رواية معشوقتي المجنونة الفصل الثامن 8 بقلم ابتسام محمود – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

**************
في المطعم
فادي كان لسه اخد باله من هدوم دانيه اللى هي بنطلون جينس ضيق جدا و مقطوع قبل اخر الرجل بخمسه سنتى و مليان الوان المايه و شميز بكوم بس محرود من عند الكتاف زي اللي كأنه اكله الكلب ف بيحاول يقولها ان لبسها مش حابه بس بطريقته : تفطرى ايه
دانيه بكسوف : اي حاجه
فادي : لا كله الا الاكل لازم تقولى بتحبي ايه ، ده حتى ع رأي المثل كلى اللى يعجبك و البسى اللى يعجب فادي
دانيه بضحك : هو المثل قال البسى اللى يعجب فادي
فادي هز راسه ب اه : قال عشان كده ليكى الحريه تاكلى اللى يعجبك اما لبسك ده تنسيه و تلبسى اللى يعجبنى انا اووك
دانيه بتفكير : اممممم
فادي : تؤ تؤ تؤ كده ازعل من غير تفكير يا عيوني تقولى حاضر ع طول
دانيه بابتسامه و فرحه انها اول مره تسمع حد يقولها كلام حب : حاضر
فادي بهزار : بما انك طلعتى كيوت و بتقولى حاضر هتاكلى شاورمه بيض
دانيه باستغراب : شاورمه بيض ! انا اعرف شاورمه فراخ لحمه ايه بيض ده ؟
فادي : جربيها هتعجبك و نادى المتر عايز اتنين شاورمه بيض
دانيه مسكت ايده : لا لا خد هنا مش قلت أكل اللى يعجبنى
فادي : اديكى قولتى ، مش قلت فعلا مش قلت
دانيه : والله قلت
فادي بصحك : انتى نفيتى في الاول و قولتى مش و ع العموم جربيه هيعجبك ، و انا هفضل اصلح كلامك انتى و نايا كتير اسمها انت قلت انما تقولى مش قلت يبقى خلاص كده انتى حطيتى ادات النفي
دانيه بثقه : لغتي اعتز بيها جدا خلى بالك
فادي : طيب خدى راحتك خالص المهم بقى و بصوت كله رومانسيه اناااا بحبك
دانيه ابتسمت و بكسوف : و انا
فادي بحديه : و انا ! اووكى هعديها المره دي عشان في كلام مهم لازم تعرفيه
دانيه : كلام ايه !؟
فادي كان محتاج يرتب الكلام في دماغه قبل ما يقولهلها : الاكل و صل نضرب الشاورمه و هي سخنه و بعد كده نتكلم اوك
دانيه : اووك
************
في عربية كرم
كرم : منوره العربيه
مريم بضحكه ماليه وشها : ميرسي
كرم بأعجاب : انتى بتحلوى كل خمس دقايق ليه
مريم بأبتسامة ثقه : انا حلوه اصلا
كرم يغمزلها : ده انتى طعمه كمان
كرم وقف العربيه و بصلها
مريم بخوف : لو سمحت ماتبصليش كده
كرم كان ناسى الحاله بتاعتها و افتكر اول ما شافها خايفه : سورى بس انا كنت عايز اقولك حاجه و مش هقدر ما اقولهاش او افضل كاتمها كتير في قلبي امووت
مريم بخوف : اتفضل قول و انت ماشى (رفعت ايدها دورت وشه وتكمل كلامها ) و بص قدامك
كرم : فراشتى انا مش عايزك تخافى ابدا و انا معاكى عشان عمرى ما هأذيكى و لا هسمح حد يإذيكى ، ها ممكن اقول و لا امشى ب العربيه و نتكلم في المطعم
مريم الخوف قل منها شويه : اتفضل قول
كرم بص في عنيها
مريم رفعت ايدها و دورت وشه : بص النحيه التانيه
كرم بص قدامه : كده كويس
مريم : اه
كرم : بصى انا عايزك تصدقي كل كلمه هقولها عشان انا نفسى مستغرب هو ازاي حصل بسرعه ……. بح بك
مريم ابتسمت
كرم : لا يا فراشتى الجميله عايز اسمع ردك
مريم بكسوف و صوت متقطع : ب ح ب ك
كرم بفرحه : ايه
مريم بكسوف و بصوت واطى : بحبك
كرم : ايه هستنى كتير
مريم : ع فكره قلت
كرم بمشاكسه : ما انا سمعت بس كنت طمعان اسمعها تانى من شفايفك
مريم : ممكن تمشى بقى و لا رجعت في كلامك و مش هتفطرنى
كرم : هفطرك طبعا (اتحرك ب العربيه) .. قبل ما انسى انا دكتور نفسي
مريم : و ايه المشكله
كرم : انا قلت اقولك احسن تفتكرى انى ظابط زي كابتن مهيمن
مريم بسرحان : احسن انك مش ظابط
كرم حب يكون واضح معاها : و دخولى بيتكم في الاول كان علاج ليكى، بس دلوقتى اقسم بالله كلامى معاكى و وجودك دلوقتى معايا عشان بحبك
مريم سكتت
كرم : ايه بنزعل من الصراحه
مريم : لا .. و انا هحترم صراحتك دي عشان لو كنت عرفت بعد كده كنت هزعل
كرم بأبتسامه : ربنا ميجبش بينا زعل
*********
نايا وصلت البيت فتحت الباب و مشيت بشويش لحد ما وصلت ل مامتاها و بصوت عالى : ماميتو وحشتينى
هاله بخضه : ليه بس كده حرام عليكى عاملتلك ايه انا بس مش انتى لسه مسافره
نايا بهزار : اخس عليكى يا ماميتو موحشتكيش انا و لا ايه شكلك ما صدقتى ارتحتى منى
هاله : مع انك شقيه و لمضه بس بتوحشينى
نايا حضنتها : منحرمش منك ابدا يا فؤادي
هاله زقتها و مسكتها من شعرها : بت انتى هتشلينى حرام عليكى ارحمى امى التعبانه
نايا بوجع : اي شعرى، اسيبك يومين ارجع القى ايدك طولت و كمان بتكذبي
قالتها و هي بتضحك
هاله فضلت تضرب ايد ع ايد : يارب اعمل فيها ايه بس البت دي انا بكذب يا نايا
نايا بضحك : ايون ، امك هي فين دلوقتى مش ماتت ها ها ردى عليا
هاله : ايوه و ايه الجديد في كده
نايا باستغراب : انتى يا حاجه لسه قايله ارحمى امي التعبانه
هاله تمثل الجديه : انا لا محصلش روحى يا قلبي ل دكتور نفسانى
نايا : و ربنا قلتى ، انتى و ابنك عايزين تجنونى عشان تشغلى ابنك العواطلى ده ع قفايه
هاله : بس بس انتى هتعملى حفله ايوه قلت بسمعك بتقوليها ع طول
نايا بضحك هستيري : و انتى يا متعلمه يا بتاعة الاسكول اي حد يقول حاجه تقوليها ، افرض كان كلام ابيح ها هتقوليه كده عادي ، اه ما هي بقت سايبه اروح اشتغل و اشقى عليكم تنحرفو
هاله قلعت الشبشب و حدفته عليها
نايا جريت و واقفت مابين باب التواليت : هدخل اخد شاور اطلع الاقى كل ما لذ و طاب
هاله بتكلم نفسها : ربنا يهديكى يا بت بطنى و اشوفك في بيت العدل ، يا لهووى عدل شكل امه داعيه عليه و راحت حضرت الاكل
****************
كرم و مريم دخلو مطعم و طلبو اكل
كرم فضل متنح
مريم بصت مكان ما باصص و غارت قالت بضيق: ايه عجبتك اقوم اجبلك رقمها
كرم حس انها غارت عليه ف حب يتأكد انها بتحبه اكتر ، و تجيبي رقمها ليه ! ما هو معايا
مريم بضيق قامت و بصوت عالى : و الله طيب روح بقى كلمها
كرم بجديه : وطى صوتك و اتفضلى اقعدى دي صاحبة اختى
مريم بصوت عالى : والله امال مالك بتبص كتير عليها
دانيه بصت عليهم و شاورت ل كرم
فادي بعصبيه يجز ع سنانه : انتى شكلك هبله انتى ازاي تشاورى ل راجل ، انا جردل قاعد معاكى
دانيه بتلقائيه : ده كرم اخو نايا
فادي من بين سنانه و بعنف يخبط الترابيزه : ان شالله اخوكى في الرضاعه ، متتكررش تاني
دانيه بخوف تهز راسها بالموافقه

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية اوتار احد من السيف الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم زهرة الربيع (الرواية كاملة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top