رواية ليالي الفهد الفصل الثاني والعشرين 22 بقلم سارة احمد – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

بعد مرور ساعه وصلت اسماء برفقة زوجها بسيارته واتبعتعم سيارة ادم ومعه عمه ووالدته .
دلفت اسماء تنادى على اهل البيت كما اعتادت .
اسماء: يا اهل البيت يابابا ياماما يا تيته
عدى :والله مجنونه
اسماء: وحضرتك لسه عارف الكلام دا ما انت من الاول وانت عارف
نزلت زينب الدرج تهتف قائله : اهى المجنونه جت .
ومدت يدها ترحب بعدى قائله : منور يا حبيبي
عدى : دا نورك يا امى انتى ازى صحتك
زينب : بخير الحمدلله
احتضنتها اسماء بتذمر طفولى قائله : فى ايه يا ماما بقى مجنونه مجنونه هو انتوا ياجماعه شايفنى باكل مشابك الغسيل
عدى : هما المجانين بياكلوا مشابك الغسيل
اسماء بمزاح تتغلبه السخريه: اممم مخدتش بالك ان المشابك نقصت عندنا
خرج سالم من غرفة مكتبه يهتف قائلا : مين مزعل قطتى الحلوه
اقترب منه عدى يسلم عليه قائلا: ازيك يا حج
سالم : ازيك ياحبيبي منور الدنيا يا حضرة الظابط
عدى : دا نورك ياحج
جريت اسماء على والدها تحتضنه وهى تهتف قائله:شوفت ياحج بيقولوا عليا مجنونه وانت رايح تسلم عليه
سالم : بس هما مكدبوش
رفعت راسها من على صدر والدها تهتف قائله : حتى انت يابابا
عدى :عشان تعرفى بس يابنتى دا وانا بمضي على عقد الجواز مضيت على شهادة معاملة اطفال ليكى
ضحك الجميع على مناغشاتهم سويا وهتفت زينب قائله : لسه برده ناقر ونقير انت وهى
عدى : ماهى مجنونه اعملها ايه ؟
اسماء بتحذير : ماشي ياعدى
ماما امال فين اخواتى ؟
زينب: فوق فى اوضهم
سالم : امال فين الجماعه ؟
عدى : زمانهم على وصول اصلهم اتاخروا شويه على ما طلعوا بالعربيه
اسماء: ماما هدخل اسلم على تيته
زينب: روحى ياحبييتى دا انتى وحشتيها اوى ومن سلعة ما مشياى وهى مش بتبطل عياط
اسماء:قلبي ياتيته هتيجى معايا ياعدى
عدى : اهةطبعا تعالى نسلم عليها
دلفت اسماءمع عدى الى غرفة الحاجه عون التى اغمرت عينيها الدموع حين راتهم
اسماء: تيته حبيبتى وحشتينى قد الدنيا كلها
احتضنتها عون واجلستها بالقرب منها وهى تهتف قائله : انتى وحشتينى اوى يا سمكه
عامله ايه ؟
اسماء:الحمد لله بخير
اقترب عدى وسلم عليها فهتفت قائله وانت ياعدى عامل ايه والله البيت مبقاش له حس من غيركوا
عدى : احنا الحمد لله يا ست الكل انتى اخبار صحتك ايه ؟
الحاجه عون : انا بخير الحمدلله
هاا قولى عامله ايه معاك المجنونه دى
عدى : لا دا في اجماع بقا على انك مجنونه
نكزته اسماء محذره باسمه : عدى
طيب اعمل ايه طيب مش هما اللى بيقولوا !!!
الحاجه عون : والدك وصل معاك
عدى :على وصول
الحاجه عون :طيب يلا ايدكم معايا كدا خلينى اخرج استقبلهم
تسندت الحاجه عون على يد اسماء وعدى وخرجت الى الخارج وجلست على اريكتها المفضله قديمة الطراز
اسماء: ماما هما اخواتى ميعرفوش انى وصلت ولا ايه محدش نزل ولا مش عايزين يشوفونى .
زينب:لا ابدا هتلاقيهم بس بيلبسوا ونازلين
اسماء: طيب انا هطلع لهم
صعدت اسماء الدرج وهى تهتف باسمائهم قائله: يا جوجو جهاد يا ليالى لولو ….
دلفت الى غرفة جهاد فلم تجدها فنادت قائله : يا ملوكه ودلفت الى غرفة ملك لتجد معها ليالى تساعدها فى اختيار ملابسها وجهاد تجلس بجانب اخر مشغوله بهاتفها
ولكن حين دلفت التف حولها الجميع يهنئونها ويرحبون بها .
اسماء:وحشتونى يابنات
ليالى : انتى اكتر يا موكا
جهاد : البيت مالوش طعم من غيرك
ملك:مش لاقيه حد اتخانق معاه من وقت ما امشيتى
اسماء:ايه يابنتى الحب دا عيزانى عشان تتخانقى معايا
ملك:بس اسمريتى ليه من البحر بقا والمايه
اسماء:دا على اساس انى كنت بيضا قبل كدا مش فارقه كتير هههههههه
ليالى :زى القمر برده دا سمارك دا نص جمالك
ملك :اقعدى بقا احكيلنا روحتى فين وعملتى ايه
اسماء:كان على عينى والله بس انتى هتنزلى ياقطه عشان العريس
ملك :انتى بتفكرينى ليه
اسماء:ليه يا ملك انتى مش عيزاه دول فرحانين بيكى اوى وادم كل شويه كان يتصل بيا انا وعدى يسألنا عنك لما روشنا معاه
ابتسمت ملك بخجل ثم هتفت قائله:انتى مبسوطه يا اسماء ؟
اسماء: اه مبسوطه جدا الحمدلله
ملك:طيب ادم كويس
اسماء:ادم ميفرقش كتير عن عدى
استمعوا الى صوت زينب تنادى عليهم فهتفت اسماء قائله : يلا يلا انا هنزل عشان عمى تلاقيه وصل ووالدة ادم
ملك :ليه هو ادم مش جاى
ضحكت اسماء وغمزت قائله : لا جاى يا ختى
نكزتها ليالى قائله : بس يا اسماء متكسيفيهاش .
اسماء:ماشي ياحنين . امال هى جهاد اختى ماسكه فونها مش سيباه من ايديها ليه من ساعة ما دخلت .
ملك: اصل اسماء بتجهز ورق وهتسافر عند خالك عبد القادر وهتحضر الدكتوراه بتاعتها .
اسماء:بجد طيب والله خطوه حلوه جدا ربنا يوفقك ياجوجو
جهاد :ويوفقك يا موكا ويسعدك يارب
وارجع الاقى بيبي حلو كدا يقولى يا خالتو
اسماء:ان شاء الله

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية القلب بالقلب الفصل السابع عشر 17 بقلم روز الفياض - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top