رواية جميلة حد الفتنة ( حياة حمزة ) الفصل الثالث والعشرين 23 بقلم رحمة نبيل – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

كان حمزه ينام وعلي وجهه بسمه واسعه وهو يضم معشوقته لقلبه ابتسم وهو يشعر بلمسات مثل الفراشات علي وجهه فتح عينه ببسمه وهو يري مليكه تنظر له وتلعب في لحيته تحدثت بنبره ناعسه قليلا / لحيتك جميله اوي يا حمزه
ابتسم حمزه ثم اطلق ضحكه صاخبة عليها واقترب وهو يقبل جبينها وتحدث بهدوء وهو يقبل عينها بحنان /صحيتي ليه كنتي كملتي نوم
مليكه بمشاغبه / معرفش بس حسيت براحه رهيبه كده وحاجه بتقولي بت يا مليكه الواد الحليوة جوزك نايم جنبك فايه قولت استغل الفرصه واعاكس فيك.
رنت ضحكة حمزه في الغرفة بشده وهو يضمها بشده ثم قبل رأسها / يابت يخربيتك هتموتيني بسكته والله يا ناس علي البسكوت ده
ضحكت مليكه بشده ودفنت وجهها في صدره وهي تضمه بشده وتهمس له بجديه / بجد والله حسيت براحه رهيبه وانا نايمه فاستغربت وصحيت لقيت نفسي في حضنك
ابتسم حمزه عليها وهو يداعب خصلاتها / يعني حسيتي براحه في النوم قومتي صحيتي من النوم المريح عشان تعرفي ايه الراحه دي
ضحك بخفوت / انتي هبله يا مليكه ولا إيه
نظرت له مليكه بتذمر فلمح هو علامه خدها التي تركت أثر احمر فمسد عليها بحنان وقبلها / بتوجعك
نظرت له مليكه وهي تهز رأسها برفض / لا والله مش بتوجعني خالص انا اساسا اول ما لمسني اتجننت علي إللي خلفوه ومسكت راسه طقشتها في الحيط ابن النتنه ده
رغم غضبه مما حدث لها إلا أنه ابتسم بخفوت / طقشتيها
هزت رأسها / أمال أصل اللي زي جاك ده صنف من الزواحف اما كنتش فعصته ميسكتش النوع ده بينضرب بالشبشب آخره أساسا
ضحك حمزه بشده وهو يبعدها عنه / اوعي يا معفنه انتي ايه فعصتيه دي يخربيتك انتي ازاي دكتور لا وجوايز وجو الا ماشوفنا معاكي قطنه حتي ده انتي اخرك اول ما حد يتعب في البيت تكتبيله بنادول وجبرت علي كده
نهضت مليكه ووقفت علي الفراش ووضعت يدها في خصرها / انت بتتريق عليا طب علي فكره بقي انا دكتور كبيره اوي لعلمك يا بابا
غمز لها حمزه / منا واخد بالي والظاهر مش كبيره في الطب بس
نظرت له بتعجب / قصدك ايه
نهض حمزه من علي الفراش وهز كتفه وهو يقلد حركاتها وهو يضحك / والرقص يا أبلتي هيهيهيهي
خجلت مليكه بشده ونظرت له بتحذير / حمزه
تحدث حمزه بحاجب مرفوع / إيه يا ابله مليكه هو احنا ملناش نفس نشوف الحجات دي ولا احنا أخرنا حضن بقي
رفعت مليكه حاجبها بتعجب من حديثه / هو إنت شارب يا حمزه ولا إيه،،،، إيه كلامك ده
اقترب منها بسرعه فهبطت من الفراش واتجهت للجانب الاخر بسرعه بينما هو نظر لها وتحدث بمزاح / من الغلب يا ختي بقالنا قد ايه كتابين الكتاب الا ماشوفت هزت كتف حتي ولا جيتي تقوليلي حمزه يا حبيبي هات بوسه ايه يابت انتي انا قولت عايزها متدينه ومحترمه بره البيت بس لكن جوه عايزها عربجيه
ضحكت مليكه بشده وهي لا تتحمل ملامحه المتذمره وسقطت أرضا وهي تمسك معدتها من كثره الضحك فاستغل هو الفرصه وجذبها ورماها علي الفراش ونظر لها لها ببسمه وغمز لها / لا قلبي المسكين مش هيتحمل الضحكه دي رفقا بقلبي يا جميلتي
نظرت له مليكه ببسمه كبيره ومدت يدها ومسدت علي وجهه بحنان وهمست له / حمزه
همهم حمزه / هممممم
مليكه وهي تنظر لعينه وتمسك يده وتقبلها ثم وضعتها علي قلبها / خليك جنب قلبي دايما لان بينبض عشانك انت وبس يا حمزه ده ( وهي تشير لقلبها) من غيرك يموت يا حمزه
نظر حمزه لعيونها وهو ينهض ويستند علي الفراش ويجذبها لمكانها الدائم بجوار قلبه /قبل ما اتجوزك كنت مفكر أن جدي هيجوزني ملك وانا لما شوفتها محستش باي حاجه ناحيتها حاولت اقنع قلبي يتقبلها ويحبها وقعدت اقوله فين وعدك انك تحب زوجتك ايا كانت هي مين بس ده ( أشار لقلبه) رفض واعترض وقال لا مش هي دي اللي مستينها من زمان بس اول ما لمحتك يوم كتب الكتاب قلبي اتنفض وكان عايز يجري يضمك ويصرخ باعلي صوت خلاص لقتها لقيناها حياه حمزه زي ما كنت دايما بقول انتي يا مليكتي انتي حياه حمزه وعمره كله بعشقك يا مليكتي.
نظرت له مليكه ببسمه وهي تتنهد براحه / وانا اكتر يا حمزه.

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية وعاد قلبي نابضا الفصل الثالث 3 بقلم نيفين بكر - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top