الحلقة 《21》
احمد بذهول ::يالهوى على القمر ثم يلتفت إلى البنات انا هتطلق صحبتكوا وهتجوز دى

سلمى : واللة انت عبيط بقى
احمد: هو الصوت صوت سلمى بس الشكل مش هى خالص
سلمى: رخم صبرنى يارب
احمد يمد يده لها فلم تمد يداها
بالرغم أن سلمى كانت فرحانة انها اتجوزت احمد إلا أنها مش ناسية إللى عمله وانه ازاى خدعها واتجوزها
——☆☆☆☆☆—–
فى منزل احمد.النمر.
تنزل ملك وامجد فى انتظارها وما ان رأها
امجد: هو انت العروسة النهاردة
ملك: كلامك بلدى اوى

أمجد: خلاص ياستى you look as a bride ( انتى تبدو كعروسة
) حلو كدة
ملك : تعرف تسكت ويالا بينا
—-☆☆☆☆——،،-
أمام العربية
ملك: انا بحبك
أمجد: قولتى ايه
ملك : مقولتش حاجة ويالا بينا
امجد: لا قولتى ومش همشى من هنا غير لما اسمعها تانى
ملك: براحتك خلينا واقفين
—☆☆☆☆☆☆☆☆—
فى منزل سيف الروينى
والدة سلمى: يالا يا سيف نمشى
سيف: وهو فى غرفته يفكر وبداخله شعور متناقض اهو حقا فعل الصواب لى ابنته ام هو مخطئ
فتدخل والدة سلمى الغرفة لانه لم يرد عليها
والدة سلمى: ايه يا سيف بنادى عليك مش بترد ليه
سيف: معلشى كنت سرحان
والدة سلمى: طيب يالا
سيف: يالا ويغادروا المكان
—-☆☆☆☆——-
امام الكوافير
احمد: انتى راحة فين
سلمى: ملكشى فيه

احمد: لا ليه فيه انت فاهمة

سارة : اصل سلمى هتركب معانا العربية
نوران: ده بعد إذنك يا احمد
سلمى: انتى بتاخدى إذنه لا واللة عال

احمد: المفروض انتى إللى تستأذنى
سلمى وهى تضع يداها فى خصرها
: لا مش هستاذن لان ده قرار
احمد وهو يبتسم وتذكر كلام سيف انه بنته عنيدة : ثم قال براحتك يا سلمى
سلمى: ايه براحتك دى يااخينا


احمد: يعنى انا هاخد عربيتى وهمشى وانتظرك فى القاعة
سلمى بسخرية: واللة ولما الناس يسألوك على العروسة هتقولهم جاية ورايا
احمد: اومال هقول لهم ايه ثم يستكمل كلامه انا لازم امشى دلوقتى
سلمى : شايفين هيموتنى ناقصة عمر ثم تنادى عليه استنى انا جاية معاك
احمد لم يلتفت اليها بينما كاد أن يكتم ضحكه بصعوبة
سلمى:: هو انا مش بنادى عليك
احمد : بتنادى عليا انا ليه
سلمى: لا انت محتاج دكتور أذن علشان عندك السمع بعافية شوية
احمد : وانتى محتاجة دكتور نفسى علشان انتى عصبية اوى
سلمى: اعمل ايه بقى كنت هتجوزه بس منه لله إللى كان السبب

احمد بغضب : مش عاوز اسمع السيرة دى تانى اركبى العربية ويالا
أما سارة والبنات ظل يضحكون على منظر صديقاتهم
——-☆☆☆☆—☆☆☆☆☆
أمام منزل احمد
ملك: كفاية كدة بقالنا كتير واقفين ي أمجد
امجد: ومستعد اقف للصبح لحد لما تقوليلها تانى

ملك بغضب : خلاص بحبك

امجد: قوليها بنفس

ملك: انت هتتشرط كمان
أمجد: بقالى كتير مستنى اسمعها منك مش من حقى اتشرط

ملك بحب: بحبك ي أمجد
امجد.: وانا بعشقك يا قلب أمجد

ملك بخجل : طيب يالا بينا
ملك : يالا
——☆☆☆☆☆—–
فى عربية احمد
سلمى تجلس وهى تتكلم فى موبايلها مع البنات
احمد: مش هتسيبى الزفت ده
سلمى : تنظر إليه برفعه حاجب ولم ترد


احمد ياخذ منها الموبايل : على فكرة بكلمك
سلمى : طيب هات الموبايل
احمد : لا لما تسمعينى الاول
سلمى : مش هتعب ودنى علشان خاطرك

أحمد وهو يتظاهر بالبرود ولكنه غاضب جدا: براحتك ياسلمى بس مفيش موبايلات هتاخديها
—-☆،☆،،،،——–☆☆☆
نوران : منك لله يا سلمى
ريهام: سامعين بتكلم احمد ازاى
كامليا: الواد هيروح منها

هايدى: يستاهل هو إللى غلطان دى سلمى حالفة ل تاخد حقها منه

سارة: ربنا يستر وسكوا الموبايل مش عاوزين نسمع حاجة تانى علشان شكله مش هيديها الموبايل—-☆☆☆☆☆☆☆☆–
وصلت ملك وامجد الى القاعة
امجد: ايه رأيك اقول ل اونكل فريد يخلى فرحنا الشهر الجاى
ملك : براحتك
أمجد: يعنى موافقة
ملك : أيوه
—-☆☆☆☆☆———
بعد مدة
وصلت عربية احمد ومن خلفها عربية البنات
احمد بذهول ::يالهوى على القمر ثم يلتفت إلى البنات انا هتطلق صحبتكوا وهتجوز دى
سلمى : واللة انت عبيط بقى
احمد: هو الصوت صوت سلمى بس الشكل مش هى خالص
سلمى: رخم صبرنى يارب
احمد يمد يده لها فلم تمد يداها
بالرغم أن سلمى كانت فرحانة انها اتجوزت احمد إلا أنها مش ناسية إللى عمله وانه ازاى خدعها واتجوزها
——☆☆☆☆☆—–
فى منزل احمد.النمر.
تنزل ملك وامجد فى انتظارها وما ان رأها
امجد: هو انت العروسة النهاردة
ملك: كلامك بلدى اوى
أمجد: خلاص ياستى you look as a bride ( انتى تبدو كعروسة
) حلو كدة
ملك : تعرف تسكت ويالا بينا
—-☆☆☆☆——،،-
أمام العربية
ملك: انا بحبك
أمجد: قولتى ايه
ملك : مقولتش حاجة ويالا بينا
امجد: لا قولتى ومش همشى من هنا غير لما اسمعها تانى
ملك: براحتك خلينا واقفين
—☆☆☆☆☆☆☆☆—
فى منزل سيف الروينى
والدة سلمى: يالا يا سيف نمشى
سيف: وهو فى غرفته يفكر وبداخله شعور متناقض اهو حقا فعل الصواب لى ابنته ام هو مخطئ
فتدخل والدة سلمى الغرفة لانه لم يرد عليها
والدة سلمى: ايه يا سيف بنادى عليك مش بترد ليه
سيف: معلشى كنت سرحان
والدة سلمى: طيب يالا
سيف: يالا ويغادروا المكان
—-☆☆☆☆——-
امام الكوافير
احمد: انتى راحة فين
سلمى: ملكشى فيه
احمد: لا ليه فيه انت فاهمة
سارة : اصل سلمى هتركب معانا العربية
نوران: ده بعد إذنك يا احمد
سلمى: انتى بتاخدى إذنه لا واللة عال
احمد: المفروض انتى إللى تستأذنى
سلمى وهى تضع يداها فى خصرها
: لا مش هستاذن لان ده قرار
احمد وهو يبتسم وتذكر كلام سيف انه بنته عنيدة : ثم قال براحتك يا سلمى
سلمى: ايه براحتك دى يااخينا
احمد: يعنى انا هاخد عربيتى وهمشى وانتظرك فى القاعة
سلمى بسخرية: واللة ولما الناس يسألوك على العروسة هتقولهم جاية ورايا
احمد: اومال هقول لهم ايه ثم يستكمل كلامه انا لازم امشى دلوقتى
سلمى : شايفين هيموتنى ناقصة عمر ثم تنادى عليه استنى انا جاية معاك
احمد لم يلتفت اليها بينما كاد أن يكتم ضحكه بصعوبة
سلمى:: هو انا مش بنادى عليك
احمد : بتنادى عليا انا ليه
سلمى: لا انت محتاج دكتور أذن علشان عندك السمع بعافية شوية
احمد : وانتى محتاجة دكتور نفسى علشان انتى عصبية اوى
سلمى: اعمل ايه بقى كنت هتجوزه بس منه لله إللى كان السبب
احمد بغضب : مش عاوز اسمع السيرة دى تانى اركبى العربية ويالا
أما سارة والبنات ظل يضحكون على منظر صديقاتهم
——-☆☆☆☆—☆☆☆☆☆
أمام منزل احمد
ملك: كفاية كدة بقالنا كتير واقفين ي أمجد
امجد: ومستعد اقف للصبح لحد لما تقوليلها تانى
ملك بغضب : خلاص بحبك
امجد: قوليها بنفس
ملك: انت هتتشرط كمان
أمجد: بقالى كتير مستنى اسمعها منك مش من حقى اتشرط
ملك بحب: بحبك ي أمجد
امجد.: وانا بعشقك يا قلب أمجد
ملك بخجل : طيب يالا بينا
ملك : يالا
——☆☆☆☆☆—–
فى عربية احمد
سلمى تجلس وهى تتكلم فى موبايلها مع البنات
احمد: مش هتسيبى الزفت ده
سلمى : تنظر إليه برفعه حاجب ولم ترد
احمد ياخذ منها الموبايل : على فكرة بكلمك
سلمى : طيب هات الموبايل
احمد : لا لما تسمعينى الاول
سلمى : مش هتعب ودنى علشان خاطرك
أحمد وهو يتظاهر بالبرود ولكنه غاضب جدا: براحتك ياسلمى بس مفيش موبايلات هتاخديها
—-☆،☆،،،،——–☆☆☆
نوران : منك لله يا سلمى
ريهام: سامعين بتكلم احمد ازاى
كامليا: الواد هيروح منها
هايدى: يستاهل هو إللى غلطان دى سلمى حالفة ل تاخد حقها منه
سارة: ربنا يستر وسكوا الموبايل مش عاوزين نسمع حاجة تانى علشان شكله مش هيديها الموبايل—-☆☆☆☆☆☆☆☆–
وصلت ملك وامجد الى القاعة
امجد: ايه رأيك اقول ل اونكل فريد يخلى فرحنا الشهر الجاى
ملك : براحتك
أمجد: يعنى موافقة
ملك : أيوه
—-☆☆☆☆☆———
بعد مدة
وصلت عربية احمد ومن خلفها عربية البنات