رواية جميلة حد الفتنة ( حياة حمزة ) الفصل العشرين 20 بقلم رحمة نبيل – للقراءة المباشرة والتحميل pdf

RAHMA NABIL 美心

حمزه بغمزه / مطلعتش سهل يابني بس أساسا الحل ده كان سهل اصلا
ابتسم ادهم وهز رأسه ولم ينكر / فعلا هو سهل بس لأنك أنت داخل دايره المشكله نفسها مش شايفه اما انا لاني بره لاحظته بس كده
ابتسم له حمزه ولم يكد يتحدث حتي شعر باهتزاز هاتفه نظر وجده رامي / السلام عليكم……. تمام أنا عند ادهم روح علي البيت واستني هناك انت والشباب
تحدث ادهم بعدما فهم عما يتحدث / لا تعالو عندي هنا أفضل نكون علي راحتنا لوحدنا
وافقه حمزه وتحدث لرامي / طيب يارامي بقولك ايه تعالي لشقه ادهم هي في العماره اللي قصاد عمارتك الدور الثاني كده تعالي هنا أفضل وكلم عامر يجي…….. تمام متتٱخرش
تحدث حمزه لمليكه / روحي انتي لياسمين والبنات يا مليكه
ابتسمت مليكه وهي تهز رأسها واقتربت منه وهمست له بشئ جعله يضحك بشده وتحدث لها / خلاص يخربيتك خلاص
ثم نهضت مليكه وذهبت فتحدث ادهم بفضول/ كانت بتقول ايه
غمز له حمزه / لما تكبر هقولك
نفخ ادهم بغيظ ثم نهض ليفتح الباب لرامي الذي قابل احمد علي الدرج
رامي / الحمدلله ان احنا بعيد عن البيت الا المره دي العدد كبير وسعديه هتخلي الفضيحه اكبر واكبر ماشاء الله
ادهم بتعجب / فضيحه ايه
رامي وهو يربت علي كتفه / بلاش يابني انت راجل كباره وهيبتك هتنزل الأرض
دخل عامر وخلفه أسر وهو يغني/ والنهارده فرحي يا جدعان وهتجوز هتجوز لولولولولولوي
‏احمد بضحك /اللي يشوفه كده ميقولش انه كان مجبور بعدين يابني انت هتتجوز ياسمين انت مستوعب اللي انت فيه
‏ضربه رامي الذي كان يجلس بعكازه / مالها ياسمين ياخويا كخه ولا بتعض ولا يكونش بتمشي علي الحيطان
‏احمد وهو يفرك ظهره بألم ويضحك / يخربيتك يا غشيم مابراحه شويه يابني
‏رامي وهو يضربه مجددا/ عشان تبقي تقل أدبك تآني يا حيوان
‏اتجه عامر للنافذه وفتحها ونظر لهم / يلا بلاش بقي نتكلم كتير خلينا نخلص
‏هز حمزه رأسه / آيوه يلا بس صحيح انت كنت فين يا عامر
‏عامر وهو يحضر الحقيبه التي بها الأشياء / كنت مع ندي عشان تعبت شويه
‏توقف قلب رامي وهو يركز مع كل كلمه من عامر
‏حمزه بتعجب / تعبانه مالها
‏عامر بألم /معرفش مراتك كشفت عليها قالت اتعرضت اصدمه حاده انا اساسا معرفش حصل ايه بس واحد جه قالي انها واقعه في الشارع والناس ملمومه عليها وقتها اخدتها ومليكه شافتها وقالت اتعرضت لصدمه
رامي وهو يشعر بالذنب يقتله كيف تركها هكذا وهي بهذه الحاله كان يجب أن يتوقع حدوث ذلك كيف اطاع عقله الغبي وعاند قلبه الذي تألم لأجلها.
‏رامي بوجع شديد لم يلاحظه عامر / وهي عامله ايه دلوقتي
‏عامر ببسمه صغيره / الحمدلله أفضل كتير قبل ما اجي اقنعتها بالعافيه انها تروح مع اميره للبنات عند ياسمين
ثم نظر لحمزه / عقبالنا بقي لما تتجمعوا في شقتي
ضحك حمزه بشده /ابشر طال عمرك
أسر بتذمر / واد انت وهو متخلصوني بقي هفضل مستني كتير يعني
سمع الجميع صوت سعديه / ما تخلصوه يا اخويا منك ليه ولا هو هتيجي عليه وتتوب وانت يامعفن ( كانت تنظر لرامي) مش ناوي تتوب وتتعظ مستني ايه اكتر من ان رجلك بقت كده اتفوووووو ده ناقص ربنا يخسف بيكم الأرض يا جذمه منك ليها
ثم اغلقت النافذه بحده فقد رأتهم عندما فتحت النافذه المقابله لشقه ادهم وسمعت حديث أسر الاخير
نظر ادهم للجميع / يارب مايكون اللي فهمته من كلامها صح
احمد وهو يضع رأسه علي كتفه / لا يا عنيا صح مرحبا بيك في الشله ياباشا
ابعده ادهم بسرعه وصراخ / احيييييه ابعد ياض انت حد يروح للست دي يقولها انها فهمت غلط
حمزه بضحكه شديده / معلش هي عشان اول مره فبتحرق بعد كده مش هتتمزج غير لما سوسو تقفشك مرتين تلاته كدهون
نظر لهم ادهم بغباء بينما أسر ضحك بشده / متقلقش هتتعود والله اديني اهو اتعودت يابني يلا
ركض ادهم بعيدا عنهم / اوعي متلمسنيش منك ليه
فضحك الجميع وتحدث عامر / يلا منك ليه خلينا نخلص.
بينما رامي كان يضحك بشده عليهم وهو يجلس ولكن عقله مع مالكه قلبه

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  مدونة كامو - رواية ندم لا يفيد الفصل الأول 1 بقلم نور محمد - قراءة وتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top