رواية عشقا لا يوجد له طريق الفصل الخامس عشر 15 بقلم ملك أحمد (الرواية كاملة)

رواية عشقا لا يوجد له طريق الفصل الخامس عشر 15 بقلم ملك أحمد 

رواية عشقا لا يوجد له طريق الفصل الخامس عشر 15 

 رواية عشقاً لا يوجد له طريق

Part 15 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

خرجت ليله وفتحت الباب ووجدتت ريان أمامها …

تفاجاءت من مظهره الذي يبدو عليه القلق ….

 

ـ ليله : ريان ؟

قال لها ريان وهو يتنفس بسرعه …

ـ ريان : مافيش وقت … لازم تخرجي أنتي واهلك دلوقتي حالاً…

ـ استغربت ليله من كلامه وهي تقول …

ـ ليله : أخرج ؟ بس لي ؟

ـ ريان : في قنبله عندك …

ـ توسعت عين ليله وهي تقول …

ـ ليله : اي قنبله ؟

ـ ريان : يلا مافيش وقت …

ـ خرجت وجدان وصفيه …

ـ الجده : في اي ياليله ومين ده ؟

ـ ريان : في هنا قنبله …

ـ شهقت وجدان بصدمه …

ـ وجدان : اي قنبله ؟

نظر ريان لليله ثم قال لها بغضب …

ـ ريان : يلا مافيش وقت 

اومأت له ليله بعدها قالت …

ـ ليله : يلا يا تيته لازم نخرج من هنا …

ـ ذهبت الجده معهم وهي لا تدرك اي شئ من حولها …

ـ ذهبو خارج المنزل …

ـ نظر ريان لساعته بعدها اخبر ليله  

ـ ريان : يلا بسرعه علي العربيه مافيش وقت …

ـ اسرعت ليله للذهاب في السياره هي وجدتها ووجدان ….

ـ الجده : ازاي يبني في قنبله ومين حطها …

ـ وجدان : استني بس يا تيته احنا هنمشي وهو هيفهمنا كل حاجه …

ـ ضغط ريان علي زر التشغيل وانطلق بسرعه …

نظرت له ليله وهي تقول…

ـ ليله : طيب فهمني في اي وازاي اتحطت هنا ؟

ـ لم يجبها ريان واستمر في زيادة سرعة السياره …

بعد مرور 20 دقيقه …

ـ ابتعد ريان عن الخطر وهدء من سرعته قليلاً ….

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية شيطان امتلك قلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم سالي اسماعيل - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

ـ لكن سمعو  صوت الانفجار كان صوت بسيط خصيصاً أنهت كانت تعيش في مكان معزول لا يوجد حولها أية مباني ….

ـ شعرت ب الراحه ف الأهم أن عائلتها بأمان هنا …

ـ صفيه : مش هتفهموني بقي في اي ؟

ـ ريان : مافيش بس في حد حط قنبله قدام بيتكم تقريباً كان مهدد بيها وانا كنت معدي ب الصدفه من هناك ف لاحظت …

ـ اقتنعت الجده ووضعت رأسها ونظرت للنافذه وبكت …

ـ ليله : معلش يا تيته 

ـ ربتت وجدان علي كتف جدتها وهي تقول ….

ـ وجدان : حصل خير يا تيته  حصل خير إن شاء الله …

ـ الجده : انا بس زعلانه علي الذكريات الجميله إلي انا عملتها هناك …

ـ ابتسم ريان بسخريه …

ـ نظرت له ليله بغضب …

ـ ليله : بعد اذنك يا استاذ ريان احنا عندنا بيت تاني ممكن توصلنا ليه ؟

ـ ريان : تمام …

بعد قليل 

ـ نظرت وجدان لليله في المرآه بعدها اومأت لها …

قالت ليله لريان …

ـ ليله : صح يا استاذ ريان انا مش مصدقه بصراحه موضوع الراجل الي حط القنبله هنا بما أن تيته نامت قولي يا استاذ ريان مين الي عمل كده ..

ـ نظر لها ريان بابتسامه جانبيه ف هو يعلم أنها لن تصدق الكذبه التافهه التي اخترعها…

ـ ريان : كنت عارف انك مش هتقتنعي …

ـ ليله : ايه القصه ؟

ـ ريان :  يونس…

ـ شهقت ليله وهي تقول. ..

ـ ليله : يونس ؟ هو خرج ؟

ـ شعرت ليله بأن قلبها انقبض …

ـ ليله : ب بس ازاي المفروض أن البوليس مسكه ب المسدس…

ـ ريان : انتي متعرفيش يونس تقريباً…

ـ ليله : هو عايز اي مني ؟ وانت عرفت ازاي ؟

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية للعشق فتنة (كاملة جميع الفصول) بقلم چيچي (الرواية كاملة)

ـ كاد ريان أن يجيلها لكن قاطعه هاتفه عندما رن اخذ الهاتف ونظر للاسف ثم ابتسم واجاب …

ـ يونس Did you like the surprise? 

هل أعجبتك المفاجأة ؟

ريان : It’s unfortunate that I’ve ruined your plan. 

من المؤسف أنني قمت بتخريب المخطط الخاص بك…

ـ يونس وواضع علي صوته الضيق: تمام يا ريان بس مش عايزك تقلق خالص الجاي كتير …

ـ تحدث معه ريان بلغع أخري حتي لا يفهمه أحد منهم …

ريان: No te atrevas a tocarla otra vez, Younis. Te perdoné la última vez, pero esta vez ni lo sueñes.

لا تجرب أن تمسها مرة أخرى المره السابقه عفوت عنك لكن هذه المره لا تلم غير نفسك …

يونس : تمام تمام …

ـ اغلق ريان الهاتف في وجهه …

ـ ليله : انت كنت بتكلم يونس صح ؟

ـ لم يجبها ريان …

ـ ليله : رد عليا يا استاذ ريان …

ـ ريان ببرود  : دي مش حاجه تخصك ..

ـ ليله : لا دي حاجه تخصني أنا كنت هموت بسببك …

ـ ريان : بس ممتيش ف الاحسن اسكتي بقي …

ـ صمتت ليله ونظرت للطريق بضيق  …

ـ flash back ___

كان ريان يجلس في مكتبه لكن جاءت له رساله من يونس ..

ـ وقف ريان عندما رأي الرساله أو بمعني أدق الفيديو …

ـ اهلا ريان انا خرجت زي ما وعدتك ودي تاني حد هيموت بسببك عد جمايلي بقي …

ـ ذهب ريان مسرعاً لخارج الشركه … واتجه لمنزل ليله …

Back ____

رجع ريان بذكرياته ونظر لليلا التي كانت مستنده علي النافذه مغمضه اجفانها …

ـ نظر لها وابتسم ابتسامه خفيفه …

كانت وجدان تجلس تمسك هاتفها…

ـ فجأة وقف ريان عندما وقفت سياره أمامه …

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية حب خارج ارادتي الفصل الرابع 4 بقلم هند ايهاب (الرواية كاملة)

فتحت ليله عينيها بفزع …

ـ فتح باب السياره ونزل منها مالك ….

ـ فتح باب سيارة ريان وهو يقول …

ـ انزلي يا ليله … ثم نظر للخلف …

ـ مالك : يلا يا وجدان هاتي تيته و…

ـ نزلت ليله ونظرت لريان وهي تقول شكراً …

ـ أخذ مالك الجميع وذهب …

ـ خبط ريان علي الدريكسيون بغضب لا يعلم لماذا هو غاضب …

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في سيارة مالك …

نظر مالك للطريق بعدها قال ليله …

مالك : مين الي عمل كده ؟

ـ ليله: تقريباً كان حد هربان من البوليس …

ـ مالك بحده : ليله …

ـ وجدان : شش تيته نايمه …

ـ نظر لها مالك بعدها وجه أنظاره جهة ليله وهو يقول …

ـ مالك : هعرف يا ليله هعرف …

نظرت ليله للطريق بغضب وهي لا تعلم ماذا ينتظرها في المستقبل …

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في القاهره …

ـ وقف احمد وهو يقول …

ـ احمد : اي ازاي يعني ؟

وقف أمامه حارس وهو يقول …

ـ زي مانت سامع يا باشا هو ده الي حصل …

ـ احمد : طيب روح انت أنا هتصرف …

ـ أومأ له الحارس بعدها ذهب …

ـ ضرب احمد علي كفه وهو يقول …

ـ احمد : انا مش عارف البنت دي عايزه اي ؟

ـ ثم أخرج هاتفه وتحدث به …

ـ احمد : معتز …

ـ معتز : اوامرك يا جدي 

ـ احمد : اعرفلي ليله راحت فين … ولو لقيت المكان بكره تيجي معايا عشان نجيبها سامع ؟

ـ معتز : تمام …

ـ اغلق الجد الهاتف وهو يقول …

ـ احمد : هتروحي فين يا ليله …

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

استوب عايزين بارت كمان ؟ 🙂

تحبو نخلي البارت الجاي ماضي ريان ؟

شكراً لتعليقاتكم السكر 💗🎀 

متنسوش تسيبو اثركم الجميل يا حلوين 🫠❤️

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top