رواية جنان في بيت صعيدي الفصل الحادي عشر 11 بقلم اسماء حبيب – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

جهاد راحت عند حسام وزهره بتجري وراها بقلق،،، جري اي يا عنتر اهدا بس يا راجل يوووه.

جهاد بحسم ووقفت قدامه،،، دكتوور حسام عيزاك في كلمه لو سمحت.
حسام نها المكالمه وبهدوء مع ابتسامه هديه،،، خير يا جهاد.
جهاد بجديه،،، زهره يا دكتور حسام مش بتركز خالص في المحاضرات وبتنام وبصراحه بقي لازم تشد عليها شويه مش ينفع كدا.
زهره بجديه عكس شخصيتها،،، والله انا حره.
حسام بجديه مع نبره حاده لزهره،،، لااا يا زهره جهاد معاها حق انتيييي مهمله جدا ودا ميصحش علي فكره لازم تنتبهي لمحضراتك.
جهاد،،، ايييوه بالظبط كدااا يا دكتور فهمهااا.
زهره بزعيق قبل ما تمشي،،، انت بتزعقلي يا حسام علشان جهاد اشتكتلك طااااايب زعق براااحتك انا مشيه ومتكلمنيش تاااني يا جهاد انتي فاااهمه وسعوا كدااا.
زهره مشيت بغضب وجهاد اتصدمت من تصرفها ده وحست انها هتعيط وكانت سكته..
حسام بتنهيده،،، معلش يا جهاد دماغ زهره كدا والله هترجع تكلمك زي الهبله اختي وعارفها.
جهاد بزعل ودمعها في عنيها طلعت كشكول زهره من شنطتها ومشيت،،، اديها دا يا دكتور عن ازنك.
حسام ماسك الكشكول وببص لجهاد الي مشيت بسرعه بزعل عليها،،، منك لله يا زهره علطول كسفاني وجيبالي مصايب.
حسام جه يركب عربيته علشان يروح اتفاجئ بزهره الي طلعتله من الكرسي الخلفي،،،، انا عارف انك في يوم هتقطعيلي الخلف هو انا مش صلحتلك عربيتك عيزه اي منيي ووسعي علشان زعلان منك.
زهره بزعل وكانت بتعيط زي الاطفال ،،،، حسام هو انتي في يوم ممكن متكلمنيش وتزعقلي وتطردني من بيتك لما تتجوز يا ابن روحيه.
حسام وتحرك بجسمه وقعد في الكرسي الخلفي،،،، لي بتقولي كدا بس وبعدين يا زهره انتي الي عملتيه غلط وتنرفزتي وزعلتي جهاد منك كمان دا يصح.
زهره بغيظ،،، منتي زعقتلي علشانها جهااد ولا انا يعني هااا.
حسام بضحكه خفيفه،،، يا بنتي لو انتي مش اختي كنت قولت انك مراتي وبتغيري عليا.
زهره بجديه،،، بس انا فعلا بغير يا حسام مش عيزاك تسمع كلام حد غيري ولا تكلم بنت غيري يا حسام.
حسام بصدمه،،، لاااا بقي انا كدا هشك فيكي.
زهره بتنهيده ،،، بغير عليك غيره اخويه يا اخي متخليش دماغك تحدف شمال، انت عارف رغم اني بديك علي دماغك وبطلع عنيك وبنكد عليك عشتك بس مش متخيله انك ممكن حبك لجهاد يعميك وتنساني يا حسام.
حسام بصدمه،،، جهاد اي مين قال اني ب…
زهره وبتمسح اثر دموعها،،، عليا يا ابن روحيه منتي مبارح كل شويه قارفني هي جهاد وافقت علي العريس طيب هي بتحبه لحد اما ورمتلي نفوخي، هو الحب مش عيب علي فكره ولا حرام بس اوعي تنساني بس وكمان مش تزعقلي قدمها انا ازعقلك ماشي انت لاااء انا برستيجي بيقع علي فكره.
حسام بضحك وبيضم اخته لي،،، مش عارف ازاي اخلص من لسانك ده بس عمري في حياتي ما اقدر انساكي ابدااااا.
زهره وبترفع رسها لحسام،،، بتحبني قد اي يا حسام.
حسام بهبل زي اخته،،، قد المحيط الهادي يا زهره.
زهره بضيق،،،، ايييوه قول كدا بقي انك مبتحبنيش.
حسام،،،، امال اقول اي يختي.
زهره،،، مفروض تقول قد الدنيا كلها والكواكب والمجرات.
حسام،،، قومي يا بت اطلعي من العربيه.
زهره،،،، انت بتقولي بت ورنا لنفخك يا ابن روحيه.
حسام وبيفك الحزام،،، انا الي هنفخك استني.
زهره طلعت تجري.
حسام بتنهيده،،،، اااه قلب الاخ بقي
💥في سرايا حمدان الجبلاوي 💥~
جنان كانت بتلبس درس ونزلت عند حمدان في المنضره،،، عموا حمدان ممكن اقعد معاك شويه ونتناقش مناقشه موضوعيه بنائه.
حمدان بأبتسامه،،، قولي يا بنت الغالي.
جنان بهدوء مزيف،،،، انت عارف يا عموا اني يتيمه ومليش حد غيرك بعد ربنا.
حمدان بجديه،،، هو منصور زعلك دا اني ه…
جنان بسرعه،،، لاااااا والله دا طيب وكيوت بتسلي عليه سبهولي ده انا بس كنت عيزه اشتغل وهو مش هيرضه وعرفاك مش هتزعلني طبعاً.
حمدان بجديه،،، كيف ده تشتغلي لي هو اني امقصر معاكي في حاجه.
جنان بتنهيده،،، ابداً والله بس انا مش متعوده علي القعده وبصراحه مفيش غيرك هيقدر يسمعني في البيت ده.
حمدان بجديه،،، بسي كل الشغلين رجاله ومفيش حرمه تشتغل وسط رجاله.
جنان بسرعه،، لاااء منا هدني لزقه ومتبته في منصور وهو افك شويه من قعده البيت وتفرج علي البلد ( وبتمثل البرائه) وانا صدقني هقعد سكته وهاديه.
حمدان،،، والله اني ماحببش روحتك الديوان ابداً.
جنان ببرائه،،، علشااان خطري بالله عليك دنا بقول انك هتقف جمبي.
حمدان بتأثر،،، طيب بس تبقي ويا منصور متبعديش عنه وتخليكي في مكتبه متتحركيش واصل.
جنان بابتسامه وخبث،،، حا..ضر.
حمدان ناده واحد جاله بسرعه،،، نعم يا كبير.
حمدان بجديه،،، تاخد ستك توديها الديوان وتخلي بالك منها.
جنان بشلل وفي سرها،،، ستو انا ستو دا اكبر من جدي.
الحارس باحترام،،، اتفضلي يا ست هانم.
جنان مشيت وبتكلم نفسها،، انا ابقاااا ستو يا حول الله لاء انا لازم اشتري المسكات شكلي عجزت ولا اي.
جنان ركبت عربيه والحارس قعد في الكرسي الامامي جمب السواق وطلعوا علي الديوان بسرعه لانه مكنش بعيد اوي عن السرايا.
عند منصور كان بكلم عامل بزعيق،،،، كيييف ده اني خابر انكم معتشتغلوووش زي النااس.
العامل بجديه،، يا كبير لازم نجيب حد في الحسابات اكده الشغل هيتعطل والمصالح هتقف.
منصور بهمجه معتاده،،، منتوا الي مش دايرين بااالكم من شغلكم و… (بصدمه) جنان اي الي جابك اهنه.
جنان وبتلف تخرج،،،، لمؤخذه شكلي جيت في وقت مش مناسب سلاامو عليكو.
منصور بزعيق،،، خدي هنااااا.
جنان بتمثيل البكاء،،، والله انا ما عملت حاجه والله العظيم واللله.
منصور وبزعق في الموجودين،،، اطلعواااا بره.
جنان بتجري علشان تخرج منصور جبها من افاها،،، لاااه انتي تدنك اهنه.
جنان بضم شفايفها بأسي،، انا عرفه ان اليوم ده مش هيعدي من غير ضرب انا عاارفه.
منصور بجديه شديده بعد ما خرجوا،،،، اي الي جابك وتكلمي طوااالي علشان اني علي اخري.
جنان وجت تخرج،، خلاص وقت ما تبقي فاضي شكلك مشغول معطلكش سلام…
منصور وشدها من درعها،،، اترزعي اقعدي فهميني اي الي جاابك.
جنان،،، هقول بس مش تتزرزر عليا ماشي وعلي فككره عموا حمدان عارف يعني لووو ضربت والله لقوله معايه الرقم بتاعه اخته من السواق احتساباً للمعارك والمشاحنات الي هتحصل دلوقتي.
منصور بخنقه،،،، انجزييي.
جنان،،،، منا جيالك في الكلام يا راجل يوه انت مش صبور.
منصور بسخريه،،، امال اي يا ست ابوها.
جنان،،،، بص بقي وبلا خوف وبصرااااحه انا جايه اشتغل معاك يا منصووور.
منصور وقف وجنان وقفت بسرعه،،، اي غلط انا كان مفروض امهد للموضوع سابقاً صح.
منصور قرب منها بشده،،، سمعيني قولتي اي اكده.
جنان بخوف،،، م م…..
منصور بزعيق فجأه،،، انطقييييييي.
جنان بتمثل البكاء عيزه تهرب منه،،، زعقلي يا ابن حميده زعقلي عااااااااااااه.
منصور،،،، اكتمي ومفيش حريم تشتغل اهنه انتي اتجننتي ايااك..
جنان بتوسل،، بالله يا منصور والله ما هطلع وهدني جمبك علي طول والي تقوله هنفذه هاااا اقتنعت ولا مدخلتش عليك ولا اي!
منصور،، لاااه.
جنان بضيق وقعده علي الكرسي،،،، اطلبلي زبادي خلاط علشان انا ممكن بص هو كدا ااااه يا فرستي.
الباب خبط ومنصور بصلها بتحزير،،، اياكي تتحركي لقتلك والله اعملها.
جنان بزهق،، اديني مرزيه قعده اهووو.
منصور وقف علي الباب مرضيش يدخل الراجل جوه.. قفل الباب ودخل وحط ظرف قدامه.
جنان بفضول،، اي دا يا منصور.
منصور،،،، ده ورق الطلاق.
جنان فتحت عنيها بصدمه،،، بتقول اي هطلقني ياااامنصووور.
منصور،،، جبته علشان لما تخدي حقك تمضي ونخلص هي هتفرق يعني.
جنان وبتمثل الا مبالاه،،،، لا ولا فرقه معايه يعني ولا حاجه اصلا ….
وسكتوا ومنصور بدخل الورق الخزنه…
جنان بسرعه،،،، بس اي الي خلاك تجيبوه دلوقتي انا لازم اعرف يعني بقي.
منصور كان هيرد بس الموبيل رن ومنصور كان بتكلم بفرحه،،، اني جاي دلوك.
منصور قفل بفرحه ومسك جنان من اديها ونكانوا خرجين.
جنان بتكلم نفسها،،، لا دا كدا يبقي بيحبني ايوه بيحبني.
ركب العربيه وبتحرك بسرعه…
جنان بفرحه لفرحه منصور،،،، هو في اي يا منصور.
منصور،،، هتعرفي دلوك.
بعد دقايق وصلوا السرايا ومنصور وجنان دخلوا بسرعه.
وهنا جنان وقفة متنحه ومصدومه من الي شافته نسخه تبك الاصل من منصور قاعد علي الكرسي.
منصور وبيجري عليه وبيضمه بحب شديد،،، كييييفك يا زين.
زين بتألم،،، ااااه مش اوي كدا دنا اترنيت علقه يا جدع.
منصور بخضه،،، مالك يا زين حد كلمك دا اني امحيه من علي وش الارض.
زين بغيظ،،، بنت انما اي عايز بس شومه ونزل علي دمغهااا يااناري منها يا منصور دنا اتخرشمت خرشمه.
منصور،،، وه حرمه تضربك يا زييين.
زين،، لا يا منصور دي لمت عليا الناس وقااال اي بتحرش بيها يا اخي دي عيزه تضرب ضرب اااه سندني بس اصل مش قادر منك للله منك لله.
جنان ولسه متنحه وبتكلم حمدان،،، هو الي انا شيفاه بجد ولا البيت ده معموله عمل سفلي.

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  مدونة كامو - رواية وكأنها لي الحياة (شظايا قلوب محترقة 2) الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم سيلا وليد - قراءة وتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top