رواية لفت انتباه الفصل الثامن 8 بقلم امنية الريحاني – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

ندى حست ان ماجد بيتعمد يتجاهل حازم عشان الموقف الى فات
ندى: اه طبعا يا دكتور اتفضل بس كنت الاول حابة اعرف حضرتك على ….
ماجد: حازم ابن عمك اتعرفنا قبل كده
ندى: اه بس الى حضرتك متعرفوش ان حازم كمان يبقى خطيبى
ماجد: ايه؟؟؟ بجد
حازم: ايوا بجد يا دكتور امال حضرتك كنت فاكر ايه
ماجد: لالا مفيش ……. مبروك الف مبروك
حازم: علفكرة يا دكتور ريم عمرها بالنسبة لى ما كانت اكتر من اخت
ماجد حرك راسه بالموافقة
حازم: وعلفكرة كمان ريم بنت ممتازة حاول متخسرهاشلانك مش هتلاقى واحدة تحبك زيها
ماجد: انا متشكر اوى يا حازم واسف على اى حاجة وحشة عملتها معاك بس انت اكيد مقدر موقف
حازم اكيد
ندى: ها يا دكتور كنت عايزنى اساعد حضرتك فى ايه؟
فى بيت ريم:
ندى راحت عند ريم بس مقلتهاش انها قابلت ماجد
ندى: يا بنتىاسمعىكلامى وبلاش الحبسة الى انتى حبساها لنفسك دى تعالى نخرج نتمشى شوية
ريم: يا ندى قلتلكمليش مزاج اخرج خلينا قاعدين فى البيت
ندى: انا عايزة افهم عاجبك ايه فى قاعدة البيت ومن امتى اصلا وانتىبتحبىتقعدىفى البيت
ريم: لا ما انا اكتشفت ان مش كل حاجة كنت بحبها طلعت صح
ندى فى نفسها: وبعدين فى دماغها الناشفة دى انزلها ازاى بقى …..اممممم… فكرة
ندى: علفكرةانتى صاحبة ندلة اوى لانك المفروض تكونى اول واحدة تقف معايا اليومين دول
ريم: اشمعنى
ندى: انتى عارفة ان جوازى انا وحازم قرب وناقصنى حاجات كتير اوى اجبها ومش لاقية حد ينزل معايا
ريم: حبيبتى يا ندى انا اسفة نسيت موضوع جوازك خالص حقك عليا خلاص يا ستىشوفىعايزةتنزلىتجيبى ايه وانا مستعدة
ندى: طب يالاقومى غيرى هدومكعلشان نلحق المحلات قبل ما تقفل
ريم: حاضر عينيا
ندى: واسمعى ابقى اتشيكى على الاخر
ريم: نعم… اشمعنى
ندى بلخبطة: لا عشان نازلة مع عروسة وكده يعنى
ريم بتضحك: ماشى يا خفة
ندى وريم بينزلوا من البيت وندى بتودى ريم ناحية كافيه قريب من البيت
ريم: استنى هنا انتى موديانا فين مش بتقولىعايزةتلحقى المحلات قبل ما تقفل
ندى: اصبرى على رزقك بس ثوانىوهتفهمى…… اهو وصل الحمد لله
ريم بتبص وراها عشان تشوف ندى بتتكلم على مين : هو مين الى …
بتتفاجأ ريم بماجد وراها
ريم: بقى كده يا ندى عشان كده كنتى مصممة انى انزل معاكى انا غلطانة انى سمعت كلامك
ماجد: ريما عشان خاطرىمتمشيش غير لما تسمعينى الاول انا استعنت بانسة ندى لانكمكنتيشبتردى على موبايلك ومبقتيش تنزلى النادى ودى كانت الطريقة الوحيدة الى اوصلك بيها
ريم بتبص بغيظ لندى
ندى: ايه بتبصيلى كده ليه. اسمعيه الاول وبعدين بصيلى براحتك انا هروح اشترى حاجات من جنبكم هنا وارجعلك بعد شوية تكونوا اتكلمتم
ندى بتسيبهم وبتمشى واقفين ادام الكافيه
ريم: خير يا دكتور حضرتك عايزتكلمنىفى ايه؟
ماجد: طب مش ندخل الاول جوا نشرب حاجة وبعدين نتكلم
ريم: اسفة انا مبقعدشفىكافيهات مع حد
ماجد: وكمان الوقفة دى شكلها مش حلو
ريم بصتله بعدم رضا
ماجد: هما كلمتين مفيش غيرهم هقولهم وبعدين امشى
ريم: ماشى
بيدخل ماجد وريم الكافيه يتكلموا
ريم: خير يا دكتور
ماجد: ريم انا اسف
ريم: اسف على ايه يا دكتور ما حضرتك اتاسفتلى قبل كده على الكلام الى قولته وانا قولتلك محصلش حاجة فى ايه تانى
ماجد: انا مش قصدى اسف على الكلام الى قولته
ريم بصتله بعدم استفهام: امال اسف على ايه؟
ماجد: اسف انى مكنتشحاسسبيكى طول الفترة الى فاتت دى . انا عارف انك طول الوقت كنت ىبتحاول ىتوصليلى مشاعرك وحبك بس للاسف انا كنت اعمى مش واخد بالى
ريم بسخرية: وايه الى حصل خدت بالك دلوقتى ولا عملت عملية وفتحت.
ماجد: ريم انا عارف انى وجعتك كتير وانك عملت كتير عشانى بس صدقينى كان غصب عنى لما كنت ببعدك عنى مكنشبايدى لما كنت بحاول اتجاهل مشاعرك ناحيتى مكنش بايدى
ريم: بعد اذنك كفاية كده انا زى ما قلتلك قبل كده انا غلطت لما رخصت نفسى وحاولت الفت انتباهك ليا ولحبى
ماجد: اوعى تقولى كده انا من ساعة ما عرفتك وانتى غالية اوى فىعينى يا ريم
ريم: يا دكتور ماجد ارجوك انا مش قادرة اكمل فى اللعبة اكتر من كده
ماجد: لعبة ايه ياريم؟
ريم: لعبة لفت الانتباه انا مش هستحمل اشوف منك نظرة شفقة او عطف على واحدة بتحبك. ارجوك انا عايزة اقفل الموضوع ده وامحيه من حياتىعايزة انسى كل لحظة كنت بدوس فيها على كرامتى وكبريائى ادامك عشان الفت انتباهك
ماجد: ولو قلتلك انى بحبك
ريم: نعم؟؟؟؟
ماجد: بحبك يا ريم

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية بين الحب والانتقام الفصل العشرون 20 بقلم نور الهادي (الرواية كاملة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top