رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل التاسع عشر 19 بقلم نرمين قدري – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

مروة /وعايش ميت وأسالي مسك ماجد عمري ما شوفته مبسوط قد انهاردة عمر ما شوفت فرحة في عينة اتصدقوا بالله أنا عمري ما شوفته بياكل بشهيه زي انهاردة
ماجد اتظلم في جوازاته من فاطمة بابا غصب عليه في جواز وياريته سعيد معاها و مسك شاهده علي كلامي ده راحت مروة قربت هند بصي يا هند انا مش حغصب عليكي بس لو راضيتي تكوني زوجة تانية لماجد اكون شاكرة ليكي انتي مش حتكوني مراته بس لا حتكوني أمه واخته كمان ماجد فاقد الاحتواء والحنان صدقيني ماجد اطيب قلب فينا
هند/بصراحة انتم فاجأتوني مش عارفه ارد اقول ايه
جاء صوت من وراها اللي قلبك يقولك عليه يا هند استشيري قلبك
التفت هند بس يا محمد ده متجوز ومخلف وانا مش حخرب بيت علشان أعمر بين تاني عمري ما بصيت لحاجة مش بتاعتي
محمد / متهيقلي هو ادري الناس بظروفه هو لو كان شايف نفسة سعيد مع مراته عمره ما كان حيفكر يعمل كده و بيبص لعطر وعلي وشة شبه ابتسامة خفيفة

عطر /شهقت ايه ايه سمعني كده
محمد /وانا مالي يا لمبي انا بتكلم عن ماجد
عطر /اااه بحسب بس
احضرت عطر اطباق الحلويات وخرجوا من مطبخ
طلعوا كلهم قاعدوا برا تحت انظار ماجد متفحصة لهند
ماجد./بصراحة يا جماعة انا مش قادر اسكت لحد كده بصراحة أنا معجب جداا بمدام هند و بطلب ايديها قدمكم كلكم
هند /ومراتك وأولادك
ماجد /مالهم هي في البلد معززة مكرمة وهي والأولاد وانا حطلب من الحاج امسك شغل اللي في المينا اللي هنا وابقي انزل البلد اجازات و كده ولا كده انا علاقتي بفاطمة مقطوعة من سنين يعني وجودي من عدمة مش فارقة هي شغله نفسها بحاجات أهم مش حتاخد بالها مني اصلا
ووعد مني حعيشك اميرة مش حيكون ناقصك حاجة بس وافقي
هند/بصراحة مش عارفه اقولك ايه بس انا متاخده شوية وحاسة اني متلغبطة وكل حاجة وعكسها مش عارفه اخد قرار معلش سبني اشاور امي واحكلها كل حاجة وربنا يقدم اللي في الخير أن شاء الله
بيجاد /تمام أن شاء الله لو في نصيب قبل ما نسافر حتكون مخلصين كل حاجة بس انتي استعجلي في الرد علشان نلحق نشتري شقة
هند/ بسرعة دي طايب نلحق نعرف بعض ونفهم طباع بعض
مسك /هند مش انتي بتثفي في كلامي انا اشهد لماجد بجد راجل ويعتمد عليه
هند/بس ده جواز يا مسك وانا مريت بتجربة قاسية قوي وما عنديش استعدد أفشل تاني كفايا قوي اللي عشته
مسك /لا خالص يا هند ماجد غير مرحوم خالد خالص فرق سما من الأرض
ماجد/انا عاوز اعرف انتي خايفه من ايه انا حأمنلك حياتك هنا حجباك شقة اللي تشاوري عليها
هند/لا لو سمحت شوية انا الماديات وشقق كل كده مايفرقش معايا خالص انا كل اللي يفرق معايا أنه يكون علي خلق ويعاملني زي ما ربنا قال با لحسنة هو ده اللي انا عاوز
ماجد/وانا اوعدك انك مش حتشتكي مني في يوم بس هي حاجة واخده عاوزك تعرفيها علشان لو كان في ناصيب
هند /خير انا فعلا عاوزة اسمعك واعرف كل اللي في دماغك
محمد /تمام كده احنا نسبكم مع بعض شوية لأن من الواضح انكم عندكم كلام كتير يتقال
قاموا كلهم وطلعوا وسابوهم
هند/خير بقا كنت عاوز تقول ايه
ماجد/بصي يا هند انا زي ما انتي عارفة أن انا متجوز بصي وبصراحة. علشان نكون علي نور انا مش ناوي أطلق فاطمة صحيح مش بحبها بس بحب اولادي ومش اتمني يعيشوا مفارقين بصراحة عيالي عندي بالدنيا
هند /ربنا يباركلك فيهم انا عارفه كلام ده كويس جدا وما كنتش حطلب منك تطلقها
ماجد/غمز لها بعنية طايب حنبل الشربات أمتي
هند/انكسفت وطت رأسها لما اخد رأي ماما
ماجد /انتي عايشة مع ولدتك
هند /حاجة شبه كده ساكتين في عمارة واحد بس كل واحده في دور

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية من نظرة عين الفصل الثالث عشر 13 بقلم هند سعدالدين (الرواية كاملة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top