رواية عشقا لا يوجد له طريق الفصل الثالث 3 بقلم ملك أحمد
رواية عشقا لا يوجد له طريق الفصل الثالث 3
رواية عشقاً لا يوجد له طريق
Part 3
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
دخل ريان لمكتيه ووقف ثم أخرج هاتفه من جيبه ودق على شخص …
ـ ريان : مراد …
ـ سمع ذلك الشخص صوت ريان ثم أجاب بقلق واضح علي صوته …
ـ مراد : رريان ؟
ـ ريان : لللاسف اه …
ـ مراد: انا مكنتش اعرف بس اسمعني …
ـ ريان : شششش مش عايز اسمع صوتك خالص …
ـ مراد : سامحني ياريان
ـ ريان : كان نفسي للاسف تعيش اكتر من كده معانا بس الاعمار بيد الله …
ـ مراد : انت عرفت مكاني ؟
ـ ريان : مافيش حاجه صعبه عليا …
ـ مراد : سامحني اخر فرصه اخر فرصه هي واحده بس ومش هكررها تأتي يا ريان …
اجابه ريان بصوت منخفض …
ـ ريان : كان نفسي بس انا للاسف مش بسامح اكتر من مره …
ـ مراد : تقصد اي ؟
ـ اغلق ريان الهاتف في وجهه وتركه علي الطاوله ببطئ …ثم أخذ ينظر النافذه وهو يضع يده في جيبه ….
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الأسفل نزلت ليلا الاستراحه بعد المحاضرات …
وهي تمشي صدمت في شخص …
ـ ليلا : اسفه …
ـ نظر لها ذلك الشخص ثم ابتسم مما أظهر غمازاته وقال لها ….
ـ حاسس شفتك قبل كده …
ـ نظرت له ليلا …
ـ ليلا : مظنش ….
ـ هز ذلك الرجل رأسه ثم قال لها …
ـ طيب اهلا انا ياسين
ثم مد يده ..
ـ نظرت ليلا ليده الممدوده بعدها سلمت عليه قائله بابتسامه…
ـ ليلا ..
ـ أهلا ليلا …
ياسين : انتي طالبه هنا ؟
ـ ليلا : ايوه …
ـ ياسين : انا بقدم ماجستير …
ـ ابتسمت ليلا …
ـ فجأة جاء شخص ونادي …
ـ ياسين …
ـ ياسين : جاي …
ـ ياسين : هنتقابل تاني …
ـ اومأت له ليلا ….
ثم ذهب ياسين من أمامها
ـ نظر له ليلا وهو يذهب والتفت ولكن جاء فجاءه أحد من خلفها ..
ـ ليلا
ـ شهقت ليلا …
ـ يارا : خضيتك ؟
ـ ليلا : اه ..
ـ يارا : اسفه …
ـ ليلا : ولا يهمك …
ـ يارا : انتي عامله اي ؟
ـ ليلا : الحمدلله تمام …
ـ يارا : دايما يارب
ـ يارا : انتي كنتي بتتكلمي مع ياسين ف اي ؟
ـ ليلا : اهه تقصدي ياسين إلي كان لسه واقف معايا ؟
ـ يارا : اه …
ـ ليلا : ولا خاجه اتخبط فيه بس مش اكتر …
ـ يارا : متأكده ؟
ـ ليلا: ايوه وبعدين انتي تعرفيه منين ؟
ـ يارا : هو في حد ميعرفش ياسين ؟
ـ ليلا : طيب استأذن انا عشان لازم امشي …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد انتهاء الجامعه خرجت ليلا من المدرج حتي تذهب للمشفي …
ـ وهي تمشي كان ريان يتحدث في الهاتف حتي يخرج ويذهب لشركته …
ـ ريان : جهز كل حاجه يا زين …
ـ زين : انت جاي امتي ؟
ـ ريان : انا ف طري
فجأة اصطدم في شخص …
ـ نظر لها ريان بغضب وكانت ليلا …
ـ انزل ريان الهاتف من علي اذنه وبعدها نظر لليلا بغضب …
ـ توسعت عين نور بعدما رأت الشخص الذي اصطدمت به …
ـ نظرت له نور وكادت أن تذهب ولكنه امسك يدها …
ـ ريان : اظن انك بتحبي تخطبي ف الناس صح …
ـ نظرت له ليلا وهي تقول :
ـ ليلا : اا انا اسفه والله مكنتش اقصد انا بس …
ـ ريان : بدون مبررات …
ـ ليلا : انا مش ببرر بس بابا تعبان وانا …
ـ ريان : مش هتحكي قصة حياتك…
ـ ليلا : طب بعد اذنك ايدي …
ـ ترك ريان يدها وهو يقول …
ـ ريان : انا فاهم كويس اوي إلي انتي بتعمليه انتي قولتي ده غني وانا هحاول أوقعه فيا وكل شويه هخبط في انا عارف كويس اوي حركات البنات دي ..
ـ نظرت له ليلا بصدمه وهي تقول …
ـ ليلا : بتحب التمثيل صح ؟
ـ ريان : اي ؟
ـ ليلا : اقصد لي بتعمل سيناريوهات مش موجوده ؟
ـ ريان : انتي ازاي تتجرئي
ـ تركته ليلا وذهبت …
ـ قبض ريان يده بغضب حتي كسرت النظاره التي كانت في يده …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ذهبت ليلا للمشفي….
ـ دخلت لغرفة والدها …
ـ ليلا بصوت منخفض
ليلا : نينا .. هو كويس ؟
ـ الجده : ايوه يا حبيبتي…
ـ ليلا: ماشي …
ـ الجده : تعالي اقعدي هنا …
ـ اقتربت ليلا وجلست بجانب جدتها ….
ـ الجده : عملتي اي النهارده في الجامعه ؟
ـ تذكرت ليلا ما حدث معها ولكن قالت
ـ ليلا : الحمدلله كان يوم حلو ..
ـ الجده : طيب الحمدلله
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
امام كومباوند كبير …
ـ وقفت سياره سوداء…
ـ ونزل منها ريان …
ـ نزل ريان ودخل لمنزله ….
ـ بعدها صعد لجناحهه …
ـ وقف ريان الذي تحدث في هاتفه مع زين …
ـ ريان : زين …
ـ زين : اي يا ريان ؟
ـ ريان : في بنت ف الجامعه عايزك تجيبلي معلومات عنها …
ـ زين : مين دي ؟
ـ ريان : اعمل زي ما بقولك من غير اسئله كتير …
ـ زين : تمام …
ـ اغلق ريان الهاتف ثم ابتسم ابتسامه جانبيه وهو يقول …
ـ ريان : انا هوريكي ازاي تتكلمي مع ريان الراجحي بطريقه متعجبهوش …
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب اسفه على التاخير ….. حابه اقول بس استعدوا لبارت بكره عشان حلو … وساحوني عارفه إن البارتات صغيره بس هطولها إن شاءالله
شكراً لتعليقاتكم السكر 💗🎀
متنسوش تسيبو اثركم الجميل يا حلوين 🫠❤️
