رواية معشوقتي المجنونة الفصل الخامس والعشرين 25 بقلم ابتسام محمود – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

مهيمن خاف ع اخته و اخدها في حضنه و حس ان كرم ممكن يعمل فيها حاجة عشان اخته : انت جايب اختي هنا ليه ؟انت عايز منها ايه!!!
كرم بهدوء : في ايه يا مهيمن اختك دي خطيبتي
مهيمن بهسترية و صوت عالي : مش هسمح لاي حد يإذي اختى تاني
كرم بهدوء و ادرك موقف مهيمن : مهيمن اهدا ، مريم دي حبيبتي انا عمري ما هأذيها
مهيمن بعصبيه : امال جايبها ليه عشان لو ما اخدتش اختك تإذي اختي ، يبقى انت ما تعرفش مين مهيمن و ممكن اقدر اعمل ايه في اي حد يقرب ل اختي ده انا انسفك هنا

كرم اتخض ع اخته و مكنش متصور انه ممكن يحصلها حاجة كبيرة بس كلام مهيمن دلوقتي بيأكد انها في ورطة : هي اختي مالها بالله عليك طمني عليها انت من ساعة ما كلمتني قلقتني عليها و انا جبت مريم معايا عشان هي اللي تعرف المكان و المكتب بتاعك
مريم حست ب اخوها : ابيه انا اول مره اشوفك كده فيه ايه
مههمن بيحاول يهدا بس ماسك اخته جامد (اكيد بعد اللي حصل ل اخته و مراته بقى عنده حالة نفسية انه لما يكون عنده مشكلة مع اي خصم يخاف ع حريم بيته)
كرم اخد باله انه عنده توتر نفسي و قال بهدوء : مهيمن اختك معاك انا مش هقرب ليها ( و بعد خالص) ، طمني ع نايا
مهيمن بحده : اختك عملت نفسها راجل و اتكشفت و محبوسة تحت
كرم اتخض عليها : محبوسة !! طيب هي عاملة ايه و هيحصلها ايه ، طمني عليها
مهيمن : روح عند اي حد من اللي بره و اطمن عليها
مريم بهدوء : بدل ما حضرتك تطمنه تبعته للعساكر ، ابيه سيب ايدي انا مش هينفع اسيب كرم في الحالة دي
مهيمن بعصبية : انا مش هسيبك مش هسيبك انتي فاهمة
كرم بصلها : خليكي معاه لحد ما يهدا و هبقى ارجع اطمن عليكي
مريم : يا كرم استنى
كرم قرب منها : اخوكي اعصابه تعبانة اسكتي الا الموضوع يتطور ولا احصل اختي ولا نلحق اخوكي
مريم هزت راسها و استسلمت ل مهيمن وقعدت جنبه
مهيمن اول ما كرم طلع قعد و كان ماسك ايدها جامد ، ايدها وجعتها بس قعدت جنبه و دخلت في حضنه و فضلت تطبطب عليه
كرم اول ما طلع سأل ع اخته و العسكري وصله ل فادي
كرم : لو سمحت ممكن اعرف نايا عاملة ايه
فادي : هي كويسة بس ممنوع حد غريب ينزل تحت و ماتقلقش عليها كلنا جنبها
كرم بتوسل : بالله عليك انزل بس اطمن عليها بنفسي
فادى : و الله ما ينفعش حد ينزل الحجز و اي جديد هقولك ع طول
كرم : ممكن اكلمها حتى لو في التلفون
فادي : للاسف مافيش شبكة تحت و هي نايمه حاليا
كرم باستغراب و قلق : ازاي تنام و هي في الوضع ده ، حضرتك قلقتني اكتر
فادى : والله هي كويسة بس اخدة حقنة مهدئة
كرم : انا دكتور بتقولي اخدة حقنة مهدئة و عايزني اقتنع انها كويسة
فادي : لو سمحت ممكن حضرتك تهدا و نايا اختنا كلنا مش اختك لوحدك ف ياريت تتأكد انها معانا في امان و سيبلي رقم حضرتك و اي جديد هتصل بيك
كرم بقلت حيلة كتبله رقمه : بالله عليك خلي بالك منها
فادي : ما تقلقش دي اختي ربنا يعلم
كرم : متشكر
و سابه و راح مكتب مهيمن و وشه حزين يخبط
مريم : ادخل
كرم فتح بحزن : مريم انا همشي دلوقتي اتصرف في محامي و خليكي انتي مع اخوكي عشان يطمن عليكي
مريم : حاضر
ونزل كرم
*********
عند نايا
فاقت و حست بوجع في جسمها كله : ااااه
عمرو : حمدا لله ع سلامتك
نايا : الله يسلمك ، هو مهيمن فين؟
فادي يدخل عند نايا وعمرو
نايا : مهيمن فين؟
فادى : انسي يا نايا
نايا بحزن : هو سهل اني انسى حبيبي انسى نفسي روحي
فادي : بالله عليكي اهدي باقي ساعتين و النهار يطلع نامي شوية
نايا بدموع : مش هقدر انام و انا عارفة قلب حبيبي مجروح مني
فادي حب يحسسها انه ولا هو هنا عشان تكره و تنسى : ع فكرة مهيمن روح و زمانه نايم و انتي ولا في دماغه انسي انتي كمان
فادي بدل ما يهديها وجع قلبها اكتر
نايا بدموع : هو نيسيني خلاص مابقتش افرق معاه
فادي بضيق : لا حول ولا قوة الا بالله ، انا بقولك كده اهديكي والله ، هو فوق و مرضيش يروح
نايا فضلت تعيط و تندم ع تهورها
*********
مهيمن اخد اخته روحها و كان باين عليه انه متدمر
مريم فضلت طول الطريق في حضنه و تطبطب عليه مهيمن كان ماسك دموعه لحد ما وصلها و طلعها السلم و استنى لحد ما فتحت الباب و لسه هينزل مامته نادته
حنان بصوت كله دموع و قهر و حزن : مهيمن
مهيمن لف ضهره ليها بحزن : امي معلش مش قادر اتكلم خالص
حنان اول ما سمعت صوته قلبها ارتعش من الحزن اللى فيه : مهيمن انا بس عيزاك لو تقدر تساعد نايا ساعدها انا عمري ما شفت واحدة بتحب راجل زي حب نايا ليك ولا عمري شوفتك حزين زي دلوقتى
مهيمن دموعه نزلت و نزل يجري ع السلم
حنان قلبها كان بينزف من وجعها عليه

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  مدونة كامو - رواية لا اعرف الطريق الفصل السادس 6 بقلم جمانة السعيدي - قراءة وتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top