رواية ليالي الفهد الفصل التاسع 9 بقلم سارة احمد – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

دلف فهد وبرفقته والد عدى إلى غرفة عدى ليجدوه ما زال متصلا بالاجهزه والابر المغذيه بالمحلول وأكياس الدم
هتف فهد قائلا: عدى
عدى بتعب ظهر فى صوته : فهد. بابا
محمود المنياوى: حمدالله بالسلامه يا بطل
عدى : الله يسلمك يا بابا
فهد: الف سلامه عليك يا صاحبي
عدى : الله يسلمك يا فهد
فهد: قلقتنى عليك يااض
عدى : الحمد لله على كل حال
فهد: احسن كلمه قولتها الحمد لله على كل حال
استغرب عدى من حديث فهد فهتف قائلا : ها يافهد عملت ايه
فهد: فى ايه ؟
عدى : الشيخ حكيم والجماعه
فهد: سلمتهم ياعدى فى الامانات
ضحك عدى قائلا:فى الامانات دا زمانهم اتنفخوا
فهد: لو طولت اقطع منهم حته حته بايدى ياصاحبي كنت عملتها
عدى : متقلقش بكره اقوم بالسلامه ونقطع انا وانت سوا
دلف سالم ومعه جهاد بعد أن طرقوا الباب
فهتف سالم قائلا: الف حمدالله على سلامتك يا بطل
عدى : الله يسلمك يا عمى سالم
جهاد: الف سلامه يا عدى
عدى : الله يسلمك يا مدام جهاد
ثم مال على فهد قائلا: هو عمك جاى هو ومين ؟
فهد: هو وجهاد
عدى : اممم بس
فهد: انت كنت مستنى حد تانى
عدى : هتكسف مثلا واقولك لا كنت مستنيها . هى مسألتش عليا خالص
فهد بعند : لا
عدى : ندله
فهد : نعم
عدى : اا ناديه. ناديه بنادى على الممرضه اسمها ناديه
ابتسم فهد وهو يشعر بالفرحه لسلامة صديق عمره فهو ما زال مشاكسا كما هو ضحكته ومرحه يحارب تعبه ومرضه ولكن هل ياترى ستظل تلك البسمه وذلك المرح حين يعلم حقيقة ماحدث له وماتعانيه اسماء الان
هتف محمود بدون إدراك قائلا: امال مين اسماء اللى مراتك راحت تطمن عليها دى يافهد انتوا لكم حد هنا
هتف سالم قائلا: ايوه دى اسماء بنتى محجوزه فى الاوضه اللى جنب عدى
عدى بصدمه : اسماء !!؟ اسماء هنا ومحجوزه
ثم التفت لفهد بغضب قائلا: اسماء مالها يافهد
لاحظ الجميع اهتمام عدى لاسماء المبالغ فيه وتغيير ملامحه فعلم سالم وجهاد الان ماسبب ماوصلت إليه اسماء الان
فهد: اهدى بس يا عدى
محمود: انا مش فاهم حاجه هو فى ايه يا عدى
سالم: اهدى ياعدى يا ابنى وخليك فى تعبك
عدى بغضب وبدأ يسعل من شدة توتره : اهدى ايه اسماء فيها ايه وازاى هى هنا
جهاد: وهى تحاول تظبيط الاجهزه : اهدى بس يا عدى على الأقل خلينا نطمن على حد فيكم بلاش تبقوا انتوا الاتنين
عدى : فهمونى الاول اسماء مالها . اسماء فى العنايه ماهو الجناح اللى انا فيه دا كله بس للعنايه انا دخلت هنا الف مره مع زملاتى
اقترب فهد منه يهتف بهمس : اهدى ياعدى
عدى : اسماء مالها يافهد وازاى جت هنا وليه العنايه !!؟
فهد: اسماء لما عرفت اللى حصلك وقعت ودخلت في غيبوبة سكر
عدى : غيبوبه. غيبوبه ازاى يعنى لا يافهد قول. أنها هتبقى كويسه
فهد: أن شاء الله أن شاء الله هتبقى كويسه وتقرفونا انتوا الاتنين بلماضتكم
عدى : طيب ودينى عندها
فهد: مينفعش ياعدى انت مش لازم تقوم من مكانك وبعدين انت لسه تعبان
عدى :انا مش تعبان
فهد: لا تعبان
عدى : ياعم انا كويس انت هتعرف اكتر منى
فهد: متتعبنيش معاك بقى بدل ما الوشك فى وشك
عدى : انت لما قولتلى عايز اوصل لليالى يوم الفرح وصلتك مش انا ساعدتك وقولتلك كل حاجة مردوده انت ليه بقى مش عايز تريحنى وتردلى جمايلى اللى مغرقاك يا بخيل
فهد : انا بخيل يا عدى
عدى : اه ومش هسامحك لو مخلتنيش اشوفها
فهد: طيب اهدى لما المحلول يخلص
عدى : ماشي يا فهد . طيب روح طمنى عليها
فهد: حاضر يا أخرة صبرى
عدى : طيب روح ياصبرى شوف اسماء وطمنى عليها
ضحك فهد وذهب إلى غرفة اسماء

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية مولاي سمعا وطاعة الفصل الثالث عشر 13 بقلم رؤي صباح مهدي - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top