رواية ذئاب من نار الفصل الثامن 8 بقلم بيري الصياد – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

تنزل كارما الي الأسفل بعد ان ارتدت

وهي تحاول ان لا تتأثر بشئ الآن فهي لا يريد ان تفكر بشئ واخذت قرار بأنها لم تجعله يقترب منها مره اخرى الي ان تعرف الي اين يذهب بها القدر معه وهذا القرار النهائي معها تره جميع كبار العائله يجلسون كانت ان تذهب اليهم لاكن تسمع وتين وهي تقول.كارما تعالي عايزه اروح الشركه بعد ما نخلص
تنظر اليها كارما وترها تقف علي الباب في انتظرها لتنظر الي والدها وتقول.هروح مع وتين علي بيت خالو رحيم وهرجع يا بابا
يبتسم جاسر ويقول.روحي يا حبيبتي
تبتسم كارما وتذهب الي وتين التي مسكت يدها وتذهب الي الخارج لتنظر اليه كارما وترها تركب سيارتها لتقول وهي تركب بجانبها.مالك يا بت يا وتين
تنظر اليها وتين وتقود السياره الي خارج القصر وتقول.مفيش يا كارما بس عندي شغل كتير اوي ووعدت غزل اني هروح ليها انهارده عايزه اخلص بسرعه واروح علي الشركه علي طول
تبتسم كارما وتقول.ليه حاسه انك بقتي تخبي عليا حاجات كتير يا وتين
تنظر اليها وتين وتقول وهي تنظر الي طريقها.علشان انتي واحده هبله مفيش حاجه علشان اخبيها عنك يا كوكو
تنظر اليها كارما وتضع يدها أسفل وجهها وتقول.ليه مقولتليش انك رجعتي لدياب تاني يا توته
تقف وتين السياره وتقول بغضب شديد.علشان ده محصلش ولا هيحصل يا كارما انا مش هرجع لدياب ولا حتي هفكر في تاني كفايه اوي اللي حصل لحد دلوقتي
تبتسم كارما وتقول.طب وانتي متعصبه ليه دلوقتي
تنظر وتين أمامها وتعود تقود سيارتها مره اخرى لاكن هذه المره بتهور شديد لتنظر اليها كارما وتنظر الي سرعتها وتقول.وتين اهدي شويه مينفعش اللي بتعملي ده اهدي علشان خاطري
تضغط وتين علي السرعه بقوه كبيرة وهي لا تره أمامها من الغضب الشديد وتلف السياره بسرعه لتصراخ كارما بصوت عالي وهي تقول.وتين كفايه مينفعش اللي بتعملي ده ممكن يحصلك حاجه يخربيتك
لا تنظر اليها وتين لتضع كارما يدها علي وجهها وتقول.وتين خلاص يخربيتك أنتي ودياب يا شيخه خلاص ولو عايزه تتجوزي غيره عادي بس اهدي
وتين بصوت عالي وهي تقود بتهور شديد.كلهم صنف زباله يا كارما كلهم زباله ومفيش فيهم دكر زي الناس كلهم زباله
تنظر اليها كارما وتلف وتين بسرعه كبيره الي طريقها وتنظر اليها كارما وهي تقفد الأمل بها لاكن تشعر بدوخه من سرعتها فهي تكره وتخاف من هذه الأشياء لتعود الي الخلف وتقف وتين السياره بعد ان وصلت أمام قصر السويسي وتنظر اليها وتضع يدها على وجهها وتقول.مالك يا كوكو في ايه
كارما بغضب شديد.انتي خلتي فيها كوكو يا وتين ايه ده يلعن شكلك
تضحك وتين بخفه وتقول.في ايه يا بت خايفه لا تموتي العمر واحد يا صغنن
تبتسم كارما وتقول.العمر واحد بس منروحش نقتل نفسنا ونقول العمر واحد يا وتين
تقود وتين السياره الي داخل القصر بعد ان فتح اليها الباب الحديدي وتقول.اطمنا يا بت انا عارفه بعمل ايه
كارما بغيظ.بتقتلنا بس ياختي
تضحك وتين بخفه وتنزل من السياره وتنظر الي القصر وتبتسم وتنظر الي كارما التي ابتسمت اليها ويذهبون الي الداخل وتقول وتين الي الخادمه.فين العيله دي
تنظر اليها الخادمه وتقول.رحيم بيه ووسيم بيه بره في شغل وحياه هانم مع رؤي طلعوا يعملوا حاجه معرفش ايه وملك هانم في اوضتها وغزل هي كمان في أوضتها بس نايمه ودياب بيه لسه مصحاش
تنظر اليها وتين وتقول.ايه التفاصيل دي ما تقولي مفيش غير ملك اللي صاحيه في ام البيت ده انتي كان ناقص تقولي لبسين ايه
تنظر الخادمه الي الأرض بحرج وتضحك كارما وتقول.ولا يهمك يا قمر وتين بتهزر معاكي روحي انتي
اومالت لها الخادمه وتقول كارما وهي تنظر الي وتين.في ايه يا بت مالك ومالها البت بتقولك اللي انتي عايزاه وبس عايزه ايه تاني
وتين بغيظ شديد.بتدخل في تفاصيل زياده انا هروح اشوف البت ملك لحد ما غزل تصحي
تبتسم كارما وتقول.انا هروح اصحي غزل واشوفها وانتي روحي لملك وانا هيجيب غزل وجايه واركي
اومالت لها وتين وتصعد الي الاعلي وتذهب الي غرفه تاج وتدخل الغرفه دون ان تطرق الباب كما تفعل دائما ترها تجلس وهي تنظر الي ألبوم صور لتستغرب بشدة وتذهب اليها وتجلس بجانبها لتنتباه اليها تاج وتنظر اليها وتضمها بسرعه واشتاق وتقول.توته وحشتني اوي
تبتسم وتين وتضمها وتقول.وانتي اكتر
تبتعد تاج عنها وتنظر وتين الي البوم التي تنظر به تاج وتتصدم بشدة وهي تره الصور الخاصه بزفاف دياب ومعه زوجته لتنظر بعيد بسرعه كبيره وهي تشعر بأنها تعود الي نقطة الصفر من جديد تنظر اليها تاج وتبتسم وتقول وهي تنظر الي الصور.كان حلو اوي مش كده
تنهض وتين وكانت ان تذهب لاكن تمسك تاج يدها بسرعه وتجعلها تجلس مره اخرى وتضع يدها على شعرها وتقول وهي تمسح عليه.انتي عارفه اني اتمنتك انتي لدياب من اول ما اتولدتي يا وتين وكان نفسي يتجوزك انتي وكنت فرحانه اوي انه اول ما دخل الشرطه قال لابوه انه هيطلب ايدك اول ما يحقق أحلامه في الشرطه كنت طايره من الفرحه بجد وقتها
تنظر اليها وتين وتنظر الي الصور وتقول.وادي النتيجه يا ملك ابنك راح اتجوز غيري بعد ما دخل المخابرات وكأنه كان مستني ياخد الخطوه دي من زمان اوي
تبتسم تاج وتقول.ابني محبش غيرك وانتي عارفه ده يا وتين
تنظر وتين بعيد عن الصور وتقول.انا مش عارفه حاجه يا ملك ودلوقتي لو تيجي تسالني هقولك ابنك عيشني في كدابه كبيره اوي كدابه خدت مني سنين عمري ومش مسامحه علي اللي عملوا لحد انهارده
تنظر تاج الي الصور وتمسح عليهم بخفه وتقول.انتي عارفه اني كان نفسي أكره هاجر يا وتين كان نفسي اعمل زي ايي ام ابنها ماشي زي ما هو عايز وخلاف اللي هي عايزه بس هاجر كانت تتحب اوي يا وتين كانت طفله بريئه برغم انها كانت كبيره بس كانت بريئه اوي وانا نفسي مقدرتش اعتبرها غير انها بنتي غصب عني
تبتسم وتين بحزن شديد وتقول.مش انتي لوحدك اللي حبتي هاجر يا ملك حتي ابنك حبها اوي وتنسني معاها
تنظر اليها تاج وتضع يدها على شعرها وتقول.وانا مش هقدر انكر ده يا وتين بس مش هقدر انكر حبه ليكي ده كان صدق اوي
تنهض وتين وتقول بغضب شديد.انتي عايزه تجنني يا ملك صح منين بتقولي ابنك حب هاجر ومنين بتقولي حبك انتي كمان هو ابنك ده قلبه ايه مفيش انسان طبيعي بيحب اتنين في نفس الوقت يا ملك ابنك كدب عليا بالحب وحب هاجر بجد علشان أتأثر اوي بعد موتها وانتي شوفتي بنفسك حالته كانت عامله ازاي
تنظر اليها تاج وترمي البوم علي السرير وتنهض وتضع يدها على شعر وتين وتقول.تعرف ان كلنا قبل ما هاجر كنا حاسين انها حامل يا وتين
تنظر اليها وتين بسرعه وصدمه شديده فهي لا تفكر في يوم بأن هذا سوف يحدث بفعل وتنظر بعيد عنها وهي تحاول ان تخفي وجعها الشديد وتستكمل تاج وتقول.علشان كده ممكن يكون دياب زعل علي ابنه اللي مشفش دنيا يا حبيبتي
تبتسم وتين وتقول.بذمتك انتي مصدقه الكلام ده يا ملك
وتنظر اليها وتقول بغضب شديد.ابنك كان بيحب هاجر من بعد ما اتجوزها يا ملك وده كان واضح اوي ايه معقول يكون حس انها هتجيب ولي العهد علشان كده حبها من اول يوم اتجوزها في
تنفخ تاج بقوه كبيرة وتقول.انتوا مجانين وانا مليش دعوه بيكم يا وتين انا بس بقولك علي الممكن علشان متتعبيش اكتر من كده
تنظر اليها وتين وكانت ان تذهب الي الخارج لاكن تمسك تاج يدها وتقول.ممكن تحاولي معاه لو مره واحده يا وتين اسالي ليه عمل كده واتجوزها كده يمكن يكون عنده سبب لده
وتين وهي مازالت لا تنظر اليه.مفيش سبب مقنع علي اللي ابنك عمله يا ملك وحتي لو في هو خلاص انتهي بنسبالي
تلفها تاج اليها وتقول بغمزه اليها.طب عيني في عينك كده
تبتسم وتين وتقول.هي دي الحقيقه يا ملك ومفيش غيرها
تبتسم تاج وتمسك يدها وتضغط عليها وتقول.هو دلوقتي في أوضته نايم يا وتين روحي واسالي عمل كده ليه يمكن ترتاحي وبعدها تقدري تكملي حياتك بي او من غيره هو الوحيد اللي عنده جواب لكل اسالتك روحي واسالي وشوفي وقتها اذا تقدري تسمحي او تكملي من غيره
تنظر اليها وتين وتقول.مش عايزه اساله علي حاجه يا ملك مش هقدر
تقبلها تاج وتقول.لا هتقدري يا وتين انتي اقوه واحده في بنات العيله كلهم يلا لازم انهارده تاخدي جواب لاسالتك
كانت وتين ان تتحدث لاكن تقول تاج بحزم شديد.اسمعي الكلام يا وتين وبطلي تكوني ضعيفه يلا روحي وشوفي اود ده يمكن تقتلي احسم اهو ترتاحي علي طول تعالي
نهت كلامها وهي تسحبها معها وتذهب الي غرفه دياب وتنظر اليها وتقول.يلا يا بت لازم تثبتي انك بنت الجارحي وتربية اود الزفر والوسخ ايهم يلا يا بت انجزي
نهت كلامها وتذهب من أمام الغرفه لتضحك وتين علي شكلها وتنظر الي الغرفه وكانت ان تذهب لاكن يقفها اشتاقها الشديد الي هذه الغرفه لتفكر في عقلها وتقول في داخلها.هدخل وهو كده كده نايم هشوف الاوضه واشوف اذا غير فيها او لا بصه واحده وهطلع علي طول
نهت حديثها وتفتح الباب وتنظر بداخل الغرفه وتدخل وتنظر اليها وتنظر الي السرير تره لا يوجد به لتشعر بخضه شديده وكانت ان تذهب لاكن تره يخرج من الحمام وهو عاري الصدر ويمسح شعره بمنشفه لا تعرف ماذا تفعل وسب حالها وحماسها التي سحبها الي هذا الموقف ينظر دياب اليها ويرفع حاجبه ويبتسم لتنظر اليه وتين ولا تتحدث وكانت ان تنظر بعيد عنه لاكن تأتي عينيها علي الصوره التي توجد في الغرفه لتشعر بقلبها يطعن بالكثير من السكانين وتنظر بخزلان شديد الي دياب التي نظر الي الصوره ونظر اليها وكانت وتين ان تذهب لاكن يذهب اليها بسرعه ويسحبها بسرعه كبيره من يدها اليه لتقع وتين بين الاحضانه وتغلق عينيها بقوه كبيرة وتبتعد عنه بسرعه وتقول بغضب شديد وصوت عالي.اوعي تقرب مني تاني يا دياب اوعي
وكانت ان تذهب لاكن يمسكها دياب ويغلق الباب بقوه ويقول ببرود.هي حطت صورتها في اوضة وانا مرضتش اشالها بعد موتها يا وتين
تلف وتين اليه وتقول بغضب شديد.وانا مطلبتش منك تبراري يا دياب انت واحد حر بعيد عني عايز تحب تاني وتتجوز روح واعملها للمره الثانيه يا دياب روح واتج
قطع كلامها دياب التي قال بصوت عالي بشدة.وتين خلاص
تنظر اليه وتين وتبتسم وتقول.هي فعلا خلاص يا دياب
وكانت ان تذهب لاكن يمسكها دياب اليه بقوه كبيرة ويضع يده على خصرها وهو يقربها منه بشدة ويقول وهو يجز علي اسنانه بقوه.قولت خلاص انسي مش خلاص حاجه تانيه يا روح امك
تنظر اليه وتين وهي قريبه منه بهذا الشكل وتنظر الي الصوره الخاصه بزوجة دياب التي تدعي هاجر وتقول.انا انسي عادي لاكن انت تنسي دي اشك فيها
يبتسم دياب ويقبل وجهها ويقول.انا مش فاكر غيرك يا غزال
تبتسم وتين بسخريه وتقول.ااه ده حقيقي واكتر حاجه تدل علي ده وانك مش فاكر غيري انك اول ما عملت اسم لنفسك روحت اتجوزت يا دياب حلو الاثبات ده بجد
يقربها دياب منه أكثر ويرفعها بين ذراعه ويقول وهو ينظر الي شفتيها.نفسي لو لمره تفهمي بعقلك يا وتين مش بقلبك
تنظر وتين الي عينيه لتتوه بهم وتقول.بس انت حبتها بجد يا دياب
يبتسم دياب وهو ينظر الي عينيها ويقول.معملتش حاجه تخليني اكرها يا وتين هاجر مكنتش وحشه علشان اكرها
كان هذا الحديث كافي ان يجن جنون وتين التي ابتعدت عنه بسرعه كبيره وتضربه بقوه كبيرة علي صدره وتقول بصراخ عالي.طالما هي مكنتش وحشه يبقي عيش علي ذكرها وملكش دعوه بيا تاني يا دياب خليك معاها هي وسيبك مني علشان انا قرارت اني هتجوز انا كمان يا دياب
وكانت ان تذهب لاكن يسحبها دياب بعنف وقوه شديده ويقول بصوت هز اركان الغرفه.قرارتي ايه يا روح امك تتجوزي ليه ياختي شايفني ركبتهم ولا ايه
تنفخ وتين وتقول.والله ركبتهم او لا دي مشكلتك انت مش مشكلتي انا اوعي وخليني امشي
اومال لها دياب ويقول.طالمآ هي بقت كده يبقي غلط باغلط يا بت الجارحي
تنظر اليه وتين بستغرب وكانت ان تذهب لاكن تره يسحب تيشرت من أمام المرآة بقوه ليقع عدة أشياء ويرتدي ويمسك يدها ويسحبها معه الي الخارج لتقول وتين بغضب شديد.دياب بطل الطريقه دي وكفايه بقي
ينزل بها دياب الي الأسفل وتأتي تاج وتقف أمامه وتقول بستغرب وهي تنظر الي وتين.في ايه يا دياب مالك واخد البت واريح علي فين
دياب بصوت عالي وهو يذهب من أمامها.عايزه تيجي تعالي مش عايزه براحتك يا ملك
تركض تاج بسرعه الي الخارج وتقول.لا اجي ياخويا ده انا نفسي احضر مسلسل جديد واللهي
تركض كارما التي كانت تجلس مع تاج بعد ان رات غزل التي قالت اليها بأنها لم تنزل الآن وتركب بسرعه بجانب تاج التي تركب في الخلف وتنظر الي وتين التي تغضب بشدة من أفعال دياب وتهمس كارما الي تاج وهي تقول.هو ايه اللي حصل يا ملك
تاج بنفس الهمس.والله ما اعرف ياختي انا كنت قاعده معاك بس الواضح ان الموضوع كبير وهيسلي
تضحك كارما بخفه وتقول.تموتي في خراب البيوت انتي
تنظر اليهم وتين بغضب شديد وتقول.انتوا بتضحكوا علي ايه
تضربها تاج علي كتفها وتقول.بس يا بت وخلينا نركز كويس
تنظر وتين الي دياب التي يقود السياره بسرعه كبيره لتنفخ بقوه كبيرة وتقول.تقدر تقولي انت واخدني علي فين دلوقتي
دياب وهو ينظر الي طريقه.علي قصر الملكه
وتين بغضب شديد.ما تروح انت قصر الملكه واخدني ليه معاك
ينظر اليها دياب وينظر الي طريقه ويقول.دلوق

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  مدونة كامو - رواية ذنوب على طاولة الغفران الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم نورهان العشري - قراءة وتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top