رواية جبريل الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم صابرينا – مدونة كامو – قراءة وتحميل pdf

رواية جبريل الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم صابرينا

رواية جبريل الجزء الثالث والعشرون

رواية جبريل البارت الثالث والعشرون

جبريل
جبريل

رواية جبريل الحلقة الثالثة والعشرون

في فيلا غانم الصايغ

**********

مصعب:انت مين ي استاذ انت

ايات تحدثت بفخر :جبريل

جوزى

جبورتي ♥️

مصعب بغضب تحدث بنبره عاليه

مصعب:جوز مين يعنيا مش فاهم جوزك ازاى يعني

جبريل :علي سنه الله ورسوله عليه افضل الصلاه والسلام

ايات : عليه افضل الصلاه والسلام

معلش ي جبورتي اصل نعناعه ميعرفش حاجه عن الدين عشان يعلمه لابنه

مصعب: انتي عرفتي منين نعناعه

جبريل:انا قولتلها

وانا كمان الي قبضت عليه

ايات :جدع ي جبورتي

ايات موجهه حديثها لمصعب

ايات:اصل جبورتي ظابط وحاجه كدا كبيره بعيده عنك انت وابوك

ويلا من هنا شطبنا ي ابن نعناعه

خرج مصعب من المنزل وهو يتوعد لجبريل

كانت ايات تنظر لجبريل نظره تملؤها الثقه والحب وكانها تخبره انه امانها الان

جبريل: مالك ي ايات

ايات:شكرا انك ساعدتني

جبريل: شكرا اني ساعدتك ولا اني سكت لما قولتي عليا جوزك

ايات:تتجوزني

لم يتحمل جبريل سماع هذا الطلب فتركها جبريل ورحل

كانت ايات تنظر لرحيله بدموع حتي خارت قواها ووقعت علي الارض تبكي بصوت عالٍ

**************************

في سياره مصعب

……………

كان الغضب يسيطر عليه واخذ هاتفه وطلب المحامي

مصعب:اتصرفلي فورا انا لازم اقابل ابويا حالا

المحامي:مش حاينفع حايتعرض علي عربيه الترحيلات كمان ساعه

مصعب:مشيها بالفلوس انا جاااي

اغلق مصعب الهاتف وقذفه بالسياره وهو يتوعد لجبريل

مصعب:طلعتلي من انهو نصيبه

ايات بتاعتي انا وبس

*****************************

بعد نصف ساعه

……

وصل مصعب امام قسم الشرطه وقابله المحامي عند البوابه

المحامي :انا قدرت ادبرلك خمس دقايق تتكلم فيهم مع والدك

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية حبه عنيف الفصل الثاني عشر 12 بقلم ضي القمر - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

مصعب:طيب

في مكتب الضابط

……….

كان مصعب جالس وقدمه اليسرى تهتز بطريقه عصبيه

دخل نعناعه الغرفه

الضابط :حااسيبكم خمس دقايق

خرج الضابط ليبقي مصعب ونعناعه

نعناعه :توا ماافتكرتك ان ليك اب ي جاحد ي ابن العرجا

مصعب: مفيش ابوه

مفيش امومه

كان العهد كدا ماانتش شغال شيخ انت ساحر

واحد باع دينه وداس عليه

انت عملت عهودك واتنازلت عن دينك متبقاش بايع نفسك ليهم وتدور علي حق مش ليك

انا جاي عشان حاجه واحده بس

انت وقعت ازاي

وجبريل يبقي مين

ونقطه ضعفه اي

نعناعه :والمقابل ياابن العرجا

مصعب:المحامي حايتكفل بقضيتك ي نعناعه

جلس نعناعه امام مصعب وقص عليه كافه الامور وخيانه العرجا له حتي قبض جبريل عليه

مصعب: كدا فهمت العداوه بينك وبين جبريل

بس ازاي جبريل وصل لايات

يعرفها منين

********************************

في غرفه ايات

********

جالسه تمشط خصلات شعرها

دخل عمار الغرفه

عمار:ممكن نتكلم ي توتا

ايات:تعالا ي عمار

عمار:انا سمعت كلامك مع جبريل

مين جبريل دا.

ايات باابتسامه : دا ملاك الرحمه الي جه عشان يساعدني

…………..

……

Flash

………….

بعد خمسه اشهر في العباسيه

اتت سميره الي المستشفي

في غرفه ايات

سميره :انا عايزاها ميته

كل يوم كهربا كهربا

خلي فيوزات عقلها تطير

الطبيب : بس كدا حاتموت

سميره وهي تنظر الي وجه ايات الباكي

سميره:موتي ي بنت فاطمه

في ستين الف داهيه

كانت ايات تنظر لهم بعيون دامعه

حاولت الصراخ لكن الطبيب حقنها بمخدر

*************

خالد وهو ذاهب بصحبه جبريل الي المريض

خالد:اتفضل الغرفه 709

كاد ان يدخل الغرفه حتي سمع صراخ ايات بفعل الموجات الكهربائيه

جبريل وهو ينظر لها ولخالد بمعني

جبريل: ليه بتعملوا فيها كدااا

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية ملاك الاسد الفصل الرابع عشر 14 بقلم اسراء الزغبي - للقراءة المباشرة والتحميل pdf

لم ينتظر اجابه خالد حتي دخل ومنع التعذيب

****************

Back

ايات: ومن ساعتها وهو بيجيلي

مره يقرالي قصه

مره يقولي اخبار البلد

وجوده كان مخفف عليا كتير

عارف انت لما بتبقي بتغرق وبتدور علي اي حاجه تطلعك

اهو جبريل كان القشايه الي اتعلقت بيها وطلعتني

عمار: ليه كل السنين دي قضتيها بعيد عننا ليه مطلعتيش

ايات: كنت حااطلع

بس كلاب سميىره في المستشفي وصدمتي بظهور امي

انا عندى ام

كل دا كان كتير عليا كتير قووي

عمار وهو يحتضن اخته

عمار:انا بحبك ي ايات متسبنيش لوحدي

ايات باابتسامه :مش حااسيبك ابدا

************************
بعد شهر
…………..
في المحكمه
……………
كانت سميره تقف ذليله في قفص الاتهام ترتدى الزي الابيض واقفه في القفص ذبلت ملامح وجهها من البكاء وباتت علامات السن عليها اكثر ظهورا
اما
ايات فكانت جالسه تستمع للحكم في قضيه سميره
نادي الحارس بصوت مسموع لكل الجالسين
محكمه
اتي القضاه
وتحدث الحارس قضيه رقم 5001
وبعد الاستماع من الشهود كلا من عمار غانم الصايغ
والخدم وشهاده الطبيب الشرعي اثبت ان المتهمه سميره الصايغ قتلت المجني عليه غانم الصايغ
حكمه المحكمه حضوريا بتحويل اوراق سميره الصايغ لفضيله مفتي الجمهوريه
هنا هبطت دموع ايات وهي تنظر لانهيار وصراخ سميره
ايات :الحمد لله
حقك رجع ي بابا
كان عمار ينظر لوالدته بااعين حسره
عمار: من قتل يقتل ولو بعد حين
****************************
في فيلا غانم الصايغ

#######

اتت ايات برفقه عمار المنزل ووجدته مزين بورود الياسمين والبنفسج

ايات:مين عمل كدا

خرج جبريل وهو يرتدى حله سوداء اللون وبيده باقه ورود بنفسجيه

جبريل وهويخرج علبه قطيفه بيضاء

جبريل: تتجوزيني

ايات بدموع :انت عملت كل دا علشاني

نُرشح لك هذه الرواية المميزة:  رواية دمية مطرزة بالحب الفصل الخامس والستون 65 بقلم ياسمين عادل – مدونة كامو - قراءة وتحميل pdf

جبريل: لا علشان عمار اصله واحشني

مالك ي بنتي مخك طخين كدا ليه تتحوزيني

###############

في مكتب جبريل

…………

دخلت السيده :ابني مش قابل وجودي وبيكرهني

عايزه عمل يخليه خاتم في اصباعي

ابتسم جبريل لها وووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جبريل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top