رواية جبريل الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم صابرينا – مدونة كامو – قراءة وتحميل pdf

رواية جبريل الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم صابرينا

رواية جبريل الجزء الرابع والعشرون

رواية جبريل البارت الرابع والعشرون

جبريل
جبريل

رواية جبريل الحلقة الرابعة والعشرون

فيلا غانم الصايغ #
اتت ايات برفقه عمار المنزل ووجدته مزين بورود الياسمين والبنفسج
ايات:مين عمل كدا
خرج جبريل وهو يرتدى حله سوداء اللون وبيده باقه ورود بنفسجيه
جبريل وهويخرج علبه قطيفه بيضاء
جبريل: تتجوزيني
ايات بدموع :انت عملت كل دا علشاني
جبريل: لا علشان عمار اصله واحشني
مالك ي بنتي مخك طخين كدا ليه تتجوزيني
عمار: وافقي بقي ي بنتي الراجل حايزهق كدا
ايات: موافقه
البسها جبريل خاتم الخطبه في يدها وسط زغاريط عمار المضحكه وعيون ايات الدامعه بالفرح
###################
في مكتب نعناعه
……………….
كان مصعب يبحث بالادراج كالمجنون
مصعب:فين كتب السحر
راحت فين الكتب
دخلت سعاد الغرفه
سعاد:حرقتهم
مصعب بغضب قبض علي سعاد من ذراعيها
مصعب: حااقتلك
حااقتلك
سعاد بدموع وصراخ
سعاد:ياريت
ياريت تقتلني وتريحني من الجحيم الي انا فيه
اقتلني
اقتلني ي ابن بطني
سميره وهي تضرب بقبضتي يديها علي احشائها عده طرقات بعنف
سميره:ملعونه البطن الي شالتك اقتلني
اقتلني عشان كنت عايزاك في يوم من الايام واحد نضيف
اقتلني عشان كنت ببعدك عن السكه الشمال
اقتلني ياابن بطني
اقتلني
مصعب:شمال ولا يمين ايات حاتكون بتاعتي انا ملكي انا
حتي لو اتحالفت مع ابليس ايات حاتكون ملكي انا
محدش حايقدر ياخدها مني
دفع مصعب سعاد والدته لتسقط علي الارض وخرج من الغرفه
################
في عياده الطبيب النفسي
…………………….
كان عمار جالس يحكي ماحدث معه في الاونه الاخيره بكل ارتياحيه دون خوف دون حواجز
الطبيب :انت اتحسنت خالص
عمار:الفضل ليك بعد ربنا
الطبيب : الفضل لعزيمتك واصرارك انك تبقي كويس ي عمار
الحياه مش عايزه عزله وخوف
الحياه جميله عايز الي يشاركنا فيها بالابتسامه والحب
دور ع الحب ي عمار حاترتاح
صدقني
عمار: اكيد طبعا بس اخلص دراستي
بس حضرتك معزوم علي فرح اختي
الطبيب :اكيد طبعا حااجي
عمار:حاانتظر حضرتك
####################

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  مدونة كامو - رواية كحلي الأثمد الفصل الثاني 2 بقلم نسمة عبدالله - قراءة وتحميل pdf

######################
بعد مرور شهر
……………
كانت محاولات فاطمه وعائشه في استعطاف ايات تنجح
اما اروى فكانت تتقرب من ايات خطوه فخطوه
سامح جبريل والده ووالدته وعاد ليعيش معهم مجددا
################
في فيلا ياقوت
……………
كان ياقوت وسهر علي طاوله الافطار يتناولون الطعام وسط سعاده وفرحه
الا ان اتي جبريل ليتحدث معهم
جبريل:انا عايز اتجوز
ياقوت بابتسامه :عين العقل عايز تتجوز مين
جبريل: ايات غانم الصايغ
ياقوت باابتسامه : ياابني بلاش هزار
دي مجنونه وبتتعالج ف المستشفي الجرايد بتقول كدا
جبريل،: لا ماهي خفت
ياقوت بغصب تحدث وعلامات الكره باتت واضحه
ياقوت:انت عايز تتجوز واحده مجنونه طب الناس تقول علينا ااي ي ابني انا سمعت انها قعدت خمس سنين في مصاحه نفسيه
جبريل،: يقولوا الي يقولوه انا عزمتهم عندنا قعده تعارف وعايز نحدد معاد الجواز
سهر: طالما بتحبها احنا مش حانقف في طريق سعادتك ي ابني
جبريل:هااا ي ابو جبريل
ياقوت علي مضض
ياقوت:مجنونه مجنونه اتجوزها بس مترجعش تقولنا عايز اطلق
ابتسم جبريل لطريقه والده الطفوليه
جبريل: انا عزمتهم النهارده عندنا ونحدد الفرح كمان اسبوع
ياقوت بصدمه :اسبوع
################
في فيلا عامر زيدان
…………………….
ارتدت اروى ملابسها والبست ايات الصغيره وحملتها
عامر :رايحه فين ي اروي
اروى:عند ايات
عامر:سبيها دلوقتي ي اروى
اروى:انا سيبتها زمان ومش عايزه الي جاي من عمرى ضايع
انا حاروحلها انا وايات
بيقولوا ان قلب الخاله عظيم وانا حاسه انها اول ماتشوف ايات الصغيره قلبها يحن
عامر:اجي معاكي
اروى:لا ياعامر خليك انت
#################
في فيلا غانم الصايغ
##########
كانت ايات جالسه برفقه عمار بالصالون
ايات: جبريل عايز الفرح كمان اسبوع
عمار: هو مستعجل كدا ليه مش لما تتخطبوا الاول
ايات: مش مستعجل ولا حاجه
عمار:الحب ولع ف الدره ي سعديه
ايات: هو باين قووي اني مدلوقه عليه
عمار: جامد الصراحه
بس في طلب عايز اطلبه منك
ايات:عيوني
عمار:عايزك تسامحي طنط فاطمه واروى وعائشه
محدش بيعيش لوحده ياايات وانتي مش من الخلا لازم تسامحيهم وتفرحي بوجودهم جمبك ي ايات وانتي داخله علي حياه جديده ومهما حصل دول اهلنا وطنط فاطمه غلبانه سميره اذيتها ياما زمان
ايات: صعب
عمار: احنا مش ملايكه ي ايات وبابا الله يرحمه وسميره اذوا فاطمه واخواتك زمان
ايات:اخواتي
عارف اي الي قاهرني ي عمار
عمار:اي
ايات:ان وقت شدتي وقت ماكنت محتاجه ايد تطبطب عليا بالغلط ملقتش حد وانت تقول اخواتي
كانت شغاله مع عامر وبتشوفني ولا كانها تعرفني ليه مقالتليش كل حاجه
…………. ……………………..
كانت اروى تقف امامهم حامله ايات الصغيره
اروي:عشانك
ايات وهي تنظر لاروى نظرات شك
ايات:عشاني
ليه بقي ان شاء الله
اروى:متلعبش دور مش دورك ي ايات
انا وامي وعائشه اتظلمنا اكتر منك
ايات:انتي تعرفي عني اي عشان تتكلمي كدا
اروى:وانتي تعرفي اي عننا عشان تقولي علينا رميناكي
تعرفي اي عن بنت في ابتدائي ابوها قالها خودى بناتك واطلعي براا
انتي عارفه فراق الاب عامل ازاي
تخيلي يكون الاب هو الي رامي لحمه ومش عايزه
توجع مش كدا
اهو انا كنت عايزه اطمن عليكي ماحبتش انبش في الماضي
محبتش اجرحك
وانتي مكنتيش حاتصدقيني
بالرغم الكره الي في قلبي ليه بس وقت كتب كتابي علي عامر قلت ي بت خليه يجي
ومجاش
مات قبل مااسامحه ي اياات
انا عشت يتيمه
يتيمه من كل حاجه
وقت ماجه عامر وعطف عليا عايزاني اتيتم تاني انا كنت انانيه بس مش باايدى ي ايات والله مش باايدى
ظلت اروى تبكي الي ان جاءت ايات واحتضنتها ومن ثم سمعوا صراخ الطفله
وااء واااء ووااااء
ايات باابتسامه حملت الطفله
ايات:وانتي ي قرده بتعيطي ليه
اروى:طالعه لخالتها
ايات:سمتيها اي
اروى:آيات
ايات:يارب يكون نصيبها احلا من نصيب خالتها
###############
في مكتب جبريل
…………
دخلت السيده :ابني مش قابل وجودي وبيكرهني
عايزه عمل يخليه خاتم في اصباعي
ابتسم جبريل لها
جبريل :اطلعي برا ي وليه ياخرفانه
انا بساعد الملبوسين والمسحورين مش بااذي حد
يلا ي عقربه من هنااااااا
#####################
بعد اسبوع
##########
في فيلا غانم الصايغ
كان جبريل برفقه عائلته وعامر وهو يحتضن ابنته ايات الصغيره
وبعض الاصدقاء المقربين
جبريل لعامر
جبريل:هما اتاخروا فوق كدا ليه
عامر:عروسه بقي وبتشطب
هبطت اياات السلم وهي تتكأ علي اخاها عمار وفي الخلف كانت فاطمه واروى وعائشه يحملون ذيل الفستان
ابتسم جبريل لرؤيتها
كان الفستان عاري الصدر مزين بالورود وفي الخلف زيله الطويل مرصع بالورود البسيطه
صعق جبريل لجمالها
بعد ربع ساعه
تم عقد القران وسط البهجه
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
#################
في منزل مصعب
********
جالس بغرفته يحتسي الكحول كان يشرب الكحول وملابسه مهترئه ورائحته نتنه من المشروب الذي كان يقع كلما شرب
دخلت سعاد الغرفه وجدته علي تلك الحاله
يشرب دون ان يفعل اي شيء
سعاد: ي ابني ي حبيبي كفاياك شرب
مصعب :هق
كفاياني اي ي وليه ي عقربه امشي

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية احببت فريستي الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسمة مجدي - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top