رواية ليالي الفهد الفصل الحادي والثلاثون 31 والاخير بقلم سارة احمد – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

بعد كشف الطبيبه على ليالى هتفت قائله: ولاده يا فهد بيه
ثم هتفت للممرضات قائله : جهزوا غرفة الولاده
اتصل فهد بعدى يهتف قائلا: عدى
عدى : ايه يا بنى كل دا فى الاجتماع انا زهقت وروحت
فهد : انا مشيت من هناك جالى اتصال ان ليالى تعبانه
عدى : طيب وعملت ايه انت فين دلوقتي ؟
فهد : انا فى مستشفى ال***********
عدى : طيب مسافة الطريق هكون عندك انا واسماء

بعد نصف ساعه وصل عدى وبرفقته اسماء الى المشفى
وحين دلفوا وجدوا فهد يزرع الارض ذهابا وايابا فى قلق وتوتر
عدى : فهد هى فين ؟
فهد : جوه فى غرفة العمليات
اسماء: طيب اهدى يافهد ان شاء الله خير
خرجت الممرضه من غرفة العمليات فاوقفها يهتف قائلا : لو سمحتى هى عامله ايه دلوقتي؟
الممرضه : هى كويسه متقلقش ثم ذهبت
هتفت اسماء قائله : انتوا برده معرفتوش هى هتجيب ايه ؟
فهد : لا احنا اتفقنا نسيبها على الله ونخليها مفجآه
عدى : انتوا صبرتوا كتير وان شاء الله ربنا هيعوض عليكم
فهد : ليالى نفسها تفرحنى بالولد وفرحت اوى لما عرفت من الدكتوره انهم توأم متعرفش ان فرحتى بيها هى اكبر بكتير فرحتى ببنوته صغيره كنت بلاعبها كبرت قدام عينى ودلوقتى هتبقى ام ولمين لاولادى انا احساسي مش اى حد يقدر يحس بيه
عدى: ان شاء الله هتقوم بالسلامه وربنا هيكرمكم ويراضيكم ياصاحبي
فهد : امال مكه فين ؟
اسماء: مكه فى الحضانه وهتعدى ماما خديجه تاخدها على البيت
عدى : ياعم خليك فى اللى انت فيه انت دماغك فى مكه ولا فى اللى جاى
فهد : مكه دى بنتى وولاد جهاد دول ولادى ومهما يكون عندى اولاد مش هتنازل عن حقى فيهم
ولما القنبله اللى جانبك دى تنفجر اللى جاى برده هيبقى ابنى بس مقولتليش نويتوا تسموا ايه ؟
عدى /اسماء : محمود
فهد : ربنا يقومك بالسلامه يا اسماء وييجى على خير ان شاء الله
اسماء: يارب يا فهد
فهد : الدكتور مقالكيش على امتى ؟
عدى بمزاح : فى اى يوم اكون انا سافرت فيه الشغل
نكزته اسماء قائله: قصدك ايه ياعدى
عدى : انتى مش فاكره انتى عملتى فيا ايه فى ولادة مكه دى يا بنى ضوافرها كانت بتسلم على بعضها جوه فى دراعى وليه مفتريه
تحدقت عينيها وشهقت قائله : انا وليه
عدى : اه وليه
قاطع شجارهما صوت فهد يهتف قائلا: روحوا اتخانقوا فى بيتكوا انا مش ناقص توتر
عدى : متقلقش ياحبيبي ان شاء الله خير
خرجت الممرضه تحمل طفليه فى يديها وهتفت قائله: مبروك يا فندم ولدين زى القمر
تحدقت عينيهم بفرحه وهتف فهد قائلا: ولدين ؟
حملهم فهد بين يديه وهو يشعر بفرحه عارمه
فهتف عدى قائلا: ربنا يباركلك فيهم يافهد ويكونوا سند وضهر ليك
فهد : تسلم ياعدى عقبال ما تشيل محمود فى حضنك واسماء تقوم بالسلامه
عدى : امين يارب
اسماء: مش هتكلم ماما يافهد تطمنها
فهد : ميعرفوش ان ليالى بتولد انا وهى بقالنا اسبوع فى الفيلا هنا عشان الامتحانات
عدى: طيب نكلمهم يطمنوا ولو هييجوا قبل الليل
فهد : طيب كلمهم
بعد مرور ساعة فى غرفة الافاقه اقترب فهد من ليالى يقبل جبهتها وهو يهتف قائلا: حبيبتى حمدالله على السلامه
ليالى بتعب: الله يسلمك يا حبيبي
امسك فهد خصلاتها يرفعها عن وجهها قائلا : مش عارف بس اقولك ايه حامل زى القمر والده زى القمر تعبانه زى القمر خايف احسدك
ابتسمت ليالى قائله: فهد
فهد : قلبه
ليالى : ربنا عوض علينا بايه ؟
فهد : بولدين زى القمر
ليالى بفرحه : بجد يافهد !!؟
فهد : بجد ياروح قلب فهد مش انتى دايما بتقولى ان الصبر بيكون عوضه كبير من ربنا واحنا صبرنا كام سنه وربنا رضانا
ليالى : عندك حق ياحبيبي انا فرحانه اوى
فهد : انا فرحان بيكى اكتر
ابتسمت ليالى فاقترب ولثم وجنتها بقبله وهتف قائلا استنى البسك الحجاب عشان عدى واسماء بره وعايزين يدخلوا يطمنوا عليكى
ليالى : ماشي يا حبيبي
ارتدت ليالى حجابها وخرج فهد من الغرفه يبحث عن عدى واسماء فلم يجدهم فامسك هاتفه يتصل بعدى
ولكن كانت صرخة أسماء اول من اجابه
ثم رد عدى قائلا: الو ايوه يافهد
فهد : انت فين يابنى !!!؟ اسماء اللى بتصوت دى !!؟
عدى : ايوه هى احنا فى غرفة الكشف
فهد : طيب اقفل انا جايلك
عدى: لا خليك جنب مراتك انت وانا هطمن واطمنك
فهد : لا لا انا جايلك
ثم اغلق فهد الخط ودلف لليالى يهتف قائلا: حبيبتى معلش هروح لعدى واسماء شكلها هتولد
ليالى : ماشي يا حبيبي ربنا معاها

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية كسرة اصلحت قلبي الفصل الثالث والعشرين 23 بقلم روان ابراهيم - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top