رواية تائهة بين دوائر الانتقام الفصل الخامس 5 بقلم اسراء احمد
لفصل الخامس
.
.
.
يحيي : مبدئيا كده سارة هتتحجز معانا في المستشفي وعايز اقابل اسلام اخوها
محمد باستسلام : حاضر يا دكتور
مشي دكتور يحيي من بيت احمد وكلم عربية اسعاف عشان تنقل سارة المستشفي عشان يبداوا معاها العلاج النفسي
سعاد بحزن : يا عيني يا بنتي وعلي اللي بيحصلك هنعمل ايه يا احمد لو مافقتش ؟
احمد بصوت مخنوق : هتفوق يا سعاد بس اهدي وقولي يارب … المهم دلوقتي تكلمي الشملول ابنك عشان هيروح معانا بقاله 3 ايام مش عايز يجي مكسوف مثلا ؟!!
سعاد : ايوة طبعا لازم يتكسف من اللي عمله في اخته … هروح اكلمه
سعاد بتمسك التليفون وبتكلم مامتها وكلمت بعدها اسلام وطلبت منه يرجع عشان عايزينه ضروري
اسلام بتردد : طيب سارة عاملة ايه دلوقتي ؟؟
سعاد بحده : اخر مرة اسمعك بتقول اسمها غير لما ترجع لنا من هنا لحد ما تفوق لسانك مش يخاطب لساني فاهم ؟
اسلام بفزع : ليه يا ماما سارة حصل لها ايه ؟
سعاد : هتعرف لما تيجي المهم مش تتاخر تعالي علطول
اسلام : حاضر جاي حالا … سلام
سعاد وقفلت السكة وبتقول لاحمد : اهو جاي اهو يارب عديها علي خير
احمد بحزن : يااااارب
جه اسلام من عند جدته واول ما دخل راح يدور علي سارة لاقاها نايمة في اوضته علي سريره قرب منها وبيمسح علي شعرها وبيلمس خدها خانته دموعه وبكي وباس راسها وبصوت مبحوح قال : انا ااا اسف يا سارة ….
احمد : لا والله المفترض اننا نصدق الدمعتين دول ؟!!!!
اسلام بيدافع عن نفسه : والله يا بابا ما كان قص…
قاطعه احمد بحده : بس بس بس …. مش عايز اسمع منك كلام دلوقتي مش وقته .. اللي خلاني طلبتك الدكتور النفسي ها .. اختك هتتعالج عند دكتور نفسي يارب بس تكون مرتاح
اسلام بفزع : ااا ايه ؟ م مين ا االلي هيت تعالج عند دكتور نفسي ؟!!!
احمد : اختك يا باشا .. وبدا احمد يحكي لاسلام اللي حصل وطلب الدكتور لاسلام لانه جزء اساسي في علاج سارةفلاش باك **
يحيي : استاذ احمد سارة دخلت في صدمة عصبية من خوفها من اخوها ده غير احساسها بالظلم اللي معرفتش تثبت بيه برائتها ده خلاها عايزة تهرب من عالم الواقع برفضها انها تصحي واول طريق علاجها هيكون اخوها اسلام او بمعني اصح هو اصلا علاجها مبدئيا كده سارة هتتحجز معانا في المستشفي وعايز اقابل اسلام اخوها
محمد باستسلام : حاضر يا دكتور
.
.
.
يحيي : مبدئيا كده سارة هتتحجز معانا في المستشفي وعايز اقابل اسلام اخوها
محمد باستسلام : حاضر يا دكتور
مشي دكتور يحيي من بيت احمد وكلم عربية اسعاف عشان تنقل سارة المستشفي عشان يبداوا معاها العلاج النفسي
سعاد بحزن : يا عيني يا بنتي وعلي اللي بيحصلك هنعمل ايه يا احمد لو مافقتش ؟
احمد بصوت مخنوق : هتفوق يا سعاد بس اهدي وقولي يارب … المهم دلوقتي تكلمي الشملول ابنك عشان هيروح معانا بقاله 3 ايام مش عايز يجي مكسوف مثلا ؟!!
سعاد : ايوة طبعا لازم يتكسف من اللي عمله في اخته … هروح اكلمه
سعاد بتمسك التليفون وبتكلم مامتها وكلمت بعدها اسلام وطلبت منه يرجع عشان عايزينه ضروري
اسلام بتردد : طيب سارة عاملة ايه دلوقتي ؟؟
سعاد بحده : اخر مرة اسمعك بتقول اسمها غير لما ترجع لنا من هنا لحد ما تفوق لسانك مش يخاطب لساني فاهم ؟
اسلام بفزع : ليه يا ماما سارة حصل لها ايه ؟
سعاد : هتعرف لما تيجي المهم مش تتاخر تعالي علطول
اسلام : حاضر جاي حالا … سلام
سعاد وقفلت السكة وبتقول لاحمد : اهو جاي اهو يارب عديها علي خير
احمد بحزن : يااااارب
جه اسلام من عند جدته واول ما دخل راح يدور علي سارة لاقاها نايمة في اوضته علي سريره قرب منها وبيمسح علي شعرها وبيلمس خدها خانته دموعه وبكي وباس راسها وبصوت مبحوح قال : انا ااا اسف يا سارة ….
احمد : لا والله المفترض اننا نصدق الدمعتين دول ؟!!!!
اسلام بيدافع عن نفسه : والله يا بابا ما كان قص…
قاطعه احمد بحده : بس بس بس …. مش عايز اسمع منك كلام دلوقتي مش وقته .. اللي خلاني طلبتك الدكتور النفسي ها .. اختك هتتعالج عند دكتور نفسي يارب بس تكون مرتاح
اسلام بفزع : ااا ايه ؟ م مين ا االلي هيت تعالج عند دكتور نفسي ؟!!!
احمد : اختك يا باشا .. وبدا احمد يحكي لاسلام اللي حصل وطلب الدكتور لاسلام لانه جزء اساسي في علاج سارةفلاش باك **
يحيي : استاذ احمد سارة دخلت في صدمة عصبية من خوفها من اخوها ده غير احساسها بالظلم اللي معرفتش تثبت بيه برائتها ده خلاها عايزة تهرب من عالم الواقع برفضها انها تصحي واول طريق علاجها هيكون اخوها اسلام او بمعني اصح هو اصلا علاجها مبدئيا كده سارة هتتحجز معانا في المستشفي وعايز اقابل اسلام اخوها
محمد باستسلام : حاضر يا دكتور