رواية معشوقتي المجنونة الفصل الرابع 4 بقلم ابتسام محمود – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

فريده وسوسن يفتحو الكياس و يتنحو فريده صفرت : ستينات مين ، ايه الشياكه و الحلاوه و الانحراف ده كله
سوسن : لا ده انتى انحرفتى
دانيه من غير ما تبص : اتريقو براحتك ع وضعى ولا يهزنى
سوسن : اخيرا سمعتى كلامى و اشتريتى فساتين و هتبقى بنوته
فريده : لو ماكنتيش انتى ع وضعك مين اللى هيبقى ع وضعه
دانيه تبص ع الهدوم اللى في ايدهم : ايه ده الهدوم دي مش بتاعتى ازاي جت معايا
سوسن : بس تصدقى ذوقهم حلو اوووى
دانيه : انا لازم ارجعهم
سوسن تخبي الهدوم وراها : والله ابدا مافيش حاجه هترجع دي هدوم حلوه
دانيه تمسك فالكياس التانيه و بتتفاجئ كل ما تطلع حاجه : ماما مش بتوعي والله
فريده : و مالك مكسوفه ليه يا اخشى و تضحك ضحكه منحرفه
دانيه تضربها ع رسها : يا بت اسكتى شويه
سوسن : بس عجبونى يالا خدى قيسى
دانيه : اهدي شويه يا حاجه مش هدومي و الله
فريده بمشاكسه : لو مفستيش هقيس انا
دانيه تاخد من ايدها الهدوم : تموتي في الزيطه وسعى و تتصل ع نايا
*****************
نايا كانت بتكلم فادي
نايا بزهق : خلاص بقى هقابلك النهارده صدعت اهلى اقفل ، (و تبص ع الفون )دانيه بتتصل عليا سلام
فادي : طب بصى لو دانيه قالتلك في هدوم جت معاها غلط قوللها هي دي الهدوم اللى اشترتها
نايا بعدم فهم : مش فاهمه هدوم ايه اللى غلط
فادي : ردي عليها بس و قوللها كده و هفهمك بعدين انطلقى بقى
نايا : والنبي مش فاهمه ، بس هنطلق عادى سلاموووز
قفلت نايا و ردت ع دانيه : الو الو ايه وحشتك
دانيه بعصبيه : جاتك الارف عليكى
نايا بهزار : ليه بس يا حبعمرى بتعاملينى كده
دانيه : يا بت اسمعينى مش بهزر ، الهدوم اللى اشترتها باين عليها اتبدلت مع واحده
نايا : ازاي يعنى هو كان فيه غيرنا في ام المحل
دانيه : اه صحيح مكنش فيه غيرنا طيب الهدوم دي جاتلى ازاي
نايا : اكيد هدومك يا نصحه
دانيه بغيظ : يا زفته دي كلها فساتين و حاجات بتاعة واحده مايصه و انتى عارفه ماليش في كده
نايا بضحك : عارفه يا قلبي انك جعفر
دانيه : لا اسمالله عليكى
نايا : تصدقى من كتر القاعده في هدوم نضال زهقت من كل البناطيل و عايزه البس فستان زي اللى اشترتيهم النهارده
دانيه بنرفزه : انتى هتجنينى انا مشترتش فساتين اشتريت بناطيل و تشيرتات
نايا : شكلك بتنسى هما دول اللى اشترتيهم
دانيه بتصويت : عاااااااا منك امشى بقى عشان انا خلاص هتجن
نايا : لا اسمالله عليكى هاقبلك بليل و اقفلى بقى خلينى انام شويه
دانيه : امشى هتشلينى
***********************
نايا تكلم نفسها :يخرب عقلك هتجن البت يا فادي ، انام احسنلى شويه
***********************
عند مهيمن
حنان بحب : حبيبي حمدلله ع سلامتك
مهيمن : الله يسلم يا امى
حنان : مهيمن لازم نعرض ملك ع دكتور من ساعة اللى حصلها و هي مابتعرفش تنام ده غير المدرسه اللى مابقتش تروحها و ع طول سرحانه و بتتخض لو الباب خبط حتى، لو شغلت الخلاط من غير ما اقولها بتفضل تصوت
مهيمن بحزن : اطمنى يا امى انا هدور ع دكتور و اتكلم معاه
مريم تطلع من اوضتها : ابيه وحشتنى
مهيمن : و انتى كمان وحشانى
مريم : اجازه طويله ولا
مهيمن : مريوم ماما زعلانه منك ليه
مريم ببرائه : و الله ما زعلتها
مهيمن : مابتروحيش المدرسه ليه
مريم بخوف / لا مدرسه لا و النبى يا ابيه
مهيمن قلبه اتفبض عليها و من خوفها : طب اهدى خلاص مافيش مدرسه و اخدها في حضنه و فضل يطبطب عليها لحد ما هديت
فون مهيمن رن مريم اتخضت
مهيمن بهدوء : حبيبتى ده تلفوني
و رد : عامل ايه
محمد : الحمدلله سمعت انك في اجازه تعالى اقعد معانا شويه
مهيمن : ساعتين و هكون عندك
***********************
عند نايا
هاله : نايا يالا اصحى
نايا قامت بسرعه : انا صحيت
هاله : لا تتحسدى انتى صحيتى بسرعه من اول مره لا لا انا مش مصدقه هي دي بنتى اللى بقعد عشر ساعات بصحيها
نايا قامت من ع السرير : ايه ما ماميتو كده مش عاجب و كده مش عاجب
هاله : لا عاجبنى اوووى
نايا : شوفتينى بقيت اسمع الكلام ازاي عشان تبطلى تدعى عليا تانى
هاله : قلبي انا لما بدعي عليكى بقول ب لسانى و قلبي بيقول بعد الشر
نايا : بس ممكن يا ماميتو يا حبيبتى باب السماء يكون مفتوح و ربنا يقبل الدعوه بسرعه قبل ما قلبك يقول بعد الشر
هاله : نايا انتى زعلانه مني
نايا : ابدا هو حد يقدر يزعل من القمر ده ، تعالى بقى اختارى حاجه ليا البسها
هاله : لا ده انتى اتغيرتى في كل حاجه من امتى و انتى بتحبى اختارلك هدوم ده حتى الهدوم اللى اشترتها ليكى من سنه عشان العريس اللى جيلك لسه ملبستهاش لحد دلوقتى
نايا : بصراحه كده زهقت من الكجول عايزه البس حاجه ع ذوقك
هاله : و هتركبي الموتوسيكل ازاي مش ده ردك ليا كل مره لما كنت بقولك البسى فستان كلاسيك
نايا : يا ماميتو يا حبيبتى ده مش موتوسيكل ده اسكوتر و كل البنات دلوقتى بتسوق اسكوتر عادي .. و عادي اسوق الاسكوتر بالفستان الكلاسيك ، بقولك ايه خلاص عارفة هلبس ايه
و فتحت الدولاب و طلعت فستان زهري بكوم و تحت ركبتها كلاسيك شويه و لبست كوتش ابيض
هاله باستغراب : يا سبحان الله كوتش ع فستان لا حول ولا قوه الا بالله
نايا بضحك : بردو مش عاجبك
هاله : لا ازاي نص العمى احسن من العمى كله
نايا بصحك : ماشى يا ماميتو سلام
و هي نزله اتصلت ع فادى : فينك
فادى : انا قربت ع الكافيه
نايا : اشطا و انا كمان قربت
***********************
في الكافيه
دانيه تتصل ع نايا : انتى فين انا في الكافيه
نايا : انا دخله عليكى
فادى كان واقف عند باب الكافيه
نايا : بخ انا جيت يالا ندخل
فادى بستغراب : حضرتك بتكلمينى انا
نايا ضحكت بصوت انثه : امال بكلم مين يالا يا فدائي
فادي بعدم تصديق : نايا ، يخربيت جمالك لا انا كده هغيرى رأيى
نايا بضحك : ايه رأيك في نايا الانثي
فادي صفر : ده انتى صاروخ ارض جو
نايا : طاااه تعالى نلحق القنبله اللى جوه لا تتعصب و تنفجر في وشنا
اول ما دخلو
دانيه : نايا بفستان كلاسيك لا مش مصدقه
نايا : عقبالك انتى كمان لما تلبسى فستان ان شالله كجول
دانيه بصوت واطى : مش ده فادي
نايا : مال صوتك بقى شبه اخلاقك، ما تعلى صوتك
دانيه خبطتها ع كتفها
فادي مد ايده يسلم ع دانيه : اهلا يا انسه دانيه
دانيه مدت ايدها بكسوف : اهلا بحضرتك
فادي : بس ايه القمر ده
دانيه بأحراج : ميرسي
نايا فكت ايدهم من بعض : ايه مش هتقعدو
فادي ساب ايد دانيه و سحب ليها الكرسي : اتفضلي
نايا : اوعدنى يارب
فادي فضل باصص ل دانيه : ايه هتفضلى ساكته كتير
دانيه ابتسمت بكسوف
نايا تفتح موضوع : فادي انت لازم تعلمنى النشان ل مهيمن ينفخنى
فادي بغيظ : نشان ايه ؟و مهيمن مين دلوقتى ! نايا شعرك عايز يتظبط روحى اظبطيه
نايا تحمحم : شكلى بتطرق
فادى : شاطره بالظبط كده
دانيه تمسك ايد نايا من تحت الترابيزه : ماتسبنيش
فادى : ع فكره انا مش بعض سيبيها تمشى
اتفضلى يا نايا شوفي نفسك رايحه فين
نايا : ايه يا جدعان الاحراج ده و قامت
و هي ماشيه باصه في الارض و نزلت شعرها ع وشها و حطت ايدها عليه بتنعكش فيه : ايوه هو كده بقى لازم يتظبط و فجأه تخبط في شاب طويل عريض ، نايا كانت هتقع سندها
نايا بوجع : ا اااه ، (تقوم تبعد عنه بسرعه و تقول ) ايه قطر ماشى مش تفتح و تلم شعرها من ع عينها لورا و تبص ع وشه
بتناكه : ع فكره انتى اللى مش مركزه مش انا اللى قطر
نايا تتنح :—
: ايه مالك ! متنحه ليه ؟ لسانك حصله حاجه

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية حب صدفه الفصل الحادي عشر 11 بقلم أمل عثمان (الرواية كاملة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top