه اليمين : بس ايه رأيك في المفاجأه دي
نايا بفرحه : تحفه ا ا ا روعه اقصد اموت في المفاجأت ا ا
مهيمن ماسك ايدها : انا شايف انك تسكتى احسن عشان كل شويه بتورطى نفسك اكتر و بتكشفى نفسك اووى
نايا وشها احمر من مسكت ايده و من كلامه
مهيمن ساب ايدها : ايه
نايا بكسوف : ايه
مهيمن بحب : وحشتينى
نايا قامت وقفت مش مصدقه ودانها : ايه قلت ايه ثانيه كده ممكن ميغماش عليا و وقعت ع الكرسي
مهيمن اتخض و قام جنبها : نايا نايا
نايا بصوت واطى : انا دايخه مش قادره انت قلت انا وحشتك
مهيمن : انتى مجنونه خضتينى
نايا تقوم بهزار و ضحك : خضيتك لا متقولش كده و ركبته الهوا لقته اسد واقف
مهيمن يضم حواجبه ع بعض : لا انتى مش مجنونه بس ده انتى هبله كمان
نايا : انت عايزنى اسمع منك كلمة وحشتينى و متهبلش انت اكيد بتهزر
مهيمن بيكلم نفسه : ايه اللى عملته في نفسي ده دي طلعت مجنونه
نايا : حياتى بتقول حاجه
مهيمن يحمحم : لا مش بقول
نايا بجرأه تبصله : بحبك
مهيمن اتصدم من جرأتها و رجع بضهرو
نايا تمثل الزعل : ايه مش بت .. (تسكت و متكملش كلامها )
مهيمن : بت ايه
نايا : اصل مش قادره اكملها . مهيمن انا بحبك عندك نفس الشعور
مهيمن ابتسم بحزن : نايا انا عندى وجع كبير جوايا
نايا : ممكن اعرفه
مهيمن : شغلى صعب اووى و اكيد انتى تعرفي كده من اخوكى
نايا : انا اعرف ان شغلكم صعب بس ايه علاقته انك تحب
مهيمن يسكت دقيقه / ….. الكلام اللى هقوله دلوقتى صعب اووى لو قلبك جامد قوليلى قول لو ضعيف يبقى انسى انك شوفتينى
نايا بثقه : اتفضل قول
مهيمن ل اول مره يتكلم مع حد و يقول بحزن : لما اختى تغتصبت عشان قضيه انا ماسكها يبقى يخلينى افكر الف مره انى ادخل ست تانى في حياتى
نايا بصدمه : اختك
مهيمن بوجع في قلبه : اه ، و مع ذلك دخلت واحده تانية و امي كانت السبب هي اللى خلتنى اتجوز و اتجوزت وعينه دمعت و لف وشه حط ايده ع عينه
نايا بصدمه : اوعي تقول اغتصبوها هي كمان
مهيمن مسح وشه : لا بس ( مقدرش يكمل كلامه حط ايده ع وشه و فضل ساكت)
نايا بحنيه : ممكن تهدا
مهيمن اتكلم بقهر و شايف كل حاجه قدام عينه زي ما يكون لسه حالا
فلاش باك
حنان : يابنى حرام عليك مراتك سايبها طول النهار و الليل و انت في الشغل
مهيمن : معلش يا امى هي زعلانه؟
حنان : هي عمرها ما اشتكت ابدا
مهيمن : انا فعلا مقصر معاها هحاول اخد بكره اجازه و افسحها
و فعلا اخدت اجازه و اخدها ع مركب في العين السخنه
(دينا كانت طيبه اووى و بتحب مهيمن و بتفرح اووى مجرد انها تشوفه مرتاح و فرحان ماكنش يفرق معاها اي حاجه غير سعادة مهيمن)
و اكيد مهيمن كان حاسس بكل ده بس ماكنش حبها الحب كان مجرد تعود و انها مراته
و هما في البحر ضحك و هزار و فجأه لقى كذا لنش حاوط اللنش بتاعهم و طلعو ع اللنش ، مهيمن من طبعه لما يكون معاه بنت ما بيضربش و بيحاول ينفذ كل اوامر اللى قدامه حتى لو كلفه حياته اهم شي ان ماحدش يلمس البنت اللى معاه
مهيمن يبص ليها و يمسك وشها : مش عايزك تخافي
دينا : حبيبي طول ما انا معاك مش بخاف حتى لو مت يبقى كفايه عليا اموت و انا في حضنك
مهيمن اخدها ورا ضهره : ممكن تهدو و اي كلام يبقى بينى و بينكم
السنوسي : اه بينى و بينك و لما خسرتنى اكبر صفقه
مهيمن : ده كان شغلى و بعمله
السنوسي : انت عملت شغلك و انا برده هعمل شغلي يارب بقى حد يعمل شغله و يلحقك
مهيمن : انت عايز ايه هات من الاخر
السنوسي : حياتك
مهيمن : وانا موافق بس مراتى تروح معززه مكرمه
السنوسي بضحك استفزاز
مهيمن بص في عنيها و بصوت واطى : دينا انا هخليهم يمشوكى اوعي تقولى لا
دينا بصوت عالى و عياط : لا مش هسيبك تموت و جريت عند الراجل بالله عليك ماتإذهوش
مهيمن اضايق جدا راح عندها و شدها : بقولك اسكتى لو بتحبينى اسكتى و قعدها ع الكنبه وراح لحد عندهم انا تحت امركم
السنوسي كان ماسك مطوه و كان بيمشيها ع وشه : علقوه
مهيمن بقلق عليها : موافق بس مراتى تركب لانش و تمشي من هنا غير كده هقاوم و اكيد انت تعرف مين مهيمن كويس
اربع شباب مسكو مهيمن
مهيمن يبص عليها و قلبه بيدق جامد : انا هنفذ وعدى لما مراتى تركب اللنش و ياريت انت كمان تنفذ وعدك تركبها لنش دلوقتى و تخليها تمشي
السنوسي : ما تقلقش .. من جهة هتمشى هتمشى المهم اخلص منك انت الاول
مهيمن : بس انا كده حاسس بغدر سيبها تمشى و خلينا رجاله قصاد بعض
السنوسي بمكر الذئب : ركبوها لانش (دينا كانت بتصوت وماسكه جامد في مهيمن)
مهيمن وعينه فيها الدموع : عشان خاطري امشي
دينا : لاااااااا مش هسيبك
واحد جه من ورا مهيمن و ضربه ع دماغه وقعه
السنوسي : اي مقاومه منك هتقرا ع الاموره الفاتحه (قبل ما تغرب )
مهيمن كان شبه فقد الوعي مش قادر يتحرك ربطوه بسرعه فضل يبصلها
(علقو مهيمن من رجله و بقت راسه تحت ربطو ايده في طوبه كبيره ورا ضهره و فضلو ينزله )
دينا بصويت / لا ااااااااااااا مسكها اتنين
مهيمن اول ما شاف الشباب مسكوها اتجن و فضل يفرفص
السنوسي بضحك : متحاولش مش هتفلت المرادي . و صحيح نسيت اقولك انى عيل هاتو الاموره قلعها الحجاب
مهيمن بعصبيه : يا ابن الكلب يا واطى شيل ايدك ، انت عايز منها ايه مش المهم انك تخلص منى انا سيبها بقولك .. و دينى لو لمستها هندمك و فضل يفرفص اكتر
السنوسي مسكها من شعرها وبص ل مهيمن و يقول : للاسف ماليش في الستات (وبص ل دينا) مش ناويه تتشاهدى يا اموره
دينا بخوف و تبعد عينها من ع مهيمن : اشهد ان لا اله الا الله اشهد ان محمدا رسول الله
الراجل ضرب السكينه في رقبتها طير راسها
مهيمن بهستريه : لاااااااااااااااا يا ابن الكلب و دينى لهخليك تشوف نار جهنم ع الارض و تتمنى اضربك ب الرصاص زي كلاب الشوارع عشان تترحم من اللى هتشوفه ع ايدي
السنوسي بضحك : البقاء لله فيها و فيك يالا يا رجاله و سيبوه يحلم و ينزل واحده واحده ع مهله
مهيمن اخد نفسه و حاول يفك كل الرباط اللى عليه لكن مش عارف راسه نزلت المايه و كان بيحاول لمدة خمس دقايق لحد ما فك ايده و فك بعد كده جسمه و طلع زي المجنون و بدموع : دينا مش هسيب حقك و الله لاخليهم يتمنو الموت بدل المره الف مره
بااااك
مهيمن كان بيحكى ل نايا و كان المنظر قدامه زي ما يكون من دقيقه و عينه دمعت و بص الناحيه التانيه
نايا بحزن : مهيمن سورى انى فكرتك و فضلت مش عارفه تعمل ايه لحد ما قامت و قعدت بركبه و نص جنبه ع الارض و فضلت تحسس ع وشه
مهيمن فاق زي ما يكون كان متبنج و اللى فوقه ايد نايا لما لمست وشه
مهيمن اخد مناديل و مسح وشه و بص للسماء
نايا كانت لسه قاعده جنبه ع الارض
مهيمن : لسه عندك استعداد ترتبطى بواحد زيى
نايا بمشاكسه : اه عندى و بحبك و متقلقش عليا ده انا اسد محدش يقدر عليا ، الناس تتفرج عليا من بعيد لبعيد بس تخاف تقرب منى اه انا شكلى كيوت و هلهطه بس اوعي ‏يغرك ده انا لبط من جوه يعنى من الاخر مايغركش النضافه دي انا معفنه اصلا
مهيمن ابتسم : انتى ازاي بتتكلمى كتير كده و تدخلى كذا موضوع في بعض بحس انتى و نضال زي بعض كرم يختلف شويه
نايا اول ما جت سيرة نضال اتوترت / لا كرم زينا بس هو قدام الناس عامل فيها دكتور ، الدكتور اللى جواه بيسيطر عليه اما نضال ده توأمى احنا زي بعض في كل حاجه
مهيمن بضحك : كلكم في الاصل حاجه تانى خالص زي نضال يبان عليه مايعرفش يشيل ترابيزه بس لما بيكون جوه المشكله بلاقي تصرف تانى خالص منه بيفاجأني و ممكن ذكاءه ده اللى خلانى ابلعه مع انى اول ما شوفته ماطقتهوش و كان معاه اخت تانى غيرك حاستها ارجل منه في الشكل
نايا بتوتر : المهم بتطيقه دلوقتى
مهيمن بأبتسامه : هقولك ع حاجه ، تصدقى لو قولتلك هو الوحيد اللى رجع ليا الضحكة تانى ل قلبي
نايا بفرح : عقبالى ما ارجعها ليك انا كمان مهيمن : انتو شبه بعض اووى
نايا بتوتر و خوف : ما توينز بقى
مهيمن : تعرفي انا عمرى ما حبيت في حياتى خالص
نايا بعدم تصديق : ولا حب مراهقه
مهيمن : و الله ابدا طول عمرى بحلم ببنت هي دي اللى بتمنى تكون حبيبتى و انتى ع فكره البنت دي بس مع فرق لون العين
نايا بهزار : لا كده هغير و عنيها لونها ايه
مهيمن بحب لا متغيريش عشان انتى خطفتينى و خلتينى انساها
نايا : بليز بليز بليز عينها كان لونها ايه
مهيمن : عسلي
نايا : زي عين نضال
مهيمن : بالظبط
نايا بفرحه : من بكره الصبح هشيلك عينه و اخدها انا
مهيمن بضحك : مش اوى كده ، خلاص انا حبيتك كده و هحاول انسي موضوع العين
نايا : لا متنساش و خليك عايش مع احلامك وسعلى كده امشي
مهيمن : خلاص اعتبرينى نسيتها
نايا قربت منه اووى و بحده : اياك تفكر مجرد التفكير في اي انثى غيرى انا بحذرك
مهيمن ابتسم : اعتبره تهديد
نايا : زي ما تحب بس لو لمحتك بتبص لغيرى يا ويلك منى
مهيمن ضحك بصوت
نايا : يا لهوووى ع ضحكتك ، ضحكتك حلوه اووى ممكن بقى بقى بقى حبيبي يضحك ع طول
مهيمن : طول ما انتى هنا ( وشاور ع قلبه ) ضحكتى مش هتفارق شافيفي
نايا بصوت عالى : قلبي يا ناس
مهيمن : الناس هتسمعك
نايا بثقه : ع فكره انا مابتكسفش بيقولو عليا مجنونه واللى عايزاه بعمله ف متشغلش بالك بالناس و كمان ممكن اروح ل كل واحد اقوله انا بحب مهيمن
مهيمن ابتسم بمكر : لا مش مصدق
نايا بصتله اووى و رفعت حواجبها و بثقه تقوم تسقف و تقول : بعد اذنكم هاخد دقيقه من واقتكم انا بحب مهيمن و عايزكم تقولوله نايا بتحبك يا مهيمن
كل الناس سقفو و صفرو و قالو : نايا بتحبك يا مهيمن
نايا تبتسم ليهم : ميرسي ليكم و تقعد
مهيمن بأبتسامه و يحط ايده ورا شعره : مجنونة ربنا يخليكى ليا ويبعد عنك كل اذي
************
عند دانيه
توصل البيت
دانيه بفرحه : فريده فريده فريده
فريده : ايه فيه ايه ! مالك بتندهي عليا في صحرا؟
دانيه تمسك ايدها و تفضل تلف : عندى ليكى مفاجأه
فريده : قولى بسرعه
دانيه : شادي عايز يخطبك
فريده تقف و تمسك راسها : راسي بتلف ولا اللى سمعته ده صح
دانيه بفرحه : صح الصح
فريده بفرحه : انا هيجرالى حاجه مش معقول اخيرا هتجوز
دانيه بضيق : انتى ليه محسسانى ان عندك ٥٠ سنه و انك بايره .. و غير كده انا قولت هيخطبك مش هيتجوزك
فريده : ايوه هيخطبنى يعنى بعد وقت من الزمن هيتجوزنى هيييح بقى و هتجوز
تليفون الارضى يرن
سوسن : بنات حد يرد
دانيه و انا مالى اكيد مش ليا ارد ليه
فريده : ولا ليا انا كمان ماليش فيه
سوسن في المطبخ : انتى يا زفته و انتى يا نيله محدش بيرد ليه
دانيه : روحي ردى
فريده بضيق : يوووه هو مافيش غير النيله في البيت (و ترفع الفون و بعصبيه)
الو ها مين اكيد عايزه ماما ، ماما مشغوله في المطبخ اقفلى و هتبقى تتصل بيكى بعدين و قفلت الفون
سوسن : مين اللى كان بيتصل
فريده بضيق : اكيد حد من صحباتك و عايزه تلك معاكى ما هما يخلصو اللى وراهم و يتصلو يعطلوكي كده عادي
سوسن : و الله اخلص و هطلع اقطعلك لسانك ده
فريده تضرب رجلها في الارض زي الاطفال و تكلم نفسها : كل حاجه يا نيله يا نيله هو مافيش غير النيله و في الاخر اتهز و اتضرب بردو
الفون يرن تانى
سوسن بعصبيه : يا نيله شوفى مين
فريده : انتى مخلفانى عشان اكون سكرتيرتك يوووه و انا مالى ما هو مش ليا ارد ليه هستفاد ايه لما ارد و اندهك بعد كده عشان تردى ما تعالى ردي و خلصينى بقى اوووف
سوسن تطلع الصاله و ايدها كلها صابون : و الله لو متعدلتيش هقطعك النهارده
فريده بنرفزه : و ع ايه ( و رفعت السماعه بغيظ ) الو
…بضحك : هتفضلي تتكلمى كتير و تقفلى السكه تانى حتى من غير ما تعرفي انا مين
فريده لسانها اتعقد و تقول بصوت متقطع : ش ش ش
شادي : بالظبط كده شادي
فريده باحراج : سورى بس بفتكرك حد من اصحاب ماما
شادي : I’m so glad to hear your voice
شادي : انا سعيد ان سمعت صوتك
فريده / I am more glad than you
فريده : انا اسعد
شادي : تبقى تقولى ل طنط احنا هنيجى نزوركم النهارده بليل
فريده : تنورو في اي وقت
و بتحط الفون و هي سرحانه
سوسن تقرب منها : انتى يا نيله بنده عليكى مش بتردى ليه
فريده بخضه : الله يا ماما فيه ايه مش بتكلم في التليفون هرد ع مين ولا مين انا ارحموني يرحمكم من في السماء و تمشى
سوسن تمسكها من قفاها : بت مين كان ع التليفون
فريده بهيام تانى و تتكلم ب مياصه : ده شااادي
سوسن : مين ده
فريده بنفس العيام : : ابن انكل على
سوسن بصوت عالى : بت انتى انا هشحت منك الكلام يعنى عايز ايه
فريده تتخض : الله بقى انتى مالك و مالى النهارده بتخضينى ليه حرام عليكى ماكنتى رديتى و عرفتي كل حاجه الله
سوسن تخبطها في كتفها : عايز ايه يا نيله
فريده تمسك ايدها بوجع : بيقول انه هيجى الساعه ٨ عايز يتكلم معاكى خلصتى التحقيق ممكن امشى
سوسن : غوري
***********
عند فوزى في الشركه
فوزى جاله جواب ان اتسحب من حساب رنا ١٠٠ الف جنيه ( قال باستغراب ) مش معقول تسحب المبلغ ده كله ، دي اكيد دماغها اتلحست و اللى انا عامل حسابه طلع صح و يتصل ع رنا و متردش اتصل ع ويزو
ويزو : بابا عامل ايه
فوزى بعصبيه : زي الزفت تعرفى اختك فين
ويزو بتوتر : اه
فوزى بحده : ادينى العنوان بسرعه
ويزو بقلق : بابا فيه ايه انا اول مره اشوفك عصبي كده
فوزى : هاتى العنوان بسرعه و طلع ورقه و قلم
ويزو بخوف : العنوان … عمارتنا القديمه
فوزى بعصبيه : كمان مقعداه في بيتنا دي اتلحست فعلا و انتى يا هانم تعرفى و مابتقوليش
ويزو بقلق ع باباها : بابا عشان خاطرى اهدى انا هستنى حضرتك هناك
فوزي قفل ونزل و دمه كان بيغلي زي البركان

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  مدونة كامو - رواية العقدة والحب معا الفصل الثامن 8 بقلم أمل بكر - قراءة وتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top