رواية معشوقتي المجنونة الفصل التاسع 9 بقلم ابتسام محمود – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

(فريده دايما بتلبس فساتين و انثى كتير عن دانيه و طبعها بتتكلم قدام الناس بصوت واطى و رقيق جدا و اول ما طلعت لقت رجل كبير بس جسمه رياضى و شاب و سيم جدا و رياضى و طول و عرض و شكله حزين زي ما يكون حد غصب عليه يجى راحت سلمت الاول ع عمها : انكل ازي حضرتك
على اخدها في حضنه : اهلا ب بنت الغالى ايه الجمال ده كله
شادي باصص في الارض و بيقول في سره : جمل لما يلهفها و يرفع راسه ب ابتسامه مصطنعه و فجأه يتنح
فريده برقه : ميرسي يا انكل ع ذوقك و تبص ل شادي و تغرق جوه عينه و يقوم يقف هو و تتنح اكتر
على بغيظ من شادي فكره هيعمل حركه مجنونه و يمشى و يحاول ينقذ الموقف و يقول بحزم : سلم ع بنت عمك يا شادي
شادي مد ايده و منطقش بكلمه من جمالها
فريده مدت ايدها و كانت في عالم تانى و فضلو باصين لبعض ثوانى و ايدهم في ايد بعض
سوسن تقطع الصمت : اتفضلو يا اولاد واقفين كده ليه
فريده تسحب ايدها و تقعد و سرحانه خالص ، حتى هو بقى من حزين و زهقان و قرفان ل مبتسم
على غمز ل شادي يقصد يقوله مش قولتلك هتعجبك
شادي غمزله و ابتسم يعنى عجبته
تطلع دانيه من الاوضه و لبسه هدوم رياضيه و راحت تسلم ع عمها : اهلا يا عمى منور
على اخدها في حضنه : حبيبت عمو كبرت ما شاء الله اخر مره شوفتك كان عندك اربع سنين
دانيه باستغراب : اربع سنين ازاي يا عمو ! حضرتك شوفتني اخر مره و انا عندى عشر سنين
على يندهش و يحاول يكدب نفسه : انتى فريده
دانيه بقرف : بقول ل حضرتك شيفني اخر مره و انا عندي عشر سنين يبقى انا دانيه
على يبلع ريقه : معلش اصل شكلك اتغير خالص و يبص ع هدومها الرياضيه
تلف تسلم ع شادي ببرود : اهلا يا اخ
شادي تنح و انصدم ان البنت اللى لابسه لبس رياضى و لمه شعرها و بتقول كمان اخ و بتتكلم بطريقه اوفر انها دانيه و يرد عليها بقرف : اهلا ويبص ل باباه بصدمه
سوسن بكسوف من دانيه : معلش يا جماعه دانيه رياضيه و بصوت واطى و تبص ل دانيه ليه ملبستيش الفستان يا زفته
دانيه بصوت عالى : ايه يا مامتى مالى كده مانفعش ولا معجبش و تبص ل شادي
فريده برقه : اتفضل يا انكل العصير
شادي بيحاول يتجاهل دانيه و يبص ل فريده و برقه : وانا ماليش
فريده برقه : اتفضل طبعا
دانيه بتبصلهم و بصوت واطي : يا محني
شادي بقرف : بتقولى حاجه
دانيه بنرفزه : لا ، مصدعه ا و قامت دخلت اوضتها )
على بحزن : بكره انشاء الله نجيب الشبكه
شادي كان بيشرب العصير راح شرق : بس لسه بدرى
على : و لا بدرى و لا حاجه
سوسن : ع خيرة الله ربنا يقدم اللى فيه الخير
على : احنا هنستأذن و نقابلكم بكره
قام على و شادي سرحان مع فريده
على : شادي يالا
شادي : امم
على : يالا هنمشي
شادي قام : سلام يا انسه سلام يا طنط
فريده ب هيام : بااي
سوسن : سلام يا حبيبي
*******
في العربيه
شادي : انت ازاي تقولهم نجيب الشبكه البنت دي اصلا قليلة الذوق
على : بس اتكلم معاها و ان شاء الله هتعجبك
شادي بحده : بابا سبق وقولتلك انى مش هتجوز اي واحده و خلاص و مش هتجوز كمان عشان وصيه بلاش تخاريف ده حتى الشرع بيقول ان العريس و العروسه لازم يكون في بينهم قبول
على : اتكلم بس معاها الاول
شادي بعد تفكير : فعلا لازم اتكلم
*******
في بيت رنا
مدحت يدخل البيت
رنا تحضنه وتحط ايدها ع رقبته : حبيبي اتأخرت ليه
مدحت بانجاز : ما انا قولتلك عندى شغل كتير
رنا : طيب حبيبي مقلضم ليه
مدحت بخبث : عايز ادخل صفقه و الفلوس مش مكفيه معايا
رنا : حبيبي ما احبش اشوفك مقلضم ابدا
مدحت يحط ايده ع وسطها و يقول بمكر الذئب : طيب اعمل ايه و انا محتاج فلوس كتير
رنا ببرئه : حبيبي انا معايا فلوس اللى انت عايزه خده
مدحت بضيق مصطنع : بس يا حبيبتى ماينفعش اخد من مراتى فلوس
رنا بحب صادق : مافيش فرق بين فلوسي و فلوسك
مدحت يقرب منها اووى و يقفل النور
(و الواضح ان رنا نسيت انه لسه مكتبش عليها و بقى جوزها )
************
نايا فضلت تمشى كتير في الشارع و كل شوية تفكر في مهيمن و شوية في القوت الخاصه و شويه في مامتها لما تعرف و كل حاجه فضلت تيجى ع باله لحد ما راحت ل دانيه ترمى هما عندها
نايا : طنطى عامله ايه
سوسن : كويسه يا مصيبه
نايا بهزار : احبك و انتى بتمدحى فيا امال فين دانيه
سوسن : الزفته في اوضتها
نايا تروح اوضة دانيه
سوسن بجديه : نايا كلمي صاحبتك و عقليها شويه
نايا تقف و باستغراب : اعقلها ع ايه؟!
سوسن : ادخليلها و هي هتحكيلك
نايا بعدم فهم : اووكشن ( تدخل الاوضه تلاقى دانيه بتعيط جامد) ( (و هنا بقى ينطبق المثل جبتك يا عبد المعين تعنى لقيتك عايز تتعان )
نايا بقلق : فيه ايه يا دندون ، و انا اللى جايه اافضفض معاكى
دانيه بتعيط
نايا : بت فيه ايه قلقتينى
دانيه عياطها بيزيد وتقول بصوت متقطع و شهيق : ماما عايزه تجوزنى شادي ابن عمى
نايا : و ده من ايه
دانيه : معرفش
فريده تدخل عليهم : hello عليكم يا قوم
نايا بتشاور ع فريده : و ده بردو من ايه
دانيه بدموع : سيبك منها اعمل ايه انا دلوقتى
فريده تقعد : Hov are you
نايا تبصلها و تضحك بهستريه :انتى فعلا مش طبيعيه، هاف مين اسمها How
فريده تخبطها ع كتفها : خليكى في حالك
نايا بضحك : بس كده ده انا هلم حالى و امشى من هنا حالا لانى مش ناقصه و قامت
دانيه : رايحه فين خدينى معاكى
نايا بهزار : طيب بسرعه نهرب من هنا
فريده خدونى معاكم
نايا و دانيه يدخلو البلكونه و نايا تزق فريده بره : مستحيل ( و قفلت البلكونه في وشها و قعدت ع سور البلكونه : ممكن بقى اعرف طنط ليه مصممه دي عمرها ماغصبتك ع حاجه
دانيه بضيق : ما ده اللى هيجننى اشمعنى المره دي و كمان ع جواز
نايا : طيب ايه رأيك تحاولى تقولى ل ابن عمك وش كده انتى مش عيزاه
دانيه تمسح دموعها : تصدقى فكره انا لازم اقوله انى بحب فادي
نايا بجديه : و بكده لو راجل عمره ما يقدر يرتبط ب واحده بتحب غيره
فريده تدخل : ايه لسه بتنمو ع My haret
نايا باستغراب : ماي مين يا عنيه
فريده : هارت يا عنيا
نايا : هو لحق يبقى هارت
فريده : why nat
نايا : يادي النيله مين بقى اللى نط
فريده : يعنى و ليه لا
نايا بضحك : لا يا شيخه اسمها not مش nat …يا قلبي انتى كل الرجاله عندك Why not
فريده : No No No
نايا : نسيتى لما عاكستى اخويا
فريده : يا روحى و انا لسه عند كلامى اخوكى ده مش دكتور ده الدوا ذات نفسه اللى بيشفى اي تعبان
نايا ب استغرب : ده اخويا سبحان الله اشمعنى انا بيجيبلى صداع نصفى اول ما بشوف وشه
فريده : اديكى قولتى نصفى مش كلى
نايا : سيبك من اخويا و ابن الجيران اللى هنا قصادك
فريده بضحك : عليه ضحكة مش بقدر انزل عينى من عليه
نايا بضيق : سيبك من ده و ده طيب و ميدو بتاع النادي
فريده : ده بقى عليه غمزات بتدوخنى
نايا بعصبيه : يا روحى دول كتير اووى بس انا مش فايقه ليكى
فريده ببرود : ولا كتير ولا حاجه يادوب الف راجل اللى عجبوني من ساعة ما اتولدت بس شادي غيرهم كلهم
نايا بنرفزه : ماشي البيت دي من قدامى
دانيه : اهدي لاتقعى من ع السور
نايا تكتم غيظها : طيب و شادي يفرق عنهم ايه
فريده بسهوكه : شادي لا لا اول ما شوفته
حصل ل قلبى refresh. قدامه بنسى الكلام
نايا تنحت و فتحت بقها
فريده : هو اي نعم مش المز اللى بحلم بيه بس هو ده اللى قلبي دقله جمال مصري اصيل
نايا : طيب ارد عليها و لا اسكت
دانيه : معلش سيبك منها
فريده : شادي حبيته فيري ماتش
نايا بعصبيه : لا لا لا لا وربنا كده كتير
دانيه بتمسكها : معلش عشان خاطري
نايا بتمثل العياط : دي بتقول فيري ! !! فيري مين يا ماما
فريده : فيري ماتش
نايا : فيري مين و ماتش ايه ياللى تنشكى
فريده بتحاول تصلح الكلمه الغلط اللى نايا مستغرباها : يبقى تيشت
نايا تضحك بغيظ ، تيشت ايه انا كده اروح اجبلك صابون فيري و تيشت و تاخدى ام دماغك دي فومين و بعد كده امسكى دماغك و العبي بيها ماتش يا ام ماتش … اتفو عليكى عبو اللى علمك انجليزي و اللى عايز يعرفك
فريده : امال اسمها ايه
نايا تمثل الهدوء : very mutch
فريده بمشاكسه : بس بس ده انا نباغه حتى انا بقول الجمله بطريقه احلى
نايا بنفاذ صبر وتعد ع ايدها : بصى بعد فيرى و تيشت و ماتش و بس بس و نابغه انا امشى احسن
دانيه تمسكها : استنى يا نايا محتاجه اتكلم معاكى
نايا : هششش انسيني خالص، اختك دي فصلتنى بطريقه بشعه مش كفايه بتحب ع نفسها لا دي كمان بتتكلم لغه مش عارفه هي جبتها من انهى داهيه
فريده بتريقه : داهيه يااااي ده انتى لوكل
نايا بعصبيه : ايوه انا لوكل و لوكل اووى سيبونى امشي بقى ونزلت
*************
عند كرم
بعد ما وصل مريم روح ع بيتهم : حبي مساء النور
نايا سانده ضهرها ع ضهر الكنبه و مربعه رجلها : مسا مسا كرم
كرم : روحي شكلك مش مرتاحه اجبلك مخده
نايا اتعدلت : و ده من امتى الحونيه دي
كرم : انتى اختى حبيبتى
نايا : عايز ايه يا كرم
كرم : عايزك تقولى ل ماما انى بحب و عايز اخطب
نايا : اخت مهيمن
كرم بفرح : اه
نايا ببرود : ماتقولها انت ولا انا الخطبه بتاعتك
كرم : اصل هي صغيره شويه و … (و مرديش يكملها انها مريضه نفسيا )
نايا بذكاء عشان تروح القوات الخاصه تانى : لا مستحيل تتجوز واحده صغيره
فادي : انا حبيتها
نايا بفرحه : هقول لماما و هساعدك بس تسبنى اروح المعسكر بتاعى
كرم بزعيق : نعم ياختى
نايا : شوف قلبت ازاي ١٠٠٠ درجه فين الكائن الرقيق اللى كان موجود جواك
كرم بحده : انتى بتحلمى انك تروحي تانى
نايا : ماميتو ابنك الدكتور بيحب عي…
كرم حط ايده ع بوقها : بس اخرسى اكتمى خالص
نايا و بنظرة تحدى : هتسبنى اروح صح
كرم : هسيبك تغورى بس ساعدينى اقنع ماميتو بتاعتك
نايا بانتصار : يا حبيبي يا اخويا
اخوها حضنها بغيظ ويقول بقرف : يا حبيبتى يا اختييى
نايا : اوعدك اول ما ارجع من السفر المره الجايه هكلمها ع طول بيس
كرم : و ليه مش دلوقتى
نايا : اظبط بس نفسي بيس
كرم : بيس و بصوت واطى عبو اللى يعرفك اتفو
نايا : حياشييى بتقووول حاجه
كرم بضحكه مصطنعه : حبي تسلميلى

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية آلام معطرة الفصل الخامس عشر 15 بقلم فاطمة خضير - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top