رواية لفت انتباه الفصل الثالث 3 بقلم امنية الريحاني – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

ريم: طب حضرتك فكرت فى الموضوع بتاعى
ماجد: موضوع ايه…. اه ازاىتلفتى انتباهه
ريم حركت راسها بالموافقة
ماجد: بصراحة موضوعك شغل تفكيرى كتير انا تقريبا طول الليل منمتش بفكر فيه
ريم بابتسامة: بجد !
ريم فى نفسها: اهو على الاقل حاجة فى.ريحتى بتشغل تفكيرك
ريم : ولقيتلى حل يا دكتور؟
ماجد: هو مش حل هى فكرة هقولك عليها يمكن تنفع معاه
ريم: عظيم يا دكتور طب ايه هى الفكرة يا دكتور
ماجد: بصى انا للاسف مستعجل دلوقتى عشان عندىماتش تنس لكن لو مستعجلة اوى عشان تعرفى الفكرة ممكن تستنينى لحد ما اخلص الماتش وانا هقولك عليها علطول ولا انتى مستعجلة
ريم باندفاع: لا مستعجلة ايه هستناك طبعا
ماجد بصلها باستغراب
ريم: انا قصدىهستنى حضرتك عشان اعرف الفكرة انا بصراحة متشوقة اعرفها واشوف هتجيب نتيجة ولا لا
ماجد: اتفقنا نتقابل بعد الماتش عن اذنك
ريم فى نفسها: استناك ! هو انا بعمل حاجة غير انى استناك دا انا هستناك ان شاء الله لاخر يوم فى عمرى
ريم بتستنى ماجد لحد ما بيخلصالماتشبتاعهوبيقعدوا عشان يتكلموا. لكن ريم كانت مش معاه خالص تايهةفى دنيا تانية بتفكر فى حبها ليه وهل فعلا هو هيقدر يعرفها الطريقة الى تلفت نظره بيها ويا ترى رد فعله عليها هيبقى ايه لما يعرف
ماجد: ها يا ريم ايه رايك؟
ريم: ها …..ايه رايى فى ايه؟
ماجد: لا داانتى مش معايا خالص
ريم: معلش يا دكتور انا اسفة سرحت شوية
ماجد: طب ممكن بما انى الدكتور بتاعك اعرف سرحانة فى ايه؟
ريم: مش المفروض عشان حضرتك الدكتور بتاعى تعرف لوحدك انا سرحانة فى ايه
ماجد: هو انا لحقت دىتانى قاعدة لينا . لسه ملحقتش اعرفك كويس
ريم فى نفسها: وحد حايشك يا اخويا ما تعرفى كويس ما انا ادامك اهو
ماجد: عالعموم انا كنت بقولك على الفكرة الى فكرت فيها عشان تلفتى نظر الشخص الى بتحبيه
ريم: وايه هى بقى ؟
ماجد: الانقاذ
ريم: الانقاذ!!! يعنى ايه مش فاهمة؟
ماجد: يعنى يا ستى بطريقة ما حبيبك يتعرض لاى خطر يعنى عربية هدوسه لوح خشب هيقع عليه المهم يتعرض لاى خطر
ريم: صلاة النبى وابقى كسبت انا ايه كده هبقى اقعد احب فى روحه بقى
ماجد بيضحك: لا ما انتىهتدخلىفى الوقت المناسب وتلحقيه على اخر لحظة فيحس بخوفك وقلقك عليه
ريم: ودى اعملها ازاى بقى.؟
ماجد: لا دىبتاعتكانتى بقى فكرى فيها لوحدك وشوفى الاماكن الى بتجمعكم والى ممكن يتعرض فيها للخطر
ريم: يا سلام ما انا ممكن اجى انقذه اروح انا فيها
ماجد: لا ما الموضوع محتاج منك حسن تخطيط وحسن تنفيذ
ريم: يا خوفى بعد ما يعرف انى بحبه اكون انا مت فيها ونعيش فيلم اذكرينى ودا بالذات لهيذكرنى ولا نيلة
ماجد بيضحك على كلامها: هو انتى مش بتحبى يبقى لازم تضحى
ريم: بس تعرف انها فكرة حلوة
ماجد: بس بجد خدى بالك وانتى بتنفذيها لتروحى
انتى فيها
ريم بصتله بحب واتكلمت بجد: صدقنى ساعتها هموت مبسوطة لان على الاقل اخر حاجة هشوفهاهى نظرة الحب فى عينيه وانى هموت وهو عارف انى بحبه وانى روحت فداه
ماجد بصلها باعجاب: ياااه للدرجة دىبتحبيه بجد يا بخته بحبك
ريم فى نفسها: لو تعرف يا ماجد ان الشخص الى بتحسده على حبى ده هو انت
فى بيت ماجد:
بليل ماجد قاعد ادام الاب توب بتاعه وبيتكلم شات مع حد
ماجد: وحشتينى
سهى : وانت كمان
ماجد: مش ناوية تيجى مصر قريب بقى
سهى: نفسى والله يا ماجد بس انت عارفه شغل بابى صعب ياخدفى اجازة
ماجد: بكرة لما ترجعى ونتجوز مش هسمحلك تبعدى عنى تانى
سهى: طب ماجد انا هقفلدلوقتى
ماجد: ماشى يا حبيبتى

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية رهان ربحه الاسد الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم منال سالم - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top