رواية جميلة حد الفتنة ( حياة حمزة ) الفصل السادس 6 بقلم رحمة نبيل – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

في الأعلى وصل رامي الشقه ورن الجرس فتح له حمزه بسرعه / تعالي يارامي شوف مليكه حرارتها مرتفعه اوي
رامي وهو يذهب خلفه / اهدي بس يا حمزه انا مجبتش معايا اي حاجه بس ممكن اشوف الحراره والنبض واكتب لها علاج
حمزة / اي حاجه بس تكون بخير يا رامي
رامي وهو يتوقف وتحدث بتعجب / انت حبيتها ولا ايه يا حمزة انت لحقت يابني اهدي كده مالك
حمزة بعصبيه / اخلص يا رامي مش وقتك يا اخي
ذهب رامي خلفه ودخل الغرفه وجدها مسطحة علي السرير
رامي / ارفع نقابها يا حمزه مينفعش كده تتخنق
نظر له حمزة بتردد ثم تحدث بوجع في قلبه/ بس هي….
رامي مشفقا علي صديقه فهو يعرف مقدار غيرته علي ما يخصه / دي مجرد حاله يا حمزه واي دكتور هيقول كده وبعدين دي مرات اخويا واختي يا صاحبي متقلقش
نظر له حمزه ثم توجه لها ورفع النقاب لها واقترب رامي وهو يحاول قدر الإمكان ان يتجنب النظر لوجهها مسك يدها وقاس النبض وتحدث وهو ينظر لساعته / شوف يا حمزه لو في علبه اسعافات هنا وهات منها الترمومتر….. حمزه…. حمزة انت يابني
رفع نظره وجد صديقه ينظر تجاه زوجته باعين مفتوحه ولا يتحدث فقط نظره مثبت عليه وكأنه مسحور او القي عليه تعويذه
رامي / حمززززه
حمزه بانتباه / نعم ايه يارامي
رامي / بقولك شوف اي ترمومتر في علبه الاسعافات
هز حمزه رأسه دخل الحمام وبحث حتي وجد علبه الاسعافات وأخرج منها الترمومتر وخرج لرامي واعطاه له
رامي بعد وضع الترمومتر وانتظار رؤيه النتيجه / درجة حرارتها عاليه لازم تاخد مخفضات حراره ومضادات حيويه
امسك رامي ورقه وخط عليها بعض الادويه ثم نظر لحمزة / اعمل لها كمادات واديها العلاج ده انا هجيبه وابعته من اي حد ولو استمرت درجه الحراره خليها تاخد دووش ساقع
نظر له حمزه بقلق يأكل قلبه وضع رامي يده علي كتف صديقه / متقلقش كدة خير هنزل انا وابعت العلاج
هز حمزه رأسه وذهب وجلس بجانبها واخذ يتأمل ملامحها يا الله هل هذه بشريه مثلنا غير معقول هل تزوج حوريه يالله كم هي جميله اقترب منها ونزع النقاب بالكامل من عليها وبلع ريقه من شكل شعرها الأسود والذي يتخلله لون بني فرد شعرها بجانبها. اقترب من شعرها وقربه من أنفه واشتمه واخذ يستنشق من رائحته كالمدمن ولم يشعر بنفسه سوي وهو يسمع صوت احد دخل الشقه خرج ليري من وجدها ملك وضع رأسه في الارض
تحدثت ملك بتلاعب ودلع مقزز / اووووه الشيخ حمزه في شقتنا المتواضعه ياتري بتعمل اية هنا يا شيخنا
شعر حمزه بالاحراج / اصل مليكة تعبت فكنت…
ملك مقاطعه / اوووه يا حرام مليكه حبيبه الملايين تعبانه مسكينه اوي هههههههه يلا ربنا يطمنك عليها
تعجب حمزه من حديثها اي نوع من الأخوه هي حمد الله انه لم يكتبها نصيبه
نظرت له ملك باعجاب كبير جدا ثم اقتربت منه ببطئ وتحدثت ياغراء / تعرف انك حلو اوي والصراحة مستخسراك في مليكه المعقدة دي اي رأيك لو….
صدم حمزه من حديثها ولكن ماذا تقصد بحديثها هذا صعق عندما علم ماذا تقصد ابتعد للخلف بحده وكان سيتحدث لولا أن سمع صوت أسر / مالها مليكه يا حمزه
حمزه وهو يحاول الا يفكر في كلامها / احم عندها حمي شديدة بس مين قالك
أسر / رامي قالي وبعت العلاج ده
هز حمزه رأسه واخذ منه العلاج ودخل لغرفه مليكه
نظر أسر لملك نظرة هي تعرفها جيدا / ايه اللي حصل يا ملك
. ملك بسخريه / حصل ايه ياسيادة محامي مليكه
أسر بغضب / ايه اللي خلي حمزة يبقي مش طايق يقف كدة وملامحه متتفسرش
ملك وهو تسير بطريقه مقزز تجاه غرفتها / وانا مالي اسأله انت يا اسوري
زفر أسر علي اخته التي لم ولن تتغير ثم توجه للغرفة وجد حمزه يضع احد القماشات علي رأسها وهو يعطيها حقنه في زراعها سمع تأوه ضعيف منها
نظر له أسر بامتنان / شكرا ليك يا حمزه لولاك كان ممكن حالتها تتدهور
حمزه وهو ينظر لها / دي مراتي برضو يا أسر متنساش
جلس أسر مقابل حمزه علي السرير بجانب مليكه / الحمدلله ان ربنا رزق مليكه بواحد زيك انا كده مطمن عليها
ابتسم حمزه / انا محظوظ ان ربنا جعلها من نصيبي رغم عدم معرفتي بيها غير لساعات قليله الا انها بجد بقت جزء مني
أسر وهو يبتسم / عيالكم هيبقوا ايه قمامير
ضحك حمزة وهو ينظر لها / متوقعتش ابدا انها تكون كدة انا مش بيهمني الشكل عاما بس بجد حسيتها كتير عليا
أسر بغمزه / انت مش شويه برضو يا كبير بعدين كفايه عينك الخضره دي جميله خالص
ضحك حمزه / اه لو تسمعك سعدية دلوقتي هتطلب الاداب
أسر بتعجب / سعديه مين
حمزة / متخادش بالك انت كمان عينك جميله اوي تعرف انها تشبه عين مليكه
أسر بضحكه / قصدي اي عين فيهم
حمزة / صحيح قولي اي حوار عنيها ده
أسر بضحكه / مليكه ورثت عيون جدتي بتتغير بتغير المود بتاعها يعني ممكن أخضر فاتح او ازرق وهكذا
نظر لها حمزه وقال / سبحان من صورك
سمع حمزه رنين الهاتف وجده والدة / الو…….. تمام يا بابا انا جاي
نظر لأسر / خلي بالك منها انا هنزل عشان أودع الناس مع بابا وهاجي اشوفها تاني
أسر / في عيوني
حمزه بضيق / خلي بالك منها بس
ضحك أسر علي غيرته الواضحه
هبط حمزه وذهب لمجلس الرجال واخذ يودعهم وكذلك نساء العائلة تودع النساء الضيوف وانتهت الليله علي خير باستثناء مرض مليكه ولكن كل الأمور صارت علي مايرام نظر الجد لعائلته الذين جلسوا بتعب محلهم / انهارده انتم تعبتوا عشان تجهزوا للليله بالشكل ده جزاكم الله خيرا جميعا واتفضلوا يلا استريحوا
شكر الجميع الجد وتوجهوا لشقتهم وتوجه حمزه مع عمه لشقته دخل لغرفه محبوبته وتبعه محمد ذهب محمد لها وقبلها بينما حمزه نظر لها بقلق ولكن اخفاه
محمد لحمزة / هي هتبقي كويسه
حمزه / متقلقش يا عمي هتبقي بخير قريب
ثم ذهب وقاس درجه حرارتها / الحمدلله حرارته نزلت كتير
محمد / الحمدلله اتفضل انت يابني روح ارتاح عشان انت تعبت كتير انهارده
حمزه وهو ينظر لها /تمام يا عمي لو حصل حاجه لو سمحت كلمني
أسر / متقلقش انا جنبها علي طول
هز حمزه رأسه وتوجه لشقتهم دخل مباشره لغرفته وذهب واستحم ثم توضأ وذهب وصلي ركعتين شكر لله علي نعمه الكثيره واخذ يدعي لزوجته ثم توجه لسريره كان يريد أن يظل معها ولكن خجل كثيرا من عمه تنهد بخفوت ثم ذهب في سبات عميق بسبب التعب طوال اليوم ومليكه كانت ما تزال تحت تأثير الدواء

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  مدونة كامو - رواية صفقة الظهور والاستعادة الفصل الرابع 4 بقلم هاجر نورالدين - قراءة وتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top