رواية معشوقتي المجنونة الفصل الثامن 8 بقلم ابتسام محمود – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

كرم طبعا شورلها بعد ما شورتله مريم اضايقة و لسه هتمشى مسك ايدها : ممكن بقى تقعدى دي و الله صاحبة اختى و كنت بابص مستغرب الشاب اللى معاها اصل هي مش مخطوبه و كمان لابس لبس قوات خاصه ممكن تقعدى بقى
مريم قعدت : فعلا نفس اليونى فورم بتاع ابيه مهيمن (وقالت بهدوء ) ممكن متبصش ع اي بنت حتى لو مش معاك
كرم : اووك يا احلى فراشه شوفتها
مريم ابتسمت
كرم : ايوه بقى خلى الشمس ترجع و تنور طريقى ممكن انتى بقى متكشريش تانى
مريم : اوكى ، بس انت ليه اخترت انك تقولى فراشه
كرم : مش عجباكى
مريم رديت بسرعه : عجبانى جدا، بس اشمعنى الكلمه ، دي اول مره اسمع حد بيقولها لي بنت
كرم بعيون لمعه بالحب : انا اول ماشوفتك ب فستانك اللى مليان ورد و الوانه و وشك البرئ اللى مرسوم عليه ضحكة تخطف العقل و روحك المرحة اللى بطير حواليا، حسيتك فراشه بتطير من غير اي قيود
مريم فرحت اكتر و ابتسمت
كرم : يا خربيت ابتسامتك

ع ترابيزة فادي و دانيه
فادي ماسك الفون و بيهبط بيه ع الترابيزه ده غير رجله اللى بيهزها بعصبيه
دانيه بتوتر : ايه هتفضل ساكت كتير كده
فادي بضيق و قبل ما يتكلم ياخد نفس و يبصلها : بصى يا دانيه من الاول كده، انا غيور جدا و ما احبش مراتى تكلم راجل غيرى انشالله لو واحد متربى معاكى و انتى بتعتبريه اخوكى تمام يا بت الناس
دانيه بفرحه : مراتك
فادي بحده : اه مراتى و لا عند حضرتك اعتراض
دانيه كتم ضحكتها ع شكله و عصبيته : لا طبعا معنديش أعتراض
فادي بهدوء : تمام ، و عايزك تعرفي شغلى صعب جدا و انا طبعى غريب شويه معرفش اهزر و اضحك و انا بفكر او بحضر ل مأموريه و لو قفلت صعب اضحك تانى بسهوله و عايزك تعرفى انك ممكن تبقى ارمله في اي وقت
دانيه كانت هتتكلم
فادي شاورلها : بعد اذنك اخلص كلامى عارف ان قرار جوازى اناني بس انا حبيتك و الحب مش بايدى و ان شاء الله طول ما انا فيا نفس مش هخليكى تزعلى
دانيه : ها خلصت كلمك
فادي : اه
دانيه بحب : حبيبي بعد الشر عليك و انا عارفه انى بحب اسد و هيفضل ع طول يحافظ ع عمره و وجودك جنبى و معايا هو ده اكتر سعاده ليا
فادي ابتسم و مسك ايدها باسها : بحبك
دانيه : انا بقى عديت مرحلة الحب دي من بدرى
فادي يغمزلها : انتى بقى بقيتى مربعه جوه قلبي
دانيه بهزار : لا افتح و اشوف بنفسى
فادي بثقه : و انا موافق ( فتح زراير القميص و اداها سكينه اللى ع الترابيزه ) افتحى يالا
دانيه اتكسفت و بصت في الارض و وشها احمر
فادي بضحك بصوت عالى : ايه الكسوف ده كله
دانيه و وشها في الارض : لو سمحت اقفل القميص
فادي بخبث : تؤ لما تتاكدى انك جوه قلبي
دانيه : يا خرب علقك اتاكد اقفل
فادي قفل القميص وهو بيضحك : يالا عشان اروحك
دانيه قامت : يالا
و هما بيتمشو في الطريق
فادي : ايه رأيك اطلبك النهاره من والدك
دانيه بحزن : والدى ربنا يرحمه
فادي : الله يرحمه طيب اكلم والدتك او عمك او خالك
دانيه بحزن : لا معلش مش دلوقتى
فادي باستغراب : ممكن افهم ليه ، اول مره اشوف بنت هي اللى بتأجل الخطوبه، ما انفعش ابقى جوزك؟
دانيه رديت بسرعه : انت ازاي بتقول كده !تنفع طبعا و نفسي النهارده قبل بكره .. بس لو بابا كان عايش ماكنش حصل كده بس الحمدلله شويه بس و هقولك تيجى
فادي بقلق : هو فيه ايه ؟ممكن افهم!
دانيه تمسك الدموع في عينها : معلش هبقى اقولك كل حاجه في الوقت المناسب
فادي : اووك و انا هستنى الوقت المناسب تعالى نركب تاكسى
دانيه وقفت بصتله : انا وصلت خلاص الكلام خدنا
فادي بأبتسامه : معاكى بنسى الوقت ،انهي عماره من دول
دانيه شاورت : العماره دي
فادي بحب : اطلعى و طمنينى لما تطلعى سلام
دانيه بأبتسامه : سلام ( طلعت بسرعه ع السلم لحد ما وصلت قدام بيتهم فتحت و دخلت ع اوضتها فتحت الشباك و شورتله )
فريده اخدت بالها دخلت وراها الاوض :ايه يا اختى مالك طالعه و بقك مفتوح ع اخره و طلعه ع الشباك
دانيه مرديتش عليها ، فريده قرت بصت من الشباك معاها لاقتها بتشاور ل فادي و فادي بيشاورلها
فريده بمعاكسه: يخربيت جمال عضلات اهلك
فادي شافها اتحرج نزل ايده و مشى
دانيه تزقها : يا بارده كسفتيه
فريده : مين المز ده
دانيه بهيام : فااادي
*************
في الكافتريا
كرم : يالا عشان كابتن مهيمن ما يقلقش عليكى
مريم برقه : حاضر
قام دفع الحساب و طلعو فتحلها باب العربيه
كرم كان نسى يتكلم معاها بخصوص الحاله اللى عندها و قرر يدردش معاها في العربيه : عندك كام سنه
مريم : ١٨
كرم بضحك ع نفسه بعد العمر ده كله توقعه طفله
مريم باحراج : بتضحك ليه ؟!
كرم يسكت : والله مقصدش ، بس انا ع كده ابقى جدو بالنسبه يكي
مريم بصيق و خدود حمره : ليه ؟!!
كرم : اصل انا عندى ٢٨
مريم : و ايه يعنى ، الحب مش ب السن
كرم بصوت هادي : يعنى بتحبينى
مريم تضم ايدها ع بعض وتحركهم بتوتر وكسوف : اسأل نفسك
كرم يبتسم : يبقى بتحبينى .. طيب مستعده للجواز
مريم بخوف : لا لا
كرم : لا ليه ؟ ما انتى كبيره !
مريم بتهرب : انا لسه بدرس و و و لسه بدرى عليا عشان اتجوز
كرم وصل ل غرده و قال بخبث : يعنى افهم من كده هنروح بكره الامتحان
مريم باستغراب : هنروح ؟
كرم بحب : اه ما انا من هنا و رايح مش هسيبك هبقى معاكى في كل مكان
مريم : مادام هتبقى معايا يبقى هنروح
كرم : طيب انا عايز فراشتى تطلع الاولى احسن لو لاقيتك فاشله هقعدك من المدرسه و اتجوزك اوك
مريم بتتكلم بسرعه و خوف : هتلاقينى من الاوائل دايما ان شاء الله
كرم ضحك بصوت عالى لدرجة كل اللى ماشى بالعربيه جنبه بصو عليه
مريم باستغراب : بتضحك ليه!!
كرم : اصلك بتقولى الكلام بسرعه اووى كأنك هتحاربى عشان تبقى الاولى كل ده عشان متتجوزنيش
مريم بأحراج : لا اصل انا لازم اكمل تعليمى
كرم : طبعا لازم ، و لازم تبقى الاولى كمان و اشوفك حاجه كبيره كده
مريم بتتكلم بسرعه : اه هبقى ، اكيد طبعا ، ان شاء الله
كرم /مش قادر يمسك نفسه من الضحك : طيب يالا وصلنا عايزك تطلعى تمسكى الكت..
مريم قاطتعه : من غير ما تقول هطلع اقطع الكتاب مذاكره
كرم مسك بطنه و ميل راسه ع الدريكسيون وفضل يضحك
مريم بنرفزه : انت مش مصدق
كرم بطل ضحك : اثبتى في الامتحان مريم : هثبتلك
كرم : ماشى و نزل فتح ليها الباب و طلعها و اول ما اتفتح باب الشقه دخلت تجري
مهيمن : هي مالها
كرم بجديه : انا دردشت معاها شويه بخصوص العلاج بس مش هينفع اقولك دلوقتى هبقى اكلمك
مهيمن : تمام طب اتفضل اتغدا معانا
كرم : ربنا يعزك خليها مره تانى عن اذنك و نزل
مريم من غير متغير مسكت الكتب و فضلت تذاكر، مهيمن و مامتو فرحانين جدا بالتغير بتاع مريم
**********
عند دانيه
سوسن بتريقه : ايه الحلاه دي كلها
دانيه بثقه : قلبي يا مامتى
سوسن بعصبيه : اعملى حسابك ابن عمك جي بكره و الارف اللى انتى لابساه ده مشوفهش عليكى بكره
دانيه ببرود : قرف بنطلون اخر موضه و تقولى عليه قرف
فريده بمشاكسه : مامتي يا مامتي انا موجوده
سوسن بنرفزه : اخرسى انتى خالص
دانيه بلا مباله : طيب و سي زفت جي ينيل ايه
سوسن بضيق : يعنى نسيتى .. تبقى تعرفى لما يجى ومشيت و سابتها
**********
عند ويزو
ويزو : يا بني حرام عليك مافيش شركه راضيه بيك عشان معكش حتى بطاقه تعالى اشتغل مع بابا
نضال بجديه : ويزو معلش مش هينفع
ويزو : طيب هنعمل ايه
نضال بمرح : شايفه المكانيكي ده هروح اشتغل معاه
ويزو : بتهزر
نضال : لا بجد ، اصل حاسس اني مش متعود ع الراحه و القعده و النوم ده كله شكلي كده بتاع مرمطه
ويزو بضحك : فعلا شكلك فقر و غاوي تعب
نضال : استني هنا هروح اكلمه و راح اتكلم معاه و فعلا وافق بس الاول يجربه و ياخد عشره جنيه بس في اليوم( يااا ع الايام من طابط في قوات خاصه و مرتب كبير ل مكانيكي )
نضال راح ل ويزو بفرح : قوليلي مبروك بسرعه
ويزو : وافق
نضال بكل تناكه : امال ايه اول ما شافني قال فيا قصيده
ويزو بضحك : ماشي مبروك و اهو قريب من البيت احسن ما تفقد الذاكره تاني
نضال بهزار : ماتقلقيش اللي يعرف الحجم الكمبو ده عمره ما يفقد الذاكره
ويزو : احترم نفسك احنا فالشارع هبعتر جبهتك في الارض
نضال : لا كله الا جبهتي
**********
عند نايا
كرم وصل و اول ما دخل نايا حست بيه قامت بسرعه تجري : ماميتو لو حد سأل عليا قوليله انى نايمه
كرم بصوت عالى : وحياة امك
نايا بخوف : فيه ايه اهدى كده و خلى اعصابك استرتش ، هو انت فاكر انى اقصدك ، لا ابدا انا اقصد الحد او الاتنين ، انت روق و اهدا ع نفسك
هاله بعدم فهم : هو انتو مالكم
كرم بيقلد صوت نايا و حركتها : لا ابدا يا ماميتو اصل حب عمرى وحشتنى و عايز اولع فيها
نايا و هاله تنحو
كرم : اقصد اكهربها
تنحو اكتر
كرم : اقصد اعلقها
هاله : انت مالك يا حبيبي حد يشوف اخته اللى راجعه من السفر و يقول كده
نايا تروح ل مامتها : اه و النبي قوليله يا ماميتو
كرم يبص ل مامته : اديكى قولتى حد و انا مش حد انا ايام كتير هبقى السنين الكبيسه كلها و مسك نايا من قفاها تحبى نتكلم هنا
نايا تحمحم : ده انت الكبير و العاقل يا رزين ندخل جوه (و بصوت واطى) استر عليا الله يسترك اعتبرينى اختك
كرم بغيظ : اعتبرك !! ، ده انتى هتنقطينى قدامى ع الاوضه
نايا بصوت عالى : ماميتو لو جارليتو اي حاجيتو بلغيتو ع ابنتيكو ( لو جرى ليا اي حاجه بلغى ع ابنك )
هاله تضرب كف ع كف : عوض عليا عوض الصابرين الاتنين يا رب فسكونيه طيب حد كان فيهم يبقى عاقل
كرم رجع ل مامته : ما انا قولتلك انى مش حد
نايا تمسك مامتها : انا ممكن ابقى حد عادى جدا
كرم كان ماسكها من قفاها شدها جامد
نايا : ماميتو خلصينى من المفترس ده
كرم : مفترس ها . دهلها الوضه و قفل الباب
هاله : انا ادخل احضر الغدا احسن من التخلف ده
نايا بهدوء : عايزك تعدى من روعك
كرم : ما انا ههدى خالص متقلقيش
**********
في امريكا
على : شادي هننزل مصر بكره
شادي بضيق : …. اوكى يا بابا و انا هعتبر نفسى نازل زياره لبلدي و اشوف اهلى
على بلا مباله : اووكي
**********
في مكان شعبى و بيت فقير جدا
…: ابعد عنى انا مخصماك
… : ده انا حبيبك يا امل
امل بدلع : لا ابعد يا مدحت انا مش بحبك
مدحت : لا مقدرش ع كده
امل : تروح تتجوزها و تسبنى
مدحت : يا حبيبتى ما انا بعمل ده كله عشان خاطر مين
امل : احنا اتفقنا نقشطها مش تتجوزها
مدحت : يا حبيبتى انا متجوزتهاش اصلا
امل : يعنى عايز تفهمنى انك قاعد معاها زي الاخوات
مدحت : اكيد لا انتى عايزاها تشك فيا و اهو كله بحسابه و مافيش في القلب غيرك انتى يا حبيبتي
امل : يا حبيبي يخليك ليا انا و بس
بنت تانية (اخت مدحت) عزه بقرف منهم : و الله انا مش عارفه ايه اخرة اللى بتعمله ده ، حرام عليك سيب البت في حالها
مدحت بعصبيه : بت انتى سمعينا سكاتك و غورى حضرى لقمه
عزه بدموع : و الله حرام حرام و دخلت المطبخ
ياترى اللى حصل دلوقتي ايه !!!!! يالهوى كمان يا مدحت ، ادي اخرت اللى تمشي و تسيب بيت اهلها عشان خاطر راجل

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية ملك بلا مملكة الفصل السادس 6 بقلم اسماعيل موسي - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top